Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: meh

Det vore väl ganska bombat att rollspela som ett troll om man är ett troll om man inte vill få folk att tro att man inte kan vara ett troll för att man kan väl inte rollspela för att antyda att man är ett troll men det är väl ändå ganska beigt?

Erik
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,886
Location
Ereb Altor
Re: En veterans påpekanden

Aha, det hängde jag inte med på. Sorry. Men iaf, dina inlägg är märkligt innehållslösa...Say no more...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mja.

Du har en del goda egenskaper, men din logik är inte en av dem. Om w176 skulle visa sig vara ett troll så är du friad, men är hon oskyldig så ligger du nu på toppen av banlistan.

Sorry.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: meh

"Det vore väl ganska bombat att rollspela som ett troll om man är ett troll om man inte vill få folk att tro att man inte kan vara ett troll för att man kan väl inte rollspela för att antyda att man är ett troll men det är väl ändå ganska beigt?"

inte om man är en krank-immersionist, som jag alltid misstänkt marco för att vara :gremtongue:

men alltså TIBBELIN är ju inte nödvändigtvis att betrakta som ett troll så marco kan spela henne utan att det betyder något speciellt

en deppig norrlänning skulle även kunna vara NIGHTOWL men det är inte lika klokrent

men det är en ganska ointressant spekulation på det här stadiet
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Mothugg

Mmm... eller så drev du på en massa röster mot mig för att det i sådana fall skulle kunna verka vara ofarligt kompistjafs tjejerna emellan och du genom det skulle kunna trolla lagom mycket i smyg. Hmm?

*listig*
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Nu åker jag iväg

Då det är en lång bilresa så vet jag inte ifall jag kommer hinna hit igen innan draget så därför tar jag det viktigaste nu.

Mitt förslag är att vi röstar ut krank, motivering tycker jag att jag redan gett länge nu.

w176 agerade rätt konstigt nu när hon kom ut (och med en okänd roll dessutom?) men samtidigt så tycker jag det finns dom som agerat trolligare men om hon inte har någon bra förklaring till eondebacklet så kan hon vara en bra röst, har hon däremot det är hon en jättedålig röst.

herr nils är en jättedålig röst.

att inte rösta på någon alls är sämre och jag står fast vid att om det är minst två som inte röstar så kommer någon av dom få min röst imorgon.

Genesis har agerat skumt med sina intervjuer och incinuationer, men i nuläget skulle jag snarare säga att han är bra än troll (är väl första gången han spelar).

Vildkatt verkar som sagt mera vara nybörjare än troll men det är ändå snart dags för hen att rycka upp sig för även om man har råd att göra fler trolliga grejer som förstagångsspelare så förs ändå räkningen och det finns en gräns här också.

Andersson tyckte jag inte verkade speciellt trollig utan i den debatten var det snarare genesis som framträdde som skummis.

Om jag kommer hem innan det är för sent och dessutom hinner läsa igenom tråden så kommer jag säkert skriva ett inlägg till, annars så kommer det här vara mitt näst-sista inlägg det här draget (tänker svara till krank också innan jag åker).
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: meh

men alltså TIBBELIN är ju inte nödvändigtvis att betrakta som ett troll så marco kan spela henne utan att det betyder något speciellt
Precis. Annat än att han vill signalera till någon annan att han är TIBBELIN eller NIGHTOWL eller DEPPRIPAN.

(Hade han spelat NIGHTOWL hade han förstås spelat bögig, så...)

Erik
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Att prata innan man postar

Glömde förstås ett par:

att rösta på walium vore nog dagens sämsta röst

hellzon har en specialroll kan mycket väl vara troll men också något användbart alltså ska vi inte rösta på honom nu

nightowl har spelat skumt han tycker jag är en godkänd röst

nu har jag säkert fortfarande glömt nån men är stressad så det får gå ändå
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Re: meh

Jag skulle väl också kunna platsa som deppig norrlänning som gillar angst, men då tror jag folk snarare skulle ha bashat reglerna istället.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Dubbelfel igen

Mycket kan du nog anklaga mig för, men håller käften gör jag knappast. Om inte annat så har jag ju givit dig "FEUFLUX" anledningar att inte lita på mig tydligen. Vilket väl borde vara bra för forumet / byn som helhet ifall jag nu, mot all förmodan, skulle vara ett troll och inte bara är oeftertänksam.

