Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Nässe

Myrmidon
Re: Outningar

Vet ärligt talat inte ifall jag är foot clan eller ej. Är det vad som står på Fraktion? I så fall är jag det inte. Är det enligt fluffet som ni menar- för i så fall så är väl Foot clan de där meningslösa halv-ninjasen som ödlorna sparkar skiten ur, och en sån är väl ingen, eller?

Röster

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca
Recca: Vimes
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos
Cassius: Arvidos
KK: Arvidos
Laowai: Brynolf

FYLL PÅ!
Håller med Vimes om det Basse skriver. Den tredje fraktionens existens och vinstkriterium brukar inte nämnas i det inledande inlägget. Så det grönar inte Spider på något sätt... Och det borde väl Basse känna till? För visst har du varit med förr?

Aldrig att det finns två Millers.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Spider och Tyr

Fan, jag skulle ju hålla mig borta. Det går bara inte.

Jag tycker alltså att det är ett stort steg för byn om vi kan ta fasta på Spiders claim att ryktena är 50% falska. Det intressanta är ju inte att ulvarna kan ha fått ett falskt rykte, utan vilka rykten som folk har!

Dessutom, ingen (förutom jag kanske) skulle kunna skapa ett så vådligt spel att varulvarna (eller någon anna grupp/person/DTF) kan vinna efter en omgång. Det vore bara för spräckigt.

Så skärp er lite nu.

xyas baserar dessutom det han säger på idéer om liv, men det är väl ändå vagt?

Men det betyder ingenting för diskussionen om nyckelpersonernas roll i spelet: att DTFs vinstvillkor inte står med i startinlägget är ju givet, men att byn förlorar bara sådär?

Okej, hursomhelst så verkar vi i alla fall kunna outa rykten. Jag skulle vilja höra dessa personer outa sina rykten:

Arvidos
Brynolf
Lu-kaazh
Möller
Tjavva
Tyr

Basenanji

Postd20modernist

Och på temat DTF så vill jag spilla lite bönor om att det måste finnas något utöver hjältar och skurkar – förutsatt att mitt rykte stämmer.

Nässe

Myrmidon

Vimes said:
Basenanji said:
I Tyrs eminenta lista står det att xyas rykte säger honom att byn förlorar om nyckelpersoner dör.

Och det kan inte stämma eftersom Vicotnik har gått ut med vinstvillkor! Där står det inte något sådant.
Men! xyas rykte är extremt på sätt och vis, så det kanske ligger något i att det antagligen är falskt (och Spiders följaktligen är sant). Men xyas har också meddelat att det här med "massoutning av namn = intsaloss för byn" inte bara är baserat på hans rykte.

.
Nu kanske min uselhet ställer till det men: Som jag tolkar Xyas så innebär hans rykte att namnen spelar roll. (Vilket väl är allt annat än extremt?)

En teori som Xyas lägger fram är att det kan finnas insta-win.

En annan teori är ju självklart att mitt rykte stämmer- tex då titlar kanske innebär viktiga krafter. När turtlarna får namnen kan de döda viktiga personer.

Jag har inte tolkat det som att Xyas sagt att byn automat-förlorar om namnen avslöjas.

Vimes, Xyas, har jag fel?

Recca

Femme Fatale

Just fan. Jag spelar ju rollspel idag.

Vi brukar börja kring 5 så ni vet det. Är borta till ca 10 på kvällen.

Vimes

Sillkung

Nä, du har rätt Nässe (och Basenanji också). Det känns ju inte orimligt direkt, att xyas har fel.

När xyas började snacka om liv och grejer tänkte jag att någon (DTF) hade en massmordsförmåga eller något ditåt. Notera också att Björn den gode efter senaste spelet snackade om att man borde ha en DTF som autovinner om byn outar allt i första rundan. Vico kan ha tagit intryck av det.

Men en fråga till xyas: du kan inte bara berätta allt om det här då? Bara outa dig helt, så att vi vet vad det handlar om? Vad förlorar vi på att du gör det?

