Nekromanti V2089 (Runda 1)

Vimes

Sillkung
Re: Rösträkning på begäran.

Här finns våra ulvar:
!Paxen
Brynolf
Recca
Spider Jerusalem
Xyas
En av: Andersson och Korpen (den ene är alltså Vicos partner)

Lösast hänger, enligt mig:
Brynolf - har skrivit massor av inlägg med samma innehåll, defensivt babbel utan ens ansatser till att hjälpa byn. (Det är imo så dåligt att jag nästan tvivlar på att han är ulv av den orsaken...)

xyas - inget bekräftar hans relationsförmåga. Det kan mycket väl vara bluff.

Spider Jerusalem - får vi inte bekräftelse på att KLASS+YRKE kan bli EN förmåga är Spider den ende som outat något sådant, vilket vore fiskluktande.

Möller

Hubert Hortlax

Åsikt om !Paxen?

Jag tycker inte han har varit riktigt sig själv. Men jag har inte mycket konkret att gå på.

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Bla bla... förmågor och relationer...
Ah! Det är precis av den här anledningen jag gillar mer och mer att vi outar mycket grejer tidigt. Det ger ju klart mer grönska till dig och Möller än alla misstankar jag hittills haft mot er.

Vimes said:
Kom in i matchen nu, Brynolf. Du verkar ju helt inkapabel till att skriva något konstruktivt över huvud taget.
Och det där var naturligtvis en enda stor orgasm av konstruktivitet. Vad gjorde jag för fel där nu då, sir?

Möller said:
Nu börjar det bli viktigt. Jag ser allt grönare ut, håller du inte med? Det är dags att gå vidare, iallafall tillfälligt, för dig. Men till vem?
Absolut! Min siste orangemarkerade är Spider Jerusalem pga slarvigt spel, framför allt kring hans outning och förvirrande teoretiserande om klass/yrke-förmågekoppling.

Röst: Spider Jerusalem

Brynolf

Dum fan

Sapient said:
Brynolf said:
Och det är typiskt ulvabeteende tycker du? Borde jag inte i stället ha dragit mig tillbaka och fnissat i mitt gryt och låtit dig sköta snacket?
...and so I can clearly not choose the wine in front of me. See? It's soo easy!

(Ja, jag kan hela förbannade filmen utantill.)
Hehe, ok... fair enough :gremsmile:

Möller

Hubert Hortlax

Brynolf said:
Vimes said:
Bla bla... förmågor och relationer...
Ah! Det är precis av den här anledningen jag gillar mer och mer att vi outar mycket grejer tidigt. Det ger ju klart mer grönska till dig och Möller än alla misstankar jag hittills haft mot er.
Men ge dig. Har vi massoutat? Nej. Har vi fått massa »mjuk« information och den hårda vi också fått vid en massoutning? Ja.

Vimes

Sillkung

Möller said:
Åsikt om !Paxen?

Jag tycker inte han har varit riktigt sig själv. Men jag har inte mycket konkret att gå på.
Jag har faktiskt inte mycket alls att säga om Paxen. Han är notoriskt svårbedömd. Han är i den lista av misstänkta jag har, men problemet med honom är att han medvetet spelar lite knackigt som bybo. Så länge han inte gör några rejäla feltramp är bybo-Paxens beteende nästan omöjlig att skilja från scum-Paxens. Tror jag. Förhoppningsvis kan man ringa in honom med info och outningar.

Vimes

Sillkung

Och därmed stämplar jag ut för kvällen. Tycker vi har hyfsat läge inför framtiden. Andersson är förstås ett jävla aber och det är inte osannolikt att vi kniper en bybo imorgon kväll. Men, no worries, vi har koll på läget, vi kommer vinna i längden.

Go village people!

Sapient

Swashbuckler
Axis of Evil revealed

Okej, jag har tre misstänkta i topp.

1) Spider.

* Jag redogjorde för det grundläggande i ett långt inägg igår, hans oförlåtliga svammel om KLASS och YRKE vid outningen. Visserligen var det inget helt nytt jag presenterade, men jag gjorde det mer utförligt och detaljerat än någon annan gjort.

* Trots det noterade jag att Spider försökte valsa förbi det som om ingenting alls hade berört honom.

