Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

Brynolf

Dum fan
Re: Nej, nu får det ta och hända något! [RÖST]

Jag har inga jättestarka misstankar någonstans än så länge, men Xyas och Paxen har jag haft orange-märkta ganska länge. Xyas har jag varit på redan och jag kollar upp Paxens historik på lediga stunder. Andersson har pingat en del på sistone och jag är inte alls hundra på att Mukwas "outnings-spree" som den kommit att kallas inte är en bluff.

Jag har ingen som helt grön, men trodde efter Mukwas fiffel att Stlövelkatten måste vara det oavsett vilken franktion Mukwa tillhör. Dock kan det ju vara så att Stövelkatten haft Fnatte som ett möjligt björnbuse-alias och valde att ta det för att fucka Mukwa. Så där har vi inte heller några garantier.

Varför Medhjälparen är med är nog inte min uppgift att svara på. Han är väl med överallt där Oppfinnar'n är med på samma sätt som knattarna går överallt tillsammans. Visst är det ingen huvudroll, men det är ju inte Fru Matilda eller Albert heller.

Vimes

Sillkung

Men du Brynolf. Du säger att du inte har några röda, bara brandgula. Och förra rundan tog du inte ställning till vem som skulle röstas ut. Hur ska du göra den här rundan? Ska du fortsätta med att ducka undan byboansvar och ha din röst på någon som inte kommer ryka? Det är inget vidare att inte ta ställning, för, är du bybo så utnyttjar du inte utröstningen som är vårt enda egentliga verktyg i kampen mot ulvarna.

Det enda som är lite intressant med dina misstankar är att du tar upp Andersson (xyas och Paxens eventuella skumhet är liksom ganska allmänt accepterad). Vad kommer du fram till då?

Sodivra

Champion
Genomgång Brynolf

Jag har gått igenom Brynolfs inlägg fram tills idag, och här kommer en sammanfattning. Dagens inlägg är alltså inte med, även om de är intressanta.

Måndag

1. Hälsar och berättar att han spelat i Western och Mutant Chronicles varulv. Röst: Arvidos, pga att han inte kommit in i spelet än.

Tisdag

2. Ursäktar sin frånvaro med mycket att göra, låter Röst: Arvidos ligga kvar. Motivation: Har inte fått höra så mycket från Arvidos än, men nu är det ett drev igång. (7 röster, Brynolfs är nummer 1)
3. Svarar Mukwa: Tycker det låter för bra för att vara sant att kunna gröna 4-5 spelare.
4. Mukwa gissar att spelet är 9 medborgare, 3 busar, väktare och siare, men inte mer. Brynolf svarar "Nu är matte inte min starka sida, men du kanske har rätt. Bovarna skulle ju ge sig på de gröna direkt och då kanske spelet kan fortsätta ändå. Men skulle det vara kul?" (Nej, jag fattar inte riktigt)
5. Frågar Arvidos: "Det här hajar jag inte. Grönar du Vimes för att han verkade bli ärligt förbannad?"
6. Röstar för att Arvidos ska outa sitt namn, även om han tycker att det är onödigt att rösta om det.
7. Forts inlägg 5: Låter svajigt, kan Arvidos motivera känslan med empiri?
8. Arvidos är grön eller väldigt djärv
9. Postar en rösträkning 19:45
10. Blir rättad av Mukwa, felaktig rösträkning. Går och lägger sig. Ursäktar morgondagens inaktivitet med jobbet.

