Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Xyas

Swashbuckler
Basenanji said:
Så jävla jobbigt då att xyas varnade för att det fanns nån sorts instant-win för ulvarna om man outade fel pryl.

Gaah!
Inte så vagt som fel pryl. Det jag har info om handlar om namn, eller information som tillåter identifikation för den som är fluff-savvy.

Laowai

Hero
Re: Första up-listan

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Det lu-khaaz skriver om namn passar väl in med mitt rykte, som alltså gör gällande att ulvarnas namn inte kan användas för att hitta dem.
*Antecknar.*
Så det var jättedumt att outa namn? Då är det ju jättedumt att inte outa att det är jättedumt att outa namn. Hur kom det sig att du inte outade innan en tredjedel outat sina namn?

Med det sagt så tycker jag att du verkar greenish med den här outningen Laowai.
Det har säkert snackats en del om det här..Men

Hur och på vilket sätt får Laowai en greenish färg av sin outning?

Alla outningar av rykte är ju uppåt taket knepig att analysera och dra några slutsatser av.

Att Laowai outar den här infon efter att en tredjedel outat är ju förvisso bra, men det hade ju varit ännu bättre att hålla på den här informationen. Det finns ju en massa olika sätt att tolka det hela på och du, Recca har tolkat det greenish.

1. Ryktet är ett av de falska rykten som florerar (baserat på att Spiders info är korrekt)
= Det går att fånga ulvar på deras outade namn.

2. Ryktet är sanningsenligt
= Det går inte att fånga ulvar med hjälp av deras namn

Men. Om någon ur denna tredjedel är ulv och redan har bluffat fram sitt namn så går det kanske* att jaga ulvar med hjälp av namnet trots att det sanningsenliga ryktet säger tvärt om.

*Med kanske menar jag då så klart att en ulv snor ett namn som en bybo har eller någon kan sia namn eller att någon sitter på infon att det inte finns någon mr.kuk eller liknande.
Det var något i stil med detta jag tänkte, men när lu-khaaz skrev det så tänkte jag att det inte skadade att bekräfta hans tankar.

Som den rookie jag är insåg jag inte att det
1: Kunde ha stoppat en massa bybor från att outa sina namn (något jag inte förstod innebörden av)

2: Om jag hållit på det längre kunde ha fått ulvarna att eventuellt ljuga ihop namn trots att de kanske har alias att använda.

Nåja, man lär sålänge man lever.

Imo har recca nämnt flera grejjer i sina senaste inlägg som jag, om jag vore varulv, inte skulle vilja att folk tänkte på, så hon verkar betydligt mindre ulvig för mig nu.

w176

Förlorad dotter
Re: Attention alla TÖRTELS_hAtARE!

• Vi vet inte om vi kommer veta vem som blir ordförande varje runda.
  • Vi vet inte ens om den som är ordförande kommer veta att denna varit ordförande, men vi får väl förmoda att den som blir ordförande nog får veta det.
  • Vi vet inte om vi kommer veta hur folk röstat efter omröst ningen eller ej.
  • Vi vet inte om Turtels kan nattmörda.
  • Om Turtels kan nattmörda, kommer vi veta vem som blev hängd, och vem som blir mördad?
  • Kommer vi få veta vilken fraktion de som mördas/hängds tillhörde efter att de dött?
  • Vet vi med säkerhet att varulvarna bara är de fyra gräna sköldpaddorna? Är det möjligt att de är fem eller sex i form att April, Splinter eller någon annan allierad också finns gömnda i leden?

Basenanji

Postd20modernist
Xyas, op. 1 D-moll
Jag hävdar bestämt att det finns en risk med namn-outande. Jag är inte rädd för att power-roller ska kunna identifieras, jag är rädd för att det finns insta-win-conditions som träder i kraft om någon/några specifika åker ut.

Varför tror jag det då? För det första så indikerar mitt rykte att så skulle kunna vara fallet...

Jag tycker istället vi ska fokusera på ryktena, och kanske gärna input om vad andra tror om liv-grejen.