Vimes

Sillkung

Recca said:

Innan du går, kan du bekräftar huruvida du har en förmåga eller inte. Att du inte är en powerroll vet vi, men finns det något i din förmåge-kolumn? För, har du en förmåga (även om den är passiv, aktiv eller reaktiv) så är Lao den ende som outat sig förmågelös. Och med tanke på hur Laos outning kom till skulle jag vilja mena att det är en scum tell.

Basenanji

Postd20modernist

Det var förbannat bra att du skrev det där,

Mitt rykte är att jag vet att hjältarna är 4+1 stycken.

Jag tolkade det först som att vi hade med en DTF, men tyckte nog att det var konstigt att DTF var presenterad som hjälte? Så då började jag misstänka att det finns en skugghjälte som kanske kan rekrytera folk till "sin" hjälterörelse (ungefär som Reccas träd).

Men nu verkar det mer som att det handlar om DTF.

xyas, vi behöver få höra mer från dig!

Recca

Femme Fatale

Vimes said:
Recca said:

Innan du går, kan du bekräftar huruvida du har en förmåga eller inte. Att du inte är en powerroll vet vi, men finns det något i din förmåge-kolumn? För, har du en förmåga (även om den är passiv, aktiv eller reaktiv) så är Lao den ende som outat sig förmågelös. Och med tanke på hur Laos outning kom till skulle jag vilja mena att det är en scum tell.
Känns ju väldigt dumt om jag säger något angående det så här tidigt så länge ni inte planerar att sneaka in en utröstning innan tio ikväll, eller? Laowai har sagt sitt och oavsett när jag går ut med mitt så kan han inte göra sin outning ogjord.

Vimes

Sillkung

Recca said:
Känns ju väldigt dumt om jag säger något angående det så här tidigt så länge ni inte planerar att sneaka in en utröstning innan tio ikväll, eller? Laowai har sagt sitt och oavsett när jag går ut med mitt så kan han inte göra sin outning ogjord.
Check. Det är jag som är ivrig bara. Du ska inte säga något om huruvida du har en förmåga eller inte.

Cissi

Up to no good.

Bara för att klargöra.

Jag har outat att: jag är inte fotsoldat och jag har ett rykte.

Jag tänker hålla på mitt rykte liiite till, det känns som helt fel tillfälle att outa det nu, men kan säga så mycket just nu om att det är bekräftat att vara sant åtminstonde. Har vi något annat rykte som pingar falskt så vi kan klargöra huruvida Spiders rykte stämmer?

---------------

Och, jag ska också spela rollspel i kväll, med Recca. Men dreva på ni. Mina misstankar ligger kvar hos Brynolf, trots att han försökte förklara bort sig här ovan.

Xyas

Swashbuckler

Nässe said:
Jag har inte tolkat det som att Xyas sagt att byn automat-förlorar om namnen avslöjas.
Æntligen någon med lite kællkritik som læser det jag faktiskt skriver, och inte bara vad andra skriver om vad jag skriver :gremwink:

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
Men en fråga till xyas: du kan inte bara berätta allt om det här då? Bara outa dig helt, så att vi vet vad det handlar om? Vad förlorar vi på att du gör det?
Jag tror faktiskt inte vi førlorar sådær supermycket på det. Men jag ær inte så pigg på att total-outa min roll om jag faktiskt inte ses som rød av en majoritet.

Men med det som diskuterats så kænns det kanske rimligare att det faktiskt ær DTF som det handlar om.

Tyr

Hero

Basenanji said:
Okej, hursomhelst så verkar vi i alla fall kunna outa rykten. Jag skulle vilja höra dessa personer outa sina rykten:

Arvidos
Brynolf
Lu-kaazh
Möller
Tjavva
Tyr
Jag skulle kanske få full utdelning för mitt rykte om jag går ut med det nu. Men kanske inte. Det finns anledningar till att tro att vi behöver ha mer outat för att den ska vara till någon nytta. Bland annat då spelbalans, hur ryktet är formulerat och information från utanför spelet. Om jag promt är tvungen så går jag ut med ryktet, men jag ser hellre att jag väntar tills mer har outats. Det här flummiga som jag skriver nu kommer låta vettigare när jag väl outar hoppas jag.

