Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Nightowl

Champion
Re: Vem och vad är thark?

Sedan är ju frågan om det inte kan vara så att även TROBERG-rollen har en egen agenda (typ att alla lämnar forumet byter över till RPG Lab) och därför även han vinner om han är ensam kvar, alternativt att han är en smittspridare?
Eller något annat skumt - just nu är han ju av kroken för att han antagligen inte är troll, och han är ju knappast en del av Lindköpingsmaffian :gremcool:, men glöm inte bort att han kan ha egna win conditions!

Erik

Lindenius

Swashbuckler
Re: Så här funkade det...

Du tror inte att trollen kunde haft någon specialare?
Njae… jag tror inte det. Jagmenar både Traffaut och Trollen har ju redan en stor fördel. De vet vilka de vill ha kvar (sig själva) och kan fokusera på att plocka bort alla andra genom att diskutera sinsemellan.

Jag skulle således tro att de inte har någon annan specialförmåga. Deras största vapen är vår paranoia.

Sodivra

Champion
Re: Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21

Jag är inte direkt villig att avslöja min identitet än, men om det nu skulle få mig av kroken kanske... men då skulle jag nästan vilja ha väktarbeskydd efter det!

Du är en användare med specialförmåga? Nu när du antytt det så är det ju lika bra att du säger vem du är, för du är ju ändå trollbyte. :gremtongue:

thark

Hero

Tja, hur står röstningen till? Om det verkligen är relevant så finns det ju inget att vinna på att ta sin hemlighet med i graven. Har du en majoritet mot dig (jag orkar inte gå tillbaka och räkna) så är det svårt att tolka ytterligare vaghet som mer än ett desperat försök att slinka loss med antydningar om Något Ospecifierat Viktigt.

Sodivra

Champion
Faktum är...

Om du inte skriver ett inlägg som ger oss något att arbeta med så ska jag göra mitt bästa för att få dig utröstad nästa runda, Jonka.

Sodivra

Champion
Re:

Jag instämmer i att jag har svårt att misstänka Johan K för något sinistert, men det har ju inte lottningen av roller tagit någon hänsyn till. Och det går ju inte att försöka genomskåda hans lögner, för... han har ju inte skrivit något överhuvudtaget om spelet eller de andra deltagarna! (Förutom att han tycker att det är svårt :gremtongue:)

Anders Åstrand

Swordsman
Jag ska gå hemifrån nu, men jag skulle också gärna se en rösträkning. För nu håller det på att hända så viktiga saker att jag nog kommer se till att komma åt en dator lite senare ändå. :gremsmile:

Jag tror inte att nightowl är ett troll, och jag tycker arvidos beter sig mycket suspekt som vill tvinga ur nightowl en rollbeskrivning trots att Rising antytt att det i detta spel finns roller som är bättre att lämna outlämnade.

Sodivra

Champion
Re: Så här funkade det...

Jag tror att de hade Tracker. När de såg att PIFF & PUFF valde NIGHTOWL som mål så gissade de att PIFF & PUFF var en siare eller väktare eller så, och flejmade dessa nästkommande natt.

Foggmock

Myrmidon
Re: Faktum är...

...och jag kommer antagligen att hoppa på den bandvagnen. Nåt lurt är det.

Nightowl

Champion
Jag tror inte att nightowl är ett troll, och jag tycker arvidos beter sig mycket suspekt som vill tvinga ur nightowl en rollbeskrivning trots att Rising antytt att det i detta spel finns roller som är bättre att lämna outlämnade.
Tack. Jag HAR sagt för mycket redan... men vi får se hur röstningen går ett tag till.

Erik

Sodivra

Champion
Ny röst [Röst]

Ledsen att jag inte röstmärkte mitt förra inlägg, det blev inte lika dramatiskt då. :gremwink:

Nå, efter att ha kollat Dnalors aktivitet så ser jag att han inte skrivit något igår och knappt något idag. Jag skulle vilja att han var är och försvarade sig när vi driver process mot honom.

Så, som en klok man en gång sa: Varför vänta?

Röst: Johan K.

