Logg: De som har fallit.
Jag håller på att gå igenom Hellzons inlägg så noga jag kan, men jag håller på att somna i stolen här. Om jag inte skulle hinna klart med Hellzons och Björn den godes logg så postar jag de andra här.
Jag rekommenderar att ni också går igenom Hellzons inlägg och ser hur han förhåller sig till folk, om det är någon dialog som verkar lite mer konstlad än andra, om det finns några som kan knytas till honom.
Anyway.
EKSEM aka
krank Tillhör användarna.
Dag 1:
* Försvarar sig från Björn den gode (Och Herr Nils) med att han byter dygnsrytm. Hävdar att han ska slumpa sin röst.
* Kräver förklaring av Herr Nils' röst.
--> Röstar Herr Nils (Överaggressiv, kanske trollet KRANK?) Överväger att rösta omgitburns.
* Motiverar varför det inte är någon mening med strategi bakom rösterna runda ett: "Alltså; jag föredrar ju att analysera förhållandet mellan t.ex hur folk agerade i föregående runda jämfört med hur de då röstade, korrelerat med vem som faktiskt lynchades etc"
* Motiverar sin strategi som en provokation (Som funkade) men att hans röst på Herr Nils delvis är en ryggradsreaktion.
* Blir less i tre inlägg
* Anklagas av walium, svarar med att det inte går att bevisa något så tidigt. Outar sig som Eksem.
+ Lekledardödas pga copypaste, istället för att användarna väljer någon att banna. Dag 1 avslutas.
FEUFLUX aka
Herr Nils
Dag 1:
* Misstänker HERR NILS
* Förklarar att han kommer vara inaktiv. Typisk trolltaktik, så det är okej att banna honom.
--> Röstar krank (För inaktiv för att vara krank)
* Misstänker svagt Marco Behrmann som antyder att han har en av deltagarna som ROLL.
* Säger att det ska bli tuffa tag.
* Tycker att Traffaut är noob. Smiley förekommer.
* Hetsar för mer aktivitet.
* Sågar idén med slumpröstning
--> Som respons på en bandvagn så outar Herr Nils sig som FLEFLUX, Medlem i Vrållåden. Hävdar att Vrållådan är goda forumitar.
* Varnar för att rollgestaltning kan vara kontraproduktivt
* "Se så ut på troll jakt." (Till omgitburns)
* Misstänker VildKatt starkt (VildKatt menar att man ska rösta ut dom inaktiva, för det finns förmodligen 6 troll och bara 2 siare/väktare.)
* Fixar ett chiffer åt vrållådan
* Litar på Björn, ursäktar VildKatt för att hon är en nybörjare.
* Menar att det är 6% chans att både han och Björn den gode är troll.
--> "Vi kan bara skriva en gång om dagen, max 255 tecken. Ett av medelandena kan snappas upp och blir därför offentligt. Något som allts går att verifera i morgon." (Ang. vrållådan)
+ Flejmas bort av trollen mellan dag 1 och 2.
NIGHTOWL aka
Marco Behrmann Tillhör vrållådan. Kan ha haft hemlig vrållådeinfo. (Kunskaper och resonemang som bara spridits i vrållådan)
Dag 1:
* "Vi är 26 spelare. Är det just dessa 26 som har fått namnen ommixade, eller finns det externa nicks med också?" (Antingen så är hans identitet samma som någon annan spelares, eller så försöker han antyda detta)
* "Jag observerar som sagt, från mitt mörker. Tidigare var jag mycket mer aktiv men nu lyssnar jag snarare än pratar. På så sätt slipper man att bli ledsen, trött och disillusionerad. Mina iakttagelser kommer jag att presentera senare, när solen har gått ned (vilket iofs sker ganska tidigt här)."
* Är konstant deppig.
Dag 2:
--> Röstar Hellzon (Nummer 11 av 16)
---
Dag 3:
--> Röstar Johan K (Inaktiv)
+ Mediadrivs bort av PIFF & PUFF mellan dag 3 och 4.
PIFF & PUFF aka
Traffaut Är Piff & Puff. Fan vet.
Dag 1:
* "Jaha, då var vi där igen. Skjuta troll. Vad är det med våldsfixeringen? Det måste väl finnas bättre sätt att umgås på? "
* "Och med det menar jag alltså att det bara är till trollens fördel om vi har en lös kanon med oss." (Se ovan)
* "Jaha, då förstår jag. Det här med forumsrollspel blir intressantare hela tiden, även om det verkar oroande med." (Genesis förklarar röstningsproceduren)
--> Röstar Herr Nils (Både Herr Nils och Björn den gode har röstat krank)
* "Marco har postat, han radade upp alla deltagare med en oskyldig(?) förfrågan om det var dessa användarnamn som delats ut. Gängse uppfattning verkar vara att det finns andra som cirkulerar, som TROBERG m.fl. Noob som jag är vet jag naturligtvis inget alls om vad han kan mena, eller vad ni andra stora pojkar pratar om.
"
* Litar på krank, misstänker Herr Nils och Genesis.
Dag 2:
--> Röstar Hellzon (Som nummer 15 av 16)
Dag 3:
--> Röstar Nightowl (Försvarar sig inte, trots påtryckningar) Misstänker thark.
* Misstänker Johoohno (Nightowls uppkoppling)
---
* "Nja, det kan nog vara så. Men för vem? Jag är helt med på resonemanget men nu greppar vi efter halmstrån här." (Nightowl säger "Jag vet inte riktigt om min identitet eller dylikt är särskilt nyttigt att avslöja hur som helst...")
--> Litar -aggressivt- på Arvidos
* Misstänker w176
--> Röstar w176 (Håller med Dnalor)
+ Flejmas bort av trollen mellan dag 3 och 4.