Xyas, op. 2, F-dur
Inte så vagt som fel pryl. Det jag har info om handlar om namn, eller information som tillåter identifikation för den som är fluff-savvy.

--

Bara så att ni förstår hur mina tankar går.

Cissi

Up to no good.
Jag tänkte återkomma till en av mina tidigare tankar i spelet. Vi verkar ha några riktiga veteraner i spel och om jag var veteran och ulv skulle jag såklart vilja bli av med de andra veteranmotståndarna som kan genomskåda mitt spel.
Jag har tidigare funderat över om intresset för Recca ligger i att hon ses som ett hot. Nu har Basse ytterligare gett mig vatten på min kvarn för detta iom Vimes.
Vimes har hittills spelat rollen som klok och förståndig. Han har invaggat oss gröngölingar i ett skimmer av trygghet och kastat långa röda skuggor över Recca. Frågan är då. Gör han det för att Recca är ett hot mot honom. Självklart, frågan är bara vem av dem som är bybo och vem som är ulv.

Basse har hittills i spelet förespråkat försiktiga outningar, öppenhet, metoddiskussion och hela vägen hållit Recca om ryggen. Han lade också tidigt en röst på Vimes. Det kan ju dock vara så att att Recca och Basse är luriga ulvar och vill ha ut Vimes. Men det kan också vara så att Vimes genom att flirta med oss gröngölingar försöker vinna mark och Recca och Basse har genomskådat honom.

Jag vill också i det här lyfta en fråga som Xyas tog upp tidigare i kväll. Finns det underlag att diskutera livens betydelse för oss?

Vimes

Sillkung

Nå, jag vetekattsingen om jag är så mycket av en vis snusmumrik. För om sanningen ska fram känner jag mig jäkligt lost. Min erfarenhet säger mig dock att det brukar vara så i flufftunga spel, men att det kommer utkristallisera sig vettiga sätt att förhålla sig till informationsmassan efterhand.

Jag hade tänkt att sova nu. Men ska knyta ihop några trådar.

Recca: Tack för ditt svar. Är du varulv är det förstås en efterhandskonstruktion, men är du bybo är förstås handlingen att ge mig lekledarrollen ett sätt för dig att vara aktiv med spelet. Jag får fundera.

Jag gillar att rätt tidigt slänga ur mig ett "Men NN ylar ju mot fullmånen också." Det innebär inte att jag inte tycker att du pingade. Välkomnandet av w176 och lekledarpassningen reagerade jag på direkt. Men såhär, jag är hermeneutiker, de tolkningar jag skiter ur mig kommer bli mer substantiella ju mer text jag har fått äta.

Om jag föreställer mig att du inte är varulv, vill jag gärna tro att någon av de som gladeligen tyckte att du var ulv under perioden mellan min första rödnotering och min motivering är bruna i kanten. SJSLarsson comes to mind. Han säger sig rätt tidigt misstänka dig, men så vitt jag vet formulerar han aldrig varför (både grejen med w176 och ledarrollen är det andra som nämner INNAN jag motiverar mig själv - varför har inte ni som misstänkt mig plockat upp det, era sumprunkare? :gremwink: ).

Så jag vet inte Recca, jag gillar att gilla dig och lita på dig i varulvsspel. Men här ryckte det i varulvstarmen direkt i början, innan jag hade fått en grön känsla av dig. Vi får se.

xyas: Har du klargjort varifrån din info om instawin utifrån namnen kommer? Är det ditt rykte? Din förmåga? Hur vet du det? Vad anser du om rimligheten i att rösta ut dig för att få veta om du är grön eller inte med tanke på detta? Jag menar alltså att vi måste arbeta med fluffet i det här spelet, inte minst på grund av att vi inte kommer få veta hur folk de facto röstat. Jag hatar verkligen att rösta ut folk för info, men det här är verkligen potentiellt jättestor en hämsko för oss.

---

Nähä, det känns som att jag hade en tanke som pös ut här på slutet. Det här är ett svårt spel, och jag tror att vi kommer behöva chansa mer än vi gjort i tidigare spel. Finns det något mer vi kan outa? xyas säger att vi inte ska outa namn, vad gäller ryktena måste de ju bedömas individuellt: mitt rykte tror jag kommer vara värdo om det inte outas sent.

