Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Jag sitter och våndas hær.

Jag har, precis som krank, en passiv førmåga som relateras till korporationstillhørighet. Mer specifikt inom vilken korporation det finns kættare.

Om kranks information stæmmer (och jag har i nulæget ingen større anledning till att betvivla den) så ljuger ju kættarna om sin korporationstillhørighet redan. Och då ær jag inte sæker på om min information blir effektiv i nulæget, eller om den gør sig bættre i senare rundor. Samtidigt så vill jag inte sitta på information bara før att.

Fan, jag vet inte. Någon som har en åsikt om hur jag ska gøra?
Håll på din information anser jag i alla fall tills Korpa har svarat och jag förklarat va fan jag håller på med.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nässe said:
Om du inte tycker Vic luktar skumt så förstår jag inte varför du inte flyttar din egen röst?
What?

Vart kom det nu in i bilden?

Det jag säger är väl inte att Vico inte är skum? Tvärtom att jag inte tycker att det han håller på med är "bra".

Alltså, det Vico gör just nu är att knyta upp en massa röster till sig.
Om Vico är en bybospelare så är det asdumt. Eftersom det finns risk för att en del inte kommer att hinna ändra sin röst om han väntar för länge. Hur många kommer att hinna om han väntar till 20:00? 20:30? 20:45?

Min poäng: Jag hoppas att Vico, om han är bybo, har vett nog att inte dra detta alltför långt.

Och att "vänta och se" inte känns som en vettig strategi.

Nässe

Myrmidon
krank said:
unfair said:
Och om du nu har en förmåga som kräver tidig outning, varför förespråkade du inte detta mer? Väntade du tills någon annan tog upp det av försiktighetsskäl?
Ja.

Eller snarare, jag har aldrig suttit med en sådan här förmåga tidigare, och det tog mig någon dag att räkna ut hur den skulle kunna användas i ett såhär kort parti. När Vico började snacka totaloutningar blev jag skeptisk, men kom på att en korporationsoutning skulle funka ypperligt.

Jag vill ogärna prata för mycket om vad jag gjorde tidigt, eftersom jag som sagt vill veta om Vico räknat ut min förmåga innan och kan redogöra för sitt tänk. Om jag pratar alltför mycket så kommer han att få det mycket lättare att fejka.
Blev lite skum på det här med Krank och hans kraft och vad han sagt om outning- så jag samlade lite citat från tråden kring vad han säger om detta.

jag ser inget skumt i det. Någon annan som tycker det verkar märkligt?

Jag skulle gärna se att vi pressar fram någon form av simpel outning redan den här rundan. Nånting tycker jag vi kan kräva av de vi pressar med röster. Det behöver inte vara något stort eller så, men jag tycker inte vi bör vänta med all form av outning till nästa runda.
Det brukar alltid vara någon som förordar massoutning redan första rundan. Är det din tur den här gången, alltså?

Nå, jag är emot. Jag tycker inte man ska avslöja ALLT i slutet av första rundan. DÄREMOT sådant som kan vara till hjälp för bybor att veta. Till exempel korporationstillhörighet.

Jag kan outa en sak redan nu: Om vi massoutar så blir min förmåga helt värdelös resten av spelet.
Skrivet av: BrynolfAtt outa korporation har jag inget emot.

Jag är också på.
Jag är Mishima, nu när vi börjat outa hejvilt.
Okej, då är det dags!

En av Vicotnik, Konrad och Korpa är en kättare.

Hur vet jag det? Jo, MIN passiva förmåga är att veta att Mishima har flest krigare i uppdraget. Och det vore en särdeles värdelös förmåga om den inte stämde.

Min gissning är att det är Konrad eller Vicotnik som har punkfrilla under hjälmen. Att ljug-outa sig som den TREDJE bauhausiern i ett läge där ingen ännu visste att det kunde finnas tre i en korporation är något jag inte alls tror på.

Vico har spelat ungefär som han brukar, möjligen aningen mer "hjälpsamt" och med twisten att han plötsligt är för massoutningar.

Konrad har spelat passivt och "osäkert". Väldigt mycket non-committaly.

Jag vill lägga min röst här:

Röst: Konrad Konvalj

Eftersom jag tror att Vico hade varit clever nog att vänta lite längre, om han skulle ljuga om sin tillhörighet. Jag utesluter dock på intet sätt att han spelar ett högt spel. Men att en av de två ljuger, det är jag helt säker på.
Det vet jag inte. Särskilt inte eftersom hans stolligheter drog igång INNAN jag postade min förmåga.

Visserligen gav jag ett part hintar om vad förmågan var, och en clever typ som Vico kan nog ha räknat ut vad jag var ute efter - men OM han har det, så vill jag att han förklarar hur han tänkte, HUR han räknade ut det. Jag vet hur det kan räknas ut, men jag vill veta.

