Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Arvidos MC said:
Jag tar in känslorna när jag spelar, och försöker känna in dem och läsa av dem. Det går inte att föra ett intelligent resonemang kring det, som jag tror du är ute efter, utan man måste lita till sin känslomässiga intelligens istället. Man använder kroppen och intuitionen istället för ord. Låter flummigt, men jag är bra på det, så jag använder det i det här spelet. Sorry om jag inte kan omvandla det till resonerande bevis.
Stövelkatten och Mukwa, notera att det är min motivation till att gröna Vimes.

Jag läser psykologi och har terapi med en psykodynamisk patient. Det här, att göra sig mottaglig och intuitiv för att plocka in andras känslor är en riktig färdighet man använder i terapi, och inte bara något jag hittar på nu.

(Jag ville egentligen undvika att outa den biten av min riktiga identitet, eftersom jag förväntar mig att det leder till suckar om psykologjävlar och hur hopplösa de är, med tanke på hur jag betett mig i det här spelet. :gremsmile: )
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Stövelkatten said:
Varför ska just du, Arvidos, särbehandlas? Vi har vid flera tillfällen uttryckt att du önskat att du kommer med något konkret.
Jag har redan gett ett svar.

1) Jag tycker att man ska outa identitet för att andra uttryckligen ber om det.
2) Jag tycker det är en bra idé att sätta en konkret gräns för att uppmana andra deltagare att ta tydliga, individuella ställningstagande, istället för att försvinna i en mobb.
 
G

Guest

Guest
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Arvidos MC said:
Stövelkatten och Mukwa, notera att det är min motivation till att gröna Vimes.

Jag läser psykologi och har terapi med en psykodynamisk patient. Det här, att göra sig mottaglig och intuitiv för att plocka in andras känslor är en riktig färdighet man använder i terapi, och inte bara något jag hittar på nu.
Coolt, men just nu skiter jag fullständigt i det. :gremwink:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

(Jag ville egentligen undvika att outa den biten av min riktiga identitet, eftersom jag förväntar mig att det leder till suckar om psykologjävlar och hur hopplösa de är, med tanke på hur jag betett mig i det här spelet. )
Nädå, jag lovar att inte sucka över det. :) Det hjälper dig däremot inte ett dugg nu. Sluta jiddra och läsa i tråden. Du behöver inte läsa i tråden eller svara på inlägg för tillfället. Du behöver outa. (Jag är stressad, för jag är orolig att du ska hinna gå iväg utan att ha outat och då kan det här ta tid. Jag vill bara gröna dig, Arvidos! varför låter du oss inte göra det?)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Stövelkatten said:
Arvidos MC said:
Stövelkatten och Mukwa, notera att det är min motivation till att gröna Vimes.

Jag läser psykologi och har terapi med en psykodynamisk patient. Det här, att göra sig mottaglig och intuitiv för att plocka in andras känslor är en riktig färdighet man använder i terapi, och inte bara något jag hittar på nu.
Coolt, men just nu skiter jag fullständigt i det. :gremwink:
Jag försöker inte showa eller omvända dig, det är bara min förklaring av vad jag använder för att fatta mitt beslut.

Jag ger dig material så att du själv kan avgöra om det är ett bra eller dåligt sätt att cleara bybor.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,368
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Arvidos MC said:
Stövelkatten och Mukwa, notera att det är min motivation till att gröna Vimes.
Det här hajar jag inte. Grönar du Vimes för att han verkade bli ärligt förbannad?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Mukwa said:
Nädå, jag lovar att inte sucka över det. :) Det hjälper dig däremot inte ett dugg nu. Sluta jiddra och läsa i tråden. Du behöver inte läsa i tråden eller svara på inlägg för tillfället. Du behöver outa. (Jag är stressad, för jag är orolig att du ska hinna gå iväg utan att ha outat och då kan det här ta tid. Jag vill bara gröna dig, Arvidos! varför låter du oss inte göra det?)
Fan Mukwa, din stress stressar mig också! Nu vill jag också outa mig så att du kan lita på mig, men jag får lägga band på mig och komma ihåg att du är bara en bybo och inte för hela byns talan.

Men okej, jag lovar att outa mig innan jag går och lägger mig, om vi inte fått ihop 5 röster för. Men själv tror jag att vi kommer ha fått ihop det på en kvart. Det är inte ett sätt för mig att förhala, bara att få deltagarna att ta tydliga ställningstaganden.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Brynolf said:
Arvidos MC said:
Stövelkatten och Mukwa, notera att det är min motivation till att gröna Vimes.
Det här hajar jag inte. Grönar du Vimes för att han verkade bli ärligt förbannad?
Ja. Vad är det som är oklart?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,368
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Arvidos MC said:
Nu vill jag också outa mig så att du kan lita på mig, men jag får lägga band på mig och komma ihåg att du är bara en bybo och inte för hela byns talan.