Angående fotsoldater är min uppfattning att Recca och Konrad Konvalj typ är fotsoldater. Inte vanliga anonyma förstås, men det är facket jag lägger dem i. Vilka har inte sagt något om detta ännu?

Andra varianter kan vara att outa om man är något form av muterat djur, robot, utomjording etc. Vi får konstruera kategorier kanske.

Nä, färdigblajjat. Nu blir det sömn.

Eller, en not om min framtida aktivitet: jag är inne på slutspurten av min masteruppsats (ska lägga fram den i januari), och därtill går jag min sista kurs. Så jag har egentligen inte tid med sådant här onyttigt, nördigt, barnsligt larvande. Jag kommer försöka hålla mig borta.

Basenanji

Postd20modernist
Nu har dubbelkollat wikipediaartikeln med TNMT och jag är inte fotsoldat, även om jag blir lite snurrig av att läsa om min roll. Men fotsoldat är väl egentligen bara de där svarta ninjorna som egentligen är robotar?

---

Sedan, jag kan nog hålla mig ett litet tag till, men om vi inte kommer nånvart med spekulationer hit och dit så vill jag nog massouta rubbet.

Det är för svårt annars. Dessutom blir man ju galen när folk tar med sig hemligheter i graven och i det här spelet, mer än nånsin.

Det som i nuläget är tjinkigt är väl namn, med tanke på att xyas har varnat för att varulvarna skulle kunna ha ett insta-win på g. Men ju mer jag tänker på det desto sjukare låter det.

Skulle det här spelet kunna sluta efter en runda med andra ord?

xyas, du får gärna utveckla det där. Vad är det som får dig att tro att varulvarna skulle vinna så enkelt?

(Min tanke är nog att detta bekräftar Spiders info: xyas har fått ett falskt rykte kort och gott, men Vic har lagt ut den där för att "fördröja" byns outande)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Första up-listan

Drar av en förenklad up-lista. Det mesta är draget ur röven och freebasat så visst kan det förekomma sånt som inte riktigt stämmer, men jag känner då att jag har rätt bra koll.

Cassie, har varit inne på det tidigare, tydlig som fan. Visar vart han står och är en god kandidat till att bära ordförande fanan.

Basse, ingen kaos? Enligt egen utsago vill Basse revanschera sig en aning. Kanske är dags att börja?

Brynte, medlem i att se Recca´s träighet där i starten, men garderade samtidigt upp för att Recca är som vanligt när hon är bybo. Det fäller ett litet brunt skimmer över Brynolf. I övrigt har han dock spelat Brynolfiskt.

Arvidos MC, har inte fått några vibbar alls här. Inte alls inne i spelet. Senast Arvidos var med på samma båt som mig hade jag sjukt svårt att grepp hela honom och spelstilen.

Laowai, har nybörjar jackan på sig. Outade sitt rykte i lite fel stadie vill jag påstå.

LJSLarsson, med och påtar i det mesta. Lite velig och inkonsekvent. Alldeles för fluffintensiv och allt som inte står i hans turtlesbok är ulvigt.

Lu-kaazh, hakar på och sätter trästämpel på Recca i början. Har inte så många inlägg efter det, men det är inga direkta ulvpingar här så som det kan se ut när Lu-kaazh är ulv.

Möller, hakade på mot Recca i början. Då fick jag dåliga vibbar. Det kom lixom inte så mycket mer från Möller förutom lite saker mot Recca. Nu på slutet har Möller steppat upp rejält och lassat fram en hel del bra saker.

Recca, kör sitt race och det är inget fel med det. "attacken" mot W176 i starten pingade lite tyckte jag, men i övrigt är det ju helt vanligt Recca-lir. Det finns en hel del att utläsa i uppstarten av rundan när Recca var på g. Hon funkade lite som honingsfälla där ser det ut som. Det var för många som attackerade Recca för att hon spelade aggressivt så som hon brukar göra enligt mina erfarenheter.

