Re: Rösträkning
Okej, så jag kanske inte har en strategi till skillnad från Zebulon, men det är inte precis det lättaste att skaffa sig första rundan då informationen är knapphändig. Så för att få fram lite information så kan man i alla fall hålla koll på röstningarna.krank said:Först och främst åker jag inte ut runda 1 i alla spel; har bitit mig kvar flera gånger.Måns said:Ja, om det hade varit vad Vicotnic gjorde. Men det är det inte. Faktum är att han har förbättrat sin metod från förra spelet. Jag tror att alla som var med i förra spelet hade undrat vad som var på gång om Vic inte hade gjort listor, men det hade ju räckt att göra slentrianlistor. Men Vic har en ny förbättrad formula och har tagit det ett steg längre. De här listorna kommer att vara värda sin vikt i guld runt runda 4. Att misscredda det beror antagligen på att du alltid åker ut runda 1 och inte förstår bättre eller att du trodde att det var ett safe sätt att misstänka folk på. Om det senare gäller lär du inte bli långlivad den här gången heller.
för det andra handlar det helt enkelt om att jag känner igen listmakandet från de strategier jag själv brukar använda mig av - och just nu känner jag inte att jag har så värst mycket annat att gå på. Zebulon, till exempel, håller ju visserligen på med en strategi jag inte håller med om men jag tror att han liksom i förra spelet gör det av god vilja. Övriga röster har heller inte direkt övertygat.