Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Cissi

Up to no good.
Re: Första up-listan

Recca said:
Tjavva said:
Säg såhär. Outing av namn ger oss inte ulvar direkt men det kan ge ulvarna hintar om powerroller?

Rykte: Ulvarnas namn kan inte användas för att hitta dem.
Rykte: Titlar spelar roll.
Rykte: Det kan finnas grupper inom byn... eller inte.
Rykte: Någon/några kan manipulera röster.
Rykte: Hälften av alla rykten är falska.

Om det sista ryktet är sant så är två av de övriga falska. Var sätter det oss? Vad ger det byn? För det säger ju egentligen ingenting innan vi börjat bena ut vilka rykten som är sanna och vilka som inte är det och i så fall vad dessa rykten innebär.
Varför är två av övriga rykten falska om sista är sant? Vi har ju inte fått ut alla rykten än. Du har ju bara med några få exempel där. Alla de du har listat skulle i teorin kunna vara sanna ju.

En tanke jag lekte lite med är att falska rykten knyter an till någonting i spelet och är typ tvärtom mot vad ryktet säger. Så om ryktet som är falskt skulle låta: Titlar spelar roll. Så betyder det istället att titlar inte spelar roll.
Ja och samtidigt skulle alla kunna vara falska. Det är det jag menar. Innan vi rett ut vad ryktena har för egentlig innebörd är de ungefär lika användbara som ett godissnöre som bogserlina.

Men då har jag en fråga till Recca. Har du något eget att komma med förutom att försvara dig från alla inbillade påhopp?
Vad jag har sett av dina inlägg hittills så har du 1)aggrat mot alla som sagt emot dig 2)försökt röda ner Vimes 3) sammanställt listor. (vilket är bra men du har ju inte direkt bidragit med något eget utan bara sammanställt det som vi andra sagt.)

Xyas

Swashbuckler
Re: Attention alla TÖRTELS_hAtARE!

Vimes said:
Jag vill att vi kollar upp våra roller (namnen alltså) och outar huruvida våra roller är fotsoldater eller inte.
Funkar för mig så länge det inte är namn. Jag är inte en fotsoldat.

Nässe

Myrmidon

Tack för alla värmande ord i tråden! :gremsmile:

Jag tror fortfarande Vimes eller Recca är skum.

MEN

Jag tror inte på Scum Tell så tidigt i spelet- det är ändå bara gissningar.

Det som spelar roll är bästa möjliga info så tidigt som möjligt.

Som jag ser det finns det en enda person som är värd att döda.

Spider-Jerusalem.

Om han dör och är röd så vet vi med stor sannolikhet att vi kan lita på alla rykten, och kan börja bygga ett system.

Om han dör och är grön så vet vi att rykten i stort sett är meningslöst i detta spel. Det kommer ta flera rundor innan vi fått fram alla rykten. Och i stort sett hela spelet innan vi kan räkna ut vilka som är sanna och falska. Vi måste då förlita oss på annat.

Så jag ändrar min röst.

Röst: Spider-Jerusalem

Tyr

Hero

Gud vad slö sidan är. Men nej, min roll har inte fotsoldaterna som affiliation.

Möller

Hubert Hortlax

Jag är inte heller en fotsoldat.

En tydlig outning i fetstil och allt. Se och lär, Nässe!

Vimes

Sillkung
Recca said:
Tankar om Vimes:
Han är på mig lite för hårt. En ulv skulle väl inte vara så urbota korkad som han beter sig utan försöka spela spelet lite mer mellow, föreställer jag mig. Som ulv har han förr, i min erfarenhet varit just den som tar rygg, inte den som pressar. Så trots att han är en rötskalle så tycker jag inte att han riktigt pingar. Eller... Gör han det? Jag kanske sysslar med för mycket dubbeltänk nu.
Ett tips är att inte tänka så mycket Recca. Vad säger din magkänsla dig? Ditt välkomnande av w167 (jag har inte sagt att det var en attack, det får stå för dem som kallat det det, däremot är du inte hjälpsam mot en nybörjare som trevar efter hjälp) ger mig en dålig magkänsla.

