Det här blir en lång post. Dessutom i jobbiga färger. Det är helt enkelt mitt svar på varför jag röstade på Vimes och låter rösten ligga kvar. Men! Jag vill också göra upp med mitt
dum-terrier-kissar-alltid-på-samma-ställe-fråga-inte varför-beteende så om ni andra kan se hur Vimes är oskyldigare än Marilyn Manson i ett nunnekloster badandes i tio ton vinbärsgelé: please! let me know.
Kort sammanfattning för er som tl;dr:
Vimes är väldigt otydlig med vad han tycker att Recca gör som är skumt. Hon är bara "ulvish", samtidigt som Recca faktiskt inte har gjort såå skumma grejer mer än att hon bulldozrar över allt och alla. Och så en gång till bara för att vara säker. Men hon gör en hel del bra också.
----
Vimes said:
Recca är ulvish för hennes dåliga agerande i början. Varför bolla över lekledarrollen till mig? Mejkar inget sense alls.
Jo det gör det. Dels är du varulvs-ess, du har t.o.m. arrat ett spel och du är allmänt jävligt smart. Du är dessutom, strax efter mig, mest beroende av varulvsspel. Du kommer på nya varulvsspelsidéer för varje gång som krank säger immersion. du är fantastikt rolig och karismatisk. Du ÄR ledaren, tro mig elller ej. Och även om du inte gillar det måste du kunna förstå till någon grad, att vi andra diggar dig.
Recca är ju också grym, men hon är mer Lilla My om du är Snusmumriken.
Så att Recca ville ge dig ledaruppgiften tycker jag inte var ett dugg konstigt. Det var dessuotm en bra idé eftersom det här spelet kostar tid. Och jesus vad det har slöats något galet idag.
Dessutom, Recca var så slug och försåtlig att hon redan tidigt skrev att "om Vimes är varulv så är det bra om han spiller bönor…". <-smaaart!
Sedan tycker jag att början av den här rundan var intressant och intensiv tack vare Reccas offensiva spelstil. Nu har jag inte riktigt hämtat mig från terriersjukan (förra liret ville jag ha ihjäl anth, därefter BDG, heja mig!) så jag försöker stå emot här men, jag tycker att ordväxlingen mellan Recca och Vimes är speciell:
Jag saxar lite för att highligta hur deras dialog liksom går över huvudet på dem. Eller kanske mest över huvet på Vimes:
Recca
Jag föreslår att vi föregår Vicotniks röstningssystem lite och väljer ut en ordförande med erfarenhet av spelet: Vimes. Det blir därmed, i min åsikt, Vimes jobb att bestämma vad vi ska dreva om! Det här kommer spara inlägg eftersom vi inte sitter och lallar om hur vi ska göra hela första dan av spelet. Jag ville först välja K.K som nominerad lekledare men jag har bestämt för mig att han återkommer på måndag.
Eftersom det blir sjukt jobbigt om Vimes är ulv så föreslår jag att han outar något i samband med att han bestämmer hur vi lägger upp drevet.
Vimes
Jag funderar lite på hur man spelar det här spelet bäst med tanke på reglerna. Spontant tycker jag att ordföranderollen känns som något vi kan skita i tills vidare, en extra röst är inte så värst relevant förrens vi har blivit många färre.
Slänger ut en fråga: finns det "grupper" i byn/skrukgänget, tror ni? Typ "Krangs livvakter" och liknande? Jag har information som jag tycker pekar åt det hållet.
jag tycker Recca ska berätta något om sin roll härnäst.
Recca
Vad tycker du att vi ska dreva om? Grupperingar inom byn antar jag?
Det är fine med mig. För mig får du gärna vara lekledare, som sagt. *Ger facklan till Vimes.*
Rimligt svar om ni frågar mig. Här förväntar jag mig att Vimes ska utveckla sitt svar om grupperingar i byn. Men vad kommer?
Vimes
Du får gärna snacka om det (eller något annat intressant) nu Recca. Inte minst sedan mitt intryck av dig hitintills är att du är varulv
Jaha? Sådär bara sådär? Nu är hon alltså varulv, men Vimes säger inget om vad som får honom att tro så.
