Men Rasmus, ingen har väl pratat om "någon annan"...? Vi pratar väl om statistiska populationer? Att analysera varför jag är så felvaggad som jag är kräver långt mer än att säga att jag är man liksom. Heck, det lär kräva år av terapi och ett större forskarlag av psykologer och eventuellt en och annan exorcist!RasmusL;n78725 said:Det finns något fantastiskt ocharmigt i att berätta för någon annan hur hen egentligen fungerar och tänker. Jag vet att medicinska modeller är ett vetenskapligt legitimt sätt att analysera sådant här på men de är inte för mig och de blir gräsligt generella och därmed rätt opraktiska att applicera på enskilda individer ("en kvinna"). Över ett större urval kan du säkert visa på skillnader men frågan är om skillnaderna mellan könen klår skillnaderna mellan individerna när det kommer till hobbypreferenser. Jag tror inte det.
Det är väldigt spännande att fundera över varför spelhobbyn är funtad som den är, om den är kulturellt betingad etc. och jag vill gärna förstå mer och även veta vad andra tycker och tror.