Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Korpa

Umenörd
God morgon!

Har precis vaknat och hunnit läsa igenom det som har skrivits.

Vicotnic: Jag är en fattig student utan pengar att avvara och jag spelar inte om mer pengar än småmynt, men ett vad jag omöjligt kan förlora då jag inte är kättare kan jag självklart anta. Intresseklubben kan också anteckna att jag är en hon och inte en han. ^^

Förutsatt att Krank inte ljuger om sin passiva förmåga så är det antingen Vicotnic eller Konrad som är kättaren i min korporation. Just nu vet jag inte vad som är sant, särskilt då Krank ville vänta på att alla outade innan han nämnde sin passiva förmåga så det kan mycket väl vara ren och skär lögn.

Dock är Vicotnics plan underlig och för att jag ska kunna ha en möjlighet att börja förstå var lögnen ligger så nödgas jag flytta min röst till endera Vicotnic eller Konrad och Konrad är inte lika märklig i mina ögon.

Röst: Vicotnic

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
unfair said:
Om vi ska vara exakta så vet vi att minst en av fyra spelare ljuger, någon av de tre Bauhausierna ljuger endast garanterat om du talar sanning.

Jag ville bara säga att du är med i en mycket liten skara i vilken någon ljugit.
Absolut. Om jag vore kättare och kände för att spela ett högt spel redan tidigt, så skulle jag ha kunnat hitta på en sån förmåga och sedan hintat om den under första dagarna... Men ser man triull min historik så brukar jag vara rätt försiktig med hintar under första rundan, än mindre förmågor - även när jag varit varulv.

Unfair

Hero
Konrad Konvalj said:
krank said:
Första rundan brukar vi inte få fram ett smack.

Nu vet vi att en av de tre Bauhausierna ljuger. Att en av dem är kättare, eller en riktigt jävla dålig korporationsspelare.
Hur vet vi att en av de tre Bauhausierna ljuger?
Alltså jag, Vic, eller Korpa?

Det kan väl likväl vara så att det är du som sitter och ljuger Krank? Det finns väl inget som garanterar att du sitter på denna förmåga. Du är ju en erfaren och skicklig spelare som säkerligen kan myta ihop den förmågan rätt fort.

Jag vet ju vart jag står, och jag är ingen kättare. Jag tror inte Vic är det heller, men behåller min röst på honom tillsvidare. Min nyfikenhet över hans smutsiga plan är enorm.
Jag ändrar nu min röst, precis som jag sagt att jag skulle göra efter att outningen var klar.

Röst: Konrad Konvalj

Detta dels på grund av att jag finner ditt beteende är underligt samt passivt och dels på grund av:

krank said:
Okej, då är det dags!

En av Vicotnik, Konrad och Korpa är en kättare.

Hur vet jag det? Jo, MIN passiva förmåga är att veta att Mishima har flest krigare i uppdraget. Och det vore en särdeles värdelös förmåga om den inte stämde.

Min gissning är att det är Konrad eller Vicotnik som har punkfrilla under hjälmen. Att ljug-outa sig som den TREDJE bauhausiern i ett läge där ingen ännu visste att det kunde finnas tre i en korporation är något jag inte alls tror på.

Vico har spelat ungefär som han brukar, möjligen aningen mer "hjälpsamt" och med twisten att han plötsligt är för massoutningar.

Konrad har spelat passivt och "osäkert". Väldigt mycket non-committaly.
Vilket känns smart.

Och sedan på grund av saker jag sagt tidigare.

Jag kommer eventuellt att ändra min röst till Vicotnik om han inte har någon bra förklaring av sitt beteende, men känner redan att han har stor press nog för att tvingas avslöja sitt underliga beteende som det är.

Lukas

Mannen i Gult
krank said:
unfair said:
Om vi ska vara exakta så vet vi att minst en av fyra spelare ljuger, någon av de tre Bauhausierna ljuger endast garanterat om du talar sanning.