Att du bollar lekledarrollen till mig tycker jag är konstigt, och du har (till skillnad från vad du hävdar) inte svarat på det. Eller jo, du har skrivit att jag "pekar med hela handen" som "en riktigt karlakarl" och är en "naturlig ledargestalt" med "massiv erfarenhet". Eller nått ditåt :gremwink: Mina invändingar är alltså:
1. Jag har väl aldrig aldrig aldrig varit byns ledargestalt i början av något spel? Det är bullshit.
2. Jag är inte så fantastiskt mycket mer erfaren än vad du är.
3. Både du och jag var rörande överrens om att jag var rätt blek och medelmåttig senast jag var bybo (KLassikern
4. Du är själv en högprofilspelare, och vad gäller första rundan skulle jag vilja säga att du är mer av en högprofilare än jag. Håller du inte med?
5. Du är en erkänt duktig och skarp bybo.

Det finns liksom inga riktigt bra anledningar för bybo-Recca att lämna över lekledarrollen till mig. Hade någon annan passat den till mig hade jag köpt det. Men inte när passningen kommer från dig. Mitt intryck av denna din manöver är alltså att du försöker undvika att ta ansvar för din egen awesomeness som bybo, och det tror jag bara att du har anledning att göra om du är ulv (för, då är du ju inte awesome, utan en ulv alltså). När vi läktarsnackade under Klassikern konstaterade vi att jag blev nattmördad på gamla meriter, du ger lekledarrollen till mig på gamla meriter (om meriterna ens finns), det måste du vara medveten om. Varför gjorde du så?

Möller

Hubert Hortlax

Nässe said:
Jag tror inte på Scum Tell så tidigt i spelet- det är ändå bara gissningar.
Det stämmer inte. I vad-var-det-nu-för-spel (seriöst, jag har skitdåligt minne) så scum tellade ulvarna Lu-kaazh och Vicotnik skitmycket i första rundan, vilket gjorde att vi tog två ulvar de två första rundorna.

Nässe said:
Om han dör och är grön så vet vi att rykten i stort sett är meningslöst i detta spel. Det kommer ta flera rundor innan vi fått fram alla rykten. Och i stort sett hela spelet innan vi kan räkna ut vilka som är sanna och falska. Vi måste då förlita oss på annat.
Du tror inte på att hitta scum tells och du tror inte att det går att massouta? Vad i hela Hamstad? Om tillräckligt många, gärna erfarna, spelare vill ha massoutning så är alla rykten ute innan morgondagen är slut.

Och vad skulle vi förlita oss på för något annat?

Cassius

Hero
Möller said:
Recca said:
Larsson: Jag outade att jag inte hade något i min info som indikerade olika grupperingar, men däremot i mitt fluff. Syftade till att Lord Dredd är en alien och inte en card-carrying member av fotklanen.
Se där, det hade jag missat.

Och jag rycker till lite på det. Jag har inget fluff i min roll. Ingen fin liten text som beskriver mig och hur jag kom till samlingen för att förgöra Turtles.

Kan vara så att Larsson ljuger ihop en varulvsroll alltså. Men antagligen inte.
Så var det ute. Jag noterade det innan och funderade på att hugga på det. Men hoppades att Recca skulle snacka mer om det och på så sätt få mer att gå på.

1. Jag har inget fluff överhuvudtaget. Jag har det som visas i Vicos inlägg och inget annat.

2. Har någon annan något fluff?

Angående titel:

1. Jag har inget som specificeras som titel förutom General i mitt namn.

Angående Möllers röst på mig:

1. Vill du att jag ska outa något eller liknande?

Angående namn-outning:

1. Jag spelar på mitt rykte.

Angående frånvaro:

1. Jag spelar rollspel varje måndag mellan 1800-2130.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Åter i spel.

Gällande fotsoldat eller inte.

