Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Rising

Vila i frid
Re: Varulvsspel 3 - Tema WRNU. [Röst]

Vad vi skulle kunna göra är att få en moderator att lägga upp en poll där man anonymt får rösta ifall man har en specialförmåga eller inte.
Njae... nej, det skulle jag faktiskt inte tillåta. All information ni ger varandra skall vara öppen. Ingen anonymitet.

Men du får pluspoäng för visad kreativitet.

Markehed

Warrior
Re: Min första post

Tanken om en borlängegruppering som någon nämnde ovan tror jag däremot inte så jättemycket på, Troberg lär väl vara med i trollgruppen? Skulle i så fall vara ifall han var med i två grupper, jag tänker inte utesluta något än.
Skulle det fungera att vara med i två grupper? Att jag frågar detta betyder självklart inte att jag inte är med i två grupper.

Då det är varje god forumits ansvar att rösta för att bli av med troll så lägger jag in röst på en av de inaktia. RÖST: VICOTNIK

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Angående förmågor

Jag tror inte vi kan räkna med samma förmågor som i förra spelet (paketen t.ex.), är det något rising har gott om är det fantasi.

Mogger

Hipsteranka

Hmm, vad baserer du allt det här på? Är det något från förra spelet eller har jag missat något i reglerna? Eller är du själv en siare? Isf, vilken agenda har en sådan? Kan man vara siare och troll på samma gång?

Andersson

Hero

Jag tror att man kan räkna med en
Siare
Falsk siare
Väktare
samt några nya roller.

Dessutom borde betydligt fler i spelet inte ha någon roll alls. Även om Rising är påhittig så kan han nog inte hitta på eller hålal reda på fiffigheter för 26 pers.

Andersson

Hero

Jag tror Lindenius baserar det på hur det gick i de båda tidigare varulvsspelen.

Man kan i princip inte vara siare och troll samtidigt, däremot behöver inte ens sierier visa rätt.

Big Marco

Läskig
Får man ställa en enkel fråga?

Och här kommer en lista på deltagarna, i bokstavsordning:

Anders Åstrand
Andersson
Arvidos
Björn den Gode
Dnalor
Dr.Markehed
Foggmock
Genesis
Hellzon
Herr Nils
Johan K
Johoohno
krank
Lindenius
magoo
Marco Behrmann
Nightowl
omgitburns
Orfeus
Pilzeman
thark
Traffaut
Vicotnik
Vildkatt
Walium
w176

Vi är 26 spelare. Är det just dessa 26 som har fått namnen ommixade, eller finns det externa nicks med också?

Andersson

Hero
Vi är 26 spelare. Är det just dessa 26 som har fått namnen ommixade, eller finns det externa nicks med också?
Det är inte så att det är dessa 26 som fått namnen ommixade, även om man tar hänsyn till trollen. Även andra forumitkaraktärer som inte är med och spelar den här omgången finns med.

VildKatt

Warrior
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

Jag förstår att det låter suspekt kring att en som är ny i sammanhanget tycker att meddelanden, mer eller mindre uten vettigt innehåll, fallit in i rasande takt. Men jag är inte den som är den utan har egentligen inga problem med att hänga med i svängarna. Kan dock tänka mig att de som ännu inte kommit hem från dagens stress och jäkt på arbetet kan ha en del problem med att ta igen allt som andra slackers filat på timmarna långa.

Tydligen är jag inte heller den enda som uttryck oro, eller i alla fall uppmärksamhet över de "bzzt, bzzt" som lämpats ut. Men det är nog som också påstått, ett karaktärsdrag.
Rollspel är ju ändå vad vi sysselsätter oss med.

Nightowl

Champion

"Walium" kan också försöka sända ut en signal om en forumit som han kan tänkas föreställa (som tydligen stavar illa). Om detta är en bluff eller inte är omöjligt att avgöra. Joohoonooooo (stavning, ja?) gjorde ju något liknande förra gången.

