Det är sent och jag är inte helt ikapp med min läsning av tråden, men det löser sig nog imorgon. Såg dock att jag har fått ett gäng röster på mig så jag skickar in ett svar här ändå så ni har något att gå på innan jag loggar in igen imorgon kväll.
Angående min röst på Banarok
Jag noterar ofta felsägningar och liknande (som jag gjorde med Poseur runda ett), andra gör listor, summeringar etc. Att vi jagar kultister på olika sätt ser jag som en styrka, det ger oss många olika vinklar att se ur och bedöma vad vi som stad tycker och misstänker.
Angående min röst på Måns
(Mina reflektioner inom parentes)
Här resonerar han kring om kultisterna avslöjt att de är födda i staden eller inte (här tycker jag delvis att det låter som om han vill fördumma kultisterna, och på så vis skyla sitt eget misstag att erkänna sin födelseort)
Här startar han ett nytt drev mot någon utanför gruppen av infödda (verkar försöka dra bort uppmärksamheten från de stadsfödda).
Här lägger han upp en lista med vilka som har vilken tillhörighet och diskuterar siandet (verkar väldigt ivrig med att komma igång med jakten på lögnare).
Här förklarar han varför han inte vill rösta på någon infödd, menar att de flesta andra är cleareade förutom Poseur och möjligtvis han själv (Saken är den att jag inte kan dra mig till minnes att Måns själv clearat dem – läs gärna vidare kring det nedan angående folk som är ”gröna”).
Här fortsätter han prata om att siandet är vägen att hitta de infödda kultisterna. Funderar även på om det kan finnas en seriemördare som vill döda alla infödda. (Måns verkar väldigt orolig för att gruppen stadsbor ska minimeras).
Genom allt detta ovan har Måns känt till att två kultister gömmer sig bland de infödda, vilket han senare erkänner efter frågor om det från mig om det. Är inte mina tolkningar rimliga i ljuset av det? Jag ser inte riktigt det kontroversiella i det.
Angående påstådd koppling till Purgatory
Här kan jag bara svara för mig själv. När jag såg Banaroks felsägning, började klockor ringa (som jag nämnt ovan är jag känslig för sådana språkliga missar), medan jag läste vidare för att komma ikapp dök även Purgatorys analys av Banarok upp och då hade jag ju precis fått upp ögonen för honom och fann att jag höll med om delar av Purgatorys tolkning av honom. Jag valde att lägga min röst när jag väl skrev posten eftersom det var det mest misstänkta jag sett så långt. Jag har med andra ord ”följt efter” Purgatory i och med att min röst på Banarok kom efter hans analys av denne.
Vill påpeka att det finns tre huvudskäl varför kopplingar uppstår mellan deltagare: A gör något och.
1) B (medborgare) håller med A (kultist/medborgare)
2) B (kultist) bestämmer sig för att följa efter A (medborgare) för att skapa en fiktiv koppling som kan hjälpa till att få A lynchad senare om B lynchats och visat sig vara skum.
3) B (kultist) håller med A (kultist) för att de är i samma lag och tycker att det är väl bäst så.
Nu är det upp till er att avgöra vad ni tycker det finns för koppling mellan mig och Purgatory.
Nu är det upp till var och en och fundera kring vad de anser om denna koppling mellan mig och Purgatory.
Angående att jag inte försvarat mig
Det har nämnts att jag inte försvarat mig något vidare. Det beror på att jag inte varit uppkopplad sedan kritiken framförts.
Angående min information
Jag kan, liksom alla andra servera er 1) mitt yrke 2) Vilken runda mitt yrke tillkännages 3) min förmåga 4) mina måltavlor för min förmåga. Jag ser i nuvarande ögonblick inget skäl att delge någonting av ovanstående, men om tillräckligt många av er vill veta något står det er naturligtvis fritt att efterfråga det. För att bespara er bekymret att vidmakthålla rösten på mig (eftersom jag bara loggar in under kvällstid på grund av arbete och familj) kan vi göra så att ni bara skriver
Joho info: XXX
där XXX står för den info ni vill att jag delar med mig av (bekvämt numrerad ovan). På så vis kan ni som är ständigt aktiva jaga andra, samtidigt som ni kan räkna med att få begärd info av mig, under förutsättning att tillräckligt många är intresserade av den. Jag loggar i vanlig ordning in i morgon kväll och avger rapport. Anledningen till att ni ingenting får nu är för att jag inte ser drevet efter mig särskilt väl underbyggt. Men kom gärna med frågor om det är något ni vill ha svar på.
Angående folk som är ”gröna”
Vill bara säga att jag tycker det är dumt att lista folk man tycker är ”gröna”. Se bara vad som hände med Vicotnik. Om vi bara listar de vi misstänker blir det lättare att koncentrera sig på det, samtidigt som Kultisterna inte erbjuds ett urval av medborgare de bör plocka ut. Jag ser även ytterligare en fara med att lista folk som gröna. Det blir lätt självuppfyllande profetior, de blir slentrianmässigt gröna i fler och fler ögon, vilket är enormt farligt om de visar sig vara kultister. Har märkt att folk hänger på drev för att de gillar de som är på drevet snarare än argumenten för den som de röstar på.
Nu är klockan på tok för mycket. Eftersom jag inte är ikapp i tråden än lägger jag ingen röst just nu, måste utvärdera vad som sagts runda tre först. Men jag vill gräva mer bland de infödda (kanske fortfarande är inställd på Måns) och måste tänka lite kring hur siarhärvan bör hanteras.