!Paxen, är som förra liret mer på tårna och inte lika random. Har haft nån liten beef här och var, men inget konstigt med det. Spamandet är inget att vara rädd för än så länge, och det vore ju en sjukt dålig ulv-taktik att försöka spamma sig igenom 700 inlägg om man i vanliga fall inte brukar ligga i topp bland inläggen.

Spider Jerusalem, outningen är ju en liten nyckel i det hela. Utöver den så har jag inte sätt så mycket från Spider? Kan vara ett gott tecken eftersom mina erfarenheter med Spider är att det kan komma ut en del otäcka inlägg som kan tolkas som ulviga. (ta inte illa vid med otäcka inlägg :gremsmile: jag tycker om dig ändå Spider)

Tjavva, har varit rätt delaktig. Nu jämför jag med vår andra nybörjare och den första uppfattningen jag fått är att Tjavva försöker hjälpa till och dra sitt strå till stacken. Det har förekommit en hel del felaktigheter inblandad i vissa inlägg. Dessa måste jag kolla över lite mer. Har för mig det är mixtrande av namn och lite sånt därnt som går att blanda ihop.

Tyr, velande? Var på i börja och av efter ett tag. Har inte uppdaterat mig fullständigt på Tyrsan, men vad jag kan komma ihåg så ansåg han att det var bra att outa rykte till en början och sedan var det inte bra. Sen vet jag med mig att jag i ett tidigare skede störde mig på att han tyckte det var dumt att påbörja en outning på morgonen eftersom aktiviteten var bättre på kvällen. Det är ju bara att förhala det.

w176, outade ur det blå. Det är väl sissådär att pyssla med sånt. Utöver det har jag inget att säga. Har inte haft mina ögon riktade åt det hållet.

xyas, som vanligt är det svårt att sätta fingrarna på vad xyas pysslar med. Han har ju den eviga ulv-auran ikring sig.

Vimes, har spelat Vimes-R1-spel men snöat in lite väl hårt på Recca. Jag förväntar mig som vanligt mer jobb och bättre spel av Vimes. Nu på slutet här har det dock kommit lite mer med fetstilt och pekande med hela handen alá Vimes så det börjar nog sätta sig nu.

Nässe, måste läsa in mig lite mer här. Men att inte tro på scumtells tidigt i spel är ju bara förlegat. Min första fealing var att Nässe är så som Pölzemannen var i hans senaste spel. Nässe är alltså av den gamla ulvjägar-stammen och har lite dålig koll på hur heta byborna är på att plocka in scumtells och hänga ulvar i första rundan.

Summan av det hela:

Cassie är den grönaste spelaren efter mig.

I den tidigare motståndsrörelsen mot Recca kommer vi att hitta minst 1 ulv. Tjavva, Brynolf, Lu-kaazh, SJSLarsson.

Recca är honingsgrön där i början frånsett lite mjugg och smolk i bägaren beträffande "attacken" mot w176 så att det finns ulvar där är jag nästan helt säker på.

Övriga spelare är lite mer låglaktos mjölk, men så brukar det vara i början av alla lir. Måste klura lite mer på vart det kan gömma sig ulvar, men nu i första skedet tänker jag fooka lite hårdare på de i motståndsrörelsen.

Basenanji

Postd20modernist

Nu sitter jag och kollar genom tidigare poster och när KK skriver om Lu-kaazh "Recca kan vara ett träd" tror jag att jag faktiskt fattar mitt rykte lite bättre.

Eller så här: det kanske inte finns ett träd, men det finns flera grupper också bland paddorna.

Eller jag misstänker att det finns en/flera som kan rekrytera andra till en konkurrentgrupp till paddor och fotsoldater.

Äh, det är sent och det här kan vara blajjigt, men hjälp mig: finns det inte en film med törtlkarna där det är en stenfigur som vaknar tillliv och som både törtlar och fotsoldater får bråka mot?

