krank;n176837 said:
Jag har inte skrivit att Kaplan inte har koll på Grå Vargarna. Jag tycker inte att det är så trevligt att få ord lagda i min mun, så låt gärna bli det tack.
Det var menat som replik på att där du skrev "Kaplan sa att han inte kände..".
Ber om ursäkt för klumpig formulering, inte menat att lägga ord i din mun.
krank;n176837 said:
Blir du lika upprörd över killar som kramas olika när de ska krama sina tjejkompisar och sina killkompisar? Vad är din åsikt om "manskramen"?
Som botgöring ska du få ett svar om kramar eftersom du fastnat för detta!

Jag initierar inte kramar med folk jag inte känner. Bland mina vänner skulle jag säga att kramtypen varierar mer mellan individer än kön. Utanför familjen är det nog en manlig vän jag kramar kärvänligast faktiskt.
Kan inte erinera mig att ryggdunkande kramar är särskilt förekommande i mitt liv.
Det är nog förvisso en sanning att en kvinna är tidigare i vänskapen att gå över till kramhälsning, män behöver känna varandra närmre.
När vi ändå är inne på turkiska hälsningsseder så har jag hälsat på turkiska tjejvänner genom både kramar och puss på kinden. Inte "svensk-turkiska", utan "turk-turkiska" (och muslimsk). Initierat av dem, så uppenbarligen är det inte genomgående så att man inte ens tar i hand mellan könen. (Även "turk-turkiska" mfl. manliga vänner har hälsat med puss på kind, om det var relevant).
Generellt hälsar jag nog anpassat på det sätt som visar störst respekt för motparten, jag utgår inte från mig själv. Däremot förväntar jag mig samma respekt tillbaks.
Dock så är/var ingen av dem islamister, mig veterligen. Islamister (och motsvarande extremist-Ideologianhängare) kramar jag inte.