Nekromanti V2089 (Runda 2)

Sapient

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Vafan lever jag för?
Bra fråga. Rent formellt, för att Andersson blev diskad och det eliminerade vår utröstning (se rund-start-inlägget av Mukwa...)

Men i en vidare bemärkelse - se det som ett tillfälligt, tekniskt fel på schavotten.

Du har många frågor att ta tag i, om du vill fortsätta leva. :gremsmile:

Sapient

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Efter som man inte får citera rakt av och ska beskriva sin roll så är det logiska att man använder andra ord? Nu kan det vara så att ni vet något om svenska språket som jag inte vet(är inte sarkastisk) men det är det ända sättet att skriva av ett citat utan att citera, dvs skriva om det i andra ord.
Alltså, det jag misstänker är att inget av det du skriver om din roll är sant. Till att börja med säger den "KLASS: REP" och därifrån går det bara utför...

Varför har jag radat upp i ett par längre poster förra rundan. Dem har du seglat förbi utan att kommentera. (Vilket ju inte gör dig mindre misstänkt...)

Din ursäkt har varit dels att du använder telefonen, vilket blir knepigt att följa och göra inlägg i en så aktiv diskussion, dels att du inte "tänkt färdigt".

Jag köper inte ursäkterna, då för det första din mycket förvirrade outning kom precis före lunch, då du satt på jobbet.

Du gjorde inte mycket på eftermiddagen för att rätta upp och förklara heller.

Jag kan förstå om "tänkt färdigt" handlar om hur mycket som bör ut vid ett givet tillfälle och vad du spekulerar om krafter och dess kopplingar till KLASS och YRKE. Och jag köper att "robotik" i den meningen inte är en förmåga, utan ett slags bieffekt av att vara robot.

Jag kan inte minnas att !Paxen, som också kallar sig robot, hävdat samma sak dock. (Måste kolla det, det tycks mest ha förutsatts. !Paxen kan ha kommenterat i det röriga slutet dock.)

Men din roll kan bara med skohorn och mycket välvilja passa in i mönstret vi tycker oss se av kombinationen KLASS/YRKE=FÖRMÅGA. Och det känns inte helt hundra att du gradvis, när du varit tvungen - och efter att vi redovisat misstankarna - anpassat den för att passa in. Ingenting av det har kommit fram på ett sätt som kan gröna dig från att ha hittat på infon vartefter.

Och det här med "defekt väktarkraft" verkar vara en väldigt anpassad kraft. Det betyder ju antagligen att den är förbrukad (eller så förbrukas den bara vid användning) och vi kan därför inte riktigt veta om du är till nytta för byn i den rollen längre - så vi kan inte testa din lojalitet inför nästa nattmord...

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Sapient said:
Spider Jerusalem said:
Efter som man inte får citera rakt av och ska beskriva sin roll så är det logiska att man använder andra ord? Nu kan det vara så att ni vet något om svenska språket som jag inte vet(är inte sarkastisk) men det är det ända sättet att skriva av ett citat utan att citera, dvs skriva om det i andra ord.
Alltså, det jag misstänker är att inget av det du skriver om din roll är sant. Till att börja med säger den "KLASS: REP" och därifrån går det bara utför...

Varför har jag radat upp i ett par längre poster förra rundan. Dem har du seglat förbi utan att kommentera. (Vilket ju inte gör dig mindre misstänkt...)

Din ursäkt har varit dels att du använder telefonen, vilket blir knepigt att följa och göra inlägg i en så aktiv diskussion, dels att du inte "tänkt färdigt".

Jag köper inte ursäkterna, då för det första din mycket förvirrade outning kom precis före lunch, då du satt på jobbet.

Jag kan förstå om "tänkt färdigt" handlar om hur mycket som bör ut vid ett givet tillfälle och vad du spekulerar om krafter och dess kopplingar till KLASS och YRKE. Och jag köper att "robotik" i den meningen inte är en förmåga, utan ett slags bieffekt av att vara robot.

Jag kan inte minnas att !Paxen, som också kallar sig robot, hävdat samma sak dock. (Måste kolla det, det tycks mest ha förutsatts. !Paxen kan ha kommenterat i det röriga slutet dock.)

