Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyrsan said:
Efter en god (nåja) natts sömn så ställer jag mig inte längre bakom att outa rykte (ja eller nej). Jag ser inte vad vi har att vinna på det. Däremot har jag en misstanke om vad vi kan förlora på det. Så om inte någon har en jättebra anledning till varför vi skulle outa denna information så rekommenderar jag att vi inte gör det. Bättre att outa ryktet i sin helhet när det finns ett bra läge för det.

Namn spelar som sagt var ingen roll när jag outar det. Jag tycker det kan vara en bra ände att börja i. Cassius tycker att vi ska outa det hårt och snabbt. Kan vara en god idé, men då bör vi starta outningen på en tid av dygnet då vi skriver som allra mest. Dvs inte just nu.
Okay. Nu har vi några som pekar på att vi inte skall outa namn på löpande band och du tycker inte att vi skall outa rykte förens det finns ett bra läge.

Kan du gå in lite mer på varför vi inte skall snacka Rykte? Du har dina misstankar, men du kanske kan hjälpa oss på nått vis och vara lite mer specifik?

Recca

Femme Fatale
Spider Jerusalem said:
Mitt påstående gällde inte om du hade information utan att du ställer ett påstående där du inte har någon information som att du outar något.
Jag outar ju en hint om min roll tidigt. Vimes säger att det finns grupper. Jag är tydlig med att jag inte tillhör en gruppering. I det läget vi var i i början av rundan tycker jag det var en sund outning.

Det är en hint om min roll. Vimsy hintade om sitt rykte. Vad är skillnaden? o_O

!Paxen

Swashbuckler
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Cassius said:
Vimes said:
Så, sitter på tåg och med paddan, så jag blir lite korthuggen:

Det finns SÄKERT en downside i att outa namn. Finns det någon som vill ställa sig på barrikaderna för att vi tjänar på en namnoutning. Jag kan tänka mig att namnen hänger ihop med "grupperna", men jag vill inte sätta min mjälte på det. Varför ska vi outa namn?

Recca är ulvish för hennes dåliga agerande i början. Varför bolla över lekledarrollen till mig? Mejkar inget sense alls. Om någon annan hade gjort det hade jag köpt det, men just Recca (eller om KK hade gjort det) förstår jag inte varför hon gör det. Hon är typ lika senior som jag och erkänt jävligt duktig. Varför bolla över till mig? Sedan hennes usla mottagande av w167, jävligt hjälpsamt... Hon överspelar aggro snarare än att fatta att en bybo borde hjälpa en nybörjare.

Sen röstar hon på mig och det är helt ok. Men hon har slösat mycket luft på att skrikaom att jag inte motiverat min misstanke. Kom igen vafan, spelet har inte ens varit igång ett dygn. Get a grip.
För mig är det simpelt. Vi vinner detta spelet genom att få ulvarna att ljuga, vi upptäcker lögnen och röster ut den jäklen. Såklart ska vi vara försiktiga med att ge dom info och det kan såklart finnas grupper eller liknande som tjänar på att veta de här, men en sak vet vi till 100% ulvarna måste ljuga när de outar viss info. När de ljuger börjar de snärja sig. När de snärjer sig kan vi nacka dom.

För mig ger rykten en info om speletsstruktur som kan vara intressant men de kommer inte lösa gåtan åt oss, de kommer vi aldrig runt. Ingen kommer ha ett rykte där de står "Dessa 4:a är ulvar". Därför tycker jag vi ska nacka dom.

Det pratades om att spelet skulle vara flufftungt. Innebär det att vi ska läsa på om gubbarna? Rat King t.ex är ju antihjälte och hjälper April i något avsnitt? Kan de ha betydelse?

Jag får dåliga vibbar av Recca, hon känns inte som hennes gamla jag. Det har nämnts av andra tidigare. Jag vill därför att Recca outar namn.

I detta inlägg har jag sagt följande:

1. Jag tycker vi ska outa namn även om kanske mer försiktigt.
2. Att lögner är det mest centrala för oss att jaga.
3. Är spelet flufftungt kan personernas bakgrund vara intressant. T.ex Rat King
4. Jag är inte säker på Recca och om någon ska outa namn är det hon.
Detta är det enda inlägget av Cassius som jag anser har någon mer substans än "Hej, jag är med i spelet". I detta inlägg så gör han i princip 2 saker:

Funderar på uppbyggnad av spelet och anklagar Recca för att vara ulv.

