Re: Rispa teflonet [RÖST]
Jag läser psykologi och har terapi med en psykodynamisk patient. Det här, att göra sig mottaglig och intuitiv för att plocka in andras känslor är en riktig färdighet man använder i terapi, och inte bara något jag hittar på nu.
(Jag ville egentligen undvika att outa den biten av min riktiga identitet, eftersom jag förväntar mig att det leder till suckar om psykologjävlar och hur hopplösa de är, med tanke på hur jag betett mig i det här spelet. )
Stövelkatten och Mukwa, notera att det är min motivation till att gröna Vimes.Arvidos MC said:Jag tar in känslorna när jag spelar, och försöker känna in dem och läsa av dem. Det går inte att föra ett intelligent resonemang kring det, som jag tror du är ute efter, utan man måste lita till sin känslomässiga intelligens istället. Man använder kroppen och intuitionen istället för ord. Låter flummigt, men jag är bra på det, så jag använder det i det här spelet. Sorry om jag inte kan omvandla det till resonerande bevis.
Jag läser psykologi och har terapi med en psykodynamisk patient. Det här, att göra sig mottaglig och intuitiv för att plocka in andras känslor är en riktig färdighet man använder i terapi, och inte bara något jag hittar på nu.
(Jag ville egentligen undvika att outa den biten av min riktiga identitet, eftersom jag förväntar mig att det leder till suckar om psykologjävlar och hur hopplösa de är, med tanke på hur jag betett mig i det här spelet. )