Men din roll kan bara med skohorn och mycket välvilja passa in i mönstret vi tycker oss se av kombinationen KLASS/YRKE=FÖRMÅGA. Och det känns inte helt hundra att du gradvis, när du varit tvungen - och efter att vi redovisat misstankarna - anpassat den för att passa in. Ingenting av det har kommit fram på ett sätt som kan gröna dig från att ha hittat på infon vartefter.

Och det här med "defekt väktarkraft" verkar vara en väldigt anpassad kraft. Det betyder ju antagligen att den är förbrukad (eller så förbrukas den bara vid användning) och vi kan därför inte riktigt veta om du är till nytta för byn i den rollen längre - så vi kan inte testa din lojalitet inför nästa nattmord...
!Paxen said:
Vimes said:
!Paxen said:
Men vafan, jag hade viljat hålla mitt yrke hemligt till nästa runda åtminstone, då det är så självklart vad jag är om jag avslöjar det.

Mitt yrke är MUD (reporter).
Du är siare alltså? Något mer?
Sista som jag an avslöja är att dom som är PSI inte kan använda sina förmågor på mig. då jag är robot. Sen har jag slut på saker att avslöja.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Allt Recca skrivit och allt K.K paranoiat om
Allt som är inom "xxxx" är citerat rätt från inlägg. Inget konstigt med det. Genomgången rör både dig och !Paxen och diverse andra spelare som dyker upp när exempelvis du röstar på dom.

Exempelvis: Recca outar, röstar på xyas och !Paxen är borta.
"Är Paxens försvinnande knutet till att jag outar och röstar på xyas?"
Svar: Nej. Jag går här igenom vad som händer. Du outar och röstar på xyas. !Paxen försvinner ett tag här.

Alltså, hela genomgången är grovt förkortad av din och !Paxens runda.

Mitt inlägg är rätt svårt att förstå det kan jag förstå. Men jag skriver ju rätt tydligt:
K.K said:
Analysen är ju att !Paxen--Recca är rätt bra kompisar spelet igenom. De har lite meta-gnabb och fluff-gnabb och motiverings-gnabb.
Recca vet inte i vilket fack hon skall stoppa !Paxen, men Brynolf stoppar hon i bov-facket i rundas start och där sitter han kvar än.
Alltså. Läser du dina inlägg till !Paxen och viceversa och kommer fram till att du någon gång pekar på honom som ulv Nr1 eller ens i närheten så har du vunnit och jag kan lägga ner. Då är jag ju helt fel ute.

Nu har jag gått igenom alla dina inlägg igen och postat en rätt saftig post om det också. Samma utslag den här gången vill jag påstå. Jag förenklade den och kollade bara på dina inlägg så att det skulle bli lite tydligare.

Får jag bara fråga, är jag också misstänkt pga min "relation" till Recca i rundan? Eller fungerar det bara åt ett håll?

Ja, jag förstår att jag är misstänkt pga andra saker, men ändå.

!Paxen

Swashbuckler
Sapient said:
Spider Jerusalem said:

Med tanke på att Spider outade att hans nackdel/fördel att han inte kan bli påverkad av PSIs-krafter gör så att jag tror på honom mer just nu. Om han inte är en PSI som vet att han inte kan använda sina krafter mot ROB förstås. Men jag tror att vi får gräva någon annanstans.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
"Hallå, nu är hon ju sådär positiv till !Paxen igen... Ulv! Kom grabbar så nitar vi bruden!!!"

Det är så trist att K.K försakar sin förmåga att faktiskt leta upp intressant information om folk, när han fokuserar varje uns av energi på att hitta på bisarra och helt omöjliga scenarion. Att han gör det när han vet att jag inte kan svara får mig att reagera ordentligt; inte bara det att han försöker få folk att rösta ut mig i slutskedet på runda 1, utan han försöker göra det MOT SITT BÄTTRE VETANDE. Han är fullständigt medveten om att hans anklagelser till 100% baserar sig på att !Paxen är ulv. Ändå vill han rösta ut den frånvarande Recca. Det här är ganska incriminating, anser jag. Vad tycker ni andra?
För det första Recca så är det hela ett spel.

Jag har aldrig haft dig som nummer 1. Det framgår rätt tydligt av allt jag skrivit. Min misstänkta nummer 1 & 2 finns hos ROBotarna.

Mina anklagelser mot dig baseras på dels; att !Paxen är ulv och din inställning till Brynolf, och en hel del slarv från din sida. Att du inte är lika spot on target som i tidigare spel då du varit bybo, och dina långa perioder av frånvaro så som när du var ulv.

