Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004, inlämningsdags

Krille

Super Moderator
Dags att nåla fast på förstasidan?

Och av hänsyn till dem som inte vill dona med dogma, dessutom låt i så fall bli att diskutera eller ens kommentera inläggen.

Gardener

Champion
Re: När på söndag?

Det är visst rätt och det är för att undvika missförstånd som man använder det, och för att det är rent opraktiskt att skriva 23:59:59:999999999999999999999999999999999999999999. Lär dig skillnad mellan vetenskap och språk.

Mackie

Veteran
(BIDRAG)Re: Trobergs Dogmautmaning 2004

Hej jag tänkte delta i tävlingen i år. Fast jag vet inte om någon kommer att gilla mitt bidrag eftersom det är första gången jag gör ett eget rollspel.
Jag heter [color:\\"red\\"]Marcus[/color] och mitt forumnamn är[color:\\"red\\"]Macce11[/color]

Här kommer beskrivningen:
World of Shadows är ett action rollspel med väldigt enkla regler. Världen man spelar i är vår egen fast i total katastrof.
Brottslighet är vanligt, det är inte många som inte bär vapen och våldet har också smittat av sig i allt blodigare sporter.
Det finns heller knappt någon el, och i denna värld måste man göra vad som helst för att överleva.
Världen är helt enkelt en skugga av sitt forna jag.
Välkommen till World of Shadows

Phalck_UBBT

Veteran
Frostbiten: Uppdaterad till version 1.9

Jag har rättat en pinsam regelbugg som gällde de Frostbitnas Intelligens ... Far fixat en lite finare Legal Stuff mojja på förstasidan också =]

Troberg

Sinister eater
Nu har det blivit dags att skilja männen från pojkarna, kvinnorna från flickorna, agnarna från vetet, Maseratisarna från Skodorna. Det är dags att visa vad ni går för.

Det är dags att lämna in bidragen!

Kom ihåg att bidragen ska vara i PDF-format, dubbelkolla gärna att de verkligen är exakt A4 (inte den amerikanska nästan-A4-varianten som orsakar en massa extrajobb för mig).

Glöm inte heller en kort sammanfattning av spelet att användas vid röstning och i sammanfattningen i kompendiet. Var också noga med att ha med både det namn ni vill ska stå på spelet och ert forumsnamn (speciellt om ni mailar in bidragen!). Glöm inte heller bidragets namn om det inte är uppenbart.

Bidragen lämnas genom att posta dem i den här tråden eller (för de som vill överraska) genom att maila dem till mig på anders@troberg.mine.nu. Jag bekräftar mottagning mailade bidrag via PM. För att hålla det översiktligt i tråden och minska risken att något tappas bort så inled ämnet i inlämningsposterna med "(BIDRAG)".

Sista inlämningsdag är söndagen 2004-02-29.

Nu är det dags att visa att ni kan göra mer än att bara snacka!

Foggmock

Myrmidon
And here come the character sheets!

kalcidis ville inte ha någon cred för dem, så det får han inte heller.

Krille

Super Moderator
(BIDRAG) Ett himla liv

Det du håller i handen är ett Grymt Innovativt Roligt Litet Spel! Dessa rollspel, som samlas under förkortningen GIRLS, är kompletta och står för sig själva, men är också kompatibla med varandra. Man kan spela vart och ett av dem för sig, eller blanda friskt med rollpersoner från alla GIRLS-spel i samma kampanj. Samtliga GIRLS-spel använder regelsystemet KYSS, mest känt från rollspelet Playelf, och handlar om övernaturliga tonårstjejer av en eller annan sort.

Ett Himla Liv är det första spelet i GIRLS-serien. I denna lättsamma spel i den episka sagan tar spelarna rollen av änglar som skickats ner till jorden för att få en vettig skolgång. Naturligtvis är livet som ängel inte helt lätt: killar, dejter, tjejsnack, läxor, nationella prov, studenthemmets föreståndarinna, otäcka demoner, partyn, klasskamrater, Hin Håles underhuggare och annat trubbel väntar runt om varje hörn.

För att inte tala om hur man gömmer undan änglavingar med vingspann på två meter i omklädningsrummet på gympan...

Du behöver en helt vanlig sexsidig tärning för att spela Ett Himla Liv eller de andra spelen i GIRLS-serien.
Den version som bifogas här är den skärmanpassade versionen. Den utskriftsanpassade är ca 3 ggr så stor och kan laddas ner här.

