Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Unfair

Hero
xyas said:
unfair said:
Om vi nu utgår från att både Vicotnik och xyas talar sanning så betyder det att det bara finns en kättare på 7 (4 Mishima (med 1 kättare) och 3 Bauhau) spelare, vilket känns underligt om det är 3 kättare, detta för att jag inte är kättare och jag tvivlar på att spelledaren skulle låtit oss ha chansen att hitta alla tre kättare i runda ett.
Men læs vad jag skriver. Min førmåga sæger att det finns minst en kættare inom Mishima. Och møjligheten ær ju att det ær en kættare dær som ljugit och sagt att denne tillhør Bauhaus.

Jag anser inte det troligt men det kan vara så.
Ah, jag läste "exakt en" och inte "minst en" av någon anledning, ursäkta mig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
unfair said:
Jag tror alltså att:
Antingen så vet Vicotnik någon mer som han inte avslöjat eller så var han väldigt okänslig.
Jag har avslöjat allt jag har, och ja sättet som jag gjort det på är väldigt smaklöst och okänsligt men jag står för vad jag har gjort och sagt.

Xyas

Swashbuckler
Inte før att vara sån, men det stressar mig lite att jag får så lite gehør før outandet av min førmåga. Ær det någon som rølridåar eller?

Oddsen ær ju jækligt høga att krank eller paxen ær en kættare.

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Inte før att vara sån, men det stressar mig lite att jag får så lite gehør før outandet av min førmåga. Ær det någon som rølridåar eller?

Oddsen ær ju jækligt høga att krank eller paxen ær en kættare.
Jag sitter och funderar. Men ja oddesen för att någon eller några innom mishima är kättare är väldigt höga.

~Vicotnik som sitter på jobbet och läser parallet med arbetet.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Så då har jag fått mina svar och nu har Jag, Kondrad Konvalj och Korpa gått med på att skänka 500:- om det visar sig att man är en kättare.

Att båda antar ett vad där endast en kättare har något att förlora så anser jag både Kondrad Konvalj och Korpa friade från anklagelser om att vara kättare. Detta eftersom jag vet att ingen i Bauhuas är kättare. Jag har även varit inne på det i ett av mina tidigare inlägg.

Sen kranks förmåga har jag inte haft något intresse i alls för min egen plan och nej krank jag hade inte räknat ut den. Där emot är jag förvånad över att det är 3 stycken som hävdar att de tillhör Bauhaus, hade endast förväntat mig att jag och en till skulle tillhöra Bauhaus. Att vi nu vart 3 stycken störde mina tankar och för att sätta press på de som hävdar att de tillhör Bauhaus så skapade jag vadet.

Så nu har jag gjort vad jag kunnat så här långt för att rentvå de som tillhör Bauhaus, men än så kan jag inte göra. Nu är det upp till er övriga att fria eller fälla oss i Bauhaus.
Jag friar dig från min röst Vic.

Röst: Paxen

Jag hakar på av den enkla anledningen att jag inte tror xyas hittar på det här.

xyas said:
Fuck it!

Min førmåga ær en passiv sådan. Den sæger att det inom mitt eget led (dvs Mishima) finns det en eller flera kættare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Lukas said:
Försöker du hota mig?
"Hota"? Nej.

Meddela att jag tycker att du gör hönor av fjädrar? Ja.

Tycker det är en smula misstänkt? Ja.

Lukas

Mannen i Gult
xyas said:
Fuck it!

Min førmåga ær en passiv sådan. Den sæger att det inom mitt eget led (dvs Mishima) finns det en eller flera kættare.
Röst:Krank
Eftersom jag tycker Kranks hot mot mig var en stark varulvs indikation och att han är en av två som verkar vara kättare

Lukas

Mannen i Gult
krank said:
Lukas said:
Försöker du hota mig?
"Hota"? Nej.

Meddela att jag tycker att du gör hönor av fjädrar? Ja.

Tycker det är en smula misstänkt? Ja.
om det är någon stöd som jobbar jag med att försöka hitta bevis för min teori. Förhoppnings vis så har du eller Vicotnik försagt er någonstans.

krank

Jag noterar sådär i allmänhet att Bauhausspåret verkar helt bortvillat. Jag undrar vilka som har intresse av att blanda bort korten.

Jag har inga problem att misstänka Paxen, dock. Han och Konrad är väl mina huvudmisstänkta; Lukas tror jag mer är ute och cyklar ganska kraftigt.