Johan K har redan några röster och jag ser hellre att han ligger i toppen än Dnalor idag.

Sodivra

Champion
Logg: De som har fallit.

Jag håller på att gå igenom Hellzons inlägg så noga jag kan, men jag håller på att somna i stolen här. Om jag inte skulle hinna klart med Hellzons och Björn den godes logg så postar jag de andra här.

Jag rekommenderar att ni också går igenom Hellzons inlägg och ser hur han förhåller sig till folk, om det är någon dialog som verkar lite mer konstlad än andra, om det finns några som kan knytas till honom.

Anyway.

EKSEM aka krank Tillhör användarna.
Dag 1:
* Försvarar sig från Björn den gode (Och Herr Nils) med att han byter dygnsrytm. Hävdar att han ska slumpa sin röst.
* Kräver förklaring av Herr Nils' röst.
--> Röstar Herr Nils (Överaggressiv, kanske trollet KRANK?) Överväger att rösta omgitburns.
* Motiverar varför det inte är någon mening med strategi bakom rösterna runda ett: "Alltså; jag föredrar ju att analysera förhållandet mellan t.ex hur folk agerade i föregående runda jämfört med hur de då röstade, korrelerat med vem som faktiskt lynchades etc"
* Motiverar sin strategi som en provokation (Som funkade) men att hans röst på Herr Nils delvis är en ryggradsreaktion.
* Blir less i tre inlägg
* Anklagas av walium, svarar med att det inte går att bevisa något så tidigt. Outar sig som Eksem.
+ Lekledardödas pga copypaste, istället för att användarna väljer någon att banna. Dag 1 avslutas.

FEUFLUX aka Herr Nils
Dag 1:
* Misstänker HERR NILS
* Förklarar att han kommer vara inaktiv. Typisk trolltaktik, så det är okej att banna honom.
--> Röstar krank (För inaktiv för att vara krank)
* Misstänker svagt Marco Behrmann som antyder att han har en av deltagarna som ROLL.
* Säger att det ska bli tuffa tag.
* Tycker att Traffaut är noob. Smiley förekommer.
* Hetsar för mer aktivitet.
* Sågar idén med slumpröstning
--> Som respons på en bandvagn så outar Herr Nils sig som FLEFLUX, Medlem i Vrållåden. Hävdar att Vrållådan är goda forumitar.
* Varnar för att rollgestaltning kan vara kontraproduktivt
* "Se så ut på troll jakt." (Till omgitburns)
* Misstänker VildKatt starkt (VildKatt menar att man ska rösta ut dom inaktiva, för det finns förmodligen 6 troll och bara 2 siare/väktare.)
* Fixar ett chiffer åt vrållådan
* Litar på Björn, ursäktar VildKatt för att hon är en nybörjare.
* Menar att det är 6% chans att både han och Björn den gode är troll.
--> "Vi kan bara skriva en gång om dagen, max 255 tecken. Ett av medelandena kan snappas upp och blir därför offentligt. Något som allts går att verifera i morgon." (Ang. vrållådan)
+ Flejmas bort av trollen mellan dag 1 och 2.

NIGHTOWL aka Marco Behrmann Tillhör vrållådan. Kan ha haft hemlig vrållådeinfo. (Kunskaper och resonemang som bara spridits i vrållådan)
Dag 1:
* "Vi är 26 spelare. Är det just dessa 26 som har fått namnen ommixade, eller finns det externa nicks med också?" (Antingen så är hans identitet samma som någon annan spelares, eller så försöker han antyda detta)
* "Jag observerar som sagt, från mitt mörker. Tidigare var jag mycket mer aktiv men nu lyssnar jag snarare än pratar. På så sätt slipper man att bli ledsen, trött och disillusionerad. Mina iakttagelser kommer jag att presentera senare, när solen har gått ned (vilket iofs sker ganska tidigt här)."
* Är konstant deppig.
Dag 2:
--> Röstar Hellzon (Nummer 11 av 16)
---
Dag 3:
--> Röstar Johan K (Inaktiv)
+ Mediadrivs bort av PIFF & PUFF mellan dag 3 och 4.

