Genomgång Brynolf
Jag har gått igenom Brynolfs inlägg fram tills idag, och här kommer en sammanfattning. Dagens inlägg är alltså inte med, även om de är intressanta.
Måndag
1. Hälsar och berättar att han spelat i Western och Mutant Chronicles varulv.
Röst: Arvidos, pga att han inte kommit in i spelet än.
Tisdag
2. Ursäktar sin frånvaro med mycket att göra, låter Röst: Arvidos ligga kvar. Motivation: Har inte fått höra så mycket från Arvidos än, men nu är det ett drev igång. (7 röster, Brynolfs är nummer 1)
3. Svarar Mukwa: Tycker det låter för bra för att vara sant att kunna gröna 4-5 spelare.
4. Mukwa gissar att spelet är 9 medborgare, 3 busar, väktare och siare, men inte mer. Brynolf svarar "Nu är matte inte min starka sida, men du kanske har rätt. Bovarna skulle ju ge sig på de gröna direkt och då kanske spelet kan fortsätta ändå. Men skulle det vara kul?" (Nej, jag fattar inte riktigt)
5. Frågar Arvidos: "Det här hajar jag inte. Grönar du Vimes för att han verkade bli ärligt förbannad?"
6. Röstar för att Arvidos ska outa sitt namn, även om han tycker att det är onödigt att rösta om det.
7. Forts inlägg 5: Låter svajigt, kan Arvidos motivera känslan med empiri?
8. Arvidos är grön eller väldigt djärv
9. Postar en rösträkning 19:45
10. Blir rättad av Mukwa, felaktig rösträkning. Går och lägger sig. Ursäktar morgondagens inaktivitet med jobbet.
Onsdag
11. Vore bra att ta reda på vilket ankuniversa som används, för att avslöja lögner bättre. Tiden får utvisa om Arvidos är grön, men för nu får han vara...
12. ...därför, hellre ta reda på Mukwas förnamn än Paxens dt-teorier.
Röst: Mukwa
13. a) Paxen har fiskat om vilket ankuniversa som används, men antytt att det är dt. Vore det inte bättre att fiska utan att antyda? Mukwa och Vimes har ställt till rabalder om settingen.
b) Om nu xyas är grön så finns det säkert banditer i klungan: Konrad, Möller, Andersson och Trasapa.
14. ”Med Arvidos antydningar har namnoutning åter kommit på tapeten ser jag. Vad jag tycker om det som princip vete fan, men om vi nu har två spelare som kan gröna folk med hjälp av namn, varför har de inte lobbat hårdare för outning?”
15. Konrad Konvalj plockar upp att Arvidos nämner Oppfinnar-Jocke. ”Varför gör ni (sic) en stor grej av det här? Jag fattar inte.”
16. !Paxen har svarat #13: ”Jojo, det fattar jag. Men var det inte dumt att själv gå ut med din teori om vilket ankiversum vi lirar i innan du fått eventuella svar på frågan?”
17. Till Paxen: ”Nä, det är så klart en o-röd signal att du tidigt visste vilket namn du skulle uppge (sant eller ej). Men det gick inte ihop med ditt fluff-fiskande i samma inlägg. Undviker du frågan?”
18. !Paxen har sagt att Mukwa snackat Duck Tales, Mukwa förnekar detta. Brynolf är osäker på hur Mukwas greening spree ska fungera, men röstar på !Paxen, eftersom Mukwa redan gruffar med !Paxen om fluff och undvikande.
Röst: !Paxen
Torsdag
19. Under massouting: Undrar hur Vimes ska bevisa att det inte är Duck Tales. Tycker att Vimes ska outa härnäst.
20: Muwka tycker att Brynolf ska outa medans han är online: Varför inte? Kommer ut som
Medhjälparen.
21: Hänger inte med i hur Arvidos skulle vara ”grön”. Är inriktad på att rösta ut Paxen, pekar på frågan i inlägg #17.
22: Konrad Konvalj outar sig som Alfred: Que?
23: Förtydligar frågan till Paxen: ”Varifrån fick du att det inte skulle spela någon roll om du kommer med egna fluff-teorier i samma andetag som du efterfrågar folks fluffkunskaper?”
24: Gedigen rösträkning! ”kan vi inte bara kalla Lukas för Lukas officiellt?”
25: Korrigerar och lägger in Arvidos' röst:
Xyas (3) Andersson, Mukwa, Lu-Kaash
Paxen (3) - Konrad, Möller, Brynolf
Lu-Kaash (3) - Xyas, Vimes, Arvidos MC
Konrad Konvalj (2) - Stövelkatten, Trasapa
Arvidos MC (1) – Paxen
26: ”De minst gröna är i mina ögon Lu-kaash, Paxen och Xyas”, röstar på Konrad Konvalj för att få klarhet i hans namn.
Röst: Konrad Konvalj
27: Till Arvidos: ”Xyas har ju redan outat sig som du själv skriver i din lista. Freudiansk halkning som indikerar att du gärna vill gröna xyas oavsett?”
28: Till Stövelkatten efter Mukwas outning: ”Det har du förstås rätt i. Men lika väl som du kan vara en ouppmärksam bybo så kan du vara en ouppmärksam varulv.”
29: Konfronterar xyas med att han resonerar ulvigt och duckar Anderssons anklagelser.
30: Stövelkatten säger sig vara Fnatte: ”Är du säker? I så fall har vi problem...”
31: Stövelkatten röstar på Mukwa: ”Det fåniga är ju att du inte lagt märke till det tidigare”
Röst: Stövelkatten
32: Mukwa förklarar sig: ”Det här grönar antagligen Stövelkatten men inte dig, Mukwa. Nu när din plan gått i lås kan du väl förklara den mer utförligt så vi kan se om det känns trovärdigt.”
33: Glömde:
Röst: Mukwa Och hur kan det här gröna mer än 3?
34: ”(måste bara nämna att Andersson beter sig jävligt besynnerligt just nu för övrigt)” Först imponerad av Mukwas plan, men nu ter den sig inte så ball längre.
35: Andersson tycker att Stövelkatten är rökt. ”Är du full?” ”Stövelkatten är så gott som grön medan Mukwa kan vara både det ena och det andra.”
36: Ang Mukwa: ”Jag vill höra hans utlovade txt-fil innan jag flyttar någon röst.”
37: Frågar efter Vimes brödsmulor till att han är Alexander Lukas
38: Vimes tycker att Brynolf ska rösta på någon annan än Mukwa: ”Ja mamma!” Han skulle komma tillbaka till 21.
39: Tycker att Vimes brödsmula är ofantligt förtorkad.
40: Pekar ut hål i Mukwas plan: Alla knattarna måste vara med, vara bybor och Mukwa måste röstas ut för att planen ska funka. ”Eller hur tycker du själv att det gick? Är både Stövelkatten och Trasapan gröna?”
41: Rösträkning (30 min kvar)
42: Gillar att Mukwa spelar högt, men låter rösten ligga kvar, trots att han misstänker xyas mer. Mukwa måste ju åka ut för att det ska gå att dra några slutsatser.
43: Mukwa menar att om han inte åker ut så är inte planen i stöpet, bara försenad. Brynolf svarar ”Semantics...”