Mogger
Hipsteranka
En massa saker...
1. Det lämpar sig inte väl för den sortens spel du spelar. Exempelvis hade jag som spelare i din Jack the Ripper-kampanj kunnat säga att "jag vill konfrontera min hustru och pressa henne så att hon avslöjar hur hon och hennes älskare mörkade det första mordet Jack utförde" eller lite mer övertydligt "jag undersöker doktorns gamla journaler och finner bevis på hans inblandning i morden". Lyckas min konfliktresolutions så är min hustru och hennes älskare medbrottslingar och doktorn är inblandad i morden, oavsett vad du har skrivit i ditt avancerade äventyr. Och jag gör inte det för att "klara äventyret" utan för att min karaktär handlar om äktenskapliga problem i det första fallet och i det andra fallet kan det vara typ vad som helst.
2. Mig veterligen är termen inte äldre än 5 år, give and take. Jag har inte hört talas om någon som spelade på det här sättet före Forgeiterna lanserade begreppet. Speciellt inte 1981 då prestationsrollspel var det enda som fanns.
3. När man anvönder konfliktresolution så problemet inte ett dugg intressant utan hur scenens konflikt löses och vilka konsekvenserna blir. Det är omöjligt att förbereda ett äventyr för ingen handlings utgång är given. Temat är det centrala - vänskap, hat, förlorade drömmar, svårigheterna med att leva i ett fördömmande samhälle och liknande.
4. Allt du sagt i alla inläggar talar mot att du ens skulle tycka att det var givande.
5. Du har missuppfattat allt jag har skrivit hitills och jag är övertygad om att du missuppfattar även det här.
1. Det lämpar sig inte väl för den sortens spel du spelar. Exempelvis hade jag som spelare i din Jack the Ripper-kampanj kunnat säga att "jag vill konfrontera min hustru och pressa henne så att hon avslöjar hur hon och hennes älskare mörkade det första mordet Jack utförde" eller lite mer övertydligt "jag undersöker doktorns gamla journaler och finner bevis på hans inblandning i morden". Lyckas min konfliktresolutions så är min hustru och hennes älskare medbrottslingar och doktorn är inblandad i morden, oavsett vad du har skrivit i ditt avancerade äventyr. Och jag gör inte det för att "klara äventyret" utan för att min karaktär handlar om äktenskapliga problem i det första fallet och i det andra fallet kan det vara typ vad som helst.
2. Mig veterligen är termen inte äldre än 5 år, give and take. Jag har inte hört talas om någon som spelade på det här sättet före Forgeiterna lanserade begreppet. Speciellt inte 1981 då prestationsrollspel var det enda som fanns.
3. När man anvönder konfliktresolution så problemet inte ett dugg intressant utan hur scenens konflikt löses och vilka konsekvenserna blir. Det är omöjligt att förbereda ett äventyr för ingen handlings utgång är given. Temat är det centrala - vänskap, hat, förlorade drömmar, svårigheterna med att leva i ett fördömmande samhälle och liknande.
4. Allt du sagt i alla inläggar talar mot att du ens skulle tycka att det var givande.
5. Du har missuppfattat allt jag har skrivit hitills och jag är övertygad om att du missuppfattar även det här.