Axis of Evil revealed
Okej, jag har tre misstänkta i topp.
1)
Spider.
* Jag redogjorde för det grundläggande i ett långt inägg igår, hans oförlåtliga svammel om KLASS och YRKE vid outningen. Visserligen var det inget helt nytt jag presenterade, men jag gjorde det mer utförligt och detaljerat än någon annan gjort.
* Trots det noterade jag att Spider försökte valsa förbi det som om ingenting alls hade berört honom.
* Spider var ouppmärksam på flera andra saker också. Började attackera xyas, vantolkade vad han sagt (lade ord i xyas mun, ansåg xyas) och fortsatte i övrigt att vingla omkring hur som helst.
* Spider har hållit sig undan. T.ex. har han trots löfte till KK och ständiga rop från KK:s sida inte gett några utförliga förklaringar.
* Spiders outning var inte bara svamlig, den skiljer sig från det mönster som börjar framträda genom ffa. KK:s, Vimes och Möllers förtjänst. Spider har inga kommentarer.
2)
!Paxen
Har fortsatt att göra skralt ifrån sig. Hänger inte med alls i andras inlägg, som om han hade fullt upp med taktiksnacket i en annan kanal...
Ligger till råga på allt kvar med en värdelös röst på Korpen, sen anno dazumal!
!Paxen said:
Får jag fråga vad ni vill ha ut av rösterna?
Blod.
Om du inte vill ge det, har du kort tid kvar att återställa förtroendet.
Det här inlägget gör
inte det:
Finns ett par sätt att tolka just inlägget jag gjorde jag gjorde ang väktare. Det ena är att jag inte tror på att det finns en väktare, det andra är att jag är att jag helt enkelt är mer säker på att det finns en siare. Hur tolkar du det?
Du kommer, i efterhand när någon annan påpekar otydligheter i ditt resonemang, med en halvhjärtad ansats att antyda att du är en siare.
Okej, det är inte uteslutet att en robot kan ha det, fluffmässigt, men det finns ingenting annat som ger det minsta antydan om det i det du har outat eller skrivit, frånsett det här - som minst lika gärna kan vara en ren efterhandskonstruktion (och försök att fria dig...)
Och även här med reservationen att du inte ens antyder det särskilt öppet, så att om någon annan kommer fram och avslöjar sig, kan du låtsas som det inte aaaalls var vad du försökte säga. (Du kan till och med låtsas som du var säker för att du, efterhandsbehändigt, kan påstå att det syftade på info istället...)
Nej, så där smular ingen bybo. Så där smörjer en ulv in sig med olja för att bli ännu halare.
3)
Brynolf.
Har jag redan redogjort för.
Hamnar på sista plats, av det enkla skälet att detta är den misstanke som uppenbart lättast kan vara ett misstag. Det
kan fortfarande bara vara klumpigt spel och lite lätt panik.
Och hur ser det då ut med röster osv.
Om jag har räknat rätt så står det 0-2-3, dvs:
Spider (0)
!Paxen (2): jag och K.K.
Brynolf: (3): Möller, Vic, Vimes
(Två av dessa replikanter har dessutom röstat på samma person, Möller, som för inte så länge sedan var ett typiskt lagom varmt, begynnande drev att gömma sig i - men som raskt byttes bort...)
Jag är än så länge skeptisk till att flytta min röst. Brynolf bör visserligen ha press på sig, men det har han uppenbarligen, och i mina ögon är !Paxen och Spider huvudkandidater.