Nässe said:
Röst: Vimes
Ordförande: Recca
(Vi nunchackar henne om Vimes är grön...)
I helvete att jag eller någon annan ska röstas ut för att röda Recca ännu mer. Det var det dummaste jag hört på flera minuter. Det finns ett case (visserligen ett svagt runda 1-case, but still) mot Recca, ingen har presenterat ett case mot mig. Det är efterblivet att rösta ut mig med baktanken att Recca rödas mer om jag är grön. För det första: om Recca anses vara rödish och jag grönish (eller iaf inte rödish) är förstås Recca den man borde rösta på. Och för det andra säger det inte ett skit om Recca när ni får svart på vitt att jag är grön.
Lägg av med sådant här. Det är viktigt att ta ställning, men ingen blir gladare av en bybo som tar ställning på samma sätt som en full babian skulle göra.
Och Nässe, det här är inget personligt påhopp. För gudarna ska veta att den här typen av resonemang ("vi röstar ut en grönish för att röda en rödish ännu mer") brukar dyka upp någon gång i varje spel. Det verkar vara inbakat i själva varulvsspelssiutationen, och det är lika mycket feltänk varje gång.
Finns det däremot till äventyrs ett case mot mig, så ser jag gärna att det presenteras. Som det är nu tror jag att de flesta öppet deklarerade rösterna har varit riktade mot mig, och jag har hitintills inte sett en enda motivering.