Så efter lite eftertanke, i ljuset av Vicos beteende nu efter outningen och efter mitt avslöjande:

Röst: Vicotnik

Jag vill ha:
- Svar på varför han har en så konstig plan; vad den är tänkt att uppnå utom att köpa tid.
- Svar på hur Vico kan veta att det var något skumt bland Bauhausierna.
Ja.

Eller snarare, jag har aldrig suttit med en sådan här förmåga tidigare, och det tog mig någon dag att räkna ut hur den skulle kunna användas i ett såhär kort parti. När Vico började snacka totaloutningar blev jag skeptisk, men kom på att en korporationsoutning skulle funka ypperligt.

Jag vill ogärna prata för mycket om vad jag gjorde tidigt, eftersom jag som sagt vill veta om Vico räknat ut min förmåga innan och kan redogöra för sitt tänk. Om jag pratar alltför mycket så kommer han att få det mycket lättare att fejka.

krank

Vicotnik said:
Håll på din information anser jag i alla fall tills Korpa har svarat och jag förklarat va fan jag håller på med.
Enda problemet jag ser med det här: Om du sitter och trycker på det här för länge, så kommer kättarna att hacka ihjäl xyas under natten. Om vi nu inte har en väktare. Och vi får inte reda på vad xyas vet.

Så jag säger: Xyas, håll på infon men för allt som är heligt - avslöja den innan natten.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
xyas said:
Jag sitter och våndas hær.

Jag har, precis som krank, en passiv førmåga som relateras till korporationstillhørighet. Mer specifikt inom vilken korporation det finns kættare.

Om kranks information stæmmer (och jag har i nulæget ingen større anledning till att betvivla den) så ljuger ju kættarna om sin korporationstillhørighet redan. Och då ær jag inte sæker på om min information blir effektiv i nulæget, eller om den gør sig bættre i senare rundor. Samtidigt så vill jag inte sitta på information bara før att.

Fan, jag vet inte. Någon som har en åsikt om hur jag ska gøra?
Men tiden tickar och ingen Korpa syns till...

!Paxen

Swashbuckler
Okej, ganska mycket har hänt nu. Då nya saker har. Kommit upp så känner jag mig tvungen att ändra röst. Ber om ursäkt för ev felstavningar, anv min mob.

Jag tänkte rösta på vicotnik. Problemet är att vic har bara kommit med ett konstigt förslag. Varken vi,eller kättarna tjänar egentligen på det.

jag funderar på vem jag ska lägga min röst på.

Min röst: Krank för att krank sade sig ligga på viktig info, info som jagär tveksam på hur viktig den egentligen är.

för enligt mig så har ingen blivit mer misstänkt efter den outningen

krank

Nässe said:
Blev lite skum på det här med Krank och hans kraft och vad han sagt om outning- så jag samlade lite citat från tråden kring vad han säger om detta.
Tack så mycket för att du just förstörde ALLT hopp om att försöka få Vico att förklara sig angående hur han eventuellt kunde känna till min kraft. Du har just gjort det helt meningslöst att försöka klämma honom på en förklaring. Inte för att det vore svårt för honom att hitta infon själv, men jag hade hellre sett det från honom.

Tack.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
Vicotnik said:
Enda problemet jag ser med det här: Om du sitter och trycker på det här för länge, så kommer kättarna att hacka ihjäl xyas under natten. Om vi nu inte har en väktare. Och vi får inte reda på vad xyas vet.

Så jag säger: Xyas, håll på infon men för allt som är heligt - avslöja den innan natten.
Dvs innan klockan 16.00

Nässe

Myrmidon
krank said:
Min poäng: Jag hoppas att Vico, om han är bybo, har vett nog att inte dra detta alltför långt.

Och att "vänta och se" inte känns som en vettig strategi.
Absolut- är helt med dig.

Men det är inte jag som ska agera. Det är upp till Vic att inte "Vänta och se"

Det jag kan göra är att fortsätta luska (vilket jag gör) eller ändra min röst (vilket jag inte vill göra än).

Samma alternativ har du.

I det ögonblick jag misstänker någon annan mer än Vic så kommer jag flytta min röst.

I nuläget har jag svårt för att se att det kan vara dumt att min röst ligger på den personen som jag tycker är mest skum.

Nässe

Myrmidon
krank said:
Nässe said:
Tack så mycket för att du just förstörde ALLT hopp om att försöka få Vico att förklara sig angående hur han eventuellt kunde känna till min kraft. Du har just gjort det helt meningslöst att försöka klämma honom på en förklaring. Inte för att det vore svårt för honom att hitta infon själv, men jag hade hellre sett det från honom.

