Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004, inlämningsdags

Troberg

Sinister eater
Re: (Bidrag) Skepp ohoj och en flaska med rom!

OK, jag tycker att du är i princip så långt ut man kan komma i gråzonen för vad som är ett rollspel, men jag låter dig komma undan med det för den här gången, även om du antagligen inte riktigt uppfyller reglerna. I mitt tycke är det inte ett spel som är spelbart i rollspelsform, bara en illa dold suptävling.

Jag kommer dock att ta bort sidan med stämningsbilder. Det faktum att du inte har rollformulär ger dig inte mer plats till annat, så de ska antingen in på regelsidorna eller tas bort. Vill du ha dem kvar får du lägga in dem på regelsidan själv och lämna in bidraget igen.

Troberg

Sinister eater
KOM IHÅG! Sista inlämningsdag är söndag! [NT]

NT = No Text (Ingen text)

L337

Warrior

Jag tycker ärligt talat inte detta rollspel(?) eller "All work and no play makes mask a dull boy" borde få delta. Skepp ohoj och en flaska med rom! är som du skrev en supartävling, vad har det att göra med rollspel? All work and no play makes mask a dull boy, är ju ingenting annat än en jävla massa text (sist jag såg det, fast det kanske inte är ett bidrag då det inte stod märkt som bidrag). Förra året var ju iallafall alla bidrag rollspel (kunde inte skriva seriösa då mitt bidrag uppriktigt sög förra året). Men jag tycker det verkar som att denna tävling inte tas på sådär jätte stort allvar (av vissa) detta år.

Troberg

Sinister eater

Jag tycker ärligt talat inte detta rollspel(?) eller "All work and no play makes mask a dull boy" borde få delta.
"All work..." tar jag som ett skämt och det deltar inte.

"Skepp ohoj..." tycker jag inte är ett rollspel, det blir inte rollspel för att ordet nämns, men eftersom Trobergs Dogmautmaning är tänkt att testa gränser så låter jag det delta i alla fall. Personligen så är jag lite tveksam om det är ett lämpligt bidrag att ha med i ett kompendium som kan användas för att introducera nybörjare, men det är bara min åsikt. Ni andra kan se det som en varning, "Skepp ohoj..." var farligt nära att diskas, så se det som ett exempel på riskabel mark.

Jag hoppas att Bearnie inte tar illa upp, det är en kul grej. Den hade kanske passat bättre i ett annat sammanhang.

Troberg

Sinister eater
Re: När på söndag?

Är det klockan 24.00 som gäller som sista inlämning eller?
Jag kollar på måndag morgon, så lite längre tid än midnatt finns, men chansa inte.

Dessutom finns inte 24.00 som klockslag. Efter att 23.59 är slut så börjar 00.00. Du som programmerare borde veta bättre.

Foggmock

Myrmidon
(Bidrag) Bitworld

Post-apokalysm precis efter apokalypsen. Ett hundra människor blir ovetandes nersövda och nerfrysta som enda överlevare, och vaknar tusentals år senare för att bygga det nya samhället. Ett regellätt rollspel baserat på konflikter, överlevnad och även survival horror för den som känner för sådant.

Håll till godo!

Bunny

Crazy like a fool

Nu tar vi det lilla lugna här, inte tar Bearnie illa upp inte. Inte heller tänker han klaga ifall bidraget tas ur tävlingen.

Bidraget är inte tänkt att kunna konkurera om några priser. Bidraget är inte "politiskt korrekt". Bidraget riktar sig inte till nybörjare under 18 år. Bidraget kan på inga sätt räknas som ett "bra" rollspel. Det går att ifrågasätta ifall bidraget är ett rollspel över huvud taget. Det går att ifrågasätta om en flaska med rom är en slumpgenerator över huvud taget. Det går att ifrågasätta en hel massa saker.

Tar någon illa upp bör bidraget tas ur tävlingen. Tycker någon bidraget förlöjligar tävlingen bör bidraget tas ur tävlingen. Tänker någon verkligen testa bidraget bör bidraget tas ur tävlingen.

