Man Mountainman
Storsvagåret
Re: Megainlägg, min start dag 2
Men det om det. Förklaringen till att jag röstade som jag gjorde är att jag faktiskt har svårt att se varför det skulle spela roll vem man röstar på i första rundan. Detta må vara en felaktig uppfattning - i sådana fall, förklara gärna varför - men jag har svårt att förstå varför det skulle vara en uppfattning som pekar ut mig som ett troll.
Om du säger att mitt inlägg är noobigt så får jag väl ta dig på orden, men förklara gärna varför. Enligt den logiken borde ju jag ha röstat på Herr Nils, om jag nu är varulv.
/Kalle
Jag ställer mig extremt frågande till det här. Varför skulle trollen vara mer rädda än någon annan för att åka ut? Åker man ut har man ju förlorat; ingen vill väl åka ut?trollen är oftast dom som är mest rädda för att åka ut
Det är klart, jag är ganska ny på det här spelet och kan inte riktigt uttala mig om vad som är och inte är varulvsbeteende, men det ter sig i mina ögon som att en varulv skulle vara väldigt ivrig att dra igång en bandvagn så fort som möjligt, så att ingen drar igång en mot honom själv.Slutligen så hoppar han från bandvagn till bandvagn (citat 3), notera, han leder inga bandvagnar men försöker ändå gömma sin röst där flest röster ligger, i traditionell maffia (med bara en röstningsomgång) så är det här extremt varulvsbeteende (det är också det här man brukar mena när man säger att gruppröstning är ett tecken på trollbeteende), här så finns det visserligen en poäng i att man pressar folk tidigt med röster men jag skulle ändå säga att Dnalors dag ett tarvar en förklaring. Förklaring tack?
Men det om det. Förklaringen till att jag röstade som jag gjorde är att jag faktiskt har svårt att se varför det skulle spela roll vem man röstar på i första rundan. Detta må vara en felaktig uppfattning - i sådana fall, förklara gärna varför - men jag har svårt att förstå varför det skulle vara en uppfattning som pekar ut mig som ett troll.
Om mitt inlägg är ett "riktigt noobinlägg" så har jag fortfarande inte förstått varför, även om ni gärna får förklara det för mig. Hellzon svar gjorde mig knappast klokare: varför skulle varulvarna rösta på samma person som de tänkte flejma ut ändå, om de visste att det var praxis att misstänkliggöra de som röstat på den utflejmade, och när de hade kunnat välja ett annat mål och få två bybor till priset av en?Så kommer dag två och han gör ett riktigt noobinlägg (citat 4) där han visar att han inte förstått reglerna alternativt vill ge sken av att inte ha förstått dom, det gör mig konfunderad, är du så ny Dnalor?
Om du säger att mitt inlägg är noobigt så får jag väl ta dig på orden, men förklara gärna varför. Enligt den logiken borde ju jag ha röstat på Herr Nils, om jag nu är varulv.
/Kalle