* Spider var ouppmärksam på flera andra saker också. Började attackera xyas, vantolkade vad han sagt (lade ord i xyas mun, ansåg xyas) och fortsatte i övrigt att vingla omkring hur som helst.

* Spider har hållit sig undan. T.ex. har han trots löfte till KK och ständiga rop från KK:s sida inte gett några utförliga förklaringar.

* Spiders outning var inte bara svamlig, den skiljer sig från det mönster som börjar framträda genom ffa. KK:s, Vimes och Möllers förtjänst. Spider har inga kommentarer.

2) !Paxen

Har fortsatt att göra skralt ifrån sig. Hänger inte med alls i andras inlägg, som om han hade fullt upp med taktiksnacket i en annan kanal...

Ligger till råga på allt kvar med en värdelös röst på Korpen, sen anno dazumal!

!Paxen said:
Får jag fråga vad ni vill ha ut av rösterna?
Blod.

Om du inte vill ge det, har du kort tid kvar att återställa förtroendet.

Det här inlägget gör inte det:
Finns ett par sätt att tolka just inlägget jag gjorde jag gjorde ang väktare. Det ena är att jag inte tror på att det finns en väktare, det andra är att jag är att jag helt enkelt är mer säker på att det finns en siare. Hur tolkar du det?
Du kommer, i efterhand när någon annan påpekar otydligheter i ditt resonemang, med en halvhjärtad ansats att antyda att du är en siare.

Okej, det är inte uteslutet att en robot kan ha det, fluffmässigt, men det finns ingenting annat som ger det minsta antydan om det i det du har outat eller skrivit, frånsett det här - som minst lika gärna kan vara en ren efterhandskonstruktion (och försök att fria dig...)

Och även här med reservationen att du inte ens antyder det särskilt öppet, så att om någon annan kommer fram och avslöjar sig, kan du låtsas som det inte aaaalls var vad du försökte säga. (Du kan till och med låtsas som du var säker för att du, efterhandsbehändigt, kan påstå att det syftade på info istället...)

Nej, så där smular ingen bybo. Så där smörjer en ulv in sig med olja för att bli ännu halare.

3) Brynolf.

Har jag redan redogjort för.

Hamnar på sista plats, av det enkla skälet att detta är den misstanke som uppenbart lättast kan vara ett misstag. Det kan fortfarande bara vara klumpigt spel och lite lätt panik.

Och hur ser det då ut med röster osv.

Om jag har räknat rätt så står det 0-2-3, dvs:
Spider (0)
!Paxen (2): jag och K.K.
Brynolf: (3): Möller, Vic, Vimes

(Två av dessa replikanter har dessutom röstat på samma person, Möller, som för inte så länge sedan var ett typiskt lagom varmt, begynnande drev att gömma sig i - men som raskt byttes bort...)

Jag är än så länge skeptisk till att flytta min röst. Brynolf bör visserligen ha press på sig, men det har han uppenbarligen, och i mina ögon är !Paxen och Spider huvudkandidater.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Listan
NOM: (5) Vimes, Brynolf, Recca, Vicotnik, Xyas
ROB: (2) Spider Jerusalem, !Paxen
MUT: (2) Möller, Sapient
PSI: (0)
REP: (0)

Left overs: K.K-Korpen-Andersson
---

BRAT: (1) Konrad Kovanlj
KRIM: (1) Brynolf
MERC: (2) Möller, Vimes
MPOL: (0)
SVOT: (1) Spider Jerusalem
KORP: (0)
MUD: (0)
ZIGGY: (1) Sapient

Left overs: Recca-Vicotnik-!Paxen-xyas-Korpen-Andersson

Numera är det ju bekräftat att Sapient är MUT som jag gissade på. Vimes har gått ut med MERC + info som grönar de brundoftande mutanterna.

Min röst på !Paxen kommer att stanna kvar. Hans ROB outning vill jag sätta samman med ett Yrke. Tror jag har påpekat det flera gånger, men !Paxen ger mig inget.

!Spider har lite frågor att besvara och har dragit för dagen verkar det som. Jag gillar ju inte det jag sätt rundan igenom men han får gärna förklara sig.

