Möller said:
Ingen av de som donerat till föreningen har bundit sina donationer specifikt till Rollspelsdraken.
Du missar hela min poäng.
Det jag ville sätta fingret på var inte den lilla grupp på 5 personer som HAR donerat - utan den stora grupp som INTE har donerat.
Jag väntar fortfarande på ett vettigt förslag på hur det här ska finansieras.
Möller said:
Och den överslagsräkninen baserar sig på vad för målsättning?
Om 1000 kr räcker för ett stipendier ger 20.000 kr 20 deltagare till konventen. Varför är just 20 stycken intressant? Det är ju ett tal taget helt ur luften.
Siffran är tagen ur luften - men det finns fortfarande en tanke bakom det hela.
Det finns minst ett halvdussin konvent (antagligen fler) som är värda ett besök - och det känns fånigt att bara en person per konvent får sin resa sponsrad.
Kort sagt MINST 10 deltagare per år, vilket betyder MINST 10.000 - och jag skulle inte arbeta med projektet om inte målsättningen var minst 20.000 kr/år.
Möller said:
Så du vill ha ett »stipendie« som syftar till att ge väldigt aktiva rollspel.nu-forumiter en billigare konventsresa? Jag har ungefär 0 lust att stödja ett sådant projekt ekonomiskt, men det får ju stå för mig.
Så du vill ha ett »stipendie« som syftar till att utomstående icke-forumiter börjar regga sig på forumet bara för att få resa gratis på konvent? Jag har ungefär 0 lust att stödja ett sådant projekt ekonomiskt, men det får ju stå för mig.
OK, ny lottregel:
1 lott per 100 km i avstånd.
Man är diskvalificerad:
- Om man vunnit en resa under senaste året.
- Om avståndet är under 100 km.
- Om man har färre än 100 inlägg.
- Om man inte har skrivit minst 1 inlägg senaste året utanför reseansökningstrådarna.
Och snälla, försök inte förvränga det jag skriver.
Syftet är inte att
väldigt aktiva forumiter ska resa gratis.
Syftet är att att ge
aktiva forumiter en möjlighet att resa på konvent.
Det är en skillnad där.