Har sett första avsnittet. Många saker görs bättre än första säsongen, andra lika, andra lite sämre.
Tycker denna säsong hittills varit snyggare. Foto, kostym och effekter känns bättre.
Gillar hur de får in sång som en bärande del på ett ställe.
Gillar hur de hanterar löften, att alla är rädda för att bryta löften, även onda varelser, så man får försöka kringgå dem istället. Påminner lite om Gollums löfte till Frodo.
Skådisarna gör ett bra jobb, och de flesta av karaktärerna är intressanta. Cirdan var riktigt bra, fångade det där alviska som serien annars dessvärre saknar. Håller dock med
@Beastslayer att alver inte borde se gamla ut.
Dialogen är överlag bättre men ibland dippar det rätt rejält.
Tidsaspekten som var mitt största klagomål hanteras både bättre och sämre än i förra säsongen. Man får här en känsla av att allt utspelar sig under längre tid vilket är bra. Men jag hatar när folk verkar besitta en fast travel-funktion i fantasyserier! Att hobbitkompisen hann ifatt de andra två kändes konstigt. Visst hon säger att de inte hunnit långt, men de är i en öken! De har hunnit så långt att klimatet förändrats markant. Men jag orkar inte goggla upp en karta så jag kan ha fel här. Samma med alverna som hinner fram till Cirdan. Jag struntar i om platserna ligger nära varandra, det känns som att det gått typ en halvtimme vilket är alldeles för kort tid! Hade Cirdan inte kunnat säga nåt typ i stil med ”I tre hela dagar har jag grubblat över vad som borde göras och jag har kommit fram till…”
Nåja, helt okej första avsnitt ändå. Bra att vi får en förklaring till varför Sauron var på flotten och bra att inga nya mysterier introduceras.
Nu vill jag se dvärgar!!!