Det jag framför allt tycker illa om är prydhet i det här sammanhanget. När man låter ett par kvinnobröst döljas "smakfullt" av en pelare, av en skugga, eller av en kaktus. När man använder fåniga omskrivningar istället för att ge kött på benen.
Att man visar kvinnobröst etc. det har jag ingenting emot, det gör väl majoriteten av alla kända tavlor ungefär... Nej inte så många men du förstår vinkeln. Nej vadå, köra lite halvnaket och så där, det finns väl ingen synd och skam med det?
Men att smälla upp en mutta eller dase i närbild vore ganska så smaklöst. Det gäller ju ständigt att skilja på okej och inte okej.
Jag vill alltså att det fortfarande skall vara en roman, ett rollspel etc. och inte en porrtidning, för då skulle jag ju ha köpt en sådan blaska istället, eller hur?
Omskrivningar, nej inte omskrivningar för min del... Man kan gärna beskriva hur de tar på varandras kroppar etc. men då skall man bryta i tid tycker jag - om det inte går på erotik, för om det inte gör det kanske en läsare får något att läsa som denna absolut inte vill läsa. Man måste ta hänsyn liksom, då kanske man skall ha förord eller omslag som säger att i den här boken kommer det vara jävligt grovt och raka rör - inget gulligull-censurerande.
Samma sak igen, att beskriva all penetrering in i minsta detalj är liksom också vad som hör hemma i en porrnovell - inte i ett rollspel som går ut på att hitta magiska ringar eller att leda ett gerillakrig i Chile.
Visst, var realist - det skall man vara, men man kan ju välja att kanske bara visa halva scenen och lämna resten åt fantasin. Det är ju schysst mot alla, både sådana som du och jag som kan ta the real world, men även för de som är pryda av sig.
Kort sagt: Jag är så fruktansvärt less på att folk skriver rollspel som enbart verkar rikta sig till människor under 13.
Jag förstår dig. Folk får gärna producera "vuxnare" spel för den delen så att det kan bli lite "smakigare" och brutalare händelser.
Men då bör man göra hela spelet sådant. Men eftersom t.e.x. Riotminds och Neogames gör spel för även yngre spelare bör man tänka på att det man publicerar själv till dessa spel, också kommer att hamna hos en del yngre, och det kan bli klagomål. Alltså, jag säger inte att man skall hämma sitt skrivande för det, bara att man bör ha det i åtanke och att vara beredd på det.
Ingen av mina rollspelande kamrater är under 18, och ingen av oss uppskattar att bli behandlade som barnungar. Och sex i rollspel kan fylla samma funktion som sex i vanliga livet - att skapa skuldkänslokomplex, förvirring, och ångest av alla de slag. Och sådant bör ha sin plats, om det faktiskt är människor snarare än robotar vi vill spela.
Precis som jag sade... Folk får gärna göra spel för enbart äldre publik. Men kommersiella spelmakare som Riotminds och Neogames har valt att vara breda för alla åldrar, så man får väl se till att själv köpa rätt spel.