Du tror på allvar att Eonspelare inte vill ha ninjor som yrke? Hur kan man
inte vilja ha ninjor?
Men alltså, det här handlar inte (primärt) om att jag vill att andra ska vara nöjda, det handlar om att jag vill att
jag ska vara nöjd; jag vill gilla Eon IV, liksom. Så det är en konstant känslig balansgång angående när det är läge att ge upp och acceptera en specifik idé trots att jag inte gillar den, respektive kämpa vidare för att fixa vad jag anser är fel/problematiskt med idén. Jag har tex inte fortsatt föreslå att grundyrkena byts ut mot mer specifika saker eller fler yrken, för jag märkte att det inte gick att få något gehör för den idén, på samma vis har jag slutat föreslå att yrkena skrotas helt, för vi som ville det fick inte något gehör; jag har alltså gett upp på de punkterna, och fått svälja att det kommer bli lösningar jag inte tycker om.
Men när en sådan lösning väl spikats, kan jag ju fortfarande försöka bidra med att finputsa den, även om jag nu inte gillar den i grunden? Jag kan fortfarande försöka ta tillvara och lyfta fram eventuella saving graces eller möjligheter jag ser med den, fortfarande försöka bidra till att göra den lite
mindre dålig? Förhoppningsvis kan jag ju då åtminstone bidra med en eller två bra idéer som
andra har glädje av, eller rentav kanske upptäcka någon aspekt av lösningen som jag faktiskt tycker om, trots allt.