Unfair

Hero
Lukas said:
xyas said:
Fuck it!

Eftersom jag tycker Kranks hot mot mig var en stark varulvs indikation och att han är en av två som verkar vara kättare
Stark? På vilket sätt var det en start indikation? Han flyttade väll inte ens sin röst? Eller har jag missat något?? :gremconfused: Ditt drag känns väldigt aggressivt tycker jag.

krank

Lukas said:
om det är någon stöd
Det är det såklart inte. Du griper efter halmstrån. Antingen är du en aggressiv bybo som har fel, eller så är du en kättare som försöker blanda bort korten för att rädda din kamrat. Jag vill gärna tro att du är en bybo, för det vore fantastiskt korkat spelat av dig att bryta en ganska omisstänkt och anonym tillvaro genom att gå ut såpass "säkert" och aggro enbart baserat på magkänsla.

Vad gäller dina misstankar tänker jag nog inte säga så mycket mer om dem innan du har något konkret att bemöta. Det vore egentligen knappt varulvsspel om inte jag blev misstänkt på magkänsla av någon i första rundan.

Lukas

Mannen i Gult
unfair said:
Lukas said:
xyas said:
Fuck it!

Stark? På vilket sätt var det en start indikation? Han flyttade väll inte ens sin röst? Eller har jag missat något?? :gremconfused: Ditt drag känns väldigt aggressivt tycker jag.
Vad ska jag säga, jag tycker att hot är en stark indikation.

Korpa

Umenörd
Röstläge

Krank: Paxen, Lukas
Paxen: xyas, Konrad Konvalj
Konrad Konvalj: unfair, Krank
Vicotnic: Brynolf, Korpa
korpa: Nässe
Nässe: Vicotnic

Jag har också skrivit namnen i röstordning, den som la rösten först står först.

Jag skriver ett inlägg efter att jag läst och analyserat lite mer.

Brynolf

Dum fan
Vicotnik said:
Detta eftersom jag vet att ingen i Bauhuas är kättare. Jag har även varit inne på det i ett av mina tidigare inlägg.
Du menar att du har en förmåga som gör att du vet det?

Så om ingen av Krank, Vic eller Xyas ljuger, måste det vara en Mishiman som låtsas vara Bauhausier? Eller jag kanske tänker lite snett...

Hur som haver, varför skulle någon ljuga om sin korporationstillhörighet? Annat än att ställa till med ett jävla kaos? Och anledningen till att det BLIR ett jävla kaos är ju för att tre personer har outat passiva förmågor som indikerar att någon ljuger. Vilket jag som sagt inte fattar varför någon skulle göra. För mig luktar det hårsprej från någon av Krank, Vic och Xya...

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Röstläge

Jag lägger min röst på Paxen.

Då han tillhör Mishima, som enligt xyas innehåller minst 1 kättare. Samt så var paxen väldigt motvillig att lägga sin första röst.

Korpa

Umenörd

Okej. Jag har läst och tänkt.

Vicotnic anser att samtliga i Bauhaus är friade efter att ha antagit ett vad om att man inte är kättare. Jag är inte lika övertygad, hade jag spelat kättare hade jag inte haft några problem med att ljuga om att man antar vadet så för mig är det långtifrån ett bevis. Vicotnic säger sig också veta att ingen i Bauhaus är kättare, vilket antingen är sant eller en praktisk lögn för en kättare.

Krank anser att Vicotnic, Konrad eller jag är kättare eftersom han säger sig ha passiv förmåga om att Mishima är flest i antal. Jag, som outade sist, är inte lika misstänkt och Krank har lagt sin röst på Konrad.

Xyas har en passiv förmåga som säger att det finns minst en kättare inom Mishimas led. Om det är sant så har alla kättare fått en korporationstillhörighet, annars är det en meningslös förmåga, och xyas har redan tidigt i spelet visat Mishimatendenser så jag tror inte att det är en falsk förmåga. Iofs kan xyas ha skrivit på det sättet i början av tråden just för att kunna vara mer trovärdig.

Det innebär att det är Krank eller Paxen som är kättare eller båda. Det kan också finnas personer som ljugit på andra sätt, men jag tror inte att någon skulle ljuga och säga att de tillhör Brödraskapet eller Cybertronic.

