Konrad Kånkelman ger sig på en morgonanalys:
Det som skrivs här kommer säkerligen att sakna täckning bakåt på vissa platser, men det beror på att det är en väldans massa olika tankar och funderingar. Jag kommer säkert att träffa någon öm tå eller så, men det lär jag ju bli varse sedan och då kanske snacket är igång.
Jag gillar att det händer saker i tråden. Det ger oss en massa textmassa att analysera, och kika på för att hitta spår från de lortiga björnbusarna.
Till en början så kan det ju nämnas att det i ett varulvsspel är omöjligt att lägga fokus på alla spelare. Alla har nog en egen plan på hur de skall arbeta, och placerar in alla spelare i olika fack. Vissa blir då mer misstänkt, och dessa håller man sin blick fäst på lite hårdare. I vissa fall kan detta till och med leda till att paranoian tar över, och då ser man varje handling just den spelaren gör som en redig scum tell.
Brynolf: Jag tycker att det är bedrövligt. Jag känner inte mannen bakom Brynolf, men han är säkerligen en skitbra snubbe som jag kan hänga med. I varulvsspelet är snubben bakom tangenterna inte mer än Brynolf. Han är en deltagare i spelet, och jag ser detta som ett spel. Man hjälper inte byborna till en seger genom att skriva ett inlägg, och lägga en omotiverad röst.
Mukwa: Förste man in i spel. Hängiven, aktiv, och luskande. Jag gillar Mukwa, och tycker han gör ett gediget bybo jobb. Min första röst landade på honom, och den baserade jag på: ett befintligt drev, och en väldans massa snack om outningar, och då speciellt massoutningar. När det väl var igång var det inte läge att slopa rösten, och gå vidare på någon som lämnat ifrån sig mer scum tells än Mukwa, men så snart outningen av Anka var fixad var valet lätt. Sluta lägg tid och fokus på Mukwa.
Möller: En spelare som jag inte lagt så mycket fokus på. Den första som lade en röst på Mukwa, och det på grund av att han ogillade dennes taktik gällande outning.
xyas: Har varit här och petat tidigare. Spelmässigt inte 100% aktiv på grund av jobb och sånna där saker utanför spelet. Inget fel med det. Har inriktat sig hårt på Lu-kaazh, och det är väl inte något fel med det heller. Är rätt tydlig med att vi måste rösta och lägga press på dom med tydliga scum tells, och Lu-kaazh har ju fläkt ur sig en del sådana. I alla fall som jag ser det, och även xyas. Det som gör mig lite spak gentemot xyas förknippas också med Lu-kaazh. I stort sett varje inlägg har handlat om Lu-kaazh. Således har xyas lagt allt sitt krut på just honom, och det är nästan lite väl tydligt. Han signalerar att Lu-kaazh är den som är skummast hela tiden, och fokuserar enbart på honom. Det kan vara en bra täckmantel för en björnbuse om man säger så.
Stövelkatten: Den så kallade Kattskon som är värd ungefär lika mycket som ingen röst. Han kopplade det rätt snabbt och är skön. Gömmer sig lite bakom att han är en nybörjare. Tippar på att det finns mycket mer under kattpälsen, och mot slutet har Kattskon snäppt upp sig själv, och jag tycker han jobbar bra för byns räkning. Men innan slutet kommer mitten. Deklarerar tidigt att han vill ha ut något från Brynolf, och är starkt misstänksam mot Lu-kaazh med all rätt.
!Paxen: Hintade tidigt om en hemlig plan, en idé, en tanke. Har från start gått ut med att lägga sitt fokus på de som är mest misstänkta från sin egen synvinkel. Snurrar sen vidare på sin idé och flyttar sin röst från Mukwa (efter efternamnet Anka) till Arvidos MC. Han vill ha igång två drev, och hittar ingen som ger ifrån sig scum tells, och röstar därav på Arvidos MC. Detta till trots att han skall sätta fokus på de som är mest misstänkta. Fokar mer på Ankeborgsfluff, och är rätt på att villa veta vad alla känner till om sånt.
Rösten på Arvidoc MC tycker jag fortfarande är skit. Vet inte om jag har nämnt det.
Trasapa: Inget grepp ännu. Röstar på Arvidos MC tack vare att han drog tillbaka sin röst. Inget skumt i det, men personligen tycker jag att det drevet är dåligt. Eller då tyckte jag det, nu vet jag inte riktigt. Har en bit kvar på min analys..