Att sätta !Paxen som 100% varulv är ju helt omöjligt i runda 1. Alla vet vi ju hur det brukar fungera i runda 1. Har man inget i sin roll, typ info som kan knäcka en ulv på stört så är det ju väldigt svårt att vara 100% säker på att personen i fråga är en ulv. Det är lite av tjusningen anser jag. Varulvsspel skall vara precis så här i min värld. Runda 1 av Mukwas 2089 är ju helt fantastisk!

Hade jag velat hänga dig hade jag väl ändå inte flyttat min röst va? Det är lite trist att du försakar din förmåga att hjälpa till att finna ulvar och istället vänder din frustration mot mig. Jag spelar mitt spel och du spelar inte ditt spel.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Får jag bara fråga, är jag också misstänkt pga min "relation" till Recca i rundan? Eller fungerar det bara åt ett håll?

Du bör veta att du ligger delad 1:a på min lista av ulvar. Snarare så att Recca placeras in i mellanfacket av ulvar tack vare sin relation till dig.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
!Paxen said:
Recca said:
!Paxen said:
Så, Andersson var en ulv. Snyggt. Mindre snyggt att vi förlorar Brynolf.

Jag har siat Vimes och han är en bybo.

Finns bara ett sätt att bekräfta det och det är att rösta ut mig, vilket jag inte har något emot om ni inte kommer med något bättre förslag innan rundan är slut.
Varför väljer du att sia Vimes?
Som jag förklarade i ett inlägg i förra rundan så ville jag sia en av dom som är mest drivande i varulv, dvs Vimes, Vicotnik och K.K. Även Sapient funderade jag på att sia då han verkar vara så über, men han föll bort iom hans nackdelsförmåga.

Av dom 3 kvarvarande så valde jag Vimes då han verkade lite halvknarrig i mitten. Vicotnik trodde jag skulle bli nattmördad.
Alltså... Jag tycker det makear sense att det finns en siare.... Förvånad över att det är en robot dock.

Att du tidigt noterade att Andersson inte hade svarat på pm's tänkte jag först var ett bevis på att du var med i game'et men nu när det visar sig att han är REP är det ju inte det minsta positivt. Väldigt konstigt att du skriver ut det om du skulle vara ulv dock, så jag stryker nog, vid närmare eftertanke, just det minuset på dig.

On another note: Skulle någon med lite koll sedan förra rundan vilja vara så snäll och uppdatera oss vad gäller outad information?

Kan Möller berätta vilket yrke Andersson hade?
Anledningen till att jag insåg att Andersson troligtvis inte skulle vara med var för att jag kollade på PMet som Mukwa skickade till oss alla "Start 5:e feb". Dom som har kvar det kan ju kolla och se att det står att det är oläst av Andersson. Det ledde mig till att kolla när Andersson senast gjorde ett inlägg på forumet vilket var, om jag minns rätt, den 14/12 2011.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:

Du bör veta att du ligger delad 1:a på min lista av ulvar. Snarare så att Recca placeras in i mellanfacket av ulvar tack vare sin relation till dig.
Okej, då förstår jag. Recca bli misstänkt pga sitt samröre med mig, medan jag är lika misstänkt utan det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas, hur vad anser du om möjligheterna att det finns en ulv bland oss NOM's?
I och med att Vimes är siad som bybo (om !Paxen är att lita på), Recca är MPOL tillsammans med mig och jag finner det väldigt orimligt att Recca skulle vara ulv i och med hon och jag är beroende av varandra för att våran förmåga ska fungera, åker ena ut så fungerar inte förmågan, vilket gör det högst rimligt att vi båda är bybo eftersom vi kan gröna varandra men samtidigt blir ett lovligt byte för ulvarna. Kvar finns du i den outade (kända) gruppen av NOM's, vilket leder mig till att tro att du är ulv. Kan du förklara för mig varför du inte är ulv och iså fall vem av oss i NOM gruppen som är det?