Jag ville bara säga att du är med i en mycket liten skara i vilken någon ljugit.
Absolut. Om jag vore kättare och kände för att spela ett högt spel redan tidigt, så skulle jag ha kunnat hitta på en sån förmåga och sedan hintat om den under första dagarna... Men ser man triull min historik så brukar jag vara rätt försiktig med hintar under första rundan, än mindre förmågor - även när jag varit varulv.
just det och eftersom du är medveten om den statistiken så kan du med flit spela annorlunda den här gången och använda statistiken som skydd.

Unfair

Hero
Lukas said:
krank said:
unfair said:

just det och eftersom du är medveten om den statistiken så kan du med flit spela annorlunda den här gången och använda statistiken som skydd.
Det är möjligt men inte troligt då han skulle behövt komma upp med denna planen redan första kvällen, vilket kan vara svårt då det är en underlig situation.

krank

Exhibit A: Väldigt mjukt spelat i början, precis lagom med inlägg för att inte skapa stora misstankar men är öht väldigt "noncommittal", även om jag inte kommer på nån bra svensk variant just nu.

Exhibit B: En av Beuhausierna, som enligt min förmåga inte kan vara tre.

Exhibit C: Reagerar på möjligheten att bauhausierna skulle vara misstänkta med att ganska snabbt attackera budbäraren istället för att börja fundera över vilken av de två övriga som skulle kunna vara. Det här med försvarsställning kan vara nog så misstänkt.

Vart och ett av dessa does not a heretic make, men tillsammans ger de en indikation jag är villig att agera på, om inte Vicos vanvettiga plan visar sig vara ett dolt genidrag. Tills dess har han min röst.

Unfair

Hero
krank said:
Konrad Konvalj said:
Outningsordning

1 unfair - Capitol
2 xyas - Mishima
3 Vicotnik - Bauhaus
4 Konrad Konvalj - Bauhaus
5 Lukas - Brödraskapet
6 Korpa - Bauhaus
7 krank - Mishima
8 Brynolf - Cybertronic
9 Paxen - Mishima
10 Nässe - Imperial

Okej, då är det dags!

En av Vicotnik, Konrad och Korpa är en kättare.

Hur vet jag det? Jo, MIN passiva förmåga är att veta att Mishima har flest krigare i uppdraget. Och det vore en särdeles värdelös förmåga om den inte stämde.

Min gissning är att det är Konrad eller Vicotnik som har punkfrilla under hjälmen. Att ljug-outa sig som den TREDJE bauhausiern i ett läge där ingen ännu visste att det kunde finnas tre i en korporation är något jag inte alls tror på.

Vico har spelat ungefär som han brukar, möjligen aningen mer "hjälpsamt" och med twisten att han plötsligt är för massoutningar.

Konrad har spelat passivt och "osäkert". Väldigt mycket non-committaly.

Jag vill lägga min röst här:

Eftersom jag tror att Vico hade varit clever nog att vänta lite längre, om han skulle ljuga om sin tillhörighet. Jag utesluter dock på intet sätt att han spelar ett högt spel. Men att en av de två ljuger, det är jag helt säker på.
Jag tycker att du är väldigt aggressiv här, din förmåga säger inte att det det måste vara någon bland våra Bauhaus soldater som ljuger, det kan lika gärna vara någon Mishima soldat som ljuger och säger att den är någon annan, även om det skulle innebära väldigt många Mishima.

Jag stödjer fortfarande teorin om att det är en för många Bauhaus spelare men uppmanar folk att tänka i andra banor.

Xyas

Swashbuckler
Fuck it!

Min førmåga ær en passiv sådan. Den sæger att det inom mitt eget led (dvs Mishima) finns det en eller flera kættare.

De som outat sig som Mishima ær krank och Paxen. Om de ljugit om sin korporationstillhørighet så ær de ju kættare ændå, så det spelar ingen roll.

