Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,722
Location
Rissne
Re: [Röst] krank

du ger oss inte mycket konkret för att bevisa din oskuld
Det går inte att bevisa sin oskuld i första rundan. Det enda som kan bevisa ens oskuld är att man 1) bevisas ha en positivt verkande specialförmåga, 2) lynchas av arg mobb eller 3) dödas av ondingar.

Alltså kan det inte finnas något konkret som bevisar någonting överhuvudtaget i första rundan. Vilket jag försökt säga hela tiden.

även om herr nils ljuger så har han gett oss väldigt komplicerade och trovärdiga lögner
Jag påstår inte att Herr Nils ljuger. Jag påstår att han har fel, och att han inte agerar rationellt, och att jag ogärna ser att han fortsätter styra hela spelet.

om du inte är ett troll vad är du då?
Tja, det här är vad jag är:

Du är EKSEM; en lika trevlig som trendkänslig stockholmsforumit.
Du spelar på forumets sida, och har inga specialförmågor.
Det betyder att du kan koncentrera dig helt och hållet på att jaga efter troll och rädda forumet!
Trollen vinner om det vid något tillfälle skulle finnas lika många troll som övriga forumiter i spel.
Forumet vinner om alla forumets fiender är borta ur spel.
Lycka till!
...vilket i dagsläget är ett fullständigt menlöst avslöjande, eftersom folk redan bestämt sig. Det är det närmaste jag kan komma "något konkret"; men det är inte konkret, inte det minsta. jag tillhör ingen specialfalang, jag har inga specialkrafter. Det enda sättet du eller någon annan lär få min oskuld bevisade för er är genom att rösta ut mig.

ge oss något som kan förmå oss att ändra vår röst
"Nuet" är rätt kört eftersom folk hela tiden sätter upp dolda kriterier, som sagt. Folk tror dig veta hur en oskyldig krank beter sig, utan att tänka vidare på hur en helt vanlig Krank brukar bete sig eller så. Det finns just nu inget jag kan göra som säger emot de icke-argument folk använder för att anklaga mig. Allt man har är ett gäng oerhört lösa indicier från herr Nils samt ett par grejer denne helt enkelt hittat på (som att jag skulle förorda att ingen sade något, t.ex).

Om du vill att jag ska göra något för att rädda mig; säg då vad jag behöver göra. I'm, coming up empty, jag har ingen jävla aning vad för kriterier folk har för att räkna mig som oskyldig. Och då är det jävligt svårt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,722
Location
Rissne
Re: Att prata innan man postar

om du inte vill att jag ska rösta på dig då ge mig en bra anledning och någon ny att rösta på. Ok?
För trtehundrasjuttioelfte gången:

Jag har inget alternativ. Eftersom, och det här är själva anledningen till att jag tydligen är misstänkt, jag inte anser mig kapabel att fatta några egentliga beslut under den första rundan. Herr Nils håller inte med mig i detta och tycker att denna fundamentala skillnad i taktiktänk gör att jag automatiskt är ond och dålig.

Tänk själv. Gå igenom det som sagts hittills. Bedöm alternativen, gör ett upplyst val baserat på dina egna observationer. Lite inte på vad självutnämnda "auktoriteter" som Herr Nils säger, utan lita på ditt eget intellekt.

Så länge du gör ditt val själv snarare än att låta någon annan göra valet åt dig är jag nöjd. Det är så de "goda" bör spela för att fixa det här. Hoppar man på bandvagnar eller röstar för att folk säger åt en att rösta kommer trollen att manipulera och äga det här spelet.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,937
Location
Sandukar
Re: [Röst] krank

Vad som händer när jag får mer press på mig?

Du kanske säger vem du är? Eller du kanske vet att om du gör det så åker du ut från sajten med huvudet före? Bara ett troll har något att förlora på att inte berätta sanningen när de är sekunder (nåja, timmar) från banningsknappen.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Att prata innan man postar

jag själv kan inte komma på vem jag ska rösta på för alla röstar på varandra och jag vet inte vem jag kan lita på så jag lägger min röst på en som inte skrivit något .