Jag läser mig till att jag är Shredder Elite, tror det står över fotsoldat?

Nu skall det läsas ikapp lite.

Cissi

Up to no good.
Cassius said:
Möller said:
Recca said:
Larsson: Jag outade att jag inte hade något i min info som indikerade olika grupperingar, men däremot i mitt fluff. Syftade till att Lord Dredd är en alien och inte en card-carrying member av fotklanen.

Och jag rycker till lite på det. Jag har inget fluff i min roll. Ingen fin liten text som beskriver mig och hur jag kom till samlingen för att förgöra Turtles.

Så var det ute. Jag noterade det innan och funderade på att hugga på det. Men hoppades att Recca skulle snacka mer om det och på så sätt få mer att gå på.

1. Jag har inget fluff överhuvudtaget. Jag har det som visas i Vicos inlägg och inget annat.

2. Har någon annan något fluff?

Angående titel:

1. Jag har inget som specificeras som titel förutom General i mitt namn.

Angående namn-outning:

1. Jag spelar på mitt rykte.

Angående frånvaro:

1. Jag spelar rollspel varje måndag mellan 1800-2130.
Och fluffet spelar roll. Visst har det sagts tidigare? Jag funderade faktiskt också på det här. När folk började prata om fluff så tänkte jag att, ja ja. Det är väl ryktet som är fluffet. Men alltså inte?

Någon mer än jag som tyckte att Recca svävade på målet igen?

Möller

Hubert Hortlax
Cassius said:

Nja, jag vet inte. Jag har inget case mot dig och alla andra tycker ju att du är hel-ylle.

Vi gör såhär istället:

Röst: Nässe
Nässe är mycket förbryllande. Outar helt i förbifarten utan anledning. Ett klassiskt scum tell, även om det inte behöver vara det (se w176). Nässes outning är dessutom en möjligtvis väldigt dåligt för byn då det kanske rotar ut power-roller.

(Och för er som tycker att power-roller är onödiga: Humbug!)

Vimes

Sillkung
Cassius said:
Möller said:
Recca said:

För protokollet vill jag inflika att jag har en invändning mot detta att SJSLarsson autoulvas på grund av detta. Men jag tänker inte vara en igelkott i ballongaffären utan väntar snällt tills Larsson har förklarat sig själv.

---

En annan grej hörrni. Det är bra att folk är på hugget och outar fotsoldat=ja/nej när jag ber er. Men samtidigt tycker jag sådär om att ni skriver inlägg med BARA det som innehåll. Jag har försökt samla flera punkter i samma inlägg, så gott det gått.

Detta är ingen varulvsspelens motsvarighet till arga tvättstugelappen utan mer ett tips i all välvilja: ska du skriva ett kort inlägg om något, var inte rädd att för att gräva upp i varje fall en tanke till och pytsa in den som en andra punkt i ditt inlägg. Vi kommer tjäna på det i längden. Cassius är ett föredöme på den här punkten tycker jag.

---

Nässe har baserat två röster på det förhatliga "rösta för information"-resonemanget. Det är en plump i protokollet, tycker jag.

Lukas

Mannen i Gult
Vimes said:
I helvete att jag eller någon annan ska röstas ut för att röda Recca ännu mer. Det var det dummaste jag hört på flera minuter. Det finns ett case (visserligen ett svagt runda 1-case, but still) mot Recca, ingen har presenterat ett case mot mig. Det är efterblivet att rösta ut mig med baktanken att Recca rödas mer om jag är grön. För det första: om Recca anses vara rödish och jag grönish (eller iaf inte rödish) är förstås Recca den man borde rösta på. Och för det andra säger det inte ett skit om Recca när ni får svart på vitt att jag är grön.

Lägg av med sådant här. Det är viktigt att ta ställning, men ingen blir gladare av en bybo som tar ställning på samma sätt som en full babian skulle göra.