Uppfattar att !Paxen tycks fiska efter Ankeborgsfluff, och kanske är det ett tecken på att !Paxen vill få fram något att ljuga om.
Andersson: Hmm. Rösträknare? Ger mig ingenting. Flyger under radarn, och det är ju ulvigt i sig.
Vimes: Inte lika aktiv som vanligt, men så snart det kommer ett inlägg så är det Vimes standard på det. Spelstilen är Vimes rakt igenom, och i min mening hjälper han byn med att peka med hela handen, och vara hård. Tror och hoppas att Vimes blir lite mer aktiv så att hans varulvsspels-visdom får träda fram ytterligare. Gnabbet med Arvidos MC är väl sådär, men det är fortfarande bara ett spel, och alla jobbar vi på olika sätt.
Lu-kaazh: Pingade direkt så snart han högg på mitt inlägg med Kattskon. Inte likt Lu-kaazh, och det kändes som något hafsverk för att få iväg lite text. Flytten av rösten till Mukwa spär på det hela, och sedan kommer en märklig outning: tillhör inte familjen Anka, men är anka. Okay. Ger inte ett skit. Sen fortsätter det med fluffsnack om sin karaktär, och STORA namn = STORA roller. Slutligen kommer Glittriga Gullan fram.
Arvidos MC: Börjar med att söka efter substans från Stövelkattens sida, och placerar sin röst där. Får inget riktigt grepp om Arvidos, men lite av en filosof är han nog allt. Kör nått knep mot !Paxen med: känner du dig anklagad, och det fortsätter hela rundan tror jag. Har ett gnabb med Vimes, och det vet jag inte hur det har slutat. Förklarar att han kör med den här formen av spelstil för att det speglar hans personlighet utanför spelet eller nått liknande. I det stora hela har han fått fram reaktioner från väldigt många som har hjälpt mig att få lite uppfattning från folk. Spelandet har både hjälpt och stjälpt byn i min mening att se på det hela. Spelet han kör med är lite för svårt för den allmänna pöbeln (läs mig), och det har skapat splittringar inom gruppen. Att skapa oreda är ett ulvtecken, och är han en ulv så har han både hjälpt byn, eller i alla fall mig genom att spela så som han gjort, och stjälpt byn genom att skapa distraktion.
Arvidos MC drar tillbaka sin röst från den substanslöse Kattskon, och planerar att fälla en tung röst senare. Den rösten hamnar på Brynolf och den var i min mening inte alls tung.
Sammanfattningsvis:
Lu-kaazh pingar mest bandit. Min röst ligger kvar där, och jag vill gärna ha mer. Men vi måste nog snabbt starta minst ett drev till som ger något. Jag kan tänka mig att släppa Lu-kaazh tillsvidare för att jaga någon annan. När det väl närmar sig slutet har vi säkert en bättre uppfattning, och finns det inga scum tells så kommer min röst att hamna på Lu-kaazh.
xyas måste komma med något mer än bara Lu-kaazh för just nu tycker jag att han är för på och gömmer sig själv i
anklagelserna mot Lu-kaazh.
Arvidos MC är både bra och dålig för byns bästa. Allt för "svår" för egen räkning. Gillar inte den där tunga rösten på Brynolf. Lixom, vafals? Han ville läsa lite först innan han lade sin röst med tyngd? Brynolf har gjort (i alla fall innan jag började skriva) ett inlägg. Vad finns där att analysera? Det är det mest udda, och det går emot vad han själv skrivit. Det är ett varulvstecken.
Andersson Räknar röster, och är inte med i matchen. Har inget grepp om honom, och det är rejält alibispelande. Nog pingar det lite ulv om man kollar på övriga spelare.
Brynolf.
!Paxen måste jag fokusera lite på. Mycket snack om dubbla drev, och fluff. Inte mycket mer vill jag påstå.
Stövelkatten tror jag kommer att dyka fram, och komma med bra saker.
Trasapa har jag inte fullt grepp på ännu.
Möller skall jag få lite bättre grepp om. Han är byboig, och sticker inte ut. Han gör bra saker för byn så antagligen är han rätt grön i mina ögon. Annars borde min paranoia ha tagit över, och fokat mer på honom.
Vimes måste in i spel (mer), men hittills har han inte pingat det minsta ulv i min ögon.
Mukwa bär efternamnet Anka, och kommer med bra saker hela tiden. Pingar inte.
Hoppas nått gott kom fram ur det här, och att det inte enbart ses som en sammanställning.