Om vi börjar med Recca = ulv, varför tycker Cassius detta?

[qoute]Jag får dåliga vibbar av Recca, hon känns inte som hennes gamla jag. Det har nämnts av andra tidigare. Jag vill därför att Recca outar namn.[/qoute]

Ge oss en mer specifik anledning till varför Recca är mer röd än grön just nu, för det räcker inte med detta som förklaring.

LJSLarsson

Hero
TMNTpedia kan läsas både en och två gånger

Recca said:
Chrome Dome har varit med i två avsnitt enligt mina källor och är även med i TMNT fighting-spelet. Där är han mycket mindre och färgad lite annorlunda.

*går tillbaka och tar en titt till på Chrome Domes post i TMNTpedia*

Okej, du har rätt, my misstake.

Recca said:
Jag tycker inte att vi ska rösta ut Spider, Larsson. Jag har inte ens skrivit det någonstans. Det jag skrev var:
vi kan kontrollera Spiders information genom att rösta ut honom.

Innan vi röstar ut Spider för att gröna hans information tycker jag att alla går ut med Har rykte: Ja/Nej.
Det här betyder inte: "Jag vill att vi röstar ut Spider."
Det betyder istället: "Innan vi bestämmer oss för att rösta ut Spider, som är en okay plan med tanke på att vi kan bekräfta hans information på det sättet, tycker jag att alla går ut med om de har ett rykte eller ej."
Ett bra svar, men jag tycker fortfarande att din formuleringen mycket väl kan ha varit en ulvstrategi för att se om man kunde få igång något mot Spider.

Frågan om ordförande tycks förresten helt ha kommit på skam. Skall vi göra så att vi helt struntar i den diskussionen denna runda, för att spara inlägg? En ordförande kommer väljas ändå och om alla bybor är smarta och röstar på grönt folk så kommer förhoppningsvis någon bra väljas.

Folk jag inte kommer rösta på som ordförande är:
* Recca (hon har pingat)
* Vimes (har pekats ut av Recca)
* Brynolf (obskyr outing)
* Konrad (någorlunda outing)
* Laowai (någorlunda outing - förekommer bara i ett avsnitt, men har en stor roll i en av långfilmerna)

Recca

Femme Fatale
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D ???

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Må bäste fotsoldat vinna! :gremlaugh:
Vad menar du med den överskriften?

Vinner vi inte som ett lag eller vad?
Äsch. Nu outar jag namn.

Jag är Alpha One! Jag leder fotsoldaterna när Shredder är på semester.

Sodivra

Champion
Brynolf said:
!Paxen said:
xyas said:
!Paxen said:
eller så är det 25% av ryktena som är falska egentligen. Det här säger bara att vi inte kan lita på alla rykten, vilket är logiskt eftersom det är just rykten.
Fast jag tror nog gærna på Spiders info. Det ger ju en sannolikhet och ett diskussions-unerlag om de rykten som efterhand kommer outas.

Vad jag æven tycker det gør ær att indikerar att vi har massor av rykten, troligtvis ett var. Jag kommer titta mycket snett på dem som hævdar att de inte har ett rykte.
Det enda jag säger är att ett visst antal rykten inte stämmer. Om Spider är en ulv har han kanske ljugit ihop det, om Spider är en bybo så behöver inte hans rykte stämma. Men det betyder fortfarande att en viss % av ryktena är falska.

Förstår du vad jag menar?
Precis. Oavsett så VET vi att vi inte ska lita helt på ryktena. MEN frågan är vad vi har för nytta av att veta att det just är 50%. För jag menar, om Spider ljuger kan det ju faktiskt vara så att alla rykten stämmer (utom hans då). Men jag tror inte det. Så jag ser både grönt och rött i spiders outning.
Nyttan vi kan ha av det är om vi alla outar och sammanställer våra rykten i runda 1 (innan någon åker ut) och sedan kan vi senare i spelet använda uteslutningsmetoden för att granska vilka rykten som är falska/lögner.

Jag har ett rykte.

Also, this:

xyas said:
Jag vill dra lite i nødbromsen på namnoutande. Mitt rykte, om det nu stæmmer, gør gællande att det kan vara negativt om vissa personer får reda på vem vissa andra ær. Jag tror inte ett total-outande av namnen ær en så bra ide just nu.

