Re: Varför massclaim är dåligt
Du förstår alltså fortfarande inte?
Om powerrollerna är mer försiktiga än alla andra så kommer ondingarna att kunna se vilka som är mer försiktiga och dra slutsatsen att de har powerroller.
Jag är helt för att avslöja information om vi
vet att vi kommer att kunna ha nytta av den. Jämför man med förra spelet så fanns det bybor som faktiskt visste hur många av infödingarna som var onda (som jag minns det i vart fall men jag var inte med och spelade).
Att avslöja information som vi inte vet vad vi ska ha för användning till tror jag bara är farligt eftersom det kan finnas någon annan gruppering som vet exakt vad den är bra till. Det här citatet
Piloter som försvinner ur spel kommer att få namn, ras och fraktion avslöjade för alla, men kodnamn och förmåga kommer att behållas hemliga.
tycker jag också tyder på att kodnamn inte alls är någon ofarlig information utan snarare något jätteviktigt. Men visst det kan ju vara så att det bara är numret som är det intressanta för ondingarna/tredje fraktionen, men hur vet vi det?
Nä ifall någon vill gå ut och hävda att den har någon information som gör att den vet att det är bra att vi avslöjar färg så kan jag tänka mig att göra det (det är fortfarande en chansning eftersom denna någon kan ljuga men då har jag i vart fall någon att hämnas på så det är chansning från någons sida också i så fall), men innan dess tycker jag att det är mycket bättre att använda den beprövade metoden att den som är på väg att åka ut spiller bönorna. För börjar det närma sig röstning och man har en klar majoritet på sig så är det ju till och med så att man bör avslöja om man har en powerroll så att vi kan ta någon annan, men i vanliga fall vore det förstås helt galet att göra så här tidigt.