Och Nässe, det här är inget personligt påhopp. För gudarna ska veta att den här typen av resonemang ("vi röstar ut en grönish för att röda en rödish ännu mer") brukar dyka upp någon gång i varje spel. Det verkar vara inbakat i själva varulvsspelssiutationen, och det är lika mycket feltänk varje gång.

Finns det däremot till äventyrs ett case mot mig, så ser jag gärna att det presenteras. Som det är nu tror jag att de flesta öppet deklarerade rösterna har varit riktade mot mig, och jag har hitintills inte sett en enda motivering.
Jag håller med om att sådant här resonemang är dåligt! Det är sådana saker jag skulle försöka få igenom när jag är ulv (om jag nu inte var en värdelös ulvspelare).

När jag var ulv i "familjen" så utnyttjade vi ulvar ett liknande knep när jag och Mukwa(?) skapade en situation där alla sa "om den ena är ulv så är den andra grön" det var något som vi som var ulvar då vann på.

så jag håller inte med dig Vimes om att Nässes taktik inte är scum-tell.

---

Jag kan inte fluffet för fem öre men vad jag kan avgöra av min roll så brukar inte min karaktär nämnas med sin titel, men Vic har ändå valt att göra det på mitt formulär.
så med det så kan jag faktiskt köpa att titlar är viktiga.

så här har vi något som jag tycker grönar Nässe lite

Brynolf

Dum fan

Jag är inte fotsoldat, vilket bör ha framgått.

Nässe said:
Som jag ser det finns det en enda person som är värd att döda.

Spider-Jerusalem.

Om han dör och är röd så vet vi med stor sannolikhet att vi kan lita på alla rykten, och kan börja bygga ett system.
Tja, jag tror ju inte alla rykten är sanna oavsett vad Spider säger och om han har trenchcoat och hatt eller ej. w176s, xyas och mitt rykte i kombination gör spelet så sjukt svårt att det inte kan vara sant alltihop. Och om ingen annan har något som motsäger eller mer eller mindre duplicerar Spiders rykte, får jag lov att tro på honom. Och i så fall tänker jag inte rösta ut honom.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Det lu-khaaz skriver om namn passar väl in med mitt rykte, som alltså gör gällande att ulvarnas namn inte kan användas för att hitta dem.
*Antecknar.*
Så det var jättedumt att outa namn? Då är det ju jättedumt att inte outa att det är jättedumt att outa namn. Hur kom det sig att du inte outade innan en tredjedel outat sina namn?

Med det sagt så tycker jag att du verkar greenish med den här outningen Laowai.
Det har säkert snackats en del om det här..Men

Hur och på vilket sätt får Laowai en greenish färg av sin outning?

Alla outningar av rykte är ju uppåt taket knepig att analysera och dra några slutsatser av.

Att Laowai outar den här infon efter att en tredjedel outat är ju förvisso bra, men det hade ju varit ännu bättre att hålla på den här informationen. Det finns ju en massa olika sätt att tolka det hela på och du, Recca har tolkat det greenish.

1. Ryktet är ett av de falska rykten som florerar (baserat på att Spiders info är korrekt)
= Det går att fånga ulvar på deras outade namn.

2. Ryktet är sanningsenligt
= Det går inte att fånga ulvar med hjälp av deras namn

Men. Om någon ur denna tredjedel är ulv och redan har bluffat fram sitt namn så går det kanske* att jaga ulvar med hjälp av namnet trots att det sanningsenliga ryktet säger tvärt om.