Onsdag

11. Vore bra att ta reda på vilket ankuniversa som används, för att avslöja lögner bättre. Tiden får utvisa om Arvidos är grön, men för nu får han vara...
12. ...därför, hellre ta reda på Mukwas förnamn än Paxens dt-teorier. Röst: Mukwa
13. a) Paxen har fiskat om vilket ankuniversa som används, men antytt att det är dt. Vore det inte bättre att fiska utan att antyda? Mukwa och Vimes har ställt till rabalder om settingen.
b) Om nu xyas är grön så finns det säkert banditer i klungan: Konrad, Möller, Andersson och Trasapa.
14. ”Med Arvidos antydningar har namnoutning åter kommit på tapeten ser jag. Vad jag tycker om det som princip vete fan, men om vi nu har två spelare som kan gröna folk med hjälp av namn, varför har de inte lobbat hårdare för outning?”
15. Konrad Konvalj plockar upp att Arvidos nämner Oppfinnar-Jocke. ”Varför gör ni (sic) en stor grej av det här? Jag fattar inte.”
16. !Paxen har svarat #13: ”Jojo, det fattar jag. Men var det inte dumt att själv gå ut med din teori om vilket ankiversum vi lirar i innan du fått eventuella svar på frågan?”
17. Till Paxen: ”Nä, det är så klart en o-röd signal att du tidigt visste vilket namn du skulle uppge (sant eller ej). Men det gick inte ihop med ditt fluff-fiskande i samma inlägg. Undviker du frågan?”
18. !Paxen har sagt att Mukwa snackat Duck Tales, Mukwa förnekar detta. Brynolf är osäker på hur Mukwas greening spree ska fungera, men röstar på !Paxen, eftersom Mukwa redan gruffar med !Paxen om fluff och undvikande. Röst: !Paxen

Torsdag
19. Under massouting: Undrar hur Vimes ska bevisa att det inte är Duck Tales. Tycker att Vimes ska outa härnäst.
20: Muwka tycker att Brynolf ska outa medans han är online: Varför inte? Kommer ut som Medhjälparen.
21: Hänger inte med i hur Arvidos skulle vara ”grön”. Är inriktad på att rösta ut Paxen, pekar på frågan i inlägg #17.
22: Konrad Konvalj outar sig som Alfred: Que?
23: Förtydligar frågan till Paxen: ”Varifrån fick du att det inte skulle spela någon roll om du kommer med egna fluff-teorier i samma andetag som du efterfrågar folks fluffkunskaper?”
24: Gedigen rösträkning! ”kan vi inte bara kalla Lukas för Lukas officiellt?”
25: Korrigerar och lägger in Arvidos' röst:
Xyas (3) Andersson, Mukwa, Lu-Kaash
Paxen (3) - Konrad, Möller, Brynolf
Lu-Kaash (3) - Xyas, Vimes, Arvidos MC
Konrad Konvalj (2) - Stövelkatten, Trasapa
Arvidos MC (1) – Paxen
26: ”De minst gröna är i mina ögon  Lu-kaash, Paxen och Xyas”, röstar på Konrad Konvalj för att få klarhet i hans namn. Röst: Konrad Konvalj
27: Till Arvidos: ”Xyas har ju redan outat sig som du själv skriver i din lista. Freudiansk halkning som indikerar att du gärna vill gröna xyas oavsett?”
28: Till Stövelkatten efter Mukwas outning: ”Det har du förstås rätt i. Men lika väl som du kan vara en ouppmärksam bybo så kan du vara en ouppmärksam varulv.”
29: Konfronterar xyas med att han resonerar ulvigt och duckar Anderssons anklagelser.
30: Stövelkatten säger sig vara Fnatte: ”Är du säker? I så fall har vi problem...”
31: Stövelkatten röstar på Mukwa: ”Det fåniga är ju att du inte lagt märke till det tidigare” Röst: Stövelkatten
32: Mukwa förklarar sig: ”Det här grönar antagligen Stövelkatten men inte dig, Mukwa. Nu när din plan gått i lås kan du väl förklara den mer utförligt så vi kan se om det känns trovärdigt.”
33: Glömde: Röst: Mukwa Och hur kan det här gröna mer än 3?
34: ”(måste bara nämna att Andersson beter sig jävligt besynnerligt just nu för övrigt)” Först imponerad av Mukwas plan, men nu ter den sig inte så ball längre.
35: Andersson tycker att Stövelkatten är rökt. ”Är du full?” ”Stövelkatten är så gott som grön medan Mukwa kan vara både det ena och det andra.”
36: Ang Mukwa: ”Jag vill höra hans utlovade txt-fil innan jag flyttar någon röst.”
37: Frågar efter Vimes brödsmulor till att han är Alexander Lukas
38: Vimes tycker att Brynolf ska rösta på någon annan än Mukwa: ”Ja mamma!” Han skulle komma tillbaka till 21.
39: Tycker att Vimes brödsmula är ofantligt förtorkad.
40: Pekar ut hål i Mukwas plan: Alla knattarna måste vara med, vara bybor och Mukwa måste röstas ut för att planen ska funka. ”Eller hur tycker du själv att det gick? Är både Stövelkatten och Trasapan gröna?”
41: Rösträkning (30 min kvar)
42: Gillar att Mukwa spelar högt, men låter rösten ligga kvar, trots att han misstänker xyas mer. Mukwa måste ju åka ut för att det ska gå att dra några slutsatser.
43: Mukwa menar att om han inte åker ut så är inte planen i stöpet, bara försenad. Brynolf svarar ”Semantics...”

