Presence.Basenanji said:Har du någon favoritglass?
Lukas, Måns, BDG, Recca och Tyr – kan ni outa era discipliner? De saknas i mitt excelark.
Rätta mig om jag har fel (och uppdatera isåfall gärna dethär inlägget) men:Recca said:Siarna har ett villkor som måste uppfyllas om deras siande ska fungera. Min teori är att villkoret för siandet är att man siar klaner man inte har vinstvillkor mot (eller med).
Exempelvis antar jag att det inte är omöjligt att alla brujah ser gröna ut för Björn den godes sianden medan alla malkaver ser onda ut för Cassius'.
Va i ...!? Såhär ska det stå:Möller said:Rätta mig om jag har fel (och uppdatera isåfall gärna dethär inlägget) men:Recca said:Siarna har ett villkor som måste uppfyllas om deras siande ska fungera. Min teori är att villkoret för siandet är att man siar klaner man inte har vinstvillkor mot (eller med).
Exempelvis antar jag att det inte är omöjligt att alla brujah ser gröna ut för Björn den godes sianden medan alla malkaver ser onda ut för Cassius'.
Vimes, som tillhör klanen Toreador, siade Elmrig, som också är Toreador.
Jävligt svåra frågor.Basenanji said:Errgh, om man skulle ta och fråga dig nå't vettigt i stället...ärligt talat hur tror du att !Paxen tänkte under runda ett?
Hur tror du att varulvarna resonerade?
Varför är du så sugen på att veta om jag har en förmåga eller inte? Låt oss säga att du är bybo och att du tror att jag är bybo. Då är allt du gör med det här inlägget att du målar en måltavla på min rygg. Om du däremot är bybo och misstänker mig för att vara ulv så visar du det på ett väldigt konstigt sätt. Jag kan köpa att du frågar efter vilka som outat icke siare, men resten? Du framstår mer som en varulv som är rädd för ett hemligt vapen bland byborna än något annat.Recca said:Sen är jag nyfiken på vilka som inte är siare, och vad ni har för roller istället. Är ni vanilla eller? Det är ju iofs bara safe att outa om ni verkligen är vanilla också men jag antar att ulvarna ändå kommer börja plocka av de som inte kommit ut som siare än eftersom de kanske har ännu grisigare förmågor. x.x
Jag kan tänka mig att outa disciplin. Men jag skulle föredra att byn bestämmer om jag eller Recca ska outa först. Jag är inte säker på om det skulle ge något, men det är värt ett försök.Basenanji said:Lukas, Måns, BDG, Recca och Tyr – kan ni outa era discipliner? De saknas i mitt excelark.
I den mån det spelar roll så tycker jag Recca bör gå först. Jag har inte längre något otalt med dig. Däremot håller jag med om att det ser ut som om Recca fiskar efter hot mot ulvarna.Tyr said:Jag kan tänka mig att outa disciplin. Men jag skulle föredra att byn bestämmer om jag eller Recca ska outa först. Jag är inte säker på om det skulle ge något, men det är värt ett försök.Basenanji said:Lukas, Måns, BDG, Recca och Tyr – kan ni outa era discipliner? De saknas i mitt excelark.
Möller said:Tyr said:jag är Fortitude, och jag tillhör generation 11Basenanji said:Lukas, Måns, BDG, Recca och Tyr – kan ni outa era discipliner? De saknas i mitt excelark.
jag har inte haft tillgång till dator på hela dagen, utan jag har fått läsa från mobilen, därför har jag inte skrivit något.
men lite spontana tankar om dagen,
* siar inflation: vi har ju fler siare än det finns vapen i Mexico. och jag funderar på om det möjligt vis kan vara så att mer än en person måste sia för att man skall få ett vettigt svar.
*Tyr bör hålla tyst om sin förmåga, enda fram till de sista minuterna i rundan. han skall inte måla en piltavla på sin eller någon annans rygg. Men jag tycker inte vi skall riskera att förlora informationen om vad förmågan är.
*kk är skum, alltså jag tycker hans roll verkar sticka ut väldigt mycket mot resten av alla siare, liksom vi är sjukt många siare och bara en har någon skum förklaring.