Bidraget gör inga anspråk på att vara seriöst. Bidraget gör vissa anspråk på att vara humoristiskt. Bidraget gör vissa anspråk på att vara en ploj. Bidraget var tänkt att dra frågan om vad som skulle kunna användas som slumpgenerator till absurditet.

Troberg och 1337s åsikter är på inga sätt fel, Bearnie kommer finna sig i vad som än beslutas om bidraget.

Till sist, en liten smiley: :gremwink:

- Jerzy Glod, Glod&Glud AB, Bearnies advokat

Quadrante

Grisbonde

Oavsett om Bearnie får med sitt bidrag eller inte, tycker jag att Bearnie ska hålla ett föredrag under prisutdelningen om bakgrundsarbetet till sitt bidrag

Shepp o´hoj

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ifrågasättning!

Det går att ifrågasätta ifall bidraget är ett rollspel över huvud taget. Det går att ifrågasätta om en flaska med rom är en slumpgenerator över huvud taget. Det går att ifrågasätta en hel massa saker.
´

Jag ifrågasätter att piraterna drack Cola till sin rom! :gremwink:

/tobias

Troberg

Sinister eater

Nu tar vi det lilla lugna här, inte tar Bearnie illa upp inte.
Skönt, jag läst mitt inlägg igen och det lät vassare än vad jag tänkt mig.

Bearnie kommer finna sig i vad som än beslutas om bidraget.
Jag kommer inte att ta det ur tävlingen, såvida det inte ger upphov till massor av liknande bidrag, då jag av rättviseskäl kickar alla. Ett oseriöst bidrag snedvrider inte det hela så mycket, men blir de många så blir det fel.

Troberg

Sinister eater

Oavsett om Bearnie får med sitt bidrag eller inte, tycker jag att Bearnie ska hålla ett föredrag under prisutdelningen om bakgrundsarbetet till sitt bidrag
Jag tror stackaren har tillräckligt med huvudvärk efter förarbetet ändå...

Bunny

Crazy like a fool
Re: Ifrågasättning!

Vad skönt. Jag trodde inte mitt bidrag hade så mycket att lära ut, men den kanske lärt några här på forumet det där med kritisk ifrågasättning.

Bra jobbat Tobias, nästa steg är att ifrågasätta om vi verkligen existerar, eller om vi ändast är dansande skuggbilder i en grotta vid medelhavet (som ni märker så är jag påläst om Platon, det var för övrigt han som uppfann platonium).

L337

Warrior

Okej, det var faktiskt rätt kul och läsa. :gremlaugh: Speciellt effekten av långt spelande...

Bunny

Crazy like a fool

Nu gör ni mig glad, bidraget gjordes för att roa, så det vore tråkigt om inte någon skrattnerv retades iaf lite grann...

Kul att ni tar det hela på lite mindre allvar nu. :gremsmile:

*puss*

Gardener

Champion

Att säga 24.00 som klockslag är knappast något konstigt, eftersom 23.59 inte är det sista på dagen och 00:00 på söndag betyder ett dygn tidigare så kan man mycket väl säga 24.00 för att hänvisa till den sista minuten på dygnet, innan det går över till det nya dygnet. Inget konstigt med det.

Troberg

Sinister eater

Att säga 24.00 som klockslag är knappast något konstigt, eftersom 23.59 inte är det sista på dagen och 00:00 på söndag betyder ett dygn tidigare så kan man mycket väl säga 24.00 för att hänvisa till den sista minuten på dygnet, innan det går över till det nya dygnet. Inget konstigt med det.
Visst, det används, men det är inte rätt. 24.00 på söndag är samma tidpunkt som 00.00 på måndag, men en tidpunkt får inte tillhöra två dagar.

Det blir lite som när barn räknar tjugoåtta, tjugonio, tjugotio, tjugoelva och så vidare.