Bættre då att outa (ett par) rykten och diskutera dessa och sedan utifrån det be specifika personer outa namn.
Jag ställer mig försiktig till namn-outande, men diskuterar gärna frågan vidare. Tyr föreslog att man ger ett par bokstäver ur namnet. (Eller kanske initialerna?) Det kan ju vara vettigt, men om en törtel letar efter till exempel Krang så är kanske skadan redan skedd om en bybo avslöjar att dennes namn börjar med "K".

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Från nu kan vi istället ta det lite lugnt med namnen och peka ut vilka som skall outa. Någon form av purgatorisk ordningsföljd baserat på de rykten vi har att gå på eller liknande.
nej ingen ordningsføljd, ingenting. Vi behøver inte ha som mål att outa namnen i førsta rundan ens. Det finns gott om grejer att diskutera. Ska vi mass-outa något ska det vara rykten i så fall.

Cissi

Up to no good.
Basenanji said:
Dessutom: vad säger du om Brynolf, Tyr och xyas försiktiga försök till att dämpa outandet?
Jag tycker det är helt i linje med vad jag själv skulle vilja att vi gör. Mitt rykte tror jag med säkerhet skulle spela ulvarna rakt i händerna och jag blir fundersam över att det så tydligt har blivit en fraktion som är för aggresiv outning och en som är emot den.

Någon skrev att det nog finns ledtrådar i namnen som kan ge ulvarna info(Jag börjar jobba snart och hinner inte kolla upp vem och var) och det tycker jag låter som skäl nog att vara väldigt försiktig med vad som outas och när. Det kan ju såklart vara så att ulvarna förlorar mest på det och att det är därför Brynolf, Tyr och Xyas drar i handbromsen men jag tänker göra som Laowai och sitta på mitt namn tills någon har överbevisat mig med att det skulle vara av nödvändighet att lämna ut det.

Och sen, kan ni skärpa er? Det är ett spel, inte liv och död. Det börjar bli väldigt dålig stämning redan och visst borde vi kunna spela det här utan att bli arga på varandra? Kan vara så att det är jargong, men i så fall är det en väldigt dålig jargong och det bidrar inte till spelupplevelsen och skrämmer i alla fall slag på mig som ny. Tack för välkomnandet gamla rävar, kan ni lugna ner er nu? :gremsmile:

Sodivra

Champion
Tjavva said:
visst borde vi kunna spela det här utan att bli arga på varandra?
Nej. :gremsmile:

Okej, allvarligt: Maffia är ett psykologiskt spel, och en del av spelet är att skruva upp temperaturen (som en strategi eller på grund av ens egna paranoja-känslor) och se vad som händer. Så en del hetta blir det alltid, men man kan försöka hålla sig cool och undvika otrevligheter är alltid en bra idé.

Cassius

Hero

!Paxen said:
Ge oss en mer specifik anledning till varför Recca är mer röd än grön just nu, för det räcker inte med detta som förklaring.
Det är helt uppenbart att du contradrevar. Det är lugnt, det kan man göra när man blir upprörd. Men så här: Reccas startinlägg målas Vimes ut som en klar ledare, med en rätt taskig motivering. Men det är okej så kan de vara, sen när en grön spelare frågar varför just Vimes ska vara boss reagerar Recca märkligt agressivt. Detta tillsammans med hennes "outning" gör att jag tycker hon pingar lite. Så ifall någon ska outa sitt namn så ville jag att de var hon som skulle göra det. Inget konstigt med det. Nu har hon dessutom gjort det.

Ifall du nu har gått igenom mina inlägg hade det varit trevligt om du ville kommentera att Xyas skriver att "om man säger att man inte har något rykte så är man ulv", hur ogenomtänkt är inte de på en skala, Xyas har dessutom valt att inte kommentera detta.

Jag hade velat att Xyas gjorde de snarast.

!Paxen

Swashbuckler

Cassius said:
!Paxen said:
Det är helt uppenbart att du contradrevar. Det är lugnt, det kan man göra när man blir upprörd. Men så här: Reccas startinlägg målas Vimes ut som en klar ledare, med en rätt taskig motivering. Men det är okej så kan de vara, sen när en grön spelare frågar varför just Vimes ska vara boss reagerar Recca märkligt agressivt. Detta tillsammans med hennes "outning" gör att jag tycker hon pingar lite. Så ifall någon ska outa sitt namn så ville jag att de var hon som skulle göra det. Inget konstigt med det. Nu har hon dessutom gjort det.

