Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Lukas

Mannen i Gult
ren spekulation:
kan det vara så att någon av kättarna har en korporation och resten inte har det?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Röstläge

Brynolf said:
Vicotnik said:
Jag lägger min röst på Paxen.

Röst: Paxen

Då han tillhör Mishima, som enligt xyas innehåller minst 1 kättare. Samt så var paxen väldigt motvillig att lägga sin första röst.
Du litar alltså inte på Krank? Om han har rätt är det ju snarare i det påstådda Bauhaus-blocket kättarna finns. Och om du nu inte litar på Krank, varför inte rösta på honom? Han är ju också Mishiman.
Varför skulle jag lita på krank? Jag har ingen kunskap eller fått några tecken på att han inte skulle vara kättare. Min röst kunde lika gärna hamnat på krank, nu vart det Paxen och tills vidare tänker jag stå fast vid den. Men krank är helt klart ett het alternativ till att lägga min röst på.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Lukas said:
kan det vara så att någon av kättarna har en korporation och resten inte har det?
Klart det kan. Bra tanke. Klart kättarna i ett så fluffrikt spel kan ha olika egenskaper. En algeroth, en demnogonis, en muawihje/semai?

Vicotnik

Den onde
Staff member
krank said:
Lukas said:
Klart det kan. Bra tanke. Klart kättarna i ett så fluffrikt spel kan ha olika egenskaper. En algeroth, en demnogonis, en muawihje/semai?
Vimes said:
Alla har:
FRAKTION: Doomtrooper eller Kättare - de som tillhör kättarfraktionen får diskutera spelet utanför de officiella trådarna.
KORPORATION: Exempelvis “Bauhaus”, “Mishima” o.s.v.
FÖRMÅGA eller PASSIV FÖRMÅGA: Förmågor kräver att PM skickas till spelledaren för att de ska användas, och passiva kan vara information eller förmågor som alltid gäller.

Unfair

Hero

Brynolf said:
Vicotnik said:
Jag lägger min röst på Paxen.

Röst: Paxen

Då han tillhör Mishima, som enligt xyas innehåller minst 1 kättare. Samt så var paxen väldigt motvillig att lägga sin första röst.
Du litar alltså inte på Krank? Om han har rätt är det ju snarare i det påstådda Bauhaus-blocket kättarna finns. Och om du nu inte litar på Krank, varför inte rösta på honom? Han är ju också Mishiman.
Smart tänkt, detta vill jag också veta.

Xyas

Swashbuckler
Nu læmnar jag internet alldels strax, så det hær blir mitt sista inlægg innan rudan ær slut (med reservation før att jag kanske hinner med något kort svar då jag kommer sitta vi datorn så længe o møjligt). Røst och långrandig førklaring føljer.

Røst: Paxen

I och edm min førmåga vet jag att minst en av de andra från Mishima ær kættare.

Jag upplever det æven som att kranks info om att Mishima ska vara flest troværdig (hade vi bara varit två Mishimaner hade min førmåga blivit lite væl effektiv).

Informationen från mig och krank står inte i konflik med varandra, men jag tror inte att någon ljugit och sagt att de tillhør Bauhaus. Jag anser det troligare att en kættare som fått tillhørigheten Mishima valt att ljuga och ange en annan. Dvs vi har egentligen 4 Mishima och 3 Bauhaus, vilket gør att kranks info stæmmer.

Det spelar dock inte jættestor roll. Men genom att røsta på paxen bedømmer jag att jag har ungefær 505 chans att røsta på en kættaer (ingen Mishiman ljøg och det ær bara krank och paxen som ær Mishima førutom jag sjælv / en Mishima ljøg om sin tillhørighet och då kænns det troligare att det ær två kættare inom Mishima givet den info jag fått).

Så lycka till med restan av rundan, røsta væl och førhoppningsvis ses vi imorgon.

