En väktare är det troligaste. Jag tycker inte hen ska komma ut. Eftersom ulvarna vet vem hen skyddade sist så vet de ju hur de ska tajma mördandet för att lyckas knipa väktaren. Ja, förutsatt att det inte går att väkta samma person två rundor i rad, men så brukar det ju vara.Björn den gode said:1) Tror ni att vi har en väktare, och bör den i så fall gå ut?
Jag har inte hunnit samla mig riktigt från den senaste lavinen av grönanden, och har mest suttit och fnulat på hur mina gamla huvudmisstänkta trots allt skulle kunna vara ulvar, och vad det i så fall innebär, menjag återkommer om det. Anth och Basse tyckar jag fortfarande luktar mest korv.2) Vilka är era huvudmisstänkta?
Nej, jag tyckte inte hon var skummast, vilket borde ha framgått. Men hon var tillräckligt skum för att rösta ut. Jag ska vara ärlig och säga att jag avvaktade lite fegt tills någon lagt den sjätte rösten innan jag hoppade över. I blame the system.Björn den gode said:Brynolf pga sifferexcersis men även för att han var så sen på att hoppa på reccatåget fast han uttryckt misstankar mot henne tidigare, och när han gör det så är det inte med motiveringen att han tycker hon är skummast.
Exakt vad jag säger Basse. Toppen då är vi två som inte är främmande för det upplägget.Basenanji said:Tja, Vimes skulle nog inte skapa ett spel med tre eller färre varulvar som inte kan nattmörda samtidigt som vi har fått så mycket information om våra siffror-vilket gör det lite väl enkelt att hitta varulvar.
Jag är alltså inte främmande för ett spel med tom fyra varulvar, men utan nattmordsförmåga.
Och så ligger i stället fokus för varulvarna att sega ner spelet för att vinna.
Note to self, dubbelkolla tråden innan du postar.Basenanji said:...det kan ju förstås vara så att varulvrna fått fyra siffror, men valt att uppge en annan kod. Det skulle betyda att deras "sanna" koder är avslöjande på något sätt.
Tankar på det?
Om anth är korvdoft fortfarande så måste väl ändå BDG falla in där också?Brynolf said:En väktare är det troligaste. Jag tycker inte hen ska komma ut. Eftersom ulvarna vet vem hen skyddade sist så vet de ju hur de ska tajma mördandet för att lyckas knipa väktaren. Ja, förutsatt att det inte går att väkta samma person två rundor i rad, men så brukar det ju vara.Björn den gode said:1) Tror ni att vi har en väktare, och bör den i så fall gå ut?
Jag har inte hunnit samla mig riktigt från den senaste lavinen av grönanden, och har mest suttit och fnulat på hur mina gamla huvudmisstänkta trots allt skulle kunna vara ulvar, och vad det i så fall innebär, menjag återkommer om det. Anth och Basse tyckar jag fortfarande luktar mest korv.2) Vilka är era huvudmisstänkta?
Om ulvarna har försökt nattmörda någon så har en väktare uppenbarligen lyckats. Jag kan förstås ha fel, men det här är vad jag tror.Basenanji said:Hur stora är oddsen att en väktare lycka skydda den som ulvarna nattmördar?
Frågan vi bör ställa oss är ju hur stor är oddsen att både anth och BDG är vid liv. Finns en väktare gjorde denne rätt. Det fanns två solklara mål att rädda och det lyckades. Att inte gå ut och gröna den nu ser jag som ett gissel. Det ger oss två helgröna, väktaren och den väktade. Sen ger det den tredje i dramat ett grönt skimmer.Korpa said:Om ulvarna har försökt nattmörda någon så har en väktare uppenbarligen lyckats. Jag kan förstås ha fel, men det här är vad jag tror.Basenanji said:Hur stora är oddsen att en väktare lycka skydda den som ulvarna nattmördar?
Hälsa från oss alla som inte har möjlighet att va på plats! Hälsa alla alltså. Inte bara Vico.anth said:Nu är jag på forumsölen och ska läsa in mig vad som hänt under eftermiddagen.
Vicotnik hälsar (han har satt sig så längt bort ifrån mig som det bara är möjligt - jag förstår inte varför... )