Det börjar kännas som en LOTR-Remix Deluxe Shit Edition....
Ska de trycka in allt de kan bara för att?
Och allt utom Galadriel-Annatar börjar kännas tunnare och tunnare.
Förstår inte alls hur de tänkt kring upplägget av den här serien.
"Vi slänger alla idéer alla har i en burk och så drar vi fram det vi ska ha i serien sedan, JAAA"
Konstigt upplägg.
Vissa saker är snygga och jag gillar hur en del karaktärer ser ut.
-Gil-Galad ser ball ut. Jag kan köpa att han är bad-ass.
-Cirdan är också sjysst. Gillar honom riktigt mycket. Bra skådis, han känns var, som Cirdan känns i mitt tycke. (Trots att jag inte gillar att alverna ser ut som människor i äldre ålder med karaktärer som den nämde och Celebrimbor)
Elrond och Galadriel beter sig som idioter.
Sauron blir attackerad av den styrkor som skulle varit hans, men Annatar övertyger de andra orhcerna att de aldrig kan få fred annars.....ok? Ett wtf moment!
Vad i helvete gör enterna nere i närheten av Pelargir? De högg ned några träd så vi rökte en fet jävla joint och begav oss i helt fel rikting efter dem??!
En ent-wife lät det som också.....men de ska ju ha varit borta....sen när är väl dock onämnt överallt. Konstigt iaf.
En trollkarl till som är istari, ok! Det måste då vara en blå torllkarl (Även fast Ciran ser ut som en mörkhårig Sauruman!)
Så mycket trådar som bara går åt alla håll.
Jag behöver inte alla sidotrådar. De kunde fokuserat enbart på ringarna.
Harfoots behövs inte.
"Gandalf"behövs inte.
Ett smalare narrativ hade jag tyckte varit bättre. Nu är man "All over the middle eart (the place)".
Och....Tom Bombadill är ju uppenbarligen bart där som en fan-service känns det som. (Ah, ni tog inte med honom i triologin, då trycker vi in honom i Rhun!).