Vimesdrevet
Det här är vår bästa runda hittills, även om vi röstar ut mig. Sedan min röst på Basenanji har det rullat in sjukt mycket information i den här tråden, så det ser för första gången ljust ut. Skitbra!
Kolla in dessa herrar:
krank
solvebring
brynolf
vicotnik
Lindenius
Hellzon
Här har vi nog inte bara en varulv. Dessa herrar röstade först på Basenanji utan att gå på annat än att jag hade lagt en röst där (varulvar älskar drev mot bybor, skapade av bybor), för att sedan sticka upp fingret i luften, känna vinden vända och byta till mig. Detta är de opportunistiska varulvarna och de lata byborna.
Så, blir jag utröstad: häng för fan inte Basenanji då (här verkar ju arguemntationen gått: "Öh, Vimes startar ett drev mot Basse, Basse verkar gröna sig, alltså är Vimes varulv...")! Det är något jävligt lurt när dreven svänger såhär snabbt, och det brukar innebära att det är bybor i båda ändarna av dreven (alright, det är inte Basenanji som startar drevet mot mig, men det verkar ju vara någon form av "Basenanji eller VImes"-situation), och att varulvarna ler i mjugg. Så, det här är en bra runda, vår första bra hittills, men schabbla inte bort det med någon kedjelynchning.
---
Så, jag röstade på Dum Panda. What about it? Det var min första röst den rundan, jag skrev inte "Dum Panda tror jag är varulv, honm ska vi hänga!" utan "Dum Panda du är sjuk inaktiv! Kom in i matchen!". Tror ni att det är en tillfällighet att jag sätter strålkastarljuset på just DP (av en hel skog inaktiva)? Eller är det kanske för att jag gärna vill ha igång just honom? Vad verkar rimligt?
Sedan: jag tror visst att DP kan vara varulv, men som jag förstår det verkar det finnas någon uppfattning om att det inte kan vara så att ett par (som bartender-servitris) har spelare i olika lag. Är det riktigt? Varför tror ni i så fall det? Jag blir instinktivt misstänksam mot den här uppfattningen, för de som verkligen kan veta en sådan sak är varulvarna.