*Med kanske menar jag då så klart att en ulv snor ett namn som en bybo har eller någon kan sia namn eller att någon sitter på infon att det inte finns någon mr.kuk eller liknande.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Ett tips är att inte tänka så mycket Recca. Vad säger din magkänsla dig? Ditt välkomnande av w167 (jag har inte sagt att det var en attack, det får stå för dem som kallat det det, däremot är du inte hjälpsam mot en nybörjare som trevar efter hjälp) ger mig en dålig magkänsla.
Jag håller faktiskt inte med. Vad hade du hellre sett att jag gjort? Berättat hur varulvsspel funkar? Det kunde du lika gärna gjort i så fall. Vi är olika personer så låt mig köra mitt spel så låter jag dig köra ditt.
Vimes said:
Att du bollar lekledarrollen till mig tycker jag är konstigt, och du har (till skillnad från vad du hävdar) inte svarat på det. Eller jo, du har skrivit att jag "pekar med hela handen" som "en riktigt karlakarl" och är en "naturlig ledargestalt" med "massiv erfarenhet". Eller nått ditåt Mina invändingar är alltså:
Jag har inte använt orden ”riktig karlakarl”. Faktiskt så tycker jag att du skruvar till det jag skrivit lite väl mycket.
Vimes said:
1. Jag har väl aldrig aldrig aldrig varit byns ledargestalt i början av något spel? Det är bullshit.
Det är inte heller min favoritroll att vara lekledare i början. Jag har svårt för det. Jag är den som hugger och biter på vad folk säger och sedan för långa logiska resonemang om sannolikhet. Varför tror du att jag ville kasta facklan till K.K men valde dig som andrahandsalternativ?
Vimes said:
3. Både du och jag var rörande överrens om att jag var rätt blek och medelmåttig senast jag var bybo (Klassikern
Saken är att jag inte valde dig för att du är en duktig bybo, utan för att du är en erfaren spelare. Det är väl uppenbart? Enligt mig är det ännu bättre om en ulv är lekledare eftersom det tvingar in denne i en sån högprofilposition som du tar upp senare i inlägget. Och du har ju bevisligen varit en ganska bra ulv i bland annat Resistance.
Vimes said:
4. Du är själv en högprofilspelare, och vad gäller första rundan skulle jag vilja säga att du är mer av en högprofilare än jag. Håller du inte med?
5. Du är en erkänt duktig och skarp bybo.
Jag öppnade spelet och kom direkt med teorier och ville jumpstarta igång dig för att få igång en kommunikation . Trots det fick jag vänta ca en timme innan du hoppade med in i spelet. Det är faktiskt en scumtell vad du än säger. Jag såg dig sitta i inloggade användare och häcka medan jag väntade i ungefär en timme innan min inbjudan till dig resulterade i att du fick tummen ur.
Vimes said:
Det finns liksom inga riktigt bra anledningar för bybo-Recca att lämna över lekledarrollen till mig. Hade någon annan passat den till mig hade jag köpt det. Men inte när passningen kommer från dig. Mitt intryck av denna din manöver är alltså att du försöker undvika att ta ansvar för din egen awesomeness som bybo, och det tror jag bara att du har anledning att göra om du är ulv (för, då är du ju inte awesome, utan en ulv alltså). När vi läktarsnackade under Klassikern konstaterade vi att jag blev nattmördad på gamla meriter, du ger lekledarrollen till mig på gamla meriter (om meriterna ens finns), det måste du vara medveten om. Varför gjorde du så?
Jag gav lekledarjobbet till dig för att jag vill veta var jag har dig. Senast vi spelade lurade du byxorna av alla. Du är en erfaren spelare och bevisligen en farlig ulv. Genom att göra dig till den högprofilspelare som det innebär att ta på sig en lekledar-roll tvingar jag dig att inte kunna sitta vid sidlinjen. Det är nog anledning att ge dig facklan och be dig steppa upp som lekledare.
Själv har jag ju inte suttit vid sidan av på någon åskådarplats. Jag var först in och jag har skrivit flest inlägg.
Trots det menar du att mitt syfte var att försöka undvika att ta ansvar. Om det vore sant skulle jag ju inte ha skrivit alls i början utan låtit någon annan ta första steget.
Det här är första gången jag får skit för att jag försöker få igång aktiviteten i byn. Enligt mig har jag tänkt helt rätt. Det var skitsmart att tvinga in en erfaren spelare i aktivitetens centrum, en som är duktig ulv och som sådan helst skulle ligga lågt istället. Att jag själv inte stigit åt sidan utan varit med hela vägen genom rundan motbevisar din tes om att jag gjort detta för att kunna vara inaktiv. Att jag var först ut med inlägget i rundan motbevisar också din tes om att jag vill ligga lågt.
Du skriver att jag försöker undvika att vara en awesome bybo. Men hörru, jag har inte varit så jävla awesome. Du tänker på Björn den Gode, inte på Recca. Men i just det här fallet hade jag en plan. Jag ville att någon med erfarenhet skulle ut och börja spela spelet och dra igång det hela, någon som jag kunde ha koll på och leta scumtells på i början. Du var den enda med meriterna för jobbet som var online utöver mig själv. Men det hade ju verkligen inte gett mig något att försöka ta den rollen själv. Ska jag titta på mig själv efter scumtells menar du? Som bybo handlade jag rätt och riktigt eftersom det vore fullständigt förryckt att leta scums på mig själv.
Vimes said:
När vi läktarsnackade under Klassikern konstaterade vi att jag blev nattmördad på gamla meriter, du ger lekledarrollen till mig på gamla meriter (om meriterna ens finns), det måste du vara medveten om.
Jag gav lekledarrollen till dig eftersom KK inte skulle vara i spel förrän på måndagen. Du är mitt andrahandsval. Med det sagt så: Det är väl klart som fan att jag jämför dina föregående spel. Jag kommer ju alltid ha erfarenhet av dig från föregående spel. Vi har spelat massor ihop. Du gör ju detsamma med folk du spelat med innan. Vi spelar varulvsspel på det sättet. Ska jag plötsligt inte agera på tidigare meriter?

