Björn den gode
Swashbuckler
röst Marco
röst: Marco
röst: Marco
Tack för avslöjandet! Jag behöver mer information för att kunna göra något förnuftigt, så just nu blir det Röst: ingenJag är ACKERFORS, och jag känner förstås till vilka övriga som finns i redaktionen
Hellzons friande av Dr Markehed behöver inte betyda någonting alls. Det är rent statistiskt ganska säkert att hävda siarförmåga genom att fria någon (forumiterna är ju fortfarande betydligt fler än trollen) samtidigt som man kan göra en kvalificerad gissning om troligheten att någon är ett troll (Dr M ligger ganska lågt på min trollista).Vad säger du då om Hellzons påstående om att Dr.Markehed är ren efter ett siande?
Innebär det att Dr.Markehed är ett troll eller att trollet Hellzon försöker sätta dit en oskyldig?
Du är på den goda listan. Av anledningar som jag som sagt inte vill avslöja.omgitburns said:jag fattar inte helt men... är jag på den bra eller den dåliga listan?
Jag har tilllbringat helgen med att måla om min nya lägenhet tillsammans vilket dels tog det mesta av lördagen och söndagen och dels gjorde datorn inmålad i ett hörn. (någon som vet hur man får bort purpurfärg från en vit skorstensstock förresten?)Sen tycker jag Andersson kan öppna munnen lite.
Det är inte helt självklart - i mitt roll-PM så skrevs inte rollnamnet med versaler. Men å andra sidan hade Rising 26 roller att skicka ut så det behöver ju inte nödvändigtvis ha blivit konsekvent hela vägen.I det PM:et jag fått står det, trots att jag inte har några spejsade förmågor eller är troll, namnet på min roll med VERSALER. Kranks citat ur hans PM (citatet som f.ö. fick honom bannad) var uppbyggt precis som mitt, och även där stod hans namn med VERSALER.
Jag är också nyfiken på varför Rising varnade för massavslöjanden. Pilzes gissning på trollförmåga kanske stämmer. Å andra sidan så är det nog lättare att ta en falsk forumit identitet än en falsk Gotham City-identitet om man än troll - karaktärerna är inte lika utmejslade, det är fler av dem och de går inte att hitta på wikipedia. Det gör att det blir svårare att få avsedd effekt med ett massavsöjande.Ni som spelat temavarulv innan, är det vettigt? Kan ni isf komma på varför Rising trots detta varnar för massavslöjanden? Det enda jag kan komma på är någon ondskefull troll-specialförmåga som bara får effekt om du säger både namn och NAMN på den du targetar...
Om folk håller med mig om att man inte har ngt att förlora, så ska jag avslöja mitt namn.
Så finurligt! Jag tänkte på det, men nöjde mig av någon anledning med två rätt av två möjliga (min egen och kranks) som statistiskt underlag.Andersson said:Det är inte helt självklart - i mitt roll-PM så skrevs inte rollnamnet med versaler.
Jag hittade bara på ordet, men det är precis så det fungerar.Precis hur fungerar en kunskapsbärarroll? Du vet helt enkelt en massa saker om folk och kan välja att säga det?
Jag avslöjar så mycket som ni tycker är nödvändigt, men en del av informationen jag besitter kan vara värre om den kommer ut än om den dör med mig. Till exempel informationen om vem den verklige ACKERFORS är. Jag dör hellre än lämnar ifrån mig den infon .Eftersom du nu, och det med rätta om du talar sanning, är rädd för att bli flejmad inom kort måste vi ju addressera frågan om vad du ska göra med all din kunskap. Är du väl död är det ju för sent, men om det ska vara värt att posta informationen precis innan detta drag slutar ska du ju veta att du kommer att dö.
Ironiskt nog så var det Thark, som menade att just en sådan dubbelbluff som jag nu anklagar Hellzon för skulle vara osannolik. Däremot så vill jag påpeka att om jag är troll så har jag just begått självmord, eftersom jag säkert kommer att röstas ut om Hellzon åker och är oskyldig. Visst, jag har offrat mig för att få bort ACKERFORS, precis som Hellzon nu gjort, men jag var aldrig i hetluften. Hellzon skulle antagligen åka i alla fall, och nu hoppades han dra med sig ACKERFORS i fallet, vilket jag har förhindrat. På sin höjd får han med sig mig.Förutom då en dubbelbluff som inser att folk kan reagera som jag just gjorde och få förtroende för dig på det viset, men jag håller med vem det nu var som sa det (orkar inte kolla upp det) att man inte bör stirra sig blind efter sådana bluffar.
Om detta grälar de vise.Genesis said:Hellzon är full av skit
Målat in datorn? Grymma öde, men då får du vara av kroken för tillfället. Jag vet ju vem jag ska rösta på nu:Andersson said:Jag har tilllbringat helgen med att måla om min nya lägenhet