Hur menar du? Alla har en av två fraktioner (om inte mot förmodan DTF finns med), stadsbo eller bandit.Mukwa said:Jag tänkte på det här:Och angående ditt inlägg.
Magica De Hex har hjälpt björnligan ur fängelset. Då har vi alltså en Magica, och dom som kan lita ankhistoria vet att hon kan använda foffbomber och förklä sig. Kan detta betyda att hon har namnet på ett par roller?
Björnligan har varit med längre än Magica, men dom har inte magi, dom har släkt. Barks tecknade aldrig mer än typ ett dussin samtidigt, oftast var det dock enbart 4. Don Rosa körde samma sak. Duck Tales? Hur gjorde dom? Inte för att det gör någon skillnad, 5-6 är för många, max 4 är det.
DTF tror jag inte på att det finns, men om jag får chansa så tror jag att Gullsan är en DTF. Hon vill ju inte ha pengar utan hon vill ju ha något mer.. Mycket mer. Eller.. Kan det vara så att Magica har kännedom om att Gullsan inte finns bland besökarna..?
Okej, ganska mycket fluff här, och inte så mycket verkstad, men jag är övertgad om att någonstans bland fluffet finns det fakta om spelet.
Fraktion (som det stavas korrekt)
För det första och andra, varför inte? Vi får något att gå på, och så länge du inte citerar av direkt så bör det inte vara någt problem.Konrad Konvalj said:För det första, varför skulle jag använda någon annans flufftext?Mukwa said:och slingra dig inte ur genom att använda arvidos beskrivning (som f.ö. är knepig)
För det andra, vad ska du ha min flufftext till?
För det tredje, så tycker jag Arvidos fluff inte är så värst knepigt.
Nä... om du inte förstod så var det inget. Kanske inget alls faktiskt...Förklara vad du menar, tack.
Nä, jag kan som sagt inte hitta något sådant från dig så tidigt iaf. Vilket innebär att Paxens "DT-outning" och hans förklaring av den nu nyligen makes ännu mindre sense.Mukwa said:Jag har aldrig varit säker på att det rör sig om DT. Jag har snackat om Barks, Rosa och DT och jag har nämnt att alla outade finns i samtliga univers (nu stämmer förstås inte det längre)
Eh ok, jag fattar nog. Eller, jag fattar inte vad det har med din "grönings-spree" (som jag trodde var anledningen till att du ville ha massoutning) att göra, men du ska så klart inte uttala dig om den saken mer förrän du fått erforderlig information. Fast kom ihåg att det är rätt misstänkt om den inte leder någon vart i slutändan.Anledningen till att jag ville ha en massoutning av namn var för att jag hade ett väldigt välkänt namn och trodde att de allra flesta hade det. Eftersom jag har en huvudperson antog jag att de flesta hade huvudpersoner, och hur många sånna finns i Ankeborg? Nä, just det. Alltså har jag skrivit att det är det svåraste att ljuga om. Om det nu är DT är det fortfarande väldigt svårt att ljuga om namn.
Tänk för att jag fick samma idé. Nyss aktiv, små inlägg som mina, arvidos och !paxens inlägg så här på kvällskvisten... jag ställer en enkel fråga till honom och han vågar inte svara. faktum är att han blir så rädd att han går offline.Röst: Konrad Konvalj
Det finns inget drev eller något men jag är intresserad av hur han agerar med lite friktion. Paxen är också någon jag är sugen på att undersöka men just nu skjuter jag hit.
Kör hårt på att jag är nybörjare? Jag kan inte minnas att jag har tryckt på speciellt hårt med det?* Trasapan kör hårt på att han är nybörjare. (var nybörjare i LoL, och nojigare än mig. Var med och petade i en massa saker, och det har inte hänt nu så nubörjar andan har kanske förbättrats)
Jag försöker spela mer samlat än jag gjorde i LoL-liret då jag fick lite gliringar om att jag just petade överallt och var "nybörjarmässig". Är jag röd för att jag försöker förbättra mig? Du kanske har din spelstil, jag försöker fortfarande hitta min.* Trasapans spelstil är paranoid, och påhoppande. (Något vi inte sett något av än, och som bybo i LoL var han väldigt paranoid, och nojan syntes klar.)
Se ovan. Mina misstankar skiftar hela tiden och jag ser ulvar runt varje hörn. Men som sagt, jag försöker spela mer samlat och verkligen koncentrera mig på en misstanke åt gången. Den som jag tycker pingar högst för tillfället får min röst, i förra liret tyckte jag allt och alla pingade hela tiden så jag flyttade rösten därefter. Och jag står fortfarande för att drev borde ha ett mål och mening. Finns ingen större mening i att dreva mot en inaktiv enligt mig.* Trasapan har svårt för drev, och byter ofta röst hit och dit. Misstankarna skiftar konstant. Ska man starta ett drev skall det finnas en tanke bakom det.
(röstflyttarna har jag inte sett så mycket av. Tycks ha varit rätt säker på vart rösten skall vara.)
