Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cassius

Hero
Anchorman said:
Jimmy, Jesper och Lunde

Sigurd sneglar lite lätt på Jimmy samtidigt som han lindar Lundes händer.
Jag kanske inte gillar det... Men om det är någon som kan få honom att prata så är det du. Gör vad du kan, om han vet saker som vi inte vet så måste vi veta det så fort vi kan.

Jonas börjar stöna lite lätt och vrida sig i stolen där han är fastbunden, det verkar som han vaknar upp.

Jimmy röker upp, fimpar ciggen. Reser sig upp och sträcker på sig. Tar tag i ryggstödet på stolen och släpar stolen mannen in i dushrummet. Han spolar honom med kallt vatten och väntar på att han ska vakna till.

Anchorman

Swashbuckler
[uppdaterar via telefon ha överseende...]

Jimmy, Jesper och Lunde

I verkstaden börjar alla jobba med att dra fram sakerna som ska sättas fast i bilen. Axel gör provosoriska handtag för plattjärnen genom att linda rep runt ena änden.

Jonas vaknar upp ganska hastigt av det iskalla vattnet. Hans ansikte har redan börjat svullna upp av smällarna ifrån Jimmy och Jesper. Han svär högt samtidigt som han spottar ut blod ifrån munnen.
Va fan, vad håller du på med! stäng av för fan!

Cassius

Hero
Med strålen på högsta effekt sprutar Jimmy, Jonas i munnen. Han börjar hulka efter lugt, Jimmy tar bort strålen. "Så, ska du ta och berätta vem du snackade med innan?"

Anchorman

Swashbuckler
Jimmy

Jonas hulkar efter luft och spottar ut vatten ifrån munnen.
Såna som du är samhällets botten, ni förtjänar inte att gå på samma mark som vi andra. Jag kommer aldrig säga nåt till dig.
Även fast han låter så självsäkert han kan så anar Jimmy ändå att det inte är genuint.

Cassius

Hero
Anchorman said:
Jimmy

Jonas hulkar efter luft och spottar ut vatten ifrån munnen.
Såna som du är samhällets botten, ni förtjänar inte att gå på samma mark som vi andra. Jag kommer aldrig säga nåt till dig.
Även fast han låter så självsäkert han kan så anar Jimmy ändå att det inte är genuint.
Berätta för mig vad det är jag har gjort som gör att jag inte förtjänar att gå på samma mark som dig? Jimmy tittar på han förbrylat.

Anchorman

Swashbuckler
Jimmy

Du fattar ingenting eller? Det är på grund av såna som dig, iglar på vårat annars vackra samhälle, iglar som stjäl, rånar, mördar och våldtar. Det är på grund av er vi släppte ut viruset.

Jonas stannar upp som om han precis sa något som han inte borde ha gjort.

Släpp ut mig din jävla fitta, låt oss slåss som män så kan jag visa dig vilken nolla du är.
Jonas spottar ur det sista blodet han har i munnen rakt på Jimmys ansikte

Cassius

Hero
Jimmy reser sig upp och går ut till dom andra, han säger högt: "Jonas säger att de spred ut ett virus för att få bort sådana som oss. Kom in och lyssna, han har en del att förklara."

mårten1

Swordsman
Rutger

"Nej, jag har inte varit där, har bara bott lite drygt ett år i Bergfors och har inte behövt åka dit. Men vart vi åker beror ju på vart vi ska, ambulansingången brukar ju vara relaterad till akuten, men ska vi till, tja ortopeden kanske vi ska någon annanstans. Ni har bättre koll än mig, så det är därför jag frågar, vart siktar vi in oss på sjukhuset?"

Rutger tittar på de två i framsätet samtidigt som han spejar genom fönsterutorna på den ganska ödelagda storstaden, hoppas de har det bra i lägenheten och hoppas det blir ordning på den här skiten snart.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

"Jag tror att de gjorde om den äldsta delen av sjukhuset till forskningsavdelning för ett par år sedan" Den var inte så patientvänlig."

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag tittar upp från mitt block men gör ingen min av att vilja följa med Jimmy. Mitt huvud snurrar av motorsågar och hur man kan göra för att de ska bli så effektiva vapen som möjligt. Men sen så sjunker det som Jimmy sa in i mig och jag rycker till.
"Vaddå spred ut ett virus? Är det mänskor som ligger bakom det här? Har någon gjort det med flit?!"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag biter mig nästan i tungan. Sedan klämmer jag fram ett ointresserat "Jasså?"
Vill ju inte att de ska förstå att det är dit vi ska.

