Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Dag 1 - [Röst]

Hey. Jag har bara gjort ett inlägg för att jag är lat.

Egentligen är jag NALLE MED AK4, och helt ofarlig
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Mothugg

Hej, var inte jag som började, jag bara hängde på.

Man vinnner inget krig ensam, och med tanke på tongången här så är det nästan vad som föregår också. Men jag får väl lägga om rösten då. Kanske.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Rösta inte på Herr Nils! varför...

Hon. En gång. De flesta av oss har skrivit mer än en. Nu är hon uppe i två. Men se själv över saken. Alla namn, om inget annat, står ju i listan. Att lita på någon här kan inte vara annat än oklokt, såvida de inte kan redogöra varför du borde göra si eller så.

Och lyssna på folk man röstat på? Nja, knappast.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Rösta inte på Herr Nils! varför...

Jag säger så klart ja, men som jag sa innan så är ingen här att lita på, i alla fall inte i nuläget. Sådant är spelet och det är väl knappast någon nyhet? Men man kan ta en viss slutledning kring att folk som inget säger inte heller kan driva spelet framåt.

Kan i och för sig betyda att mvi riskerar bli av med en siare eller väktare som inte har varit så aktiv, men frågan är om det är något att behålla ändå. Chansen är i så fall större att vi får tag på ett inaktivt troll!

Viva la revolution!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Öhm. röst

Jag är en lat djävel och sitter bara och taktikläser än så länge och försöker lära mig REGLERNA (eller nja, svarare logiken i spelet)

Men jag röstar på RÖST:Vicotnik för att hinna rösta på något idag.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,888
Location
Ereb Altor
Jag tar hellre chansen och väntar och ser vad hans påhitt leder till. Än så länge verkar han bara rollspela en ångestladdad forumit som jag inte vet vem det är. Så om inte annat bör han vara kvar eftersom det nog kommer att leda till något.

Äh, jag är bara nyfiken. :gremsmile:
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Rösta inte på Herr Nils! varför...

just nu har jag 2 personer som vill at jag ska rösta på 2 andra och jag har ingen aning om dem är troll eller inte så jag röstar:

RÖST: INGEN
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Rösta inte på Herr Nils! varför...

Nu ska vi inte sparka på dem som ligger ner. Och själv förstår jag inte vad du muttrar om. Hade jag varit ett troll skulle jag väl velat sparka på dig, men jag tycker det finns lämpligare kandidater i nuläget.

Nej, tid att putsa geniknölarna och komma med riktiga anledningar till ett frontalangrepp på mig. Jag menar, ingen tar väl mina åsikter på så stort allvar ändå? Eller det var fel sagt av mig. Du gör ju, uppenbarligen. :gremgrin:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Arvidos' röst [Röst]

Det gör ont att säga emot godbiten w176, men i ditt första inlägg så skrev hon att hennes favoritrollspel var Eon. Men Nalle med AK4 har bara ett inlägg på Eonforumet, där han uttrycker sig skeptisk mot Eon, fast gissar att det kan funka.

Tills du har förklarat dig så röstar jag på DIG, w176!

Röst: w176

Och snälla, gott folk! Ta bort rösttaggen ur ämnesraden när ni svarar på ett röstinlägg, såvida ni inte röstar själva! *tuggar på tangentbordet*
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Dubbelfel igen

Att lita på någon här kan inte vara annat än oklokt, såvida de inte kan redogöra varför du borde göra si eller så.

Och lyssna på folk man röstat på? Nja, knappast.
Det här är fel därför att en jättestor del av spelet handlar om att bedöma vilka man kan och vilka man inte kan lita på, det är nämligen helt omöjligt för byn att vinna om alla kör sitt eget race. Du har däremot rätt i fall du menar med "lita på" att man alltid för resten av spelet ska tro på den spelaren, för det är just det som är grejen att allt eftersom spelet fortlider så måste man konstant omvärdera vem man kan lita på.

Vilket leder till det andra felet. Om jag röstar på någon som jag tror är skum och det sen kommer fram nya indicier som pekar åt rakt motsatt håll (det mest uppenbara förstås om vi har en siare som alla litat på i flera rundor som säger att den är kollad) så finns det ingen anledning att inte börja lita på personen även om jag röstat på den. Den som vägrar ändra sig i ett sånt läge är antingen troll eller krank.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,888
Location
Ereb Altor
Re: En veterans påpekanden

[ QUOTE ]
Deras respektive argument är en annan sak.


[/ QUOTE ]

Ja, precis. Vilket får mig att fundera över vad dina förmaningar egentligen syftar till? Inte för att jag tar illa upp men jag gissar att läxa upp en noob inte för spelet framåt alls. Och det verkar vara så du vill ha det? Vad tjänar du på det?
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Dubbelfel igen

Du har helt rätt, men mitt inlägg är baserat på vad vi vet i nuläget, vilket är just; inegnting.

Vi anar hit och dit, men kan inte skilja på bybo, siare och troll, ifall där nu inte är annat med i leken också. Därmed kan man i -nuläget- inte lite på någon faktiskt. Inte ens dem som har kommit ut med sina NAMN. I morgon däremot, då kan man i alla fall se över vilken som röstats bort.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Re: En veterans påpekanden

Inte för att jag tar illa upp men jag gissar att läxa upp en noob inte för spelet framåt alls.
Det här är förstås fel, rent principiellt så kan läxa upp en noob ha två väldigt viktiga funktioner, antingen så att nooben förstår hur man spelar spelet och hur man spelar det bra (om han är god). Så att vi får större chans att vinna. Eller om man kan pressa nooben till att göra misstag och avslöja sig som troll.

Det sagt, Nightowls kommentar var både konstig och dålig och du har all rätt att känna dig förundrad, det inlägget gav utslag även på min trollbarometer.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: En veterans påpekanden

Jag menade inte att läxa upp dig. Jag höll med dig. Jag tyckte du tog deras beteende mycket mer förnuftigt än diverse andra tråddeltagare. :gremsmile:

(Mao, i skrivande stund lägger jag nog varken min röst på Herr Nils eller på krank. Vi får se.)

Erik
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Rösta inte på Herr Nils! varför...

Vi kom fram till att vi borde ha sex troll. Har vi en siare och en väktare till det och vi antar att det inte finns några andra fraktioner, så är trollen därmed tre gånger gånger så många som de livräddande. Alltså är chansen större att vi får tag i ett inaktivt troll än en beskyddare. Risken är givetvis störst att det är en bybo som ryker, men det känns inte lika illa som att vi skulle bli av med vår väktare eller siare och det erkänner jag. Enkelt.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Arvidos' röst [Röst]

...

Okej. Det där verkar vara en helt motiverad röst, och efter forumsökning så ha Nalle med AK4 bara nämnt Eon 15 ggr sådär under sin foumnithistoria. Så... Alltså...

Vad jag jag säga till mitt försvar? Hade jag ljugit skulle jag ha gjort det bättre.


Rising! Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiising. Du har väl inte begått ett misstag?
 
Top