Jag tycker att sex kan få förekomma i media o.s.v.
Det är ju en del av människan, annars finns vi ju inte till.
Men i ett rollspel eller en bok eller en film, som inte just handlar om sex och erotik, nej, varför ska vi blanda in det där för?!
Helt onödigt!
Man kan då som författare presentera scenen så att man
kort, med text eller via bild, illusterar t.ex. förspelet.
De börjar hångla, smeka och ta, och klä av varandra, och så kanske det ligger en bild bredvid texten där en halvnaken kille och en halnaken tjej, eller vilken läggning de nu har, som slingrar sig om varandra lite.
Men där skall scenen klippas!
Inga detaljer alls och inget om själva sexet... För att...
...sexet är ickerelevant, alla vet vad som följer efter just det där förspelet. Vet de inte, förklara för dem och ge dem en porrfilm i julklapp.
Men skämt o sido...
Jag vill inte slå upp en bra deckare, fantasybok o.s.v. eller sitta med ett rollspel och läsa eller spela sex. Det är ju inte något sådant jag är ute efter, och eftersom sex för många andra är ett känsligt ämne så skall det inte vara där om inte huvudämnet går ut på det.
Vill folk läsa/spela det - köp inte rollspel, köp en porrtidning eller köp något japanskt sexrollspel (det finns väl säkert?)
Jag har faktiskt varit spelledare då det några gånger har lett till sex mellan rp och slp, rp och rp. Men då har jag aldrig sagt mer än:
"Ni kommer hem till dig, ni mysar lite och det leder till det andra och ni har kul i bingen." Så mycket vill folk höra om det i ett rollspel, jag lovar dig, och andra inte ens
så mycket för att de kanske tycker det är väldigt känsligt - men jag och mina polare är väl inte känsliga direkt, men ingen av oss är heller ensamma desperata perverts som använder rollspelet till sådant, därför behövs inte mer än den kommentaren.
Men kort och koncist skulle jag säga:
Aldrig sex i rollspel! Det blir enklast för alla, och de spel du faktiskt pratar om spelas nog av en del personer som bara är typ 9-10 år gamla typ. De skulle ju fnissa och vara högröda i nyllet hur länge som helst om du skulle presentera sådant material för dem. De skulel bli helt handfallna, tappa alla tärningar på golvet och skratta en massa. Eller ännu värre, deras föräldrar förbjuder dem spela rollspel för alla tider framåt för att de tror att det är en massa kåta gubbar som gör de där böckerna, bara för att du har varit realistisk och konstnärlig. Vill du vara så livsenlig tycker jag att du istället skall skriva novellromaner och kasta upp på nätet, liksom skilja rollspelet och ditt konstnärliga sätt att skriva åt.