(Jag är för gammal för att kunna TNMT-lore:t. Varje gång jag googlar får jag ett varningsmail från Vuxenbyrån)

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
I den tidigare motståndsrörelsen mot Recca kommer vi att hitta minst 1 ulv. Tjavva, Brynolf, Lu-kaazh, SJSLarsson.
Varför inte Vimes?

Recca

Femme Fatale

Basenanji said:
Nu sitter jag och kollar genom tidigare poster och när KK skriver om Lu-kaazh "Recca kan vara ett träd" tror jag att jag faktiskt fattar mitt rykte lite bättre.
I Mos Varulv som Vimes designade så var jag dråparträdet. Jag infekterade en person per natt istället för nattmord. Tyvärr blev jag utröstad direkt i första rundan. När de tycker att de ser träighet så menar de nog att de tycker att jag spelar som jag gjorde då.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tjavva said:
Jag vill också i det här lyfta en fråga som Xyas tog upp tidigare i kväll. Finns det underlag att diskutera livens betydelse för oss?
Det troliga är att vi inte skall snacka liv. Alltså, vi skall nog inte börja jiddra om att vi har fler än 1 liv för det skadar ju bara byn. Har man 2 liv är det ju bra för det lär ju betyda att man överlever 2 nattmord eller liknande.

Liven är nått vi bör hålla för oss själva kort och gott.

Cissi

Up to no good.

Konrad Konvalj said:
Som sagt, jag tror att det är en god idé att leta efter ulvar i de som redan har drevat Recca och där ingår Vimes. Vimes var den första som överhuvudtaget lade en ordentlig anklagelse på Recca.
Brynolf och Xyas är rödast för mig. Jag har motiverat det tidigare. Lu-kaaz och Möller pingade för att de hakade på lite för fort och Larsson för att han velar så.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Alltså, antingen ljuger Nässe om sitt rykte eller så finns titlar. Kan det ha att göra med Vimes grupperingar?
Min inställning till titlar ser ut så här ungefärt:

Brynolf: Barney Stockman, ingen titel
Paxen: The rat king
Larsson: Lord Dregg
Cassius: General Traag
K.K: Chrome Dome, ingen titel
Laowai: Toka, ingen titel
Recca: Alpha One

Alltås, King, Lord och General är ju givna titlar om vi skall syssla med sånt. Sen är väl Alpha One en supertitel. Det är ju nummer 1 lixom.

Nässes information om att titlar är viktiga är i så fall rätt dålig att gå ut med om den stämmer och om detta är titlar. Det pekar ju i så fall ut 4 viktiga roller av 7 outade. 4 viktiga roller bör ju således vara någon form av powerroll.

Det kan också vara så att titlar är viktiga för byborna. Alltså, har man ingen flashig titel så som King eller General då kan man placeras i ulvfacket. Det återstår ju att se beroende på hur många titlar vi har totalt om vi nu överhuvud taget skall se det som titlar.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Varför inte Vimes?

För att Vimes var med och anordnade honingsfestivalen. Alltså, en bybo-Vimes är väldigt lätt att ta rygg på som ulv. Han är ju lite av en elit så att haka på hans tankar är rätt soft, och blir det mer ringar på vattnet och fler hakar på så är det lätt att ligga kvar där i skvalpet som ulv.

Jag vill inte påstå att Vimes är bland mina topp 3 gröna namn för det, men jag kommer inte lägga mitt allra störtsta fokus på att hänga Vimes i R1. Jag tror som sagt var snarare att det går att jaga fula fiskar i Vimes bakhasor. Detta kan i sin tur leda till att det växer fram mer scums på Vimes.

Överlag tycker jag att Vimes varit bra. Lite obstinat gentemot dig, men det är rätt så lätt att bli det :gremsmile: jag själv har ju i tidigare spel haft väldigt svårt att släppa dig från kroken, men jag har lärt mig att behärska mig och ser ditt spel på ett helt annat vis nu än tidigare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Okay.

Vi har 703 inlägg på oss R1.

Vi är uppe i 235 med mitt inlägg här.