Recca
Får jag fråga varför herr ordförande önskar att jag outar först i ledet? Det känns som något du kan motivera.
Spännande. Motivera. Varför tycker du att jag är varulv?
Sen så hade jag lite frågor till Vimes, jag ville att han skulle motivera varför han tycker att jag är ulvig och varför han skickar bollen till mig, men han slank undan utan kommentar. Så vad gör man nu då?
Inget svar från Vimes. Varför kan han inte bara enkelt säga nåt om att Recca är aggro, går på, att hennes plan om outningar är kajko, vad som helst?
Mera Recca (och se nu outar hon!)
Jag kör en outning i linje med Vimsys medan jag väntar på svar på mina frågor.
Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.
Och under tiden svarar Vimes på två ANDRA poster, men inget om byns ev. grupper trots att Recca skriver det här. Jag för min del tycker att det var ett slemmigt svar från Recca: lite "jag vet inte och det vet jag ingenting om....fråga nån annan...har'ru en tia till en kopp kaffe?" och var helt säker på att vassa Vimes skulle gå på Recca. Näe. Inget.
Mer Recca:
Men Vimsy, tänkte du hålla på din ping på mig eller vad? Jag är nyfiken på varför du kastade bollen till mig.
Vimes skriver nu en post där han funderar lite kring vad som står i startinlägget. Inget svar till Recca.
Vimes:
Jag kan bekräfta att jag HAR ett rykte. Ryktet gäller, som jag uppfattar det, en namngiven grupp inom byn.
Recca
Vimes. Varför tror du att jag är ulv? Eller snarare, varför skriver du att du tror att jag är ulv?
Jag har bett dig motivera det här och varför du tyckte att jag skulle va nr 2 att outa. Jag har inte fått något svar ännu. Kom igen nu daggmask, svara.
Röst: Vimes
Recca skriver sedan ett bra inlägg med lista över vad som outats. Jag gillar det där, hon vill ha tydlighet och följa upp vad som outas.
Sedan, idag 12:15 kommer Vimes med en motivering/förklaring:
Recca är ulvish för hennes dåliga agerande i början. Varför bolla över lekledarrollen till mig? Mejkar inget sense alls. Om någon annan hade gjort det hade jag köpt det, men just Recca (eller om KK hade gjort det) förstår jag inte varför hon gör det. Hon är typ lika senior som jag och erkänt jävligt duktig. Varför bolla över till mig? Sedan hennes usla mottagande av w167, jävligt hjälpsamt... Hon överspelar aggro snarare än att fatta att en bybo borde hjälpa en nybörjare.
Sen röstar hon på mig och det är helt ok. Men hon har slösat mycket luft på att skrikaom att jag inte motiverat min misstanke. Kom igen vafan, spelet har inte ens varit igång ett dygn. Get a grip.
---
Jag vet inte. Igår tyckte jag att hela den här Vimes-Recca prylen liknade ett töntigt mellanstadietjafs, ni vet "kärlek börjar med slag men slutar med barnbidrag"-stuket.
Därefter började jag tycka att de verkade vara ulvar som liksom "låtsasbråkade". Därefter började jag tycka att Vimes är skum och försöker frame:a Recca.
Och nu blir jag förstås skitosäker, för de senaste posterna är lite mer Vimes, the man I knew. Men ändå fortsätter han att tjafsa med Recca som inte pingar så där…eller jo, hon är ju argare än en buffel på meth i en porslinsbutik what to expect? men hon har också gjort en del grejer som är så gröna att man storknar. Tex att hon outar så där skönt bara för att hon inte orkar med sega bybor.
Så jag låter min röst ligga kvar. I nuläget har jag inga andra kandidater som pingar lika starkt för mig, även om jag tycker att det finns en del att gå på. Mer om det senare.
Och nu är jag inte alls förtjust i Vimes som ordförande längre. Jag skulle hellre se Brynolf, Tyr, Recca, w176 eller Cassius som ordförande just bara för att de verkar så gröna, försiktiga och förståndiga.
Det som ändå grönar Vimes är hans iver att dra igång massoutningar. Så jävla jobbigt då att xyas varnade för att det fanns nån sorts instant-win för ulvarna om man outade fel pryl.
Gaah!