Erik

Genesis

Ni dés ni maître

"Walium" kan också försöka sända ut en signal om en forumit som han kan tänkas föreställa (som tydligen stavar illa). Om detta är en bluff eller inte är omöjligt att avgöra. Joohoonooooo (stavning, ja?) gjorde ju något liknande förra gången.
Den biten tycker jag att han varit väl övertydlig med (men om det innebär att han bluffar vete faen). Personligen hajar jag dock fortfarande inte bzzz-grejen, men Björn den gode verkar ha snappat upp det, så förutsatt att de båda är good guys så är det väl en bra grej. Annars kanske det är en utstuderad plan och de är troll båda två :gremsmile:.

Vad gäller multituden meddelanden: Som Rising varnade så blir det oundvikligen kaotiskt i början när man har 26 deltagare. Roll with it.

VildKatt

Warrior

Med tanke på att "Björn den gode" går på som en bärsäk till ryss, så börjar man ju undra. Det borde vara antingen eller, men vågar man placera honom som ett troll om det skulle kunna vara ett beteende som också en Väktare skulle kunna ha?

Johan K

Gammal & dryg
Re: Min första post

Till & börja med så får jag säga att du skriver en del saker som finner kolka, mycket kloka till & med !

MEN, vad undrar lite över är detta:

Det sagt, jag tror att johanK är piff och att det således vore bra om vi bannade honom (eller är det piff som är henne?
Skulle du kunna utveckla dina idéer om just denna rolls som du säger at jag har ?
Just för att jag blev lite förundrad över att du just säger att jag är Puff. Piff är Didi.. =)

magoo

Hero

Det är bara att inse att vi har ett problem.Vilket problem? Jo, vi är väldigt många och om jag drar mig till minnes vad som hände i Gotham City så lyste ordningen med sin frånvaro de första rundorna. Vi måste börja med att hitta en metod att sortera den här fullproppade tvättkorgen.

Vilka personer kan vi räkna med dyker upp som troll? Vad kännetecknar dessa slemma karaktärer?

Mogger

Hipsteranka
Re: (Röst)

Hmm, suspekt eftersom Björn den Gode sagt samma sak. Gruppröstning är trollbeteende.

Röst: Herr Nils

johoohno

Warrior
Angående walium (främst)

Genesis
Genesis verkar vara sugen på att finna ut vem som är vem (se trådens första inlägg), även sådant noteras i loggen.

Själv har jag emellanåt fått en hel del vettiga saker utförda under dagen, men ack vad mycket som hänt i tråden sen imorse. Här följer hur som helst fler spaningar/noteringar:

Walium
Det verkar som om Walium vill att någon annan ska nämna ett kort ord med tre konsonanter. Det tror jag vi gör klokt i att undvika tills vi vet mer (ni som redan fallit till föga är noterade).

Herr Nils
Herr Nils kattklappande är inte särskilt övertygande, inte hans jakt på HERR NILS heller. Men att låta honom leva en dag ger oss mer information, oavsett om han är troll eller inte.

Björn den Gode
Björn den Gode upprätthåller samma stil som i Gotham. Han angav då att han alltid spelar likadant och att det är ett bra sätt när man är god, dåligt när man är ond. Någon sanning i det påståendet går inte att utläsa förrän tidigast dag två.

Min röstning
Frågan är nu vem jag ska rösta på. Lindenius för att han gått segrande och levande ur de två första forumsmaffiaspelen? Marco Behrmann för att han på något sätt dött tidigt i dem?

Röst: Andersson för att försöka lista ut vilka förmågor som kan finnas. Jag ser det som fruktlöst, och möjligen även riskabelt, nu innan vi lagt en natt bakom oss.

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Angående walium (främst)

Det verkar som om Walium vill att någon annan ska nämna ett kort ord med tre konsonanter. Det tror jag vi gör klokt i att undvika tills vi vet mer (ni som redan fallit till föga är noterade).
Argh! Fy djävul, så listigt! Precis något som Rising skulle kunna hitta på. Själv föll man som en tallkotte. Återstår bara att se konsekvenserna.

/genesis. Inte tillräckligt rutinerad, uppenbarligen.

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Angående walium (främst)

... men å andra sidan så stavade jag det med fyra konsonanter, så har jag tur så är jag i det fria.