/Recca som har ont i armarna. :gremfrown:

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Det lu-khaaz skriver om namn passar väl in med mitt rykte, som alltså gör gällande att ulvarnas namn inte kan användas för att hitta dem.
*Antecknar.*
Så det var jättedumt att outa namn? Då är det ju jättedumt att inte outa att det är jättedumt att outa namn. Hur kom det sig att du inte outade innan en tredjedel outat sina namn?

Med det sagt så tycker jag att du verkar greenish med den här outningen Laowai.
Det har säkert snackats en del om det här..Men

Hur och på vilket sätt får Laowai en greenish färg av sin outning?

Alla outningar av rykte är ju uppåt taket knepig att analysera och dra några slutsatser av.

Att Laowai outar den här infon efter att en tredjedel outat är ju förvisso bra, men det hade ju varit ännu bättre att hålla på den här informationen. Det finns ju en massa olika sätt att tolka det hela på och du, Recca har tolkat det greenish.

1. Ryktet är ett av de falska rykten som florerar (baserat på att Spiders info är korrekt)
= Det går att fånga ulvar på deras outade namn.

2. Ryktet är sanningsenligt
= Det går inte att fånga ulvar med hjälp av deras namn

Men. Om någon ur denna tredjedel är ulv och redan har bluffat fram sitt namn så går det kanske* att jaga ulvar med hjälp av namnet trots att det sanningsenliga ryktet säger tvärt om.

*Med kanske menar jag då så klart att en ulv snor ett namn som en bybo har eller någon kan sia namn eller att någon sitter på infon att det inte finns någon mr.kuk eller liknande.
Jag tycker att det är en konstig grej att outa som ulv. Främst för att siare kan ha vilka villkor som helst för sin siarkraft. Som ulv att gå ut med en sån grej... Det är ju bara dåligt. Så därför känns det greenish. Jag orkar inte analysera det hela mer ingående för det känns otäckt i mina armar.

Basenanji

Postd20modernist
Det här blir en lång post. Dessutom i jobbiga färger. Det är helt enkelt mitt svar på varför jag röstade på Vimes och låter rösten ligga kvar. Men! Jag vill också göra upp med mitt dum-terrier-kissar-alltid-på-samma-ställe-fråga-inte varför-beteende så om ni andra kan se hur Vimes är oskyldigare än Marilyn Manson i ett nunnekloster badandes i tio ton vinbärsgelé: please! let me know.