Krille

Super Moderator
(Bidrag) Aki

Aki är förmodligen inte likt något rollspel som du någonsin har spelat. Det handlar om relationer och intriger på en helt normal högstadie- eller gymnasieskola så som de porträtteras i diverse s.k. shoujo manga (dvs japanska serier riktade mot yngre kvinnor). Det gör att rollspelet i sig inte är riktat mot samma målgrupp som serierna, utan kräver ganska mogna och seriösa spelare.

Aki kan spelas självständigt, eller så kan mekanismen användas som en del av ett konventionellt rollspel. Du behöver endast spelet, papper, penna och rollformulär för att spela Aki. Ingen tärning behövs.
Bidraget laddas hem på följande adress:

http://home.foxtail.nu/trailers/dogma/Aki.zip

Troberg

Sinister eater
Ändrat inlämningsdatum

Eftersom forumet varit nere ett tag så förlängs inlämningstiden till och med onsdag för att alla ska få en rimlig chans.

Jag vet att det blir en dag mer än vad forumet var nere, men jag har antagligen inte möjlighet att kolla det på tisdag och onsdag, så därför får det bli så.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: (Bidrag) Aki

Jahaja... jag tänkte ta upp mitt galmal Stockholmsnatt som jag gjorde för 15 år sen och som har samma miljö som du. Nåja jag slänger upp det ändå. Din fil funkade inte på min dator så jag vet inte hur lika vi är varann.

Krille

Super Moderator
Uppladdningskrux

"Din fil funkade inte på min dator så jag vet inte hur lika vi är varann."

Lustigt att bara en del har problem med att hämta filerna från webbservern. Råkar du använda Internet Explorer också så passar du mönstret: ingen som använder Opera eller Mozilla har rapporterat några sådana problem. Jag tror att det händer med en del stora filer om många hämtar hem dem samtidigt, men bara i MSIE. Opera och Mozilla verkar aldrig påverkas.

Jag tror inte att de är särsilt lika alls, faktiskt, inte med tanke på den teasern som du släppte på Stockholmsnatt.

Foggmock

Myrmidon
(Bidra)The D12 Dark Hobbit Ninja Role Playing Game

Det saknas ett G, men lev med det. Har man längst titel så har man.

The D12 Dark Hobbit Ninja är ett klyschat fantasyninjarollspel med glimten i ögat är man stuffar runt i östra delarna av Midgård, på en ö som heter Jordor. Dygnet har tolv timmar, humanoida raser har sex fingrar på varje hand och ju fler referenser till dussin eller halvdussin man kan få med, desto bättre spelupplevelse. Det nya och revolutionerande systemet FURPS som vi alla känner igen från hits som Bitworld används även här. Snabbt och lätt med en tolvsidig tärning, som är systemets främsta fördel. Vem gillar inte D12?

Rollformulär återfinnes i ett svar till det här inlägget.

EchonCique

Hero
Re: Uppladdningskrux

Jag tror att det är din webbserver som inte klarar av simultanuppladdning till flera olika klienter på en gång. Jag sitter i Firefox/Mozilla och har alltid problem när du skickat ut URL's i #rpgonline. Däremot är det aldrig problem när jag försöker öppna filer på din hemsida i övrigt. Det tyder på belastningsproblematik på webbservern för mig. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
(Bidrag) Sagor från Förorten

Beskrivningen finns i mailet jag skickade, men för att folk ska få se spelet lite tidigare postar jag det här med. :gremsmile:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
(BIDRAG) Citynatt

Citynatt tar dig tillbaka till din skoltid. Eller håller dig kvar där om du befinner dig i den perioden i livet. Du är 13-18 igen och ägnar dig åt saker du inte vågade/ville då eller nu.

Det här är ett spel att plocka fram på småtimmarna då man är fed up med komplicerade stridsregler, att trippa på tå och anstränga hjärnan. Citynatt vädjar till dina mest primitiva delar - så som puberteten är. Go get it...

Citynatt är väldigt enkelt i sin utformning och vill mest inspirera till att ge dig möjligheten att "återuppleva" och "förändra" en del av ditt liv.

Krille

Super Moderator
Re: (BIDRAG) Citynatt

Jag kan numera officiellt lugna dig med att Citynatt inte har ett jota gemensamt med Aki. Inte ens typsnittet är likt. :gremwink:

PS: Prova att ladda hem Aki igen - belastningsproblemet borde ha avhjälpts nu.