Re: Röstläge
Okej. Jag har läst och tänkt.
Vicotnic anser att samtliga i Bauhaus är friade efter att ha antagit ett vad om att man inte är kättare. Jag är inte lika övertygad, hade jag spelat kättare hade jag inte haft några problem med att ljuga om att man antar vadet så för mig är det långtifrån ett bevis. Vicotnic säger sig också veta att ingen i Bauhaus är kättare, vilket antingen är sant eller en praktisk lögn för en kättare.
Krank anser att Vicotnic, Konrad eller jag är kättare eftersom han säger sig ha passiv förmåga om att Mishima är flest i antal. Jag, som outade sist, är inte lika misstänkt och Krank har lagt sin röst på Konrad.
Xyas har en passiv förmåga som säger att det finns minst en kättare inom Mishimas led. Om det är sant så har alla kättare fått en korporationstillhörighet, annars är det en meningslös förmåga, och xyas har redan tidigt i spelet visat Mishimatendenser så jag tror inte att det är en falsk förmåga. Iofs kan xyas ha skrivit på det sättet i början av tråden just för att kunna vara mer trovärdig.
Det innebär att det är Krank eller Paxen som är kättare eller båda. Det kan också finnas personer som ljugit på andra sätt, men jag tror inte att någon skulle ljuga och säga att de tillhör Brödraskapet eller Cybertronic.
Det finns också en möjlighet att både Krank och Xyas inte har ljugit om sina förmågor. Det innebär då att någon som säger sig tillhöra Bauhaus har ljugit om sin korporationstillhörighet. Varför någon skulle göra det om de har fått en korporationstillhöriget (vilket Xyas förmåga indikerar) vet jag ärligt talat inte. Alltså är möjligheten att båda talar sanning väldigt liten.
Finns det då en möjlighet att alla tre passiva förmågor är sanna? Ja. Om någon som egentligen tillhör Mishima har ljugit och sagt sig tillhöra Bauhaus stämmer det att ingen i Bauhaus är kättare, men det hänger återigen på att någon har ljugit.
Röst: Konrad Konvalj
Jag ändrar min röst eftersom jag inte litar på någon av mina kamrater i Bauhaus och därför gärna ser att någon av dom åker ut och genom att byta från Vicotnic till Konrad ökar möjligheten för att det ska hända.
Nuvarande röstläge:
Paxen: xyas, Konrad Konvalj, Vicotnic
Konrad Konvalj: unfair, Krank, Korpa
Krank: Paxen, Lukas
Vicotnic: Brynolf
korpa: Nässe