Det ær ju snarare problemet att det kanske finns en spelare som egentligen tillhør Mishima och som ljugit och sagt att denne tillhør en annan (eventuellt då Bauhaus). Så det hær ogiltigførklarar ju inte kranks informtion och teori på något sætt.

Røst: Paxen

Før att om det ær så att en kættare ljugit och sagt att denne tillhør något annat æn Mishima så ær vi fyra från Mishima och då kænns det troligt att det ær två kættare dærifrån. Alternativet ær krank men eftersom hans information fortfarande håller så kænns han mer troværdig. Och om den ljugande kættaren inte kom från Mishima så ær ju krank och/eller paxen kættare ændå.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Så då har jag fått mina svar och nu har Jag, Kondrad Konvalj och Korpa gått med på att skänka 500:- om det visar sig att man är en kättare.

Att båda antar ett vad där endast en kättare har något att förlora så anser jag både Kondrad Konvalj och Korpa friade från anklagelser om att vara kättare. Detta eftersom jag vet att ingen i Bauhuas är kättare. Jag har även varit inne på det i ett av mina tidigare inlägg.

Sen kranks förmåga har jag inte haft något intresse i alls för min egen plan och nej krank jag hade inte räknat ut den. Där emot är jag förvånad över att det är 3 stycken som hävdar att de tillhör Bauhaus, hade endast förväntat mig att jag och en till skulle tillhöra Bauhaus. Att vi nu vart 3 stycken störde mina tankar och för att sätta press på de som hävdar att de tillhör Bauhaus så skapade jag vadet.

Så nu har jag gjort vad jag kunnat så här långt för att rentvå de som tillhör Bauhaus, men än så kan jag inte göra. Nu är det upp till er övriga att fria eller fälla oss i Bauhaus.

krank

Lukas said:
Varför skulle jag ändra ett vinnande koncept? Jag har klarat mig fantastiskt bra som varulv genom att spela likadant som jag spelar som bybo. Att bryta mönstret när målet är att smälta in... tja.

Jag HAR gjort vanvettiga saker som varulv, det är sant - men inte såna grejer som drar uppmärksamnheten till mig på det sättet. Om jag gör något galet som varulv så är det t.ex att offra en varulvskollega för att själv framstå som räddaren i nöden. Inte att ljuga om en förmåga på det här sättet.

Lukas

Mannen i Gult
Jag känner mig för tillfället ganska Lost. men efter en snabb genomläsning så tycker jag hela den här affären är väldigt skum.
min magkänsla säger mig att krank och Vicotnik är kättare och att de samarbetar med hela den här historien.

jag tror att de försöker så oss att rösta ut Konrad Konvalj och sen om vicotnik åker ut i en senare runda så har krank ett vattentätt alibi där han kan säga "fan vi skulle ha tagit ut honom tidigare jag har ju varit emot han under spelet"
som han själv säger
Jag HAR gjort vanvettiga saker som varulv, det är sant - men inte såna grejer som drar uppmärksamnheten till mig på det sättet. Om jag gör något galet som varulv så är det t.ex att offra en varulvskollega för att själv framstå som räddaren i nöden. Inte att ljuga om en förmåga på det här sätte t.
det enda som förvånar mig är att de kör den här taktiken första rundan.

krank

Vicotnik said:
Att båda antar ett vad där endast en kättare har något att förlora så anser jag både Kondrad Konvalj och Korpa friade från anklagelser om att vara kättare. Detta eftersom jag vet att ingen i Bauhuas är kättare. Jag har även varit inne på det i ett av mina tidigare inlägg.
Jag tycker fortfarande att det känns som en skum plan; min teori var att t.ex all bauhausier hade fått infon "om någon ber dig slå vad om något måste du svara ja" eller något lika underligt, och att det var det du använde. Men om det nu inte var så... Tja, jag tycker isf att det var en vansinnig taktik som bygger på att de du slår vad med faktiskt har pengar - det ska inte kosta pengar att spela varulvsspel, även om man råkar bli vald att vara varulv.

