Nekromanti Thibaultkoden - v

Basenanji

Postd20modernist
Re: allvarligt talat

Sedan har vi helt enkelt mer att vinna än att förlora på att hänga någon.

Dvs, ja de kanske är delvis dåligt att hänga tex Brynolf, men fördelarna överväger nackdelarna.

LJSLarsson

Hero

Eftersom planen är att inte rösta ut Anth så tar jag bort min röst.

Röst Ingen

Har ingen aning vem jag vill se dingla just nu.
Korpa har gjort en bra lista på potentiella misstänkta, men jag vill inte bara dra hennes argument rakt av så jag skall kolla runt lite och se ifall jag kan dra egna slutsatser. Spontant berättar jag att det är Brynolf och xyas som gör mig nyfiken, tätt följda av Paxen.

Verkar på snacket som att vi väntar en dag med att hänga någon?

Brynolf

Dum fan

Björn den gode said:
1) Tror ni att vi har en väktare, och bör den i så fall gå ut?
En väktare är det troligaste. Jag tycker inte hen ska komma ut. Eftersom ulvarna vet vem hen skyddade sist så vet de ju hur de ska tajma mördandet för att lyckas knipa väktaren. Ja, förutsatt att det inte går att väkta samma person två rundor i rad, men så brukar det ju vara.
2) Vilka är era huvudmisstänkta?
Jag har inte hunnit samla mig riktigt från den senaste lavinen av grönanden, och har mest suttit och fnulat på hur mina gamla huvudmisstänkta trots allt skulle kunna vara ulvar, och vad det i så fall innebär, menjag återkommer om det. Anth och Basse tyckar jag fortfarande luktar mest korv.

Basenanji

Postd20modernist

När jag snabbt tittar på Reccas poster i början av partiet så ser jag bl a att hon har en rätt generös gissning på hur många dagar varje runda borde ta.

Så jag hålle inte riktigt med BDG om att hon stressade fram röstningsr, åtminstone inte i början.

Sedan jag vet inte, men vi kommer liksom ingenvart just nu. Därför tror jag att det vore bra att syna någon av de mest misstänkta.

Korpa

Umenörd

Det tycks råda skilda meningar om ifall vi ska rösta ut någon ikväll eller inte.

Jag sällar mig till de som vill vänta tills vi får mer tid, vi har råd att vänta en dag till, men mer än så vet jag inte om jag kan ställa mig bakom.

Det jag vill få läsa när jag kommer tillbaka (först från middagen som serveras snart och sedan från kvällens knytkalasande) är vilka alla ser som misstänkta. Jag kräver inte resonemang förda kring alla deltagare (men det vore trevligt!), men det finns mycket att diskutera.

Apropå väktare så hinner jag snabbt inflika att jag misstänker att det finns en väktare och jag tycker inte att den personen borde stiga fram. Det är fritt fram att tycka till om vem som borde skyddas, men jag litar på att den eventuella väktaren kan sköta sig på egen hand också. Om ulvar har en nattmordsförmåga (vilket jag antar) och har använt den så har väktaren definitivt skött sig!

Nu är det middag! Jag borde hinna tillbaka en sväng innan jag knytkalasar mig. :gremsmile:

Brynolf

Dum fan

Björn den gode said:
Brynolf pga sifferexcersis men även för att han var så sen på att hoppa på reccatåget fast han uttryckt misstankar mot henne tidigare, och när han gör det så är det inte med motiveringen att han tycker hon är skummast.
Nej, jag tyckte inte hon var skummast, vilket borde ha framgått. Men hon var tillräckligt skum för att rösta ut. Jag ska vara ärlig och säga att jag avvaktade lite fegt tills någon lagt den sjätte rösten innan jag hoppade över. I blame the system.

Basenanji

Postd20modernist

Hur stora är oddsen att en väktare lycka skydda den som ulvarna nattmördar?