RÖST: MAGOO
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,937
Location
Sandukar
OFF - regel

Krank - betänk Risings regel #3: "3. Ni har fått era rollbeskrivningar. Ni kan välja att avslöja vilka ni är och vilka förmågor ni har om ni önskar (eller ljuga er blå i ansiktet om ni så föredrar), men ni får inte direkt citera de PM ni fått av mig. Ni måste använda era egna ord."

Under antagandet att du är EKSEM så får du inte klippa in det där.

(det kan ju dock vara en plan i sig.........)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,722
Location
Rissne
Re: [Röst] krank

Du kanske säger vem du är?
Det har jag mycket riktigt gjort - men jag tror fortfarande att det skitdumt att avslöja folk tidigt i spelet.

För den delen är det skitdumt att lita på folk som går ut som folk utan specialförmågot öht. I det här spelet finns det för många möjliga roller för att det ska vara meningsfullt öht, eftersom man lika gärna kan dra ett användarnamn ur röven och hoppas på att ingen annan har samma namn.

Mitt namnanvlöjande är med andra ord HELT MENINGSLÖST, fast å andra sidan verkar folk se det som acceptabelt att använda totala ickeargument och psudoindicier som "bevis" här...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,722
Location
Rissne
Re: OFF - regel

Under antagandet att du är EKSEM så får du inte klippa in det där.
Bajs, den regeln hade jag helt missat. Ajja bajja på mig, fyyy vovven.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
[Röst] (slutgiltig)

Jag håller med om vad som tidigare sagts om att Herr Nils (och för den delen Björn den Godes) agerande är klart misstänkt. Men å andra sidan så har Herr Nils kommmit ut med så pass mycket information att man lättare kan verifiera eller motbevisa hans uppgifter efter den första natten.

Jag går istället på känslan och lägger följande ostrukturerade
Röst: Lindenius

Lindenius är i vanliga fall en ytterst debattglad och konstruktiv person som engagerar sig väldigt mycket i spel av det här slaget. Han är dock lite för passiv hittills i spelet, vilket kan tyda på att han är konstruktiv i det fördolda (d v s är ett troll eller tilllhör Den Okända Gruppen (DOG) ).

Nu går jag och improviserar fram några öl på After Work och lägger inga fler inlägg idag.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

Jag har inte haft tid att läsa igenom något sen mitt senaste inlägg, men då hade jag starkast misstankar mot vildkatt. så:
Röst: Vildkatt

Observera att jag inte har någon aning om vad som hänt senaste dagen, så jag kan vara helt ute och cykla.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
[ny röst] Pilzeman

bra

efter många om och men så kom du äntligen med något mer konkret

perfekt

det var allt som jag begärde

du kanske inte tror att det betyder något, men det visar faktiskt att du är beredd att ta en risk för att rentvå dig

så då tar jag bort din röst och kommer uppmana andra att göra detsamma

istället röstar jag på den inaktive och lågproduktive Pilzeman

den rösten kan jag nog med gott samvete låta kvarstå eftersom jag betvivlar att han kommer att kasta sig i tråden och skriva dussintals inlägg i kväll

och krank det är bara ett spel så slappna av
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,985
Location
Göteborg
Re: Ny röst [Pilzeman]

Jag håller med Herr Nils här: jag tror inte att krank är troll. Däremot tycker jag att han sabbade spelet genom att direkt citera Rising. Det där lät nämligen precis som Risings stil, och jag är inte säker på att krank kan härma den själv. Jag hade tänkt att rösta på krank eftersom det verkade vara han eller Herr Nils som skulle åka, och jag ville inte ha ut Herr Nils. Jag är hyfsat misstänksam mot Herr Nils, men som andra påpekat så har han blottat sig totalt om han nu skulle vara troll. Vad jag är orolig för gällande honom är att Vrållådan inte är på forumets sida.