Jag står fast med min röst på Konrad.

Han var tvåa i att claima Bauhaus. Vico var först. Jag tror inte att Vico är pantad nog för att som varulv claima en korporation tidigt i ett skede där vi inte vet att korporationer kan ha tre medlemmar - där fluffet faktiskt säger att doomtroopers är två. Konrad var tvåa. Trea var Korpa. Och Korpa claimade sin tredje Bauhausposition INNAN det framkom att Mishima var tre. Det betyder att Korpa blev den första trean, vilket jag ser som otroligt och riskabelt som ljugande kättare.

Så jag tror på Konrad.

Unfair

Hero
Om vi nu utgår från att både Vicotnik och xyas talar sanning så betyder det att det bara finns en kättare på 7 (4 Mishima (med 1 kättare) och 3 Bauhau) spelare, vilket känns underligt om det är 3 kättare, detta för att jag inte är kättare och jag tvivlar på att spelledaren skulle låtit oss ha chansen att hitta alla tre kättare i runda ett.

krank

Lukas said:
min magkänsla säger mig att krank och Vicotnik är kättare och att de samarbetar med hela den här historien.
Och det har du - såklart - bara "magkänsla" på. Inget ens i närheten av konkret. Vi får väl se.

//Krank, håller ögonen på Lucas

krank

xyas said:
Det ær ju snarare problemet att det kanske finns en spelare som egentligen tillhør Mishima och som ljugit och sagt att denne tillhør en annan (eventuellt då Bauhaus).
Det tycker jag låter rätt konstigt, får jag väl säga... Varför skulle man ljuga om en sån grej?

Xyas

Swashbuckler
unfair said:
Om vi nu utgår från att både Vicotnik och xyas talar sanning så betyder det att det bara finns en kättare på 7 (4 Mishima (med 1 kättare) och 3 Bauhau) spelare, vilket känns underligt om det är 3 kättare, detta för att jag inte är kättare och jag tvivlar på att spelledaren skulle låtit oss ha chansen att hitta alla tre kättare i runda ett.
Men læs vad jag skriver. Min førmåga sæger att det finns minst en kættare inom Mishima. Och møjligheten ær ju att det ær en kættare dær som ljugit och sagt att denne tillhør Bauhaus.

Jag anser inte det troligt men det kan vara så.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
xyas said:
Det ær ju snarare problemet att det kanske finns en spelare som egentligen tillhør Mishima och som ljugit och sagt att denne tillhør en annan (eventuellt då Bauhaus).
Det tycker jag låter rätt konstigt, får jag väl säga... Varför skulle man ljuga om en sån grej?
Men ær det inte det som ær motiveringen bakom att en inom Bauhaus ær kættare, dvs att någon ljugit ochs agt att de tillhør Bauhaus vilket gør att de blir "før många" enligt informationen du har.

Men om det inte ær så så ær ju du och/eller paxen kættare.

Min røst på paxen kvarstår oavsett.

Unfair

Hero
Jag gillar fortfarande inte detta som Vicotnik håller på med, om jag hadde blivit tillfrågad så hade jag sagt nej av princip skäl, för om jag säger ja som oskyldig så förväntas jag säga ja om jag blir frågad igen i ett senare spel, vilket jag inte gillar när det handlar om pengar (något som åtminstone inte jag har för mycket av).

Jag tror alltså att:
Antingen så vet Vicotnik någon mer som han inte avslöjat eller så var han väldigt okänslig.

Lukas

Mannen i Gult
krank said:
Lukas said:
Och det har du - såklart - bara "magkänsla" på. Inget ens i närheten av konkret. Vi får väl se.

//Krank, håller ögonen på Lucas
Försöker du hota mig?
det tycker jag känns som varulvsförsvar.
så att jag inte ska våga fortsätta undersöka.