Ska vi ha in lite parhästar här som kan hängas måste vi ju stoppa in Brynolf. Han tycks hänga lite med !Paxen och !Paxen är en het kandidat. Alltså med hänga menar jag att det gnabbas lite ibland men inte så där hårt och ibland är det lite kärleksfullt.

xyas är rätt sugen på Vimes och det är ju Brynolf också. Jag har tidigare varit inne på att Vic-Vimes-Recca varit på Brynolf för att kasta en dålig skugga över honom som en av NOMissarna. Samma sak sker från xyas sida, men han kastar sitt mot främst Vimes och hänger med Brynolf.

Korpen/Andersson hoppar jag helt över.

Brynolf

Dum fan

Möller said:
Men ge dig. Har vi massoutat? Nej. Har vi fått massa »mjuk« information och den hårda vi också fått vid en massoutning? Ja.
Jag sade varken att det var min förtjänst eller att det handlade om en massoutning. Det var bara ett glatt tillrop och en proklamering att det är sådana här "gröningspussel" med hård info som jag tycker är roligast i varulvsspel.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Axis of Evil revealed

Sapient said:
O(Två av dessa replikanter har dessutom röstat på samma person, Möller, som för inte så länge sedan var ett typiskt lagom varmt, begynnande drev att gömma sig i - men som raskt byttes bort...)
Intressant poäng. Det ska bli mycket intressant att se vart Spider flyttar sin röst när han dyker upp igen.

Jag har inte tidigare tänkt så mycket på Spider. Min (iochförsig rätt ringa) kunskap om honom privat har gjort att jag haft överseende med hans förvirring. Men det är heltklart inte obetydliga saker du nämner.

Nu röstar Brynolf på Spider. Är det ett sätt att försöka gröna Spider när Brynolf ryker?

Sapient

Swashbuckler

Brynolf said:
Absolut! Min siste orangemarkerade är Spider Jerusalem pga slarvigt spel, framför allt kring hans outning och förvirrande teoretiserande om klass/yrke-förmågekoppling.

Röst: Spider Jerusalem
Okej, för att vara lite konstruktiv och komma med något uppmuntrande: bra!

Men dock med vissa reservationer:
Att rösta på spider i ett läge när ingen röst ligger på honom skapar ju ingen direkt fara att han ska bli utröstad, som det ser ut nu.

Och du ger inga nya skäl, bara sånt som andra sagt.

Det är ett steg på vägen, men ett ganska litet sånt. Du är inte av kroken, men slapp få hullingen genom kinden (eller något...)

Så utveckla varför du vill hänga Spider, mer än bara vad andra sagt. Har du noterat något som ingen annan sett? Har du teorier om hans KLASS/YRKE-resonemang, Väktare osv?

Sapient

Swashbuckler

En sista, lös spekulation för kvällen innan jag också leker Törnrosa...

Det här att jag har båda de personer som claimat robot som klass på min lista över tre-i-toppmisstänkta får mig att fundera.

Jag måste erkänna att det känns som en svaghet i mina resonemang så långt. Det är en rätt osannolik fördelning av skurkar.

Det kan möjligtvis vara en slags ploy, på likheten mellan replikanter och robotar (androider). Ersätt en robot och du har en gratis förklaring till varför Voight-Kampff inte ger utslag, liksom.

Men ja, inte så troligt.

Ville bara få ur mig detta, så kanske någon kan hjälpa mig att se om jag förbisett något väsentligt eller så.

Brynolf

Dum fan

Sapient said:
du ger inga nya skäl, bara sånt som andra sagt.
{...}
Så utveckla varför du vill hänga Spider, mer än bara vad andra sagt. Har du noterat något som ingen annan sett? Har du teorier om hans KLASS/YRKE-resonemang, Väktare osv?
Inget som inte sagts tidigare, men det är inget jag bara tagit rätt ur det blå; jag var först att reagera på Spiders konstiga outning.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Nu testar jag nått nytt. Mest för egen del, men det kanske ger nått.
Min tanke med det hela nu är att genom lite snabb freebäjsning får fram vad jag tycker om alla spelare baserat på antal inlägg.

Gällande Möllers räkning av inlägg.