Absolut.* Vimes bör ta en valium i arslet.
ok? tyckte det var ordet som beskrev dig bäst just då(liksom nu).* Tycker att jag arbetar kontraproduktivt, och blir lite förvirrad av mitt snack. (ordet kontraproduktivt känns inte Trasapigt)
Massoutningen och min plan hänger ihop till viss del, ja. Först och främst ville jag ha mer kött på benen = några outar, sen kunde jag köra mitt race och beroende på hur massoutningen gick kunde jag gröna ett antal personer. Outningen har, som jag förklarat, reducerat antalet jag hoppats kunna gröna. Massoutningen skulle gärna ha fått fortsätta efter det, eftersom jag tror att det gör det skitsvårt för björnbusar och magica de hex att gömma sig. Nog om det, det kommer en redogörelse om det här i slutet av den här rundan.Eh ok, jag fattar nog. Eller, jag fattar inte vad det har med din "grönings-spree" (som jag trodde var anledningen till att du ville ha massoutning) att göra, men du ska så klart inte uttala dig om den saken mer förrän du fått erforderlig information. Fast kom ihåg att det är rätt misstänkt om den inte leder någon vart i slutändan.
Haha. Vimes har inte skrämt mig det minsta. Det som skrämde mig var att rundan snart är slut och att min plan kräver aktivitet. Det här skrämmer mig fortfarande. Jag skrev att jag var nervös för första gången i spelet pga att det Vimes och nån mer påpekade var att det skulle ta för lång tid att jaga mig med ett drev bara för att få ur mig resten av mitt namn. Det stod också klart för mig att många ville ha mitt namn (även om det inte var mer än 2 röster på mig (Xyas och Brynolf) så hade Möller, Vimes och K.K (tror jag) sagt att de ville ha mitt förnamn). Typ 5 röster alltså, som förmodligen hade utökats till 6-7 in no time. Dessutom var jag precis tvungen att dra till jobbet så om jag hade väntat med outningen till kl 21 skulle jag ha bromsat byn stenhårt (i efterhand kan konstateras att jag inte hade bromsat ett skit, då aktiviteten i tråden under min tid på jobbet var kass).Jag misstänker egentligen inte dig mer än någon annan (eller jag gjorde iaf inte det innan du fick Vimesklåda och sket på dig).
I förra liret, LoL liret, så var jag otroligt nojig hela tiden och såg ulvar i varje skäggbeprydd tölp som satt vid bordet. Jag är en skeptiker in i skälen och har svårt att lita på teorier utan substans därav är sånna här spel något som verkligen utmanar mitt psyke..Arvidos MC said:Trasapa, du beskriver dig själv som paranoians förman. Kan du säga något mer om det, om din spelstil?
Jag skulle gärna se en Top 5-misstänkta björnbusar från dig.
En plan ja, men jag kunde såklart inte veta att Vimes skulle starta sitt drev mot mig, som jag verkligen tror gav otroligt mycket. Ska vi hitta varulvar ær det definitivt ett av stællena vi ska titta extra noga.Brynolf said:Så du menar att du hade en plan? Om vi förutsätter att det inte är en bortförklaring, så har vi ju (om vi bortser från Vimes som startade drevet) Konrad, Möller, Andersson och Trasapa som hakade på. Om xyas nu är grön känns hans resonemang mycket vettigt och vi har säkerligen banditer i den klungan.
Jag tror både och. Vico blandar fluff, vilket gör fluffanalyser meningslösa, och outningarna från xyas, !Paxen och Lu-kaazh är rätt svaga.Vimes said:Alltså: antingen ljuger både Xyas och !Paxen (det vore ju för jävla härligt iofs), eller så har Vico mixat upp fluffet. Och (tyvärr egentligen) tror jag att Vico har mixat fluffet, vad jag vet från diskussioner med honom så har han inte the hots på att fluffet ska vara viktigt i varulvsspel.
Är det bara jag, eller låter detta som ett sätt som en varulv skulle resonera? Jag menar, xyas argumenterar ju inte som om han vore en bybo (utan som en varulv som diskuterar med andra varulvar)?xyas said:Och det omvænda ær också sant. Att om ni røstar ut mig så ær Lukas inte grønad. Men oavsett vem det blir så får den andre en runda till på sig att ducka undan misstankarna.
När jag skrev det var det innan alla DT karaktärer hade outas.Konrad Konvalj said:Jo men i inlägget Lu-kaazh skrev att det bara var Barks ankor med jobbade han in Glittriga Gullan rätt hårt.!Paxen said:Iom att Fenton och Anki finns med, så hoppas jag att han har ändrat sig.Konrad Konvalj said:Nu har kanske du redan ändra uppfattning eller korrigerat det du tror ovan. Då ursäktar jag mig.Lu-kaazh said:Jag har en vild teori att som kan peka på att spelet kanske är fockuserat på bara Barks ankor.
Det jag har snappat upp är att spelet inte innefattar Barks ankor om jag är med i matchen?
Om jag hänger med i anksvängarna här, och det inte är Barks ankorna som gäller så är väl Lu-kaazh ute på djupt vatten igen?
Hinner jag med ikväll så skall jag kolla upp vad det handlade om, och om Lu-kaazh sedan har reviderat sina tankar. Annars får han gärna svara här om jag inte luskat klart.
Så kanske Vic har tagit min karaktär från barkeran.Vimes said:I min roll finns det information som hänvisar till en karaktär som, mig veterligen, aldrig dykt upp i DT.