Kort sammanfattning för er som tl;dr:

Vimes är väldigt otydlig med vad han tycker att Recca gör som är skumt. Hon är bara "ulvish", samtidigt som Recca faktiskt inte har gjort såå skumma grejer mer än att hon bulldozrar över allt och alla. Och så en gång till bara för att vara säker. Men hon gör en hel del bra också.

----
Vimes said:
Recca är ulvish för hennes dåliga agerande i början. Varför bolla över lekledarrollen till mig? Mejkar inget sense alls.
Jo det gör det. Dels är du varulvs-ess, du har t.o.m. arrat ett spel och du är allmänt jävligt smart. Du är dessutom, strax efter mig, mest beroende av varulvsspel. Du kommer på nya varulvsspelsidéer för varje gång som krank säger immersion. du är fantastikt rolig och karismatisk. Du ÄR ledaren, tro mig elller ej. Och även om du inte gillar det måste du kunna förstå till någon grad, att vi andra diggar dig.

Recca är ju också grym, men hon är mer Lilla My om du är Snusmumriken.

Så att Recca ville ge dig ledaruppgiften tycker jag inte var ett dugg konstigt. Det var dessuotm en bra idé eftersom det här spelet kostar tid. Och jesus vad det har slöats något galet idag.
Dessutom, Recca var så slug och försåtlig att hon redan tidigt skrev att "om Vimes är varulv så är det bra om han spiller bönor…". <-smaaart!

Sedan tycker jag att början av den här rundan var intressant och intensiv tack vare Reccas offensiva spelstil. Nu har jag inte riktigt hämtat mig från terriersjukan (förra liret ville jag ha ihjäl anth, därefter BDG, heja mig!) så jag försöker stå emot här men, jag tycker att ordväxlingen mellan Recca och Vimes är speciell:

Jag saxar lite för att highligta hur deras dialog liksom går över huvudet på dem. Eller kanske mest över huvet på Vimes:

Recca
Jag föreslår att vi föregår Vicotniks röstningssystem lite och väljer ut en ordförande med erfarenhet av spelet: Vimes. Det blir därmed, i min åsikt, Vimes jobb att bestämma vad vi ska dreva om! Det här kommer spara inlägg eftersom vi inte sitter och lallar om hur vi ska göra hela första dan av spelet. Jag ville först välja K.K som nominerad lekledare men jag har bestämt för mig att han återkommer på måndag.

Eftersom det blir sjukt jobbigt om Vimes är ulv så föreslår jag att han outar något i samband med att han bestämmer hur vi lägger upp drevet.

Vimes
Jag funderar lite på hur man spelar det här spelet bäst med tanke på reglerna. Spontant tycker jag att ordföranderollen känns som något vi kan skita i tills vidare, en extra röst är inte så värst relevant förrens vi har blivit många färre.
Slänger ut en fråga: finns det "grupper" i byn/skrukgänget, tror ni? Typ "Krangs livvakter" och liknande? Jag har information som jag tycker pekar åt det hållet.

jag tycker Recca ska berätta något om sin roll härnäst.

Recca
Vad tycker du att vi ska dreva om? Grupperingar inom byn antar jag?
Det är fine med mig. För mig får du gärna vara lekledare, som sagt. *Ger facklan till Vimes.*

Rimligt svar om ni frågar mig. Här förväntar jag mig att Vimes ska utveckla sitt svar om grupperingar i byn. Men vad kommer?

Vimes
Du får gärna snacka om det (eller något annat intressant) nu Recca. Inte minst sedan mitt intryck av dig hitintills är att du är varulv
Jaha? Sådär bara sådär? Nu är hon alltså varulv, men Vimes säger inget om vad som får honom att tro så.
Recca
Får jag fråga varför herr ordförande önskar att jag outar först i ledet? Det känns som något du kan motivera.

Spännande. Motivera. Varför tycker du att jag är varulv?

