Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Det har en stabil nivå på sin webbnärvaro!Travellers on a red road - har ingen något snällt att säga om det?
Det har en stabil nivå på sin webbnärvaro!Travellers on a red road - har ingen något snällt att säga om det?
Jag var på väg att påbörja en kampanj, men covid kom i vägen och vissa av spelarna var inte sugna på att spela över nätet. Hoppas kunna göra slag av saken under det kommande året!Spelas det utmärkta spelet Kuf?
Jag har tankar på att spelleda det men väntar på att Norrlands inland-kampanjen ska komma ut först.Spelas det utmärkta spelet Kuf?
Trevligt att höra!Det har en stabil nivå på sin webbnärvaro!
Sant, men efter att skaparen slutade skriva om det har det varit rätt tyst, eller? Här i alla fall, är min känsla.Och Travellers on a Red Road – kom inte det nyss ut? Jag tycker vi ska ge spelen lite tid på sig först.
Kikade på Alexandria och det fanns ju LinCon-arrangemang för Parabellum under ganska många årJag har för mig att rollspel.nu, när det var en hemsida, hade en krönika om Parabellum skriven av författaren. Minns att krönikan var en ganska dyster läsning, att inget med rollspelet blev som författaren hoppats, att samtidigt som allt med spelet gick åt skogen var författrens vardag inte heller jättemunter etc. Jag minns att jag tyckte att detta skulle blivit en intressant film, lite av rollspelens Ed Wood typ. Detta var för typ 15 år sedan, så vet inte alls vad jag tyckt idag.
Jag sade aldrig var nivån låg.Trevligt att höra!
Det är förresten ingen som vet vart man hittar spelskaparna?Kikade på Alexandria och det fanns ju LinCon-arrangemang för Parabellum under ganska många år
Ah vad kul! Vill understryka att jag absolut inte menade att racka ner på Parabellum, jag har inte spelat det själv så jag vet inte kvalitén på spelet. Jag mindes bara att författaren själv beskrev spelet som ett stort passion project som inte blev som han tänkte, så om han själv beskriver det så är det kanske inte taskigt att prata om det såKikade på Alexandria och det fanns ju LinCon-arrangemang för Parabellum under ganska många år
Jag gillade Travellers on a red road starkt när jag låste det, men ännu har jag inte fått chansen att spela.Det har en stabil nivå på sin webbnärvaro!
Man kan väl också säga att en del av planen var "pracka på det på mina bekanta på GothCon", men det sket sig.Och Travellers on a Red Road – kom inte det nyss ut? Jag tycker vi ska ge spelen lite tid på sig först.
Jag skulle gärna vilja jobba på ett spel som Noir men tror det skulle behövas en reviderad upplaga och engelsk översättning för att nå en bredare publik.Blås liv i spelet igen!
Rekrytera folk som vill färdigställa dessa halvfärdiga produkter.
Noir är ett av mina absoluta favorit rollspel och det vore fantastiskt att se mer material till spelet ges ut.
Tellus hade en väldigt trevlig värld*, men regelsystemet var lite ogenomtänkt. För att lyckas med något skulle man slå under eller likamed en färdighet med 3T6. Det är okej. Fummel blev det om man slog tre sexor. Det är också ok (och det var ju ett kristet spel, så varför inte!). Perfekt fick mandäremot om man slog exakt lika med färdighetsvärdet, vilket innebär att en medelmåttig person slår perfekt var sjätte gång, och en expert nästan aldrig.Jag vet att Tellus bara kom ut med en grundbok men det var en intressant värld och ett spel där fokusen inte var på strid, och med bra moralfrågor. Även om det inte spelas så känns det som ett spel som borde användas som referens material av flera.
Och gärna med Marcos idéer om strömlinjeformning. Det är nog en engelsk Noir 2 vi vill ha!Jag skulle gärna vilja jobba på ett spel som Noir men tror det skulle behövas en reviderad upplaga och engelsk översättning för att nå en bredare publik.
Jag kan bara hålla med. Götterdämmerung var en fantastisk idé, hemliga sällskap, mystiska monster och smutsiga gränder i Europas kulturhuvudstäder. Tyvärr föll den sönder, precis som resten av Riotminds produkter, på grund av hysteriskt komplicerade och dysfunktionella regelsystem samt kass pedagogik/textstruktur. Verkar ju inte heller som att de någonsin lärt sig något, då deras nyare produkter dras med samma problem.Götterdämmerung var en väldigt ball idé, och jag vet en del folk som kanske är en rollspelsgeneration yngre än mig, som minns det med stor värme. Men knappat någon pratar någonsin om det. Jag har aldrig läst mer än brottstycken av det, så vad vet jag, kanske förtjänade det att bli bortglömt. Men det har verkligen sina fans.
Det fina är väl att man strikt taget inte behöver någonting alls från just Götterdämmerung för att spela de bra bitarna från Götterdämmerung. Jag håller för egen del tummarna för att någon annan ska ta just samma grundtanke men göra den bra. T.ex. med lite bättre språk, vettigare regelssystem och ett ordentligt spelledarkapitel som ger bra instruktioner för hur man skapar intressanta äventyr i spelvärlden…Plus att gubbarna nu väl är en bit över 40, så såvida ingen ny begåvning tar vid, så kommer Götterdämmerung fortsätta vara bortglömt.