Dessutom verkar ingen ha en rejäl siarroll i det här spelet.

Basenanji

Postd20modernist
Kvällens mysterium!

Kan ni göra något åt det här mysteriet:

och jag ber förstås om ursäkt om ni redan löst problemet sedan tidigare

Paxo vet att varulvarna medelvärde är högre än bybornas medelvärde.

Vicotnik vet att totalsumman ska bli 218

Vi kan konstatera att folk har uppgett en högre summa än så, vilket tyder på att varulvarna hittat på sina siffror.

....

Men hur kan Paxos och Vicos info gå ihop om vi antar att varulvarna INTE fått siffror i förväg? Ljuger Paxo om sin information eller ljuger Vico? För hur kan någon känna till varulvarnas medelvärde om de inte har fått siffror sedan tidigare?

Basenanji

Postd20modernist
Re: Kvällens mysterium!

...det kan ju förstås vara så att varulvrna fått fyra siffror, men valt att uppge en annan kod. Det skulle betyda att deras "sanna" koder är avslöjande på något sätt.

Tankar på det?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Tja, Vimes skulle nog inte skapa ett spel med tre eller färre varulvar som inte kan nattmörda samtidigt som vi har fått så mycket information om våra siffror-vilket gör det lite väl enkelt att hitta varulvar.

Jag är alltså inte främmande för ett spel med tom fyra varulvar, men utan nattmordsförmåga.

Och så ligger i stället fokus för varulvarna att sega ner spelet för att vinna.
Exakt vad jag säger Basse. Toppen då är vi två som inte är främmande för det upplägget.

Såg att du var sugen på att väktaren skulle komma fram också. Då är vi ju snart majoritet :gremsmile: typ....

Sen har BDG sug efter lite misstänkta.

Vi hänger Brynolf.

Som bubblare: BDG, xyas

Och sen har jag anth på min lista men han får inte hängas nu. Alltså inte i denna runda.

Röst: Brynolf

Vi skadas minst av att tappa Brynolf. Är han grön har vi hans 5:a att gå på och det öppnar fortfarande upp för 4+1 och 3+2

Brynolfs höga nuffror ser inte så värst bra ut på pappret så det är bra att kolla upp dom också.

Skiten med Brynolf är ju att han inte grönar någon när han hängs. Eller?

Brynolf släpp på det du har för så här långt har du inte släppt nått. Har du en förmåga? Har du info? Lixom det är det ända som kan hjälpa oss eftersom ditt spelande inte fäller några ulvar.

Korpa

Umenörd

För att ulvarna har fått siffror från början? Det är väl ganska givet med tanke på hur mycket info som kretsar kring siffror.

Om ulvarna har behållit sina siffror kan K.K:s info vara en stor bidragande faktor till att de hittas igen, om de mixtrat med sin lägsta eller högsta siffra så kan anth sia det.

Sedan kan man leka med tanken att någon sifferinfo inte stämmer, men både Paxen och Vico måste ljuga för att ulvarna ska kunna börja utan siffror och då blir anth:s förmåga bara värdelös, så fyra ulvar känns minst sagt otroligt. Alltså är det väl inget att diskutera, ulvarna har fått siffror av Vimes från början och har ljugit om det sen (om Vico är grön).

Korpa

Umenörd

Basenanji said:
...det kan ju förstås vara så att varulvrna fått fyra siffror, men valt att uppge en annan kod. Det skulle betyda att deras "sanna" koder är avslöjande på något sätt.

Tankar på det?
Note to self, dubbelkolla tråden innan du postar.

