Shibetsu OAV 2: (sätt in vitsig titel här)
Jag känner att sista spelmötet var det sämsta sedan vi började.
Detta betyder inte att det var dåligt - det sämsta av något mycket bra är ju inte dåligt - men jag kände mig besviken ändå, man har blivit bortskämd.
Men nå, vad hände då?
<ul type="square">[*]Tara hade sin dejt med Hideki Kobayashi. Den gick... bra för att vara Hideki (han fick röra vid Taras hand, typ), tills dess att de blev anfallna av ninjor*, och en mystisk städtant dök upp och körde in en rövstor injektionsspruta i Taras arm...[*]Folk besökte Tara när hon låg på kliniken och återhämtade sig från chocken. Tara var rädd för att nån förgiftat henne... men en av Yurikas psykometriska visioner** ger vid handen att någon stal ett blodprov, eftersom det prov på Taras hår de hade inte fungerade.
[*]Nanami Pollyannar Yurika att inte smyga ur naginataklubben, utan åtminstone ställa upp i turneringen.Snygg scen![*]Yuu försöker förklara för Hazumi att hon gått ur klubben eftersom... ja, strängt taget eftersom hon inte vill stå i vägen för Hazumi. Detta tilltag får naturligtvis Hazumi att må ännu sämre över sitt beteende och känna sig ännu mer som en liten lort.[*]Hazumi försöker... kommunicera, åtminstone, med Ayano, få någon sorts closure, som jag ser det, genom att säga upp sig ur klubben - men
inte be om ursäkt för sitt beteende, vilket jag tycker säger en hel del om Hazumi. Snygg liten scen det med.[*]Kort cut-scene 1 från SL: Hideki muttrar över sin olycka (Kobyashi-turen?) i telefon med en bekant, som är en av Taras slemmiga dataklubbare. Det visar sig att Hideki försökt börja syssla något Tara kunde vara intresserad av... men det närmaste han kom sina egna intressen som rör datorer, Taras stora fäbless, var att spela dataspel, och således blev han bekant med nörd-trion.[*]Kort cut-scene från SL 2: En enkel bifigur, Ito Ren (kusin till den kusliga psionikern Ito Rei) visar sig vara någon sorts agent för Dem; han smyger in på SHI förklädd till städtant, och utnyttjar deras laboratorier där.[/list]
Efter hade vi ett ganska långt snack. Jag känner att jag lämnat så lite vettiga ledtrådar att det är svårt för spelarna att vara riktigt proaktiva, och samtidigt hotar det min suspense of disbelief lite att *skurkarna* skulle göra mycket mer utan att mer tid passerat - tid som det känns som jag inte kan snabbspola utan att krossa det normala privatliv som gör spelet så intressant.
En roande grej är att jag var nervös över att det där ninjaanfallet skulle vara för cheesy, men den enda som hade en invändning var thark, och han tyckte den jäkla
dejten innan dess var för seg, det var problemet!
Det blev tvärtom mot vad jag hade trott, jag trodde folk skulle sörja att jag avbröt ett ögonblick av lätt patetisk romantik med en litet genrebrott.
Nå; tills next time har folk än mer redig undersökande agenda. Det är ikväll, så vi får se hur det går.
Här är loggen.
Håll tillgodo!
Erik
*Det är svårt att förklara för den som bara läser de här rapporterna... men i kampanjen tycker jag det framställs som så pass verklighetsförankrat att när det händer saker som är
så konstiga att de blir löjliga, så förstår karaktärerna vad som händer, sas.
**Jag har en stark känsla av att det här på något sätt är utanför ramarna för vad man egentligen kan göra med psikrafter enligt spelreglerna, men det verkar inte fucka upp något så jag bryr mig inte.