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
Om han inte är en PSI som vet att han inte kan använda sina krafter mot ROB förstås.
Det hær tar jag før betydligt troligare.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
xyas, hur vad anser du om möjligheterna att det finns en ulv bland oss NOM's?
I och med att Vimes är siad som bybo (om !Paxen är att lita på), Recca är MPOL tillsammans med mig och jag finner det väldigt orimligt att Recca skulle vara ulv i och med hon och jag är beroende av varandra för att våran förmåga ska fungera, åker ena ut så fungerar inte förmågan, vilket gör det högst rimligt att vi båda är bybo eftersom vi kan gröna varandra men samtidigt blir ett lovligt byte för ulvarna. Kvar finns du i den outade (kända) gruppen av NOM's, vilket leder mig till att tro att du är ulv. Kan du förklara för mig varför du inte är ulv och iså fall vem av oss i NOM gruppen som är det?
Jag tror inte att någon i NOM-gruppen ær ulv i nulæget.

Jag væljer att tro på paxens siande tillsammans med min raskt minskande magkænsla gentemot Vimes. Ditt och Reccas outande verkar internt konsekvent.

Så om man søker en ulv i NOM-gruppen ær jag ju, som recca skrev, odd man out. Jag kan tænka mig att outa mer den hær rundan, men det kommer nog inte gøra mig varken mer eller mindre grøn tyværr.

Mitt enda problem hær ær att det verkar vældigt viktigt før dig att hitta en ulv bland NOM-erna. Har vi någon information som sæger att det ska finnas en ulv dær, eller ær det bara før att den gruppen ær størst?

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj, det här ju Supernaturalgate all over again. Recca verkar vara ulv för dig i allt för att du någongång i den grå forntiden sett något som eventuellt var konstigt. Och så har det tagit spinn och nu är allt varulveri. Du jobbar ju stenhårt, jag skulle gärna se att du gör en arbetsinsats någonstans där den gör nytta.

Ärligt talat. Anklagelsen mot Recca bygger alltså på att hon först inte har listat Paxen som sina misstänkta, och sedan uttrycker sig som om Paxen självklart är misstänkt. Är det rätt uppfattat och sammanfattat?

Det är jävligt tunt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Har vi någon information som sæger att det ska finnas en ulv dær, eller ær det bara før att den gruppen ær størst?
Nej, vad jag vet så finns det ingen information om det, men i och med att vi i NOM gruppen är nästan 50% av antalet deltagare så bör det rimligtvis finnas en ulv bland oss.

Vimes

Sillkung
Recca said:
Kan Möller berätta vilket yrke Andersson hade?
Och Recca, du behöver fan komma in i matchen också. Du har fortfarande ingen koll på hur det var med relationsförmågorna, även fast du hävdar att du har en av dom.

Du och Vico behöver båda vara i spel för att få klass-info.
Jag och Möller får info om yrke, men bara när en av oss finns kvar i spel.

Kommer du komma ihåg det här nu?

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
xyas said:
Har vi någon information som sæger att det ska finnas en ulv dær, eller ær det bara før att den gruppen ær størst?
Nej, vad jag vet så finns det ingen information om det, men i och med att vi i NOM gruppen är nästan 50% av antalet deltagare så bör det rimligtvis finnas en ulv bland oss.
Om det ær det du baserar din røst på kan jag tyværr inte hjælpa dig. Jag ser inga ulvar i NOM-gruppen, och eftersom ulvarna har haft full info om vilka klasser och yrken som finns så tar jagd et inte før sækert att de skulle valt att placera sig i den gruppen heller. Troligtvis ær det væl enklare att hitta på løgner om man tillhør en av de andra grupperna som ær svårare att definera.

Jag hoppas du kan røsta på den du tycker ær mest misstænkt, snarare æn hænger upp dig på att det måste finnas en ulv i NOM-gruppen.

Möller

Hubert Hortlax
Skulle någon kunna göra en sammanställning av den hårda information vi kommit över hitintills? Jag är, som jag visat tidigare, nog inte rätt att göra det =)

Vimes

Sillkung
Konrad Kånkelbär, i början av rundan uttalar du dig lite mer positivt om Paxen, som om det svängt över lite i och med den här rundan. Sedan skriver du att EN av robotarna fortfarande är ulv. Lite senare nu verkar du vara tillbaka i att Paxen är en väldigt trolig ulv. Kan du förklara det här lite?

Sedan tänkte jag rösta också, för det har jag inte gjort:

Röst: xyas - jag håller inte xyas för speciellt trolig ulv, ännu. Dock skaver hans relationsförmåga som ingen kan bekräfta. Han är rätt anonym med att bara ha outat NOM.

Not: jag tänker, som det ser ut nu, rösta ut Spider Jerusalem på söndag.