Lukas

Mannen i Gult
Vicotnik said:
krank said:
Lukas said:
Vimes said:
Alla har:
FRAKTION: Doomtrooper eller Kättare - de som tillhör kättarfraktionen får diskutera spelet utanför de officiella trådarna.
KORPORATION: Exempelvis “Bauhaus”, “Mishima” o.s.v.
FÖRMÅGA eller PASSIV FÖRMÅGA: Förmågor kräver att PM skickas till spelledaren för att de ska användas, och passiva kan vara information eller förmågor som alltid gäller.
okej kan det då vara så att det finns en till Korporation som bara kättarna tillhör?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lukas said:
okej kan det då vara så att det finns en till Korporation som bara kättarna tillhör?
Om jag har förstått rätt finns det 5 korpar; Capitol, Mishima, Bauhaus, Cybertronic, och Imperial. Alla dessa är representerade av minst 1.

Sen har vi en Brödraskapare, och det är ju du.

Således tycker då jag att det inte borde finnas ytterligare en korp? Eller tänker jag snett, och missförstår dig helt nu?

Brynolf

Dum fan

Vicotnik said:
Varför skulle jag lita på krank? Jag har ingen kunskap eller fått några tecken på att han inte skulle vara kättare. Min röst kunde lika gärna hamnat på krank, nu vart det Paxen och tills vidare tänker jag stå fast vid den. Men krank är helt klart ett het alternativ till att lägga min röst på.
Eftersom Kranks uttalande inte riktigt går ihop med ditt, menar jag. Krank menar att någon inom Bauhaus ljuger om sin tillhörighet, medan du säger att ingen inom Bauhaus är kättare. Om Krank har rätt är chansen stor att det är en Mishiman som påstår sig vara Bauhausier. Det innebär att en av de påstådda Bauhausierna kommer skänka 500:- till välgörenhet snart.

Men du har åas sagt att du inte tror att någon som påstår sig vara Bauhausier är kättare. Vilket gör att du borde misstänka Krank ganska starkt just nu.

(Sorry om jag uttrycker mig rörigt. Mitt uppe i ett soundcheck...)

Brynolf

Dum fan
Lukas said:
Nja, det tror jag inte. Om Vimes skulle ha låtit kättarna ha tillhörigheter som "Demnogonis", "Algeroth" eller någon av de andra mörka apostlarna, skulle han inte kallat tillhörighetskategorin "korporation", utan snarare "fraktion" eller nåt sånt. Visserligen är ju inte Brödrakapet en korporation heller, men close enough...

Lukas

Mannen i Gult
Brynolf said:
Lukas said:
Nja, det tror jag inte. Om Vimes skulle ha låtit kättarna ha tillhörigheter som "Demnogonis", "Algeroth" eller någon av de andra mörka apostlarna, skulle han inte kallat tillhörighetskategorin "korporation", utan snarare "fraktion" eller nåt sånt. Visserligen är ju inte Brödrakapet en korporation heller, men close enough...
Okej jag tror er.

Brynolf

Dum fan
RÖSTLÄGE

Då ser röstandet ut så här om jag räknat rätt.

Paxen (3): Vic, Xyas, Konrad
Konrad (3): Unfair, Krank, Korpa
Vicotnik (2): Brynolf, Paxen
Korpa (1): Nässe
Krank (1): Lukas

Nässe

Myrmidon
Vicotnik said:
Så då har jag fått mina svar och nu har Jag, Kondrad Konvalj och Korpa gått med på att skänka 500:- om det visar sig att man är en kättare.

Att båda antar ett vad där endast en kättare har något att förlora så anser jag både Kondrad Konvalj och Korpa friade från anklagelser om att vara kättare. Detta eftersom jag vet att ingen i Bauhuas är kättare. Jag har även varit inne på det i ett av mina tidigare inlägg.

Sen kranks förmåga har jag inte haft något intresse i alls för min egen plan och nej krank jag hade inte räknat ut den. Där emot är jag förvånad över att det är 3 stycken som hävdar att de tillhör Bauhaus, hade endast förväntat mig att jag och en till skulle tillhöra Bauhaus. Att vi nu vart 3 stycken störde mina tankar och för att sätta press på de som hävdar att de tillhör Bauhaus så skapade jag vadet.

