Nicola, Lollo och Rutger
Nicola svänger in på en ny gata. Vägen hon tar kommer defenitivt göra att resan tar längre tid, men kommer förmodligen bli säkrare.
Ett fåtal zombies har sprungit efter bilen, en lyckades till och med dunka in i sidan på bilen vilket gav Lollo en mindre chock.
Sjukhuset ligger i södra delen av staden och det är drygt åtta kilometer kvar med den vägen de åker nu.
[Återigen så kommer resan ta några uppdateringar. Jag utgår ifrån att alla har bälte på sig, annars får ni skriva om det inte är så. Rutger har väl radion?]
Jimmy, Jesper och Lunde
Hela verkstan följer med Jimmy tillbaka in i duschrummet, det är knappt att alla får plats, Axel står lite i bakgrunden och får kolla över folks huvuden.
Jonas har lyckats välta sig själv, antagligen i något desperat försök att ta sig loss samtidigt som Jimmy sprang och hämtade folk, det enda han har lyckats med dock är att få ett fullt märke på armen och hamnat i en obekväm ställning.
Du igen va? Vi hade ju så trevligt nyss och så går du bara, jag antar att du gillar när folk kollar på. säger han och flinar lite lätt, han vänder sig mot Jesper och säger med en seriösare ton.
Jag vet inte mycket om dig, men jag vet att det är något annorlunda med dig, du ändras inte, du blir ingen jävla zombie som alla andra som har blivit bitna, jag vet inte varför, men du är nog mycket viktigare än du tror.
Jonas börjar gråta lite lätt. Han vrider sitt huvud mot marken en stund innan han fortsätter.
Ni måste ta Jesper till sjukhuset, ta honom till forskningsavdelningen, sal 12C där hittar ni folk som jobbar på ett botemedel dem behöver ditt blod Jesper, om du är immun så kan du vara nyckeln till allt!