Det finns också en möjlighet att både Krank och Xyas inte har ljugit om sina förmågor. Det innebär då att någon som säger sig tillhöra Bauhaus har ljugit om sin korporationstillhörighet. Varför någon skulle göra det om de har fått en korporationstillhöriget (vilket Xyas förmåga indikerar) vet jag ärligt talat inte. Alltså är möjligheten att båda talar sanning väldigt liten.

Finns det då en möjlighet att alla tre passiva förmågor är sanna? Ja. Om någon som egentligen tillhör Mishima har ljugit och sagt sig tillhöra Bauhaus stämmer det att ingen i Bauhaus är kättare, men det hänger återigen på att någon har ljugit.

Röst: Konrad Konvalj

Jag ändrar min röst eftersom jag inte litar på någon av mina kamrater i Bauhaus och därför gärna ser att någon av dom åker ut och genom att byta från Vicotnic till Konrad ökar möjligheten för att det ska hända.

Nuvarande röstläge:
Paxen: xyas, Konrad Konvalj, Vicotnic
Konrad Konvalj: unfair, Krank, Korpa
Krank: Paxen, Lukas
Vicotnic: Brynolf
korpa: Nässe

Brynolf

Dum fan

Vicotnik said:
Jag lägger min röst på Paxen.

Då han tillhör Mishima, som enligt xyas innehåller minst 1 kättare. Samt så var paxen väldigt motvillig att lägga sin första röst.
Du litar alltså inte på Krank? Om han har rätt är det ju snarare i det påstådda Bauhaus-blocket kättarna finns. Och om du nu inte litar på Krank, varför inte rösta på honom? Han är ju också Mishiman.

Lukas

Mannen i Gult
Nu inser jag att det här kommer se väldigt misstänkt ut mot mig, men jag lyckas inte få tag i något konkret som stödjer min teori att Krank och Vic har en komplott tillsammans.
min magkänsla kan ha haft fel.
Och ja jag förstår att det måste se väldigt misstänksamt ut när jag kommer med anklagelser men inte kan backa upp dem.
men jag ser i det här läget är det bättre för byn att jag går ut och är ärlig än att vara envis och en allmän surgubbe.

Jag kommer såklart ha kvar teorin att det kan vara en komplott men börjar misstänka att det förmodligen inte stämmer.

Jag kommer dock för tillfället att ha kvar min röst på krank ett tag till eftersom det verkar som det är han eller Paxen som är skyldig.

Unfair

Hero
Brynolf said:
Hur som haver, varför skulle någon ljuga om sin korporationstillhörighet? Annat än att ställa till med ett jävla kaos?
Varför någon skulle ljuga? Det finns många anledningar för att ljuga om den, om tex alla kättare skulle tillhöra samma så skulle de definitivt ljuga om det, eller om DTF vinner på någon sådant så skulle det kunna vara en anledning till att ljuga. Sedan så skulle en varulv tjäna på att ljuga om en annan varulv sedan gick ut med något likt det som Xyas gick ut med. Och förstås så är det faktiskt bra för en kättare att precis som du säger, skapa kaos.

!Paxen

Swashbuckler

Okej, så nu har jag igen röster på mig, just för att tillhör Mishima.

Jag måstte säga att jag har ingen aning överhuvudtaget vem som är kättare. Jag har slängt ut mig röster hej vilt just pga detta.

Jag funderar på om det är 2 st varulvspelare, då kan ju en vara Mishima och en vara vara Bauhaus? Eller har jag fel?

Jag vet inte vem av oss i Mishima som är varulv, men om vi säger att det är 2 varulvar, 1 i Mishima är varulv och en i Bauhaus, då har jag ett alternativ

Min röst: Vicotnik

pga detta

Vicotnik said:
Så då har jag fått mina svar och nu har Jag, Kondrad Konvalj och Korpa gått med på att skänka 500:- om det visar sig att man är en kättare.

Att båda antar ett vad där endast en kättare har något att förlora så anser jag både Kondrad Konvalj och Korpa friade från anklagelser om att vara kättare. Detta eftersom jag vet att ingen i Bauhuas är kättare. Jag har även varit inne på det i ett av mina tidigare inlägg.
Intressant att Vic säger att det friar alla för att ingen sa nej, samtidigt som Vic friar hela Bauhaus! Kort sagt, ingen i bauhaus är varulv enligt Vic.

Endaste sättet att jag skulle ändra mitt val nu är om någon skulle skriva i klarspråk att dom är varulv.

Sen har vi rösterna på mig, och en av anledningarna är att jag först inte ville rösta på någon. Dock har jag varit så aktiv som man kan vara just nu.