Spelet tar slut den 25/11-2012 klockan 22:00

Vi är 18 pers varav 4-5 är ulvar och vi måste fimpa dem alla innan deadline för att vinna.

Det har varit snack om att vi skall ligga lite lågt med inläggen så att det inte skall ge någon favör till ulvarna. Nu har jag funderat över det ett tag och jag börjar oroa mig för att det snarare är en nackdel för oss att ligga lågt med inläggen.

Vi har spelat sen i söndags klockan 17.00 eller liknande och dragit på oss 235 inlägg. Håller vi samma takt så lär det vara onsdag eller så innan vi uppnått 700 inlägg. Allså, den 14:e = 11 dagar kvar, är det bra?

Kan inte Brynolf (helst Mukwa...) räkna ut hur ofta vi bör hänga någon för att det inte skall bli knas mot slutet. Jag fixar det inte just nu. Jag är trött och paranoid över att det går för långsamt.

Fnuk. Utöver att vi håller nere antal inlägg har outningarna helt blåsts av. Det går håller ju inte riktigt ihop tycker jag. Vi kan inte sitta och vänta på att någon skall outa i purgatorisk ordning med risken för att det hela sinkas tidsmässigt i och med att vi har en fast deadline, och vi måste på samma gång sätta lite fart på att skriva inlägg för att inte deadline skall närma sig. Det är någon form av balansgång vi måste bemästra här och jag känner att jag inte alls har kontroll över den.

Så länge vi bara skriver luft och ingen hårdfakta som går att kolla upp vid ett senare skede slösar vi på inlägg, och skriver vi inga inlägg alls så slösar vi på tid inför det definitiva slutet. Fattar ni vad jag menar? Skall jag sluta oroa mig för det hela?

Brynolf

Dum fan

Vi vet ju egentligen inte så mycket om hur spelet ser ut så svårt att säga hur bråttom vi har. Vi vet inte hur många ulvarna är (4 eller 5 låter rimligt), eller om det finns en DTF (låter rimligt enligt mig och Basse verkar också vara inne på det).

För att få lite rätsida på saker och ting borde vi egentligen outa allting och sedan avsluta runda 1 så vi kan börja lappa ihop de här läckande byxorna. För jag tror definitivt inte att alla rykten stämmer (därmed inte sagt att Spider är en av oss), och en insta-win i ett så här stort spel vore ett rejält antiklimax.

En fråga vi kan ställa oss innan vi total-outar allt:

Känner paddorna rimligen till ryktena redan? Om de fått en lista med alias-namn att välja bland som i Ankeborg, vet de ju redan det Laowai vet, exempelvis. Och även röstmanipulering och liknande grejer känner ju redan ulvarna till, om det nu är de som har den förmågan. Det enda vi vet som ulvarna kanske inte känner till är eventuella ledtrådar till powerrollerna. Men även det kan de ju redan ha info om.

Jag tror teknodromen har mer att vinna på en total outning än hjältarna, eftersom de redan har åtminstone en del av den info vi sitter och gömmer.

LJSLarsson

Hero
Sitter fortfarande med platta. Har jag tyr har jag riktigt internet runt 10 - 11.

Har gjort det ganska tydligt att inte är fotsoldat, jag är en cool inhyrd alien.

Kan väl också för protokollets skull säga att jag har ett rykte.

Angående folks kommentarer om hur jag pratat om mitt "fluff" - det är inte slarviga felsägningar utan jag menAr vad jag skriver.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynte said:
Vi vet ju egentligen inte så mycket om hur spelet ser ut så svårt att säga hur bråttom vi har. Vi vet inte hur många ulvarna är (4 eller 5 låter rimligt), eller om det finns en DTF (låter rimligt enligt mig och Basse verkar också vara inne på det).
Jag har lite info som backar upp DTF också:
En snubbe har eget intresse i spelet.

Med tanke på att vi är 18 pers så känns det rimligt med DTF.

Cassius

Hero

Fråga från de blå, är vi säkra på att ulvarna kan prata med varandra utanför spelet? Jag är sjukt trött nu på morgonen men de hade varit bra ifall någon vet något om detta!?