Spider Jerusalem said:
Efter som man inte får citera rakt av och ska beskriva sin roll så är det logiska att man använder andra ord? Nu kan det vara så att ni vet något om svenska språket som jag inte vet(är inte sarkastisk) men det är det ända sättet att skriva av ett citat utan att citera, dvs skriva om det i andra ord.
Alltså, det jag misstänker är att inget av det du skriver om din roll är sant. Till att börja med säger den "KLASS: REP" och därifrån går det bara utför...
Varför har jag radat upp i ett par längre poster förra rundan. Dem har du seglat förbi utan att kommentera. (Vilket ju inte gör dig mindre misstänkt...)
Din ursäkt har varit dels att du använder telefonen, vilket blir knepigt att följa och göra inlägg i en så aktiv diskussion, dels att du inte "tänkt färdigt".
Jag köper inte ursäkterna, då för det första din mycket förvirrade outning kom precis före lunch, då du satt på jobbet.
Du gjorde inte mycket på eftermiddagen för att rätta upp och förklara heller.
Jag kan förstå om "tänkt färdigt" handlar om hur mycket som bör ut vid ett givet tillfälle och vad du spekulerar om krafter och dess kopplingar till KLASS och YRKE. Och jag köper att "robotik" i den meningen inte är en förmåga, utan ett slags bieffekt av att vara robot.
Jag kan inte minnas att !Paxen, som också kallar sig robot, hävdat samma sak dock. (Måste kolla det, det tycks mest ha förutsatts. !Paxen kan ha kommenterat i det röriga slutet dock.)
Men din roll kan bara med skohorn och mycket välvilja passa in i mönstret vi tycker oss se av kombinationen KLASS/YRKE=FÖRMÅGA. Och det känns inte helt hundra att du gradvis, när du varit tvungen - och efter att vi redovisat misstankarna - anpassat den för att passa in. Ingenting av det har kommit fram på ett sätt som kan gröna dig från att ha hittat på infon vartefter.
Och det här med "defekt väktarkraft" verkar vara en väldigt anpassad kraft. Det betyder ju antagligen att den är förbrukad (eller så förbrukas den bara vid användning) och vi kan därför inte riktigt veta om du är till nytta för byn i den rollen längre - så vi kan inte testa din lojalitet inför nästa nattmord...