Så nu har jag gjort vad jag kunnat så här långt för att rentvå de som tillhör Bauhaus, men än så kan jag inte göra. Nu är det upp till er övriga att fria eller fälla oss i Bauhaus.
Alltså Vic. Hur tänker du nu?

Du vet att ingen i Bauhaus är kättare och ska därför få dem att göra ett avtal där de lovar att de inte är kättare. Varför?

Vad i ditt lovord gör att vi ska lita på dig, eller på dem?

Vad hade du gjort om du var kättare och fick det erbjudandet som du gav?

JAG hade gjort en av två saker

alternativ 1. Be de andra varulvarna dela kostnaden med mig

alternativ 2. Lova och sen säga- buhu till dig, och inte betala eftersom det är ett spel där man ljuger

jag hade INTE gjort alternativ 3. Berätta att jag är varulv genom att inte anta erbjudandet.

Vad har du i bakfickan?

För såhär "enkel" är du inte

Nässe

Myrmidon
xyas said:
Nu læmnar jag internet alldels strax, så det hær blir mitt sista inlægg innan rudan ær slut (med reservation før att jag kanske hinner med något kort svar då jag kommer sitta vi datorn så længe o møjligt). Røst och långrandig førklaring føljer.

Røst: Paxen

I och edm min førmåga vet jag att minst en av de andra från Mishima ær kættare.

Jag upplever det æven som att kranks info om att Mishima ska vara flest troværdig (hade vi bara varit två Mishimaner hade min førmåga blivit lite væl effektiv).

Informationen från mig och krank står inte i konflik med varandra, men jag tror inte att någon ljugit och sagt att de tillhør Bauhaus. Jag anser det troligare att en kættare som fått tillhørigheten Mishima valt att ljuga och ange en annan. Dvs vi har egentligen 4 Mishima och 3 Bauhaus, vilket gør att kranks info stæmmer.

Det spelar dock inte jættestor roll. Men genom att røsta på paxen bedømmer jag att jag har ungefær 505 chans att røsta på en kættaer (ingen Mishiman ljøg och det ær bara krank och paxen som ær Mishima førutom jag sjælv / en Mishima ljøg om sin tillhørighet och då kænns det troligare att det ær två kættare inom Mishima givet den info jag fått).

Så lycka till med restan av rundan, røsta væl och førhoppningsvis ses vi imorgon.
Du tror att någon som är kättare och är Mishima ljugit och angivit en annan tillhörighet.

Så då väljer du att rösta på en av de som angivit Mishima.

Vi skulle alltså ha två kättare som är Mishima?

Låter inte troligt

!Paxen

Swashbuckler
Nässe said:
Vicotnik said:
Så då har jag fått mina svar och nu har Jag, Kondrad Konvalj och Korpa gått med på att skänka 500:- om det visar sig att man är en kättare.

Att båda antar ett vad där endast en kättare har något att förlora så anser jag både Kondrad Konvalj och Korpa friade från anklagelser om att vara kättare. Detta eftersom jag vet att ingen i Bauhuas är kättare. Jag har även varit inne på det i ett av mina tidigare inlägg.

Sen kranks förmåga har jag inte haft något intresse i alls för min egen plan och nej krank jag hade inte räknat ut den. Där emot är jag förvånad över att det är 3 stycken som hävdar att de tillhör Bauhaus, hade endast förväntat mig att jag och en till skulle tillhöra Bauhaus. Att vi nu vart 3 stycken störde mina tankar och för att sätta press på de som hävdar att de tillhör Bauhaus så skapade jag vadet.

Så nu har jag gjort vad jag kunnat så här långt för att rentvå de som tillhör Bauhaus, men än så kan jag inte göra. Nu är det upp till er övriga att fria eller fälla oss i Bauhaus.
Alltså Vic. Hur tänker du nu?

Du vet att ingen i Bauhaus är kättare och ska därför få dem att göra ett avtal där de lovar att de inte är kättare. Varför?

