Egocentrist, javisst [OT]
Det borde väl vara uppenbart, men sure thing: Det blir ingen ordning bland trådarna, eftersom de flyttas runt huller om buller beroende på hur poppis de är.
Vilket innebär att ordningen blir efter när de senast skrevs. Bara för att är ordningen som
du inte är van vid så behöver den inte vara kaotisk (jämför med spelstil i rollspel - "bara för att du gillar en viss spelsstil så...").
Du kan ju annars använda den "jättebästigt"* inställningen som sorterar alla trådar i bokstavsordning. Det torde väl vara den bästa ordningen? Nä, att föredra ha trådar sorterade efter när inlägget skrevs är verkligen slumpaktigt beteende, måste jag säga. Särskilt som man inte kan se någonstans i forumslistan när trådstarten skrevs. Bra ordning? Näe, inte direkt men folk i regel är väl vana vid det nu. Fast det hindrar ju inte att vissa ska få ha bumpade trådar.
Detta leder dessutom till att det skrivs innehållslösa inlägg vars enda syfte är att bumpa tråden.
Poäng. Ogillar sådana inlägg själv. Fast kommer de att inträffa när bumpade trådar inte är någon sorts standardinställning?
Det menar jag är värdelöst, eftersom vi redan har system för att påpeka när det skrivits nya inlägg i trådarna (rödmarkeringen).
Återigen, varför endast ha en sak när man kan ha två (typ ditt resonemang att man bör skippa bumpade trådar bara för att du föredrar något annat)? Att man skulle ha bumpande trådar innebär inte att man tar bort rödmarkeringen. Var har du fått det ifrån? Inget av de forum (sverok, riotminds, gamingoutpost, invisionfree) som jag har varit på har
inte haft markering för nya inlägg.
Att det systemet sen inte verkar fungera så klockrent för dig rent tekniskt, det är ett helt separat problem.
Jag är inte den enda som har det problemet, vilket för oss till...
...men anser ändå att det fungerar bättre med det nuvarande systemet (med det tillägget att jag tycker att inställningarna jag föreslog borde vara standard (vilket är självklart, för om jag inte tyckte att de vore bäst, varför skulle jag då själv använda mig av dem?)).
...att du endast föreslår saker (och framförallt, säger "nej" till) som du själv gillar. Det är som att ha en restaurang där vissa kunder tycker att det vore slöseri att ha vegetariskt, då de inte käkar vegetariskt. Rätt självcentrerat tänkt.
Typ som "Jag övervägde mycket riktigt att man skulle kunna ha det som en inställning, men anser ändå att det fungerar bättre med det nuvarande systemet (med det tillägget att jag tycker att inställningarna jag föreslog borde vara standard...".
”Vad är det som får dig att brista ut i ’God no’ att man kan ha det i en inställning?”
Det var inte det som föreslogs. Your question is therefore void. Men se gärna ovanstående stycke.
Men du tänkte ändå på det... Eeeh..?
/
Han som nu lägger ner då det antagligen inte finns mer att säga
* ...och med "superbästiga" menar jag givetvis den "otroligt oanvändbara".