Ifall du nu har gått igenom mina inlägg hade det varit trevligt om du ville kommentera att Xyas skriver att "om man säger att man inte har något rykte så är man ulv", hur ogenomtänkt är inte de på en skala, Xyas har dessutom valt att inte kommentera detta.

Jag hade velat att Xyas gjorde de snarast.
Du hamnade på min radar just för att du åtalade om att jag spammade. Huruvida det är sant eler inte skiter jag i just nu, och jag ska förklara varför.

Ditt svar till varför du ville att Recca skulle avslöja sitt namn är jävligt likt Vimes svar, det ser nästan ut som att du copy-pasteade det. Dvs, det ser ut som att du var tvungen att kolla upp vem som hade en bra förklaring till att Recca skulle vara ulv, eftersom du inte hade någon själv. Detta är för mig en scum-tell.

Sen i framtiden så vill jag inte att du ska låta så nedlåtande mot mig. Jag har varit med i fler varulvsspel än dig. Betyder det att jag är bättre än dig? inte ett jävla dugg, det betyder bara att det blir jävligt fånigt när någon ska leka Mr Miyago med en.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Tyrsan said:
Efter en god (nåja) natts sömn så ställer jag mig inte längre bakom att outa rykte (ja eller nej). Jag ser inte vad vi har att vinna på det. Däremot har jag en misstanke om vad vi kan förlora på det. Så om inte någon har en jättebra anledning till varför vi skulle outa denna information så rekommenderar jag att vi inte gör det. Bättre att outa ryktet i sin helhet när det finns ett bra läge för det.

Namn spelar som sagt var ingen roll när jag outar det. Jag tycker det kan vara en bra ände att börja i. Cassius tycker att vi ska outa det hårt och snabbt. Kan vara en god idé, men då bör vi starta outningen på en tid av dygnet då vi skriver som allra mest. Dvs inte just nu.
Okay. Nu har vi några som pekar på att vi inte skall outa namn på löpande band och du tycker inte att vi skall outa rykte förens det finns ett bra läge.

Kan du gå in lite mer på varför vi inte skall snacka Rykte? Du har dina misstankar, men du kanske kan hjälpa oss på nått vis och vara lite mer specifik?
Det hela bottnar i att det är större risk att vi förlorar på att outa rykte (ja/nej) än att vi vinner på det (största chansen är att det inte gör någon skillnad dock). Vi har en stor mängd spelare som har gått ut med att de har rykte. Ingen har gått ut med att de inte har ett rykte. Vi har en mall i startinlägget som har med rykte. Det vore oväntat om någon eller några går ut med att de inte har rykten. Det finns ett specifikt skräckscenario här för byn om man tänker efter. Jag tror (och hoppas) att det kan vara så att alla har rykten, men att gå ut med ja/nej tycks vara helt meningslöst och kan potentiellt vara dåligt för byn. Det verkar inte vara några som håller med mig dock. Recca försökte till och med blåsa nytt liv i outning av just denna information av någon anledning. Det verkade inte behövas eftersom outningarna ändå trillade in.

Brynolf

Dum fan
Varför pratas det om att jag dragit i nån broms? Det var väl jag som försökte få igång outandet till att börja med. Powerroller brukar inte vinna några spel, så att de får en bo i arslet är en smal sak om vi får lite sjyssta pings i gengäld.

Cassius

Hero

!Paxen said:
Du hamnade på min radar just för att du åtalade om att jag spammade. Huruvida det är sant eler inte skiter jag i just nu, och jag ska förklara varför.

Ditt svar till varför du ville att Recca skulle avslöja sitt namn är jävligt likt Vimes svar, det ser nästan ut som att du copy-pasteade det. Dvs, det ser ut som att du var tvungen att kolla upp vem som hade en bra förklaring till att Recca skulle vara ulv, eftersom du inte hade någon själv. Detta är för mig en scum-tell.

Sen i framtiden så vill jag inte att du ska låta så nedlåtande mot mig. Jag har varit med i fler varulvsspel än dig. Betyder det att jag är bättre än dig? inte ett jävla dugg, det betyder bara att det blir jävligt fånigt när någon ska leka Mr Miyago med en.
1. Du tycker det liknar tidigare resenomang som andra har skrivit? Det är inte så konstigt eftersom jag delar deras åsikt och det skrev jag tydligt.

2. Det är inte en scum-tell att man håller med andra om deras misstankar.

3. Är du stressad eller varför är du så upprörd?