VCicos info avslöjar att det har förekommit lögn och anth kan upptäcka sånt som rör högsta och lägsta siffran, alltså sånt som övrig sifferinfo tycks hänga på.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Björn den gode said:
1) Tror ni att vi har en väktare, och bör den i så fall gå ut?
En väktare är det troligaste. Jag tycker inte hen ska komma ut. Eftersom ulvarna vet vem hen skyddade sist så vet de ju hur de ska tajma mördandet för att lyckas knipa väktaren. Ja, förutsatt att det inte går att väkta samma person två rundor i rad, men så brukar det ju vara.
2) Vilka är era huvudmisstänkta?
Jag har inte hunnit samla mig riktigt från den senaste lavinen av grönanden, och har mest suttit och fnulat på hur mina gamla huvudmisstänkta trots allt skulle kunna vara ulvar, och vad det i så fall innebär, menjag återkommer om det. Anth och Basse tyckar jag fortfarande luktar mest korv.
Om anth är korvdoft fortfarande så måste väl ändå BDG falla in där också?

Lixom, vad har han gjort? Outat sist, berättat att korv-anth avslöjade hans rätta siffror och således "grönat" anth.

Han har dock räknat ut att Recca hamnar på topplistan av Vicotnik/Paxies info men det var ju inget han gjorde ensam på nått vis.

Korpa

Umenörd

Basenanji said:
Om ulvarna har försökt nattmörda någon så har en väktare uppenbarligen lyckats. Jag kan förstås ha fel, men det här är vad jag tror.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Korpa said:
Basenanji said:
Om ulvarna har försökt nattmörda någon så har en väktare uppenbarligen lyckats. Jag kan förstås ha fel, men det här är vad jag tror.
Frågan vi bör ställa oss är ju hur stor är oddsen att både anth och BDG är vid liv. Finns en väktare gjorde denne rätt. Det fanns två solklara mål att rädda och det lyckades. Att inte gå ut och gröna den nu ser jag som ett gissel. Det ger oss två helgröna, väktaren och den väktade. Sen ger det den tredje i dramat ett grönt skimmer.

Sen hänger det ju lixom på vem som går ut med väktar rollen. Är det Basse som gör det är det ju föga troligt.

Det finns i mina ögon tre alternativ: xyas, BDG och Brynolf.

Men jag tror inte nån av dom är en väktare så vi har nog ett större problem än en väktare som inte vill kliva fram.

Korpa

Umenörd

Av ren nyfikenhet, varför tror du inte att någon av de tre är en väktare?

Och nu ska jag på knytkalas, så vi ses efter deadlinen.

Som jag skrev tidigare, jag håller med om att vi ska och kan vänta en dag.

Röst: Ingen

Basenanji

Postd20modernist

Ja, hela den här dagen har varit en jobbig insikt om hur jag suger på varulvsspel.

För det är måttligt kul att förstå hur mycket jag har försökt ha ihjäl den av oss som faktiskt kan se vem som är ulv resp. bybo=anth.

Jag tror att jag lurade mig själv när jag läste mitt roll-pm där det står att jag kan sia förmåga. Slött tänkte jag då att jag hade något viktigt att bidra med i spelet.
"Åh, jag är TRACKER, se en sån ära!"

Nu är jag mer inne på att spelet mer eller mindre bara handlar om att hitta de som har ljugit om sina siffror. Och då behövs anth. Så KK vi skiter i att tvinga fram Väktaren va?!

Det jobbiga är att för att vi ska ha nån nytta av anths förmåga måste rundan avslutas. Aargh....

Jag tycker ändå att Brynolf är hetaste kandidaten.

anth

Vetefan
Nu är jag på forumsölen och ska läsa in mig vad som hänt under eftermiddagen.
Vicotnik hälsar (han har satt sig så längt bort ifrån mig som det bara är möjligt - jag förstår inte varför... :gremsmile: )

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth said:
Nu är jag på forumsölen och ska läsa in mig vad som hänt under eftermiddagen.
Vicotnik hälsar (han har satt sig så längt bort ifrån mig som det bara är möjligt - jag förstår inte varför... :gremsmile: )
Hälsa från oss alla som inte har möjlighet att va på plats! Hälsa alla alltså. Inte bara Vico.