Men okej, jag lovar att outa mig innan jag går och lägger mig, om vi inte fått ihop 5 röster för. Men själv tror jag att vi kommer ha fått ihop det på en kvart. Det är inte ett sätt för mig att förhala, bara att få deltagarna att ta tydliga ställningstaganden.
Alltså, att du har en massa röster på dig är väl ett tecken så gott som något på vad "byns talan" är. En röst är väl ett tillräckligt tydligt ställningstagande, men visst, let's play your game. Jag fattar inte vad du ska ha ut av det bara.

+1 alltså.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Fan Mukwa, din stress stressar mig också!
"Det kallas omvänd psykologi förstår du." - Tomten är far till alla barnen (Själv är jag väldigt nöjd med det här citatet :) )

Men okej, jag lovar att outa mig innan jag går och lägger mig, om vi inte fått ihop 5 röster för. Men själv tror jag att vi kommer ha fått ihop det på en kvart. Det är inte ett sätt för mig att förhala, bara att få deltagarna att ta tydliga ställningstaganden.
Deltagarna HAR redan gjort ett tydligt ställningstagande. Det är ett drev på dig och du måste förstå att det blir lättare för ulvarna att komma på outningar om de får höra vad de måste outa. K.K sade det här jäkligt bra tidigt i tråden. Vad anser du gagna byn mest, Arvidos? Det ska du outa nu.

Det är inte du som ska ha information av oss. Du vet redan att jag är intresserad av förnamn (xyas också eftersom han vill att du outar namn). Du ska inte ha mer information av oss. Du ska ge OSS information.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,368
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Arvidos MC said:
Brynolf said:
Arvidos MC said:
Stövelkatten och Mukwa, notera att det är min motivation till att gröna Vimes.
Det här hajar jag inte. Grönar du Vimes för att han verkade bli ärligt förbannad?
Ja. Vad är det som är oklart?
Det som var oklart var bara om det var anledningen till att du grönat Vimes, så tack för svaret. Men jag tycker det är ett ganska svajigt skäl till att gröna någon. Psykologi är väl en vetenskap? Var är din empiri?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Personligen tror jag att det bara är en ulv inloggad nu - Arvidos. Han kan inte snacka ihop sig med de andra för tillfället och därför vill han vänta.
 
G

Guest

Guest
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Mukwa said:
Personligen tror jag att det bara är en ulv inloggad nu - Arvidos. Han kan inte snacka ihop sig med de andra för tillfället och därför vill han vänta.
Ja, och om inte så bör vi nästan rösta ut honom oavsett. För mer envis människa får man leta efter. Börjar nästan tro att det är min barndomskamrat Lars som sitter bakom signaturen "Arvidos". Han har en envishet som närmast kan liknas med en naturkraft.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

De här är inloggade:

10 registrerade (Brynolf, Mukwa, Stövelkatten, Arvidos MC, Poseur, RipperDoc, Riktar´n, Eksem, Dr. F, 1 osynlig(a)), 13 gäster och 3 sökmotorer online.
dvs Brynolf, Mukwa, Stövelkatten, Arvidos MC, 1 osynlig och 13 gäster. Jag vet att ulvarna inte snackar här, men det ger en fingervisning om vilka det är.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Mukwa said:
Personligen tror jag att det bara är en ulv inloggad nu - Arvidos. Han kan inte snacka ihop sig med de andra för tillfället och därför vill han vänta.
Tro mig, jag biter mig i handen för att jag satte upp ett villkor för mig själv när jag skulle outa, men jag känner att om jag backade på mitt ord nu så skulle jag tappa trovärdighet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
Re: Rispa teflonet [RÖST]

jag får väll bli den tredje som vill att du släpper ditt namn.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Om vi säger så här: En riktigt bra outning är det enda som kommer temporär-gröna dig nu. Inget annat.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Lu-kaazh said:
jag får väll bli den tredje som vill att du släpper ditt namn.
Nej, som jag räknat det så är det Xyas, Mukwa, Stövelkatten, Brynolf och du. Det är fem.

Jag är Kalle Anka.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Brynolf said:
Arvidos MC said:
Brynolf said:
Arvidos MC said:
Stövelkatten och Mukwa, notera att det är min motivation till att gröna Vimes.
Det här hajar jag inte. Grönar du Vimes för att han verkade bli ärligt förbannad?
Ja. Vad är det som är oklart?
Det som var oklart var bara om det var anledningen till att du grönat Vimes, så tack för svaret. Men jag tycker det är ett ganska svajigt skäl till att gröna någon. Psykologi är väl en vetenskap? Var är din empiri?
Hm, jaa... Psykologi är en vetenskap, men terapi är ett hantverk. Det handlar om att öva sig på att släppa in och förstå andras känslor. Teorin är att ifall man lyssnar med sin egen förförståelse parantessatt så når man en djupare förståelse än annars. Vad är teorin bakom vackert snide?

Rogeriansk person-centrered psychotherapy?
 
Top