Konrad Konvalj: 81 Diskad
Vicotnik: 74 På tok för många inlägg motför vad jag trott. Måste vara en del bös där ibland -
Recca: 66 Många inlägg men jag får ändå inte ut vad jag vill av Recca. Inte så där spot on lixom -
Möller: 64 Från början virrigt och en massa som blandades ihop mot slutet mycket bra +
Spider Jerusalem: 61 Mest yrande och saker jag inte greppar -
Vimes: 61 En del sumprunkar inlägg andra med relevans, och rakt på +
Xyas: 59 Ger mig inget utslag. Anonym från och till -
Brynolf: 38 Har efter detta pumpat en hel del inlägg men mycket samma saker -
Sapient: 34 Få inlägg med med mycket relevans +
!Paxen: 23 Få inlägg och dessutom mycket som inte är bra -
Korpen: 2 Katastrof --
Andersson: 0 Diskad

Efter detta har en hel del tillkommit men det skiter jag i. Kort och gott kan man ju säga att jag har svårt att få fram vad jag vill i ett fåtal inlägg och det är nått jag försöker bättra. Jag skulle villa ha 34 inlägg som Sapient..

På minus sidan ligger:
Korpen
!Paxen
Brynolf
xyas
Spider
Recca
Vicotnik
(Andersson)
(K.K)

På plus sidan ligger:
Sapient
Vimes
Möller

Det varken förulvigar någon eller grönar någon. Jag vet inte om jag är färgad av mina tankar om att de på + sidan sitter säkrare från utröstning om jag kikar på min högst personliga ulv-lista.

Får nån ut nått av det? Är nån intresserad av att kasta en sko på mig?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Sapient said:
{...}
Inget som inte sagts tidigare, men det är inget jag bara tagit rätt ur det blå; jag var först att reagera på Spiders konstiga outning.
Sen har du den här också Brynolf:

Brynolf said:
Eh, for the record så reagerade jag först på "Klass: SVOT"-tabben... Men det är ju tydligt att det är en felskrivning. DOCK, intressant är att Spider inte reagerat på det själv.

Möller

Hubert Hortlax

Jag håller med dig Sapient att det verkar lite konstigt att båda robotarna är skurkar.

Spider ligger högre på din lista än !Paxen, men du är ju inte helt hundra om jag förstår dig rätt. Har du någon aning om vad du behöver för att göra en av dem lite grönare?

Möller

Hubert Hortlax

Konrad Konvalj said:
Får nån ut nått av det? Är nån intresserad av att kasta en sko på mig?
Jag undrar också hur Vicotnik lyckats knipa andraplatsen. Vad har karln skrivit, egentligen? Jag ska försöka gå igenom honom imorgon.

Nu, läggdags.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Sapient said:
En sista, lös spekulation för kvällen innan jag också leker Törnrosa...

Det här att jag har båda de personer som claimat robot som klass på min lista över tre-i-toppmisstänkta får mig att fundera.

Jag måste erkänna att det känns som en svaghet i mina resonemang så långt. Det är en rätt osannolik fördelning av skurkar.

Det kan möjligtvis vara en slags ploy, på likheten mellan replikanter och robotar (androider). Ersätt en robot och du har en gratis förklaring till varför Voight-Kampff inte ger utslag, liksom.

Men ja, inte så troligt.

Ville bara få ur mig detta, så kanske någon kan hjälpa mig att se om jag förbisett något väsentligt eller så.
Nu har du svarat på mig så antagligen är det jag som skall svara.
Jag har inte riktigt spikat någon topp 3 ännu, men jag har som du (och som jag haft rätt länge) båda robotarna på min lista. Båda pingar hos mig och båda dissar mig. Jag inväntar nått bra från nån av dom så får vi se om det hjälper. Att ha två ulvar bland robotarna är ju rätt tuft, men då har vi ju även två roller som är helt borta...Så vem vet. Det kan finnas en chans att nån snott den rollen.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Sapient said:
{...}
Sen har du den här också Brynolf:

Brynolf said:
Eh, for the record så reagerade jag först på "Klass: SVOT"-tabben... Men det är ju tydligt att det är en felskrivning. DOCK, intressant är att Spider inte reagerat på det själv.
Jojo, just Klass:SVOT tyckte jag inte var så skumt. Det är det jag syftar på i "(noterar en harmlös felskrivning)" i inlägget jag länkade till ovan. Det skumma var att Spider slumpade trots att han samtidigt sa att det var yrke som tycktes efterfrågas främst. Plus allt som kom därefter. Jag har inte stött på Spider så mycket på forumet annars, han kanske skriver på det där sättet. Men det var förvirrande iaf. Jag ska ta och leta igenom hans outningsdiskussion efter de pings jag har noterat.