!Paxen

Swashbuckler

Cassius said:
!Paxen said:

1. Du tycker det liknar tidigare resenomang som andra har skrivit? Det är inte så konstigt eftersom jag delar deras åsikt och det skrev jag tydligt.

2. Det är inte en scum-tell att man håller med andra om deras misstankar.

3. Är du stressad eller varför är du så upprörd?
1. Jag tycker det är alltför likt det som Vimes skrev, dvs det ser ut som att du skrev av Vimes inlägg, men ändrade uppsättningen "lite".

2. Varför ska du bestämma vad som är en scum-tell? Din scum-tell på Recca går i princip ut på "Recca skriver konstigt, och är inte samma som hon har varit i andra varulvsspel". Att Recca ville ha Vimes som ledare kan betyda olika saker, men att det automatiskt är en scum-tell menar jag att det inte är.

3. Att jag är upprörd handlar om att jag tyckte du skrev på ett väldigt nedlåtande sätt. När jag tycker att någon beter sig på ett dåligt sätt (nedlåtande lr liknande) så svarar jag med samma mynt. Detta härrör ifrån att mitt internet-jag tror på "an eye for an eye".

LJSLarsson

Hero
Tjavva said:
Och sen, kan ni skärpa er? Det är ett spel, inte liv och död. Det börjar bli väldigt dålig stämning redan och visst borde vi kunna spela det här utan att bli arga på varandra? Kan vara så att det är jargong, men i så fall är det en väldigt dålig jargong och det bidrar inte till spelupplevelsen och skrämmer i alla fall slag på mig som ny. Tack för välkomnandet gamla rävar, kan ni lugna ner er nu? :gremsmile:
Vi vill inte att någon skall känna sig ovälkommen, men du får inte glömma att skriven text alltid känns mer hård och hotfull än vanligt tal.

Eftersom spelet går ut på anklagelser så får man ha lite skinn på näsan och aldrig glömma att ingen vill någon något ont här egentligen.

Förutom om du är varulv, för du ryker du lika fort som en sköldpadda i öknen. ;-P

Vimes

Sillkung
Några tankar:

1. Reccas outning: minns jag rätt finns det flera fotsoldater med liknande namn, eller är jag fel ute? Finns det en alpha two, till exempel?

2. Cassius och !Paxens beef: Cassius känns jättestabil. Paxen är inte så random som han kan vara. Känns som en biffgryta (bybor som käbblar innbördes).

3. Basenanji måste börja läsa alla inlägg innan han postar. När han röstar på mig gör han det med motivet att jag inte sagt något om varför jag misstänker Recca. Problemet är bara att han gör det i svar på ett inlägg Recca skrivit EFTER att jag motiverat min misstanke. Nu vet vi inte om Basse sett mitt inlägg eller något. Han går i otakt med bybodiskussionen. Och i ett spel med begränsat antal inlägg är det viktigt att alla inlägg vi skriver är relevanta. Basses inlägg är inte relevant, och det var daterat redan när det skrevs eftersom han inte resonerar kring det jag skrivit, det är alltså ett inlägg som inte bidrar med något. Slösa inte på inläggen, uppdatera er på vad som faktiskt har sagts sedan ni skrev senast.

4. Jag ser poänger med att fortsätta att organiskt gräva i infon. Men det är upp till var och en att försöka bedömma när det är dags att outa. Jag anser till exempel att mitt rykte bara är användbart om jag outar det sent, medan jag inte när jag tittar på mitt PM ser några problem med att outa mitt namn.

5. Skulle det vara utröstning nu skulle jag rösta ut Recca.

6. Angående stämningen i ett sådant här spelär det nog omöjligt att undvika att det blir lite hårt ibland. Det här handlar ju, sist och slutligen, om trovärdighet om att hitta lögnare. Man spelar med sin person, det är klart att det kan bli elakt. Men det är klart att man ska vara snäll. F.ö. Tycker jag inte att det har varitett dugg elakt hitintills, men jag är ju förhärdad också. Tjavva, om du tycker någon är väl vass, ta upp det specifika istället, jag tror att vi veteraner bara går på utan att veta riktigt hur vi uppfattas, då är det bättre att du pekar på specifika grejer.