Vad i ditt lovord gör att vi ska lita på dig, eller på dem?

Vad hade du gjort om du var kättare och fick det erbjudandet som du gav?

JAG hade gjort en av två saker

alternativ 1. Be de andra varulvarna dela kostnaden med mig

alternativ 2. Lova och sen säga- buhu till dig, och inte betala eftersom det är ett spel där man ljuger

jag hade INTE gjort alternativ 3. Berätta att jag är varulv genom att inte anta erbjudandet.

Vad har du i bakfickan?

För såhär "enkel" är du inte
Som Nässe skriver så skapar detta fler frågor än svar.

Låt oss säga att en av dom hade sagt nej av princip. Skulle vi fälla den personen pga den personen var dum nog att säga nej+ "Nähe, du vill inte ta erbjudandet, men om du inte är varulv då har du ju inget att förlora på det?"

Det var tid snack om att Vic var DTF. Vic kanske är det, och Vics uppdrag är att hålla Bauhaus fulltaligt? Om det då är så att Vic är orolig över att 1 person lr flera är kättare i Bauhaus då vill han ju inte att dom ska bli utröstade, då Vic skulle förlora ganska snabbt? Eller så kanske han ska hålla kvar minst 50 procent lr något liknande.

Sen är det vår brödraskapare. Jag tänker göra så att jag avslöjar infon jag hade, mest för att jag verkligen inte ser någon anledning att ha den kvar. Den infon jag har är att Brödraskapet till fraktionens mäktigaste medlemmar. Det här fick mig först att tänka att det skulle betyda att det fanns brödraskapare.. men sen har jag funderat lite, och funderar på om det också kan finnas brödraskapare som tillhör en kooperation. Kan något i fluffet bekräfta det här? eller tänker jag fel? Om det kan vara såhär, kan du antingen neka eller bekräfta att du är ensam?

!Paxen

Swashbuckler
Och detta riktade jag naturligtvis mot Lukas: Om det kan vara såhär, kan du antingen neka eller bekräfta att du är ensam?

Lukas

Mannen i Gult
Paxen said:
Och detta riktade jag naturligtvis mot Lukas: Om det kan vara såhär, kan du antingen neka eller bekräfta att du är ensam?
Om jag förstår dig rätt så
nej jag kan inte uttala mig om det finns några fler brödarskapare eller inte.

Korpa

Umenörd
Paxen said:
Den infon jag har är att Brödraskapet till fraktionens mäktigaste medlemmar.
Skulle du kunna förtydliga det du precis skrev? Jag förstår inte vad du menar.

Nässe

Myrmidon
Paxen said:
Sen är det vår brödraskapare. Jag tänker göra så att jag avslöjar infon jag hade, mest för att jag verkligen inte ser någon anledning att ha den kvar. Den infon jag har är att Brödraskapet till fraktionens mäktigaste medlemmar. Det här fick mig först att tänka att det skulle betyda att det fanns brödraskapare.. men sen har jag funderat lite, och funderar på om det också kan finnas brödraskapare som tillhör en kooperation. Kan något i fluffet bekräfta det här? eller tänker jag fel? Om det kan vara såhär, kan du antingen neka eller bekräfta att du är ensam?
Jag fattar inte, har du missat ett ord eller så?

Vad är alltså din kunskap?

Nässe

Myrmidon
Re: RÖSTLÄGE

Brynolf said:
Då ser röstandet ut så här om jag räknat rätt.

Paxen (3): Vic, Xyas, Konrad
Konrad (3): Unfair, Krank, Korpa
Vicotnik (2): Brynolf, Paxen
Korpa (1): Nässe
Krank (1): Lukas
Nej, nu måste jag strax lägga ner för kvällen.

Jag tror mer på Bauhausspåret än jag tror på Mishima-spåret.

Vic gör alldeles för konstiga saker för att han ska vara varulv. Jag tror att han tror att han har rätt. Det är min magkänsla

Jag satsar på

Röst: Konrad