Vimes

Sillkung
Re: Genomgång Brynolf

Gedigen genomgång, Arvidos. Så... vad anser du om Brynolf?

Brynolf

Dum fan

Jag tycker jag har svarat på det mesta här. Jag tog ställning, jag ville vara tydlig med att mukwa måste bort för att verifiera hans gröningar. Det var visserligen innan jag insåg att stövelkatt inte nödvändigtvis är grön.

(För övrigt har väl stövelkatten inte skrivit nåt alls denna runda?)

Sodivra

Champion

Här är vad jag reagerat på i Brynolfs inlägg:

1. Rösten på Konrad Konvalj
Det här är vad som hände kring Brynolf timmarna innan deadline för runda 1:

16:32 Sammanställer röster (#25)
16:37 Röstar Konrad - Förklara Alfred! (#26)
16:42 Konrad svarar
17:41 Skriver inlägg (#27)
18:36 Stövelkatten outar sig som Fnatte
18:38 Brynolf svarar "Säker? Isåfall har vi problem..." (#30)
18:46 Konrad och Brynolf röstar Stövelkatten (#31)

Det jag reagerar på är att rösterna såg ut så här:

Xyas (3) Andersson, Mukwa, Lu-Kaash
Paxen (3) - Konrad, Möller, Brynolf
Lu-Kaazh (3) - Xyas, Vimes, Arvidos MC
Konrad Konvalj (2) - Stövelkatten, Trasapa
Arvidos MC (1) – Paxen

Och det visste Brynolf. Han misstänker alltså xyas mer, men lägger rösten på Konrad för att få en förklaring. Konrad förklarar sig genast, Brynolf är online men låter rösten ligga kvar i två timmar, och röstar sedan på Stövelkatten iom Mukwas outning.

Skulle rösten ha legat kvar på Konrad om inte det här seglade upp? Varför valde han att hålla liv i en situation där Lu-Kaazh, Xyas, Paxen och Konrad Konvalj alla kunde bli utröstade?

Ett sådant tillstånd är väl ändå en ganska bra möjlighet för varulvar att rädda sina vänner utan att göra uppenbara drev.

2. Vaniljglass!
Ibland får jag känslan av att Brynolf arbetar för att vara så vag och (förlåt) intetsägande som möjligt. Det här inlägget är väl ändå vaniljgrädden på vaniljglassen! Så, vi kanske är grönish, men vi kan lika gärna inte vara det?

Jag får känslan av att det är mycket antydningar och smygpekningar från Brynolf, inflyta byn utan att ta ställning. Vidare höll han sig väldigt väl i bakvattnet från mitt drev, även efter att det tog slut så ser jag hur många gånger mitt namn nämns i sammanställningen.

3. Tidigare varulvsspel
Brynolf har spelat bybo i både Mutant Chronicles och Western, och där verkade han ha en mkt högre aktivitet än här. Jag vet inte, jag bara scannade antalet inlägg lite snabbt. Spelar han annorlunda nu, och är det för att han är ulv isåfall?

xyas och !Paxen var med i Mutant Chronicles. Vimes arrangerade. I Western så var Vimes med. Hur skulle ni tre säga att Brynolf beteedde sig i dessa spel?