*Möller är skum, jag håller med om att han reaktion i början avd en här rundan på två siare känns väldigt konstig för en som också var siare.
Jag tycker att Recca ska outa i första hand. Har hon något jäkligt bra argument för att hon inte ska det är jag dock intresserad.Möller said:I den mån det spelar roll så tycker jag Recca bör gå först. Jag har inte längre något otalt med dig. Däremot håller jag med om att det ser ut som om Recca fiskar efter hot mot ulvarna.Tyr said:Jag kan tänka mig att outa disciplin. Men jag skulle föredra att byn bestämmer om jag eller Recca ska outa först. Jag är inte säker på om det skulle ge något, men det är värt ett försök.Basenanji said:Lukas, Måns, BDG, Recca och Tyr – kan ni outa era discipliner? De saknas i mitt excelark.
Möller said:Öh. Varför skulle jag vara ulv som blivit siad grön av Recca? Om DU inte är det (vilket de flesta av oss verkar tro) lär det vara Basse det är fel på som hittills inte har någon som ens siat på honom än.Vimes said:!Paxen är ulv. Säg att KK också är det. Då saknas fortfarande (cirka) 2 ulvar. Vilka skulle det vara?
Tror vi fortfarande på idén om att det inte borde vara hela tre deltagare i en och samma klan? Ponera för en stund att jag är grön. Vem av VildKatt Basenanji är då ulv?
I övrigt har Basenanji rätt. Jag är siare på diciplinen Potence jag med... Öh. Det KÄNNS väldigt sten,sax,påse över den egenskapen..
Nja. Siandena är kajko - så mycket tycker jag är klart. Alltså litar jag mer på scum tells. Och då tycker jag helt enkelt att Basenanji spelat bättre än dig.VildKatt said:Öh. Varför skulle jag vara ulv som blivit siad grön av Recca? Om DU inte är det (vilket de flesta av oss verkar tro) lär det vara Basse det är fel på som hittills inte har någon som ens siat på honom än.
Jag har lite lagt ner det här med att bygga teorier/uppdatera teorier eftersom varje ny teori motbevisas av en ny outning. Jag kan göra ett nytt försök när vi har mer information på bordet - och när jag inte är helt slut i huvudet.Möller said:Va i ...!? Såhär ska det stå:Möller said:Rätta mig om jag har fel (och uppdatera isåfall gärna dethär inlägget) men:Recca said:Siarna har ett villkor som måste uppfyllas om deras siande ska fungera. Min teori är att villkoret för siandet är att man siar klaner man inte har vinstvillkor mot (eller med).
Vimes, som tillhör klanen Toreador, siade Elmrig, som också är Toreador.
Vimes, som tillhör klanen Toreador, siade Elmrig röd, som också är Toreador.
Jag är nyfiken på dig eftersom "alla andra" är siare och du har en vanilla roll. För mig känns det helt naturligt att zooma in på de som saknar de gemensamma nämnare som flertalet bybor verkar ha. Med tanke på att vi drog höga växlar över Klan-vinstvillkorets avsaknad hos !Paxen är det väl inte så konstigt om man reagerar när en femtedel av byborna är unikt vanilj också?Tyr said:Varför är du så sugen på att veta om jag har en förmåga eller inte? Låt oss säga att du är bybo och att du tror att jag är bybo. Då är allt du gör med det här inlägget att du målar en måltavla på min rygg. Om du däremot är bybo och misstänker mig för att vara ulv så visar du det på ett väldigt konstigt sätt. Jag kan köpa att du frågar efter vilka som outat icke siare, men resten? Du framstår mer som en varulv som är rädd för ett hemligt vapen bland byborna än något annat.Recca said:Sen är jag nyfiken på vilka som inte är siare, och vad ni har för roller istället. Är ni vanilla eller? Det är ju iofs bara safe att outa om ni verkligen är vanilla också men jag antar att ulvarna ändå kommer börja plocka av de som inte kommit ut som siare än eftersom de kanske har ännu grisigare förmågor. x.x
Jag outar om jag har förmåga eller inte då jag tycker det gagnar byn eller då byn kräver det av mig. Fram tills dess får ulvarna svettas.