Första up-listan
Drar av en förenklad up-lista. Det mesta är draget ur röven och freebasat så visst kan det förekomma sånt som inte riktigt stämmer, men jag känner då att jag har rätt bra koll.
Cassie, har varit inne på det tidigare, tydlig som fan. Visar vart han står och är en god kandidat till att bära ordförande fanan.
Basse, ingen kaos? Enligt egen utsago vill Basse revanschera sig en aning. Kanske är dags att börja?
Brynte, medlem i att se Recca´s träighet där i starten, men garderade samtidigt upp för att Recca är som vanligt när hon är bybo. Det fäller ett litet brunt skimmer över Brynolf. I övrigt har han dock spelat Brynolfiskt.
Arvidos MC, har inte fått några vibbar alls här. Inte alls inne i spelet. Senast Arvidos var med på samma båt som mig hade jag sjukt svårt att grepp hela honom och spelstilen.
Laowai, har nybörjar jackan på sig. Outade sitt rykte i lite fel stadie vill jag påstå.
LJSLarsson, med och påtar i det mesta. Lite velig och inkonsekvent. Alldeles för fluffintensiv och allt som inte står i hans turtlesbok är ulvigt.
Lu-kaazh, hakar på och sätter trästämpel på Recca i början. Har inte så många inlägg efter det, men det är inga direkta ulvpingar här så som det kan se ut när Lu-kaazh är ulv.
Möller, hakade på mot Recca i början. Då fick jag dåliga vibbar. Det kom lixom inte så mycket mer från Möller förutom lite saker mot Recca. Nu på slutet har Möller steppat upp rejält och lassat fram en hel del bra saker.
Recca, kör sitt race och det är inget fel med det. "attacken" mot W176 i starten pingade lite tyckte jag, men i övrigt är det ju helt vanligt Recca-lir. Det finns en hel del att utläsa i uppstarten av rundan när Recca var på g. Hon funkade lite som honingsfälla där ser det ut som. Det var för många som attackerade Recca för att hon spelade aggressivt så som hon brukar göra enligt mina erfarenheter.
!Paxen, är som förra liret mer på tårna och inte lika random. Har haft nån liten beef här och var, men inget konstigt med det. Spamandet är inget att vara rädd för än så länge, och det vore ju en sjukt dålig ulv-taktik att försöka spamma sig igenom 700 inlägg om man i vanliga fall inte brukar ligga i topp bland inläggen.
Spider Jerusalem, outningen är ju en liten nyckel i det hela. Utöver den så har jag inte sätt så mycket från Spider? Kan vara ett gott tecken eftersom mina erfarenheter med Spider är att det kan komma ut en del otäcka inlägg som kan tolkas som ulviga. (ta inte illa vid med otäcka inlägg
jag tycker om dig ändå Spider)
Tjavva, har varit rätt delaktig. Nu jämför jag med vår andra nybörjare och den första uppfattningen jag fått är att Tjavva försöker hjälpa till och dra sitt strå till stacken. Det har förekommit en hel del felaktigheter inblandad i vissa inlägg. Dessa måste jag kolla över lite mer. Har för mig det är mixtrande av namn och lite sånt därnt som går att blanda ihop.
Tyr, velande? Var på i börja och av efter ett tag. Har inte uppdaterat mig fullständigt på Tyrsan, men vad jag kan komma ihåg så ansåg han att det var bra att outa rykte till en början och sedan var det inte bra. Sen vet jag med mig att jag i ett tidigare skede störde mig på att han tyckte det var dumt att påbörja en outning på morgonen eftersom aktiviteten var bättre på kvällen. Det är ju bara att förhala det.
w176, outade ur det blå. Det är väl sissådär att pyssla med sånt. Utöver det har jag inget att säga. Har inte haft mina ögon riktade åt det hållet.
xyas, som vanligt är det svårt att sätta fingrarna på vad xyas pysslar med. Han har ju den eviga ulv-auran ikring sig.
Vimes, har spelat Vimes-R1-spel men snöat in lite väl hårt på Recca. Jag förväntar mig som vanligt mer jobb och bättre spel av Vimes. Nu på slutet här har det dock kommit lite mer med fetstilt och pekande med hela handen alá Vimes så det börjar nog sätta sig nu.
Nässe, måste läsa in mig lite mer här. Men att inte tro på scumtells tidigt i spel är ju bara förlegat. Min första fealing var att Nässe är så som Pölzemannen var i hans senaste spel. Nässe är alltså av den gamla ulvjägar-stammen och har lite dålig koll på hur heta byborna är på att plocka in scumtells och hänga ulvar i första rundan.
Summan av det hela:
Cassie är den grönaste spelaren efter mig.
I den tidigare motståndsrörelsen mot Recca kommer vi att hitta minst 1 ulv. Tjavva, Brynolf, Lu-kaazh, SJSLarsson.
Recca är honingsgrön där i början frånsett lite mjugg och smolk i bägaren beträffande "attacken" mot w176 så att det finns ulvar där är jag nästan helt säker på.
Övriga spelare är lite mer låglaktos mjölk, men så brukar det vara i början av alla lir. Måste klura lite mer på vart det kan gömma sig ulvar, men nu i första skedet tänker jag fooka lite hårdare på de i motståndsrörelsen.