Sedan har du rätt, jag är paranoid. Blir gärna det när jag inte ens kan låtsas ana var anfallen beräknas komma från. Är annars en sådan som föredrar när någon faktiskt tar kommandot och pekar åt vad man bör se på.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Re: Min sammanfattning natt till fre

Hur, exakt, beter sig en god men upprörd Krank? Hur många har du observerat?
Jag har redan skrivit det här en gång men det är många inlägg så inte så konstigt att man missar, jag tror att en upprörd krank som spelar bybo hade använt sig av taktiken "fine rösta på mig så kommer jag skratta åt er sen när det visar sig att jag är bybo". Det var min gissning innan det hände och den besannades alltså inte, så antingen har jag fel eller så har jag rätt :gremwink: Jag tror jag har rätt.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Öhm. röst

Eller. det var en helt omotiverad röst. Öhm. Jag röstar på INGEN, om inte någon övertygar mig inom en timme.

Röst:Ingen


(*slåss för övrigt mot sin lajvvana att bara vilja sprida kaos*)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: En veterans påpekanden

Nightowls kommentar var både konstig och dålig
Konstig, kanske, men inte dålig. En del av bedömningarna här är psykologi, och vissa personer ändrar helt enkelt inte sitt beteende bara för att de spelar varulvsspel.

Jag minns Gotham-spelet, där folk blev oerhört misstänksamma mot Johan K - när han bara var sig själv.

Jag har för övrigt också gett utslag på trollometrar förut utan att vara troll (av dig, vill jag minnas) vilket oftast beror på att folk överanalyserar saker. Vilket kanske är en förståelig taktik när man inte vet ett skit.

Erik
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Happ. Det där avgör saken! [Röst]

Sedan har du rätt, jag är paranoid. Blir gärna det när jag inte ens kan låtsas ana var anfallen beräknas komma från. Är annars en sådan som föredrar när någon faktiskt tar kommandot och pekar åt vad man bör se på.
Vet du. Coffe_Kanon körde exakt samma typ av retorik ("jag är så paranoid") när jag och han var Varulvar. Det är i mina ögon ett legitimeringsförsök att under resterande omgångar få slänga beskyllningar och misstänka alla åt alla håll… hela tiden. Det är tillräckligt för mig. Du får min röst.

Röst: VildKatt
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Dubbelfel igen

Jo men det låter bra, för jag har redan påpekat att Björn låter rätt trovärdig mellan gångerna, och såvida inte ni två sammarbetar på något vänster så kan man ju anta att det i så fall är lugnt att lyssna på dig. Relativt lugnt i alla fall.

Vad då? Paranoia försvinner inte hur som helst. Lite försktighet tills jag fått bättre ledtrådar krävs.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Mothugg

Ja och det faktum att du, fram tills nu bara postat ett inlägg har inte alls med saken att göra? Desustom vet du att jag inte litar på dig. :gremlaugh:
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Happ. Det där avgör saken! [Röst]

Öh. Okey. Det där vet du säkert bättre än mig så jag tänker inte ens försöka försvara mig faktiskt. Vad ska jag säga; "Jaha, han gjorde det? Då ska jag genast sluta vara paranoid." Speciellt med tanke på att det är ett spel som bygger på viss paranoia. Blir väl värst för mig själv antar jag, men du får väl behålla din röst i fred.

Fast nu blev det ett försvarstal ändå. Schysst!
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Dubbelfel igen

Passar väl in med de anledningar jag tog upp innan med att det är större chans att få tag på ett inaktivt troll också. Procentsatser ftw!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Öhm. röst

Kvinnlig intutuion, eller något sådant får mig att lägga min röst såhär

Röst:Genesis

Han får alldeles lite sagt trots att inläggen är långa och smarta
 
Top