Sodivra

Champion
Tjenamoss, jag tittar in lite snabbt på jobbet och ser att jag har ett fett jävla drev på mig. :gremsmile:

Om inaktivitet så får jag säga att det är något som kommer finnas med under hela det här spelet, jag har en stressig praktiktjänst nu (att jag inte pluggar längre anledningen till att jag vågar ställa upp i maffia överhuvudtaget) och orkar knappt stå upp när jag kommer hem. Men idag har jag vikt kvällen åt TMNT, så jag ska läsa och skriva ikapp bäst jag kan. Återkommer!

Basenanji

Postd20modernist

Mm, och i mitt excelark ser jag hur KK och LJSLarsson ser en sådan DTF (en spelare saknar namn, en spelare har egna vinstvillkor). Med mitt rykte så stärks misstankarna om att DTF är med.

Frågan är väl nu hur farlig DTF i så fall är?

Jag avskyr egentligen att jaga DTF och tycker att spelet är svårt som det är, men nu verkar det vara viktigt att utesluta att DTF har någon sorts döda-alla-i-en-smäll-förmåga.

xyas, hjälp byn!

Nässe

Myrmidon

Basenanji said:
Mm, och i mitt excelark ser jag hur KK och LJSLarsson ser en sådan DTF (en spelare saknar namn, en spelare har egna vinstvillkor). Med mitt rykte så stärks misstankarna om att DTF är med.

Frågan är väl nu hur farlig DTF i så fall är?

Jag avskyr egentligen att jaga DTF och tycker att spelet är svårt som det är, men nu verkar det vara viktigt att utesluta att DTF har någon sorts döda-alla-i-en-smäll-förmåga.

xyas, hjälp byn!
Med ditt rykte om 4+1 så skulle det också kunna handla om 4 ulvar som har kontakt, och en som de måste hitta och som de andra fyra inte vet vem det är.

Laowai

Hero

Recca said:
Vimes said:
Recca said:

Jag outade att jag inte har en förmåga i samband med att ni två diskuterade det för att jag kände att det kanske var värt att inte bli "påkommen" i ett senare skede med att inte ha en förmåga och då få typ "men varför sa du inte det när vimes diskuterade reccas eventuella förmåga?".

Om jag vore ulv skulle det väl ändå vara skitpuckat av mig att vönda strålkastarljuset mot mig genom att i reccas försvar outa min brist på förmåga?

Jag tror däremot att jag kan ha lärt mig något om hur man spelar i utbyte, så det var kanske värt det att bli lite mindre grön (no pun intended) på kuppen.

Nässe

Myrmidon
Re: Outningar

Nässe said:
Vet ärligt talat inte ifall jag är foot clan eller ej. Är det vad som står på Fraktion? I så fall är jag det inte. Är det enligt fluffet som ni menar- för i så fall så är väl Foot clan de där meningslösa halv-ninjasen som ödlorna sparkar skiten ur, och en sån är väl ingen, eller?

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Röster

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca
Recca: Vimes
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos
Cassius: Arvidos
KK: Arvidos
Laowai: Brynolf

FYLL PÅ!
</div>Håller med Vimes om det Basse skriver. Den tredje fraktionens existens och vinstkriterium brukar inte nämnas i det inledande inlägget. Så det grönar inte Spider på något sätt... Och det borde väl Basse känna till? För visst har du varit med förr?

Aldrig att det finns två Millers. </div></div>

Saknar 5 röster. Denna första omgång vet ulvarna inte hur röstningen kommer att redovisas = svårare att ljuga.

Alla ska skriva ut sin röst!!!!!