Nu vet jag inte vem jag skall rösta på, men måste dra. Jag hoppas verkligen jag har tid att titta in igen innan 21:00, och jag är ganska säker på att jag kan det. Genesis over and out.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Awwg tack kompis. =)

Lindenius är i vanliga fall en ytterst debattglad och konstruktiv person som engagerar sig väldigt mycket i spel av det här slaget. Han är dock lite för passiv hittills i spelet, vilket kan tyda på att han är konstruktiv i det fördolda (d v s är ett troll eller tilllhör Den Okända Gruppen (DOG) ).
Mjo, jag är visserligen ganska anonym. Men det var jag förra spelet också, för att "blomstra ut" de senare omgångarna. Nåja, om jag stryker med denna omgång skulle jag i alla fall vilja lämna så mycket indicier jag har samlat ihop.

VildKatt kör hårt på "jag-är-så-förvirrad"-taktiken. Det är enligt min erfarenhet en ganska trolig Troll-taktik. Såg nyss att omgitburns körde en variant på samma tema.
Sedan tyckte jag Genesis agerade typiskt Trollstingsligt i i detta inlägg

Så på min misstänktalista (i skumhetsordning) står alltså:

VildKatt
omgitburns
Genesis
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Awwg tack kompis. =)

så är jag misstänkt för jag röstar för att jag inte vet vem jag ska rösta på? jag röstade på magoo för han har inte svarat och jag vill helst klara 1 rundan för detta är min första gång jag kör detta (har sett fram emot det sen det kom ut). 2-3 gånger har jag röstat ingen men då har folk varnat mig för att dem ska rösta på mig så jag röstar på en som inte skrivit för att rädda mitt eget skinn ok?
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Jag känner att thark gav ett bra stöd så nu övergår jag istället till en som verkar vara för lättmanipulerad. Något som kanske inte är ett trollbeteende men motverkar kreativt tänkande.
RÖST: omgitburns
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Öhm. röst

Ledsen att jag är så frånvarande idag. Har varit på begravning, och läser nu igenom tråden. En rösträkning kommer när jag nått slutet.

Det är alldels riktigt att ändringar i efterhand är ett regelbrott. Det är visserligen ett av de minst allvarliga (det som jag tycker är viktigast att ni har i åtanke är att ni inte får klippa och klistra in mina PM till er här i tråden, eller låtsas att ni gör det), men bör ändå försöka hållas.

Så, det är inget allvarligt brott, men snälla, försök sätta i system att förhandsgranska i förväg och inte ändra i efterhand. Och om ni råkar göra fel, låt då stavfelen stå kvar. Ser ni att ni gjort något enkelt, harmlöst misstag (såsom att fucka upp taggar i röster, så att de inte visas i fet stil); skriv då hellre ett nytt inlägg där ni berättar vilket fel ni begått och skriver om på nytt; snarare än att gå in och ändra med tron att "det gör ju inget, jag korrigerar ju bara ett enkelt misstag - jag ändrar ju inte om texten". Grejen är att det kan ju inte de andra spelarna veta.

Så; snälla: Låt bli att ändra inlägg. Det förstör en del av integriteten i spelet.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
lättmanipulerad? det kanske är för jag är n00bie i detta men ändå är jag mycket av en diplomat och använder hellre ord än vapen till mitt försvar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,722
Location
Rissne
Re: [Röst] krank

Ta det lungt Krank.
Det kom ju från rätt käft med tanke på vilka rabiata inlägg du hävt ur dig tidigare i rundan...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,722
Location
Rissne
Re: Öhm. röst

Spelledarn, spelledarn, än mig då?

Jag begick mycket riktigt ett regelbrott, dessutom (som någon påpekade) ett hemskt dumt sådant, genom att citera dig ordagrant. Jag har mao två saker på mitt samvete: Dels läste jag inte reglerna ordentligt innan vi körde igång, och dels tänkte jag mig inte för i stundens hetta.

det som jag tycker är viktigast att ni har i åtanke är att ni inte får klippa och klistra in mina PM till er här i tråden, eller låtsas att ni gör det
...och det gjorde jag, utan att tänka mig för.

Straffa mig.
 
Top