Tack.
Eh, va?

Så om han är skurk och vill hitta en förklaring relterad till dina krafter så suklle han INTE läsa dina inlägg i tråden?

Känns som om både du och Vic som är erfarna spelare är helt ute och cyklar det här passet.

Förklara gärna igen så jag förstår på vilket sätt jag förstörde Vics möjligheter att förklara sig. jag förstår verkligen inte din anklagelse.

krank

Paxen said:
Huh?

Så det är inte signifikant nog, tycker du, att vi redan i första rundan får konkret information om att en av en mycket liten skara ljugit om som ksoporationstillhörighet?

Första rundan brukar vi inte få fram ett smack.

Nu vet vi att en av de tre Bauhausierna ljuger. Att en av dem är kättare, eller en riktigt jävla dålig korporationsspelare.

Förklara ditt resonemang, bitte.

krank

Nässe said:
Förklara gärna igen så jag förstår på vilket sätt jag förstörde Vics möjligheter att förklara sig. jag förstår verkligen inte din anklagelse.
Alltså: Du har just sdammanställt, snyggt och prydligt, precis de inlägg som skulle kunna vara relevanta för Vico att sammanställa för att räkna ut på förhand vilken kraft jag hade och vilken korporation det gällde.

Jag var en smula hård: helt kört är inte loppet. Men du har gjort en del av Vicos förklararjobb åt honom. Jag hade hellre sett sammanställningen från honom.

helt enkelt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
krank said:
Vicotnik said:

Hel ärligt är jag inte överdrivet förtjust i att behöva sitta och vänta på att korpa ska svara. Har han inte svarat före 16:00 kommer jag att lägga min röst på honom och förklara mig.

Nässe

Myrmidon
krank said:
Nässe said:
Alltså: Du har just sdammanställt, snyggt och prydligt, precis de inlägg som skulle kunna vara relevanta för Vico att sammanställa för att räkna ut på förhand vilken kraft jag hade och vilken korporation det gällde.

Jag var en smula hård: helt kört är inte loppet. Men du har gjort en del av Vicos förklararjobb åt honom. Jag hade hellre sett sammanställningen från honom.

helt enkelt.
Fine. jag fattar.

Sorry, inte min mening att förstöra upplägget.

jag gjorde en sammanställning för min egen skull, och tänkte att jag lika gärna kunde lägga upp den.

Nässe

Myrmidon
Vicotnik said:
krank said:
Vicotnik said:

Hel ärligt är jag inte överdrivet förtjust i att behöva sitta och vänta på att korpa ska svara. Har han inte svarat före 16:00 kommer jag att lägga min röst på honom och förklara mig.
Jag ger dig gärna lite draghjälp så länge- med reservationen att jag kommer flytta tillbaka min röst om inget viktigt kommer fram.

Röst: Korpa

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
krank said:
Vicotnik said:

16.00 sitter jag på bussen.

Nu menar jag inte att ni ska ta hænsyn till mitt veckopendlande, men jag tycker sjælv det ær astrist att missa de sista timmarna och jobbigt att behøva ta mitt røstningbeslut så tidigt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
krank said:

Nu vet vi att en av de tre Bauhausierna ljuger. Att en av dem är kättare, eller en riktigt jävla dålig korporationsspelare.
Hur vet vi att en av de tre Bauhausierna ljuger?
Alltså jag, Vic, eller Korpa?

Det kan väl likväl vara så att det är du som sitter och ljuger Krank? Det finns väl inget som garanterar att du sitter på denna förmåga. Du är ju en erfaren och skicklig spelare som säkerligen kan myta ihop den förmågan rätt fort.

Jag vet ju vart jag står, och jag är ingen kättare. Jag tror inte Vic är det heller, men behåller min röst på honom tillsvidare. Min nyfikenhet över hans smutsiga plan är enorm.

Unfair

Hero
krank said:
Paxen said:
Huh?

Så det är inte signifikant nog, tycker du, att vi redan i första rundan får konkret information om att en av en mycket liten skara ljugit om som ksoporationstillhörighet?

Om vi ska vara exakta så vet vi att minst en av fyra spelare ljuger, någon av de tre Bauhausierna ljuger endast garanterat om du talar sanning.

Jag ville bara säga att du är med i en mycket liten skara i vilken någon ljugit. Även om jag inte tror att du ljugit.

Nässe

Myrmidon
unfair said:
krank said:
Paxen said:
Huh?

Om vi ska vara exakta så vet vi att minst en av fyra spelare ljuger, någon av de tre Bauhausierna ljuger endast garanterat om du talar sanning.

Jag ville bara säga att du är med i en mycket liten skara i vilken någon ljugit. Även om jag inte tror att du ljugit.
Så vem tror du ljuger?