PIFF & PUFF aka Traffaut Är Piff & Puff. Fan vet. :gremsmile:
Dag 1:
* "Jaha, då var vi där igen. Skjuta troll. Vad är det med våldsfixeringen? Det måste väl finnas bättre sätt att umgås på? "
* "Och med det menar jag alltså att det bara är till trollens fördel om vi har en lös kanon med oss." (Se ovan)
* "Jaha, då förstår jag. Det här med forumsrollspel blir intressantare hela tiden, även om det verkar oroande med." (Genesis förklarar röstningsproceduren)
--> Röstar Herr Nils (Både Herr Nils och Björn den gode har röstat krank)
* "Marco har postat, han radade upp alla deltagare med en oskyldig(?) förfrågan om det var dessa användarnamn som delats ut. Gängse uppfattning verkar vara att det finns andra som cirkulerar, som TROBERG m.fl. Noob som jag är vet jag naturligtvis inget alls om vad han kan mena, eller vad ni andra stora pojkar pratar om. :gremtongue:"
* Litar på krank, misstänker Herr Nils och Genesis.
Dag 2:
--> Röstar Hellzon (Som nummer 15 av 16)
Dag 3:
--> Röstar Nightowl (Försvarar sig inte, trots påtryckningar) Misstänker thark.
* Misstänker Johoohno (Nightowls uppkoppling)
---
* "Nja, det kan nog vara så. Men för vem? Jag är helt med på resonemanget men nu greppar vi efter halmstrån här." (Nightowl säger "Jag vet inte riktigt om min identitet eller dylikt är särskilt nyttigt att avslöja hur som helst...")
--> Litar -aggressivt- på Arvidos
* Misstänker w176
--> Röstar w176 (Håller med Dnalor)
+ Flejmas bort av trollen mellan dag 3 och 4.

Rising

Vila i frid
Rösträkning:

Okej, här kommer rösträkningen:

Nightowl (6) : magoo, Dr. Markehed, Genesis, Andersson, Walium, thark
Dnalor (3) : VildKatt, Lindenius, Nightowl
Johan K (3) : Pilzeman, Vicotnik, Arvidos
Pilzeman (2) : Foggmock, Anders Åstrand
thark (1) : Johoohno

Tack för att ni inte glömmer bort det där med Lindköping, förresten. Det gläder mig att hela tiden få återläsa det... :gremtongue:

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Rösträkning:

Jag flyttar min röst i ett försök att rädda nightowl.

Röst: Johan K

om dnalor skulle få fler röster så kommer jag att byta till honom.

Man Mountainman

Storsvagåret

Jag ska snart iväg, och har inte tid att göra någon ingående analys.

Jag ser att jag själv fått ett gäng röster mot mig. Jag har svårt att se varför, men fair enough.

De förutom jag själv som ser ut att ha någon chans att bli utröstade är Nightowl och Johan K, och jag tänker därför lägga min röst på någon av dem. Ett svårt val, men Johan K verkar vara väldigt obenägen att försvara sig på något substantiellt vis, och därför:

Röst: Johan K

/Kalle

Nightowl

Champion
Meningslösa avslöjanden...

I det här läget skulle jag kunna lägga min röst på Johan K. Då skulle jag åtminstone ha en chans att slippa bli bannad, men eftersom jag inte tror JK är ett troll vet jag inte om det skulle gagna gruppen särskilt mycket...

Så: Desperata tider kräver desperata åtgärder.

Jag är ARFERT.

Anledningen att jag inte velat avslöja min identitet är ren själviskhet; såsom "varnad" har jag tydligen en "fiende" som kan agera som troll gentemot just mig och flejma mig. (Antagligen en Rising-referens till diverse hätska OT-diskussioner - och Arfert har ju faktiskt blivit varnad IRL...)

Således ville jag inte berätta vem jag var, men nu kvittar det väl... :gremtongue:

Erik

Markehed

Warrior
Re: Meningslösa avslöjanden...

Jag köper det och jag vill inte rösta på Johan K så då blir Dnalor det logiska alternativet.
Röst: Dnalor