Laowai

Hero
Cissi said:
Lunde

Väl ute i garaget tar jag på mig ett par handskar och går några varv runt bilen. Funderar på hur vi ska fästa grejerna utan att påverka jämvikt och styrning allt för mycket. Sätter mig sedan med ett block över knät på en stol och gör en snabb skiss. Fnyser lite när jag ser hur lik bilden blir min morbrors skisser på bilarna han jobbar med, men det är alltid bra att visualisera slutresultatet.
Fortfarande böjd över min ritning av vår stridsvagn säger jag:
"Jesper... vad tror du om att göra som typ, skottgluggar, där vi kan skjuta ut Axels plattjärn och motorsågssvärden om någon skulle försöka sig på att klättra på bileländet?"
Jesper ler kort, men harklar sig snabbt och döljer det.

"Ähum, alltså, jaa, det kan vi väl göra, fast det är väl synd på karossen egentligen."

Han ser fundersam ut.

"Undrar om det bästa sättet är kap eller gas."

Jesper hör sedan Jimmy, och bara gapar.

"Vafan säger du!? Är det med flit det här?"

Cissi

Up to no good.
Laowai said:
Cissi said:
Lunde

Väl ute i garaget tar jag på mig ett par handskar och går några varv runt bilen. Funderar på hur vi ska fästa grejerna utan att påverka jämvikt och styrning allt för mycket. Sätter mig sedan med ett block över knät på en stol och gör en snabb skiss. Fnyser lite när jag ser hur lik bilden blir min morbrors skisser på bilarna han jobbar med, men det är alltid bra att visualisera slutresultatet.
Fortfarande böjd över min ritning av vår stridsvagn säger jag:
"Jesper... vad tror du om att göra som typ, skottgluggar, där vi kan skjuta ut Axels plattjärn och motorsågssvärden om någon skulle försöka sig på att klättra på bileländet?"
Jesper ler kort, men harklar sig snabbt och döljer det.

"Ähum, alltså, jaa, det kan vi väl göra, fast det är väl synd på karossen egentligen."

Han ser fundersam ut.

"Undrar om det bästa sättet är kap eller gas."

Jesper hör sedan Jimmy, och bara gapar.

"Vafan säger du!? Är det med flit det här?"

Lunde

Jag slänger en blick på Jesper när vi häver ur oss nästan samma ord i munnen på varann och lägger ifrån mig blocket, tar mig mot Jimmy, hoppar över en pallbock på vägen. Jag är tyst men nickar mot Jimmy att ta täten. Så följer jag med honom tillbaka.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

[Oops! Ursäkta Lollos kommentar om forskningsavdelningen. Jag trodde i ett förvirrat ögonblick att han visste vart vi skulle. Fast vi kan ju betrakta det som en helt oavsiktligt träffsäker kommentar]

"Är Lina patient på sjukhuset? Hon kanske tog sig dit efter olyckan med polisbilen. Och förresten Nicky; borde vi inte kontakta polisen. Jag har en radio" Jag letar i fickan och drar upp den lillla bibeln. "Fel ficka" Jag fumlar vidare medan jag tittar på Nicola.

Anchorman

Swashbuckler
Nicola, Lollo och Rutger

Nicola svänger in på en ny gata. Vägen hon tar kommer defenitivt göra att resan tar längre tid, men kommer förmodligen bli säkrare.
Ett fåtal zombies har sprungit efter bilen, en lyckades till och med dunka in i sidan på bilen vilket gav Lollo en mindre chock.
Sjukhuset ligger i södra delen av staden och det är drygt åtta kilometer kvar med den vägen de åker nu.

[Återigen så kommer resan ta några uppdateringar. Jag utgår ifrån att alla har bälte på sig, annars får ni skriva om det inte är så. Rutger har väl radion?]

Jimmy, Jesper och Lunde

Hela verkstan följer med Jimmy tillbaka in i duschrummet, det är knappt att alla får plats, Axel står lite i bakgrunden och får kolla över folks huvuden.
Jonas har lyckats välta sig själv, antagligen i något desperat försök att ta sig loss samtidigt som Jimmy sprang och hämtade folk, det enda han har lyckats med dock är att få ett fullt märke på armen och hamnat i en obekväm ställning.
Du igen va? Vi hade ju så trevligt nyss och så går du bara, jag antar att du gillar när folk kollar på. säger han och flinar lite lätt, han vänder sig mot Jesper och säger med en seriösare ton.
Jag vet inte mycket om dig, men jag vet att det är något annorlunda med dig, du ändras inte, du blir ingen jävla zombie som alla andra som har blivit bitna, jag vet inte varför, men du är nog mycket viktigare än du tror.
Jonas börjar gråta lite lätt. Han vrider sitt huvud mot marken en stund innan han fortsätter.
Ni måste ta Jesper till sjukhuset, ta honom till forskningsavdelningen, sal 12C där hittar ni folk som jobbar på ett botemedel dem behöver ditt blod Jesper, om du är immun så kan du vara nyckeln till allt!