Andersson

Hero
Re: Rösträkning

Arvidos MC said:
Röster hittils den här rundan, i bokstavsordning:

Möller: Mukwa,
!Paxen: Möller,
Andersson: Trasapa,
Brynolf: Vimes, Mukwa, Vimes
xyas: Vimes, Brynolf

Ingen: Andersson, Arvidos MC, !Paxen, Stövelkatten, xyas
Nej, det här stämmer inte helt. Jag har röstat på Möller.

Brynolf

Dum fan

Arvidos brynolf-genomgång känns vettig. Ville bara förtydliga att det ag menade i inlägget om min dåliga matte var: om mukwa kunde gröna fyra pers skulle spelet vara mer eller mindre över rent matematiskt.

Andersson

Hero
Vad är frågan egentligen?

Nu är väl du inte den person i spelet som ska kasta första stenen med anklagelser om dålig aktiviter, Trasapa, men om man bortser från ordsvadan om ulvlukter ur lekamen etc, vad har du egentligen för frågor?

Andersson

Hero

Jag håller med om den första punkten. Det är väldigt underligt att Brynolf säger att han misstänker xyas men i praktiken agerartvärtom och röstar så att det fortsätter vara helt jämnt. På så sätt minskade trycket på Lu-kaazh och på xyas samtidigt som det mot KK hölls igång.

Jag tycker det motiverar en röstflytt Röst:Brynolf

Brynolf

Dum fan

(Skriver på mobilen så att citera är bara att glömma.)

Angående Rösten på konrad (punkt 1) , menar du alltså att jag skyddade xyas?

Nu pizza!

Vimes

Sillkung

Arvidos MC said:
xyas och !Paxen var med i Mutant Chronicles. Vimes arrangerade. I Western så var Vimes med. Hur skulle ni tre säga att Brynolf beteedde sig i dessa spel?
Min spontana uppfattning är att Brynolf är mer vältalig och strukturerad i det här spelet än i tidigare spel. Men i och med att det är tveksamt om han har mer substans ser jag nog det som en skrukping.

Andersson

Hero
Re: Brynolf on Lukas

xyas said:
Till mitt försvar där är det bästa jag har att när fnatte-debaklet startade, vilket vore en underbar rökridå för Lukas att smitta undan i och låta Mukwa bli utröstad, höll jag fast vid Lukas och argumenterade för att vi inte skulle rösta på Mukwa. Jag var en av dom som gick in hårdast på att blåsa den rökridån.
Det här håller jag faktiskt med om. Du höll trycket uppe mot Lukaazh både då och tidigare. Visst, det kan vara ett sätt att gröna sig genom att offra en varulvskollega som ändå är rökt, men det kräver guts i storpack.

Men jag får ändå inte ihop det. Du har sagt att du både har info och förmåga. Det gör dig till en lysande måltavla för varulvarna. Fast den informationen rör samtidigt bara till det för oss i byn som varken får info av det eller vet hur vi ska förhålla oss till dig. Som konstaterades tidigare får det hela den här rundan att famla lite i mörkret.

För mig både pingar och opingar du. DTF?

Sodivra

Champion

Brynolf said:
(Skriver på mobilen så att citera är bara att glömma.)

Angående Rösten på konrad (punkt 1) , menar du alltså att jag skyddade xyas?

Nu pizza!
Ifall du är varulv så lade du upp det ganska bra för att rädda Lu-Kaazh. Du skulle kunna glida tillbaka till xyas, för det hade du prejudikat till, glida tillbaka till !Paxen igen, eller hålla dig på Konrad Konvalj: Du hade liksom etablerat argument för att rösta på alla de tre, och du hade kunnat vänta och se vilket drev som växte sig starkast medans deadline närmade sig.

Är du varulv tillsammans med !Paxen så hade ni två flygande röster, eftersom ingen skulle höja på ett ögonbryn när !Paxen plockade bort sin röst från mig, det drevet var kallt som en fisk vid det här laget.

Och eftersom du, !Paxen och Möller är mina favoritkandidater till varulvar nu så är det intressant.

Trasapa

Swordsman
Re: Vad är frågan egentligen?

Du vet inte vad du behöver svara på? Ok, det var allt jag faktiskt behövde från dig just nu.

