Den enda anledning jag skulle se är att kättarna fått falska korporationstillhörigheter som inte stämmer med min förmåga. Typ "Din täckmantel är att du är Bauhausier" eller något i den stilen.Brynolf said:Krank... har du någon teori om varför någon skulle kalla sig bauhausier utan att vara det? För jag har det inte. Förstår inte poängen med det hele.
Jag har inga problem att anta din utmaning eftersom jag inte är rädd att förlora något. Lägg där till att jag gillar att spela om pengar (om jag själv kan inkassera dem). I detta fall skulle cashen gå till välgörenhet, och det stör mig ju lite, men den här utmaningen är inget jag backar för!Vicotnik said:Jag har en utmaning till Konrad Konvalj & Korpa som jag själv kommer delta i, som traditionen och min stolthet kräver. Kan ni svära på att ni inte är kättare och ifall det senare kommer fram att någon av er är kättare så skall den person som ljugit om sin lojalitet till Bauhaus skänka 500:- till någon välgörenhetsorganisation och kvitto på inbetalningen postas/länkas till på forumet.
Så mina herrar, antar ni min utmaning? Eller har ni något ni är rädda för att förlora?
Jag kommer svara på frågorna, men jag måste få svaren först på min utmaning svarar jag på frågorna först så tappar min plan effekten. Jag vet att den är väldigt undlig och ful. Om jag kommer åka ut i slutet av den runda så kommer jag förklara min plan även om jag inte fått svar på min utmaning. Tänker inte lämna några lösa trådar ifall jag åker ut.krank said:Jag vill ha:
- Svar på varför han har en så konstig plan; vad den är tänkt att uppnå utom att köpa tid.
- Svar på hur Vico kan veta att det var något skumt bland Bauhausierna.
Ok, låter bra.Vicotnik said:Kan i nu läget inte säga så mycket, vill få svar/reaktioner ifrån Konrad Konvalj och Korpa. Så ha tåla mod med mig en liten stund till. Tids nog ska jag kunna svara på era frågor om min plan.
Läs igen. Det jag är skeptisk till ärt ett fullt outande, dvs ett som inbegrep förmågor såväl som korporation.Brynolf said:En till fråga till krank: du var till en början skeptisk till att outa eftersom "din förmåga skulle bli värdelös".
Bra? Med spelslut 2100 ikväll? Hur många kommer att hinna reagera på vad det nu är Vico påstår att han håller på med, och flytta sina röster?Nässe said:Ok, låter bra.
Jag förstår inte hur du tänker helt, om du hade avslöjat din förmåga hade någon kättare (eller DTF) med stor sannolikhet tvingats ljuga. Vilket hade varit lika bra som det vi har nu, eller? Det värkar inte som att du tog i åtanke alla andras förmågor.krank said:Läs igen. Det jag är skeptisk till ärt ett fullt outande, dvs ett som inbegrep förmågor såväl som korporation.Brynolf said:En till fråga till krank: du var till en början skeptisk till att outa eftersom "din förmåga skulle bli värdelös".
Och då hade min förmåga blivit värdelös, eftersom den som nu försöker gömma sig som den tredje bauhausiern inte valt att gömma sig som just bauhausier.
Eller ja, det hade funnits en överhängande RISK för att min förmåga blev värdelös om den avslöjades innan alla deklarerat korporation.
Bra i den meningen att Vic antingen har koll på läget och tar ansvar. Eller så är han stressad och försöker få till ngt.Bra? Med spelslut 2100 ikväll? Hur många kommer att hinna reagera på vad det nu är Vico påstår att han håller på med, och flytta sina röster?
Jag har ett par teorier om vad Vico håller på med, men jag väntar med röstflytt tills han visar att jag har rätt.
Jupp detta är långt utan för den normala ramen.unfair said:Jag har svårt att se detta (Vicotniks vad) som fair play. Men samtidigt så har ju inte våran spelledare lagt sig i så något lurt är på gång. Sedan så är jag som sagt inte så van vid hur seden går här på forumet men detta känns som något utanför ramen.
Ja.unfair said:Och om du nu har en förmåga som kräver tidig outning, varför förespråkade du inte detta mer? Väntade du tills någon annan tog upp det av försiktighetsskäl?
Tvingats ljuga? Ja. Men vi hade haft få eller inga sätt att verifiera VEM som ljög. Nu har vi en snygg inringning av tre personer.unfair said:Jag förstår inte hur du tänker helt, om du hade avslöjat din förmåga hade någon kättare (eller DTF) med stor sannolikhet tvingats ljuga. Vilket hade varit lika bra som det vi har nu, eller? Det värkar inte som att du tog i åtanke alla andras förmågor.
Du kommer att ha tid att flytta din röst, säger du. vet vi att alla 10 kommer att ha det? "bra" för dig alltså, snarare än "bra för byn".Nässe said:Det tycker jag låter som en bra deal.
Jag tycker Vic agerande är skumt.krank said:Du kommer att ha tid att flytta din röst, säger du. vet vi att alla 10 kommer att ha det? "bra" för dig alltså, snarare än "bra för byn".Nässe said:Det tycker jag låter som en bra deal.