Jag skulle sörja OT-forumet om det försvann. Andra forum läser jag men skriver sällan på. Och ja - visst finns det andra forum för mig därute, men inte många med trevliga rollspelare.
Jag har varit med sen 2002 och har skrivit lite jämfört med mer engagerade forumiter. När jag började skrev jag på skräckforumet (numera i dvala) och på rollspelsforumet men OT-forumet var för mig välkommet eftersom jag fick diskutera annat än rollspel med rollspelare. OT-forumet och Forumrollspel är de enda forum på rollspel.nu som fått mitt blod att svalla, dock har jag självklart haft behållning av fler forum än så.
Den här diskussionen är inte unik för rollspel.nu, i alla föreningar jag varit med i finns det en grupp som vill fokusera på kärnverksamheten och en annan som vill ta det lugnt och snacka skit. Föreningarna brukar kuppa och omorganiseras med jämna mellanrum för att slippa slashasarna och sen är det likadant efter ett par år.
Jag rekommenderar att behålla OT-forumet men lägg gärna Kultur till OT så slipper jag gå in på två forum... Jag bryr mig inte om OT är med på senaste inlägg-listan, den använder jag aldrig ändå.
Angående religion och politik - tja, det är synd att moderatorerna måste lägga ner en massa tid och kraft på OT-diskussioner. Men att sålla ut inlägg som berör dessa två ämnen verkar helt omöjligt. Ska OT-forumet vara kvar så är det svårt att censurera bort politik och religion.
Sen är inget forum otrevligare och gnälligare än detta, diskussionerna här slår alla gånger OT-forumet.