G

Guest

Guest
Först och främst måste jag ursäkta för att jag är så sent in i rundan. Spenderade hela kvällen i går med att åka tåg samt dricka sprit.

Jag har läst igenom tråden och lyckats "gröna" några personer, eller snarare målat in tre potentiella bovar i Brynolf, Möller och !Paxen.
Men då vi har ett begynnande drev börjar vi med Brynolf.

Röst: Brynolf
Min motivering bygger mest på att jag hittat saker som gör de andra "grönish" - åtminstone temporärt.

Nu ska jag vara lekledare på en Manowar-förfest. (Mina inte ont anande vänner kommer få skala potatis på ett högst originellt sätt...)

Andersson

Hero
Re: Vad är frågan egentligen?

Trasapa said:
Du vet inte vad du behöver svara på? Ok, det var allt jag faktiskt behövde från dig just nu.
Där pingar det till rejält Trasapa.

Först kommer du med ett lika ordrikt som innehållslöst inlägg med anklagelser mot mig. Sedan när jag vill ha en konkretisering på exakt vad du vill ha svar på vägrar du svara och antyder bara att du tycker saken är avgjord.

Det är den, för hur misstänkt jag tycker att DU är.

Andersson

Hero
Andersson går på fest

Anmäler frånvaro resten av lördagen. Först blir det Alla inflyttningsfesters moder - vilket riskerar att bli Alla bakfyllors svärmoder en stor del av söndagen.

Brynolf

Dum fan

Arvidos MC said:
Ifall du är varulv så lade du upp det ganska bra för att rädda Lu-Kaazh. Du skulle kunna glida tillbaka till xyas, för det hade du prejudikat till, glida tillbaka till !Paxen igen, eller hålla dig på Konrad Konvalj: Du hade liksom etablerat argument för att rösta på alla de tre, och du hade kunnat vänta och se vilket drev som växte sig starkast medans deadline närmade sig.
Jag tror du förutsätter att jag är smartare än vad jag är, men jag förstår hur du tänker när du ser situationen på det viset. Jag kan försäkra dig om att jag inte tänkte ligga kvar på Konrad i alla fall. Lukas verkade vara den som många hade bestämt sig för att rösta ut så jag tror inte jag hade vågat "rädda" honom i det läget. Hade du?

Nu ska jag spela Warhammer och dricka bärs, men jag tittar in så mycket jag hinner.

Möller

Hubert Hortlax
Yaj, tillbaka efter att ha besegrat draken Tog!

Arvidos MC said:
Jag fattar inte vad du menar här... Xyas misstänkte Konrad Konvalj, Konrad Konvalj plockas av Magica, och Xyas får bättre möjligheter att hitta en riktig varulv. Vad är det som är märkligt?
Det jag spekulerar i är varför varulvarna mördade som de gjorde.

Säg att Xyas är bybo. Varulvarna såg att polaren Lu-kaazh var påväg ut och att Xyas troligen skulle framstå som grönare iochmed sitt drev. Xyas misstänkte Konrad Konvalj, och skulle alltså troligen ödslat tid på på Konrad, kanske röstat ut honom. Det vore ju helt klart bra för ulvarna.

Men varulvarna mördar Konrad, och Xyas blir friare att hitta riktiga varulvar. Det kan såklart finnas flera av orsaker till att mörda Konhar knappt märkt honomrad, men det finns alltså en rätt klar nackdel.

Är jag helt tokig som då anser att detta är åtminstone en brödsmula på att Xyas är varulv?

Men,
Röst: Brynolf
Brynolf har varit riktigt lågt under radarn. Jag märkte honom knappt i runda 1. I runda 2 är han mer aktiv, men inte direkt hjälpsam. Det är han inte ensam om (Xyas, Mukwa), men Brynolf verkar knappt anstränga sig.

Nja, det håller inte. Innan jag på någotsånär sett kan betrakta Brynolf som aningen grönare vill jag ha ett par rejäla misstankar därifrån. En favorit för utröstning, och några hyfsade alternativ.

(Förövrigt, visst har vi inte haft en rösträkning på ett tag? När jag kommer aktiv imorgon förmiddag skulle det vara fint om vi hade en, annars får jag väl fixa en själv)