Cissi

Up to no good.
Anchorman said:
Nicola, Lollo och Rutger

Nicola svänger in på en ny gata. Vägen hon tar kommer defenitivt göra att resan tar längre tid, men kommer förmodligen bli säkrare.
Ett fåtal zombies har sprungit efter bilen, en lyckades till och med dunka in i sidan på bilen vilket gav Lollo en mindre chock.
Sjukhuset ligger i södra delen av staden och det är drygt åtta kilometer kvar med den vägen de åker nu.

[Återigen så kommer resan ta några uppdateringar. Jag utgår ifrån att alla har bälte på sig, annars får ni skriva om det inte är så. Rutger har väl radion?]

Jimmy, Jesper och Lunde

Hela verkstan följer med Jimmy tillbaka in i duschrummet, det är knappt att alla får plats, Axel står lite i bakgrunden och får kolla över folks huvuden.
Jonas har lyckats välta sig själv, antagligen i något desperat försök att ta sig loss samtidigt som Jimmy sprang och hämtade folk, det enda han har lyckats med dock är att få ett fullt märke på armen och hamnat i en obekväm ställning.
Du igen va? Vi hade ju så trevligt nyss och så går du bara, jag antar att du gillar när folk kollar på. säger han och flinar lite lätt, han vänder sig mot Jesper och säger med en seriösare ton.
Jag vet inte mycket om dig, men jag vet att det är något annorlunda med dig, du ändras inte, du blir ingen jävla zombie som alla andra som har blivit bitna, jag vet inte varför, men du är nog mycket viktigare än du tror.
Jonas börjar gråta lite lätt. Han vrider sitt huvud mot marken en stund innan han fortsätter.
Ni måste ta Jesper till sjukhuset, ta honom till forskningsavdelningen, sal 12C där hittar ni folk som jobbar på ett botemedel dem behöver ditt blod Jesper, om du är immun så kan du vara nyckeln till allt!

Jag tittar med stora ögon mellan Jesper och Jonas och plötsligt klickar det till i mig. Mina ögon blir kolsvarta och ilskan griper tag om mig.
Jag sparkar till Jonas, screw medmänsklighet, och skriker.
"Du VISSTE vad som hände! Du VISSTE vad som skulle hända och du gjorde INGENTING för att varna någon! Hur kan DU leva med dig själv? Hur kan du begära att vi ska lyssna på vad du säger!? Hur kan du TRO att VI LITAR på dig!!! Och hur kan du försvara vad DU gjort?!"
Jag pekar på Jimmy.
"Jimmy sa att ni skulle komma åt såna som 'oss'! Vilka är 'oss'? Kan du svara på det?! Din förbannade..."

Jag vänder på klacken för att inte göra mig olycklig på praktikanten och tränger mig förbi alla i dörren. Jag går förbi en arbetsbänk och drar ner allt på den i golvet med en smäll innan jag hårt slår knytnäven i väggen.
"Argh!!" Ont.

mårten1

Swordsman
Rutger

"Ok, ett forskningsanläggning... kan de ha gjort något som gått snett?" Rutger tittar mot Nicolas håll men hon verkar väldigt intresserad på vart hon kör.
"Nicola, är det dit vi är på väg? Eftersom du känner henne kanske vi kan vänta med att snacka med polisen innan vi fått höra vad som pågår, de har nog rätt fullt upp nu ändå som det är." Det sista är mera vänt mot Lollo som rotar i sina fickor.

[Vi har varsin radio, vi norpade båda polisernas radios, och ja, jag har i alla fall bälte på mig :gremlaugh: ]

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag kastar en orolig snegling åt Lollos håll när han börjar gräva i fickorna. På Rutgers ord får jag dock lite andrum; fokuserar på vägen och att köra säkert medan jag håller tummarna för att Lollo glömmer sin idé. Jävla Lollo...

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag håller radion i ena handen och bibeln i andra.
"Men det kan väl inte skada att säga att hon är där? Det kan väl inte skada att bara prata lite. Kommunicera lite" Det sista säger jag med en irriterad blick åt Nickys håll.