Vimes

Sillkung
7

7. Var inte så jävla rädda för att skriva hörrni. Vi har sjuhundra inlägg på oss. I den här rundan. Skriv på, men se till att ni tillför något. Det är värdo om ni säger samma sak i på olika sätt i tre inlägg (Paxen), ägnar ett helt inlägg åt att ställa en fråga ni redan ställt (Recca) eller skriver grejer som inte är relevanta för den pågående diskussionen (Basenanji). Men skriv! Spekulera, tyck, tänk högt.

8. SJSLarsson började ovan snacka om ordföranderollen igen. Jag tycker som sagt inte den är så viktig ännu. MEN det är bra om det finns en diskussion om vem man kommer utse till ordförande, för annars kan ulvarna lätt koordinera det så att en av dem blir ordförande. Jag skulle, om jag skulle rösta nu, ge Cassius min röst för ordförandeskap.

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
Några tankar:

1. Reccas outning: minns jag rätt finns det flera fotsoldater med liknande namn, eller är jag fel ute? Finns det en alpha two, till exempel?

2. Cassius och !Paxens beef: Cassius känns jättestabil. Paxen är inte så random som han kan vara. Känns som en biffgryta (bybor som käbblar innbördes).

3. Basenanji måste börja läsa alla inlägg innan han postar. När han röstar på mig gör han det med motivet att jag inte sagt något om varför jag misstänker Recca. Problemet är bara att han gör det i svar på ett inlägg Recca skrivit EFTER att jag motiverat min misstanke. Nu vet vi inte om Basse sett mitt inlägg eller något. Han går i otakt med bybodiskussionen. Och i ett spel med begränsat antal inlägg är det viktigt att alla inlägg vi skriver är relevanta. Basses inlägg är inte relevant, och det var daterat redan när det skrevs eftersom han inte resonerar kring det jag skrivit, det är alltså ett inlägg som inte bidrar med något. Slösa inte på inläggen, uppdatera er på vad som faktiskt har sagts sedan ni skrev senast.

4. Jag ser poänger med att fortsätta att organiskt gräva i infon. Men det är upp till var och en att försöka bedömma när det är dags att outa. Jag anser till exempel att mitt rykte bara är användbart om jag outar det sent, medan jag inte när jag tittar på mitt PM ser några problem med att outa mitt namn.

5. Skulle det vara utröstning nu skulle jag rösta ut Recca.

6. Angående stämningen i ett sådant här spelär det nog omöjligt att undvika att det blir lite hårt ibland. Det här handlar ju, sist och slutligen, om trovärdighet om att hitta lögnare. Man spelar med sin person, det är klart att det kan bli elakt. Men det är klart att man ska vara snäll. F.ö. Tycker jag inte att det har varitett dugg elakt hitintills, men jag är ju förhärdad också. Tjavva, om du tycker någon är väl vass, ta upp det specifika istället, jag tror att vi veteraner bara går på utan att veta riktigt hur vi uppfattas, då är det bättre att du pekar på specifika grejer.
Ang just elakheten så tycker jag att det är värt att ta in. Visst, varulvsspel blir lätt infekterade men det är ett problem om folk tycker att det blir för mycket. Jag tänker dock säga såhär: försök hålla er lugna (och det inbegriper förstås mig också), ev diskussion om elakheter i trådar kan vi ta i teoriforumet.

Sen ang att jag och Cassius är bybor: jag är inte säker på att Cassius är bybo. Han blev lite rödare för mig eftersom han inte verkar bilda sina egna uppfattningar. Jag sätter honom dock inte som ulv än så länge, men det var intressant at han talade om att jag spammade, för att sedan följa upp med egna inlägg som kändes mer som spam än "jag ger er anledningar till att inte rösta ut mig". Han insåg det säkert själv, med tanke på att han slutade svara (eller så stack han bara).

Ang Reccas outning så skulle det vara intressant att se ett samband. Jag har jävligt dålig koll på TMNT, men jag har för mig att Rat King fanns med i någon upplaga av tidingen under sent 90-tal, och att han dessutom fanns med i den animerade serien. Inte helt 100 dock.

Att Recca skulle bli utröstad i det här läget känns som en självklarhet, men det känns lite suspekt att så många är så lätta i att rösta ut henne. Istället för "Vi måste få ihop ett samband här nu, för att få tillräckligt bevis" känns det som att flera är helt okej med att bara rösta ut henne.

Mitt uppdrag som jag sätter på mig själv är att försöka reda ut vilka jag misstänker och hur jag vill att det skall se ut för att få fast ulvarna. Vad som krävs och hur vi hittar dom dvs.