Sen så hade jag lite frågor till Vimes, jag ville att han skulle motivera varför han tycker att jag är ulvig och varför han skickar bollen till mig, men han slank undan utan kommentar. Så vad gör man nu då?

Inget svar från Vimes. Varför kan han inte bara enkelt säga nåt om att Recca är aggro, går på, att hennes plan om outningar är kajko, vad som helst?

Mera Recca (och se nu outar hon!)
Jag kör en outning i linje med Vimsys medan jag väntar på svar på mina frågor.

Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.

Och under tiden svarar Vimes på två ANDRA poster, men inget om byns ev. grupper trots att Recca skriver det här. Jag för min del tycker att det var ett slemmigt svar från Recca: lite "jag vet inte och det vet jag ingenting om....fråga nån annan...har'ru en tia till en kopp kaffe?" och var helt säker på att vassa Vimes skulle gå på Recca. Näe. Inget.

Mer Recca:
Men Vimsy, tänkte du hålla på din ping på mig eller vad? Jag är nyfiken på varför du kastade bollen till mig.

Vimes skriver nu en post där han funderar lite kring vad som står i startinlägget. Inget svar till Recca.

Vimes:
Jag kan bekräfta att jag HAR ett rykte. Ryktet gäller, som jag uppfattar det, en namngiven grupp inom byn.

Recca
Vimes. Varför tror du att jag är ulv? Eller snarare, varför skriver du att du tror att jag är ulv?
Jag har bett dig motivera det här och varför du tyckte att jag skulle va nr 2 att outa. Jag har inte fått något svar ännu. Kom igen nu daggmask, svara.

Röst: Vimes

Recca skriver sedan ett bra inlägg med lista över vad som outats. Jag gillar det där, hon vill ha tydlighet och följa upp vad som outas.

Sedan, idag 12:15 kommer Vimes med en motivering/förklaring:

Recca är ulvish för hennes dåliga agerande i början. Varför bolla över lekledarrollen till mig? Mejkar inget sense alls. Om någon annan hade gjort det hade jag köpt det, men just Recca (eller om KK hade gjort det) förstår jag inte varför hon gör det. Hon är typ lika senior som jag och erkänt jävligt duktig. Varför bolla över till mig? Sedan hennes usla mottagande av w167, jävligt hjälpsamt... Hon överspelar aggro snarare än att fatta att en bybo borde hjälpa en nybörjare.

Sen röstar hon på mig och det är helt ok. Men hon har slösat mycket luft på att skrikaom att jag inte motiverat min misstanke. Kom igen vafan, spelet har inte ens varit igång ett dygn. Get a grip.

---

Jag vet inte. Igår tyckte jag att hela den här Vimes-Recca prylen liknade ett töntigt mellanstadietjafs, ni vet "kärlek börjar med slag men slutar med barnbidrag"-stuket.
Därefter började jag tycka att de verkade vara ulvar som liksom "låtsasbråkade". Därefter började jag tycka att Vimes är skum och försöker frame:a Recca.

Och nu blir jag förstås skitosäker, för de senaste posterna är lite mer Vimes, the man I knew. Men ändå fortsätter han att tjafsa med Recca som inte pingar så där…eller jo, hon är ju argare än en buffel på meth i en porslinsbutik what to expect? men hon har också gjort en del grejer som är så gröna att man storknar. Tex att hon outar så där skönt bara för att hon inte orkar med sega bybor.

Så jag låter min röst ligga kvar. I nuläget har jag inga andra kandidater som pingar lika starkt för mig, även om jag tycker att det finns en del att gå på. Mer om det senare.

Och nu är jag inte alls förtjust i Vimes som ordförande längre. Jag skulle hellre se Brynolf, Tyr, Recca, w176 eller Cassius som ordförande just bara för att de verkar så gröna, försiktiga och förståndiga.

Det som ändå grönar Vimes är hans iver att dra igång massoutningar. Så jävla jobbigt då att xyas varnade